مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
محل اقامت در کانادا

محل اقامت در کانادا

دانشجویان بین المللی در کانادا، گزینه های متفاوتی برای انتخاب محل اقامتشان پیش رو دارند، آن ها می توانند در کمپس دانشگاه اقامت کنند ، آپارتمان خود را با دیگر افراد شریک شوند ، استدیو را برای اقامت انتخاب کنند یا زندگی با خانواده ایی کانادایی را انتخاب نمایند. در اینجا به شما می گوییم، بهترین انتخاب برای شما کدام است؟

 اقامت در کمپس دانشگاه

اکثر دانشگاه و کالج های کانادا برای دانشجویان، خوابگاه را پیشنهاد می دهند، به ویژه دانشجویانی که سال اول تحصیلشان است. خوابگاه دانشجویی انتخاب مناسبی برای دانشجویان بین المللی می باشد، از این نظر که فرآیندِ اداری اجاره راحت تر خواهد بود. با اجاره کردن واحدی در خوابگاه که اکثرا مبله هستند، شما جایی را خواهید داشت که به محض ورود به کشور کانادا به آن خانه بگویید. اجاره ی واحدی در کمپس به طور معمول، هزینه ایی کمتر دارد و مکان استقرار در موقعیتی نسبت به دانشگاه قرار دارد که می توانید به موقع در کلاس های 8:30 خود حضور داشته باشید.

آپارتمان شما در خوابگاه می تواند به صورت اختصاصی یا مشترک باشد (اتاق استراحت مشترک، اتاق بازی مشترک، آشپزخانه)، معولا در خوابگاه ها،رستوران وجود دارد و با اجاره ی اتاق به شما یک وعده ی غذایی رایگان داده می شود. برخلاف این موارد مشترک در خوابگاهها، امکانات اقامت در دپارتمان ها و دانشگاه های مختلف متفاوت است. هر انسیتو، توضیحی از خوابگاه ها به همراه امکانات و تصاویر مربوط به آن را در وب سایت خود قرار داده است و گاها تورهای مجازی وجود دارد که می تواند در تصمیم گیری به شما کمک کند.

اقامت درخارج از دانشگاه

بعضی از موسسات برای دانشجویانی –غیر از سال اولی ها- خوابگاه را پیشنهاد می دهند، اما بسیاری از دانشجویان ترجیح می دهند که در خارج از محیط دانشگاه واحدی را اجاره کنند. اقامت در آپارتمان ها این امکان را به شما می دهد که با افرادی جدید آشنا و در محیطی جدید ساکن شوید و حس خانه را داشته باشید بنابراین از این شانس استفاده کنید. یافتن آپارتمانی مناسب می تواند سخت باشد اما فرصتی عالی است، که زندگی در محیطی خارج از کمپس را تجربه کنید.

بازار اجاره ی منزل در کانادا بسیار شلوغ است و به صورت روزانه آگهی های جدید منتشر می شود. در بسیاری از موارد عرضه و تقاضا به صورت فصلی تغیر می کند، در تابستان تقاضا برای اجاره بیشتر می شود، در شهرهای کوچک بازار مسکن به مراتب محدودتر است، اما اگر در شهری زندگی می کنید که دانشگاه/کالج دارد هرچند کوچک، می توانید این مورد را در نظر داشته باشید که با فارغ التحصیل شدن دانشجویان یا انتفال آن ها شانس یافتن خانه ی مناسب را پیدا می کنید. 


 Subletting

نوع دیگری از اجاره تعریف شده است این نوع از اجاره  قراردادی ویژه است، که شما خانه را از فردی که اجاره نامه به نام او نوشته شده است، اجاره می کنید. این نوع از اجاره در میان دانشجویان رایج است به ویژه زمانی که دانشجویی که اجاره نامه به نامش است فارغ التحصیل شده است یا دانشگاه را ترک کرده. این نوع از قرار داد در قانون تعریف شده است، هرچند اکثر این قرار دادها غیر رسمی هستند.

اگر تصمیم دارید قبل از ورود به کشور کانادا، منزلی را اجاره کنید این نکته را به یاد داشته اجاره در کانادا با مالک های خصوصی است و به وسیله آژانس ها صورت نمی گیرد، از این رو اجاره ی منزل قبل از ورود به کانادا می تواند سخت باشد، زیرا مالکان ترجیح می ده%

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: