مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
اجازه تحصیل در کانادا و بررسی شرایط آن

اجازه تحصیل در کانادا و بررسی شرایط آن

اگر تصمیم به ادامه تحصیل در کانادا را دارید، لازم است به خاطر داشته باشید ،که به عنوان یک غیر کانادایی (فردی که در کانادا بدنیا نیامده است.) لازم است که اجازه تحصیل داشته باشید.

قبل از درخواست برای دریافت اجازه تحصیل لازم است که از یک دانشگاه، کالج و یا مدرسه پذیرش داشته باشید. همچنین لازم است مدارکی نظیر اثبات پذیرش، تایید هویت، اثبات تمکن مالی و نامه ی انگیزیشی مربوط به ادامه تحصیل را برای دریافت اخذ پذیرش ارائه دهید.

اجازه تحصیل در کانادا-واجد شرایط بودن

واجد شرایط بودن به منظور تحصیل در کانادا

  • شما باید از یک مرکز اموزشی (مدرسه، کالج یا دانشگاه) یا هر انسیتو دیگر در کانادا پذیرش داشته باشید.
  • لازم است ثابت کنید که می توانید هزینه تحصیل و هزینه زندگی خود و افراد تحت تکفل خود را پرداخت نمایید.
  • شما باید یک فرد قانون مند باشید و بدون سابقه قضایی که برای دولت کانادا مخاطره آمیز باشد. لازم است که مدرک مصونیت قضایی را داشته باشید.
  • از نظر فیزیکی و روحی باید از سلامت کافی برخوردار باشید و در صورت لزوم تست های پزشکی درخواستی دولت کانادا را انجام دهید.
  • باید بتوانید به افسر مهاجرت ثابت کنید که بعد از اتمام دوره و پایان زمان اقامتتان کشور کانادا را ترک می کنید.

موارد استثنا

در بعضی موارد شما برای تحصیل در مدارس کانادا نیازی به ویزای تحصیلی (Study Permit) ندارید، در ادامه چند مثال و استثنا برای شما آمده است:

  • اگر قصد شرکت در برنامه یا دوره ی کوتا مدت (کمتر از شش ماه) را دارید، لازم نیست که ویزای تحصیلی دریافت کنید. لازم است که دوره تحصیلی خود را در مدت زمان معین شده به پاین برسانید. حتی اگر احتیاجی به ویزای تحصیلی ندارید پیشنهاد می شود که قبل از ورود به  کانادا برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنید. اگر شما تصمبم دارید بعد از گذراندن دوره ی کوتاه مدت تحصیلات خود را در کانادا ادامه دهید لازم است برای اخذ ویزای از مرکزی (Canadian Visa Office) خارج از کشور کانادا اقدام نمایید.
  • اگر شما یک عضو از خوانواده ی  نمایندگان خارجی دپارتمان (Department of Foreign Affairs, Trade and Development Canada DFATD) شما احتیاجی به اخذ ویزای تحصیلی ندارید.
  • در صورتی که شما عضو نیروی مسلح هستید و مشمول قانون مهاجرت نیروهای نظامی می شوید، نیازی به دریافت ویزای تحصیلی ندارید و در صورتی که یکی از اعضای خوانواده شما قصد تحصیل در کانادا را داشته باشد لازم است که مدارک مورد نیاز را فراهم کنند.




درخواست اجازه تحصیل در کانادا

با ویزای موقت، افرادی که قصد دریافت ویزای تحصیلی دارند برای دریافت این ویزا می توانند از طریق ایمیل یا به صورت انلاین اقدام کنند. به منظور دریافت این ویزا لازم است که موارد زیر را فراهم نمایید:

  • اطلاعات پزشکی : در صورتی که افسر پرونده اطلاعات پزشکی شما را لازم داشته باشد، دستورالعمل و راهنمایی های لازم را برای شما ارسال می کنند. درخواست این اطلاعات حداقل سه ماه به پروسه دریافت ویزای شما اضافه می کند.
  • اطلاعات امنیتی : اگر می خواهید در کانادا تحصیل کنید لازم است که شما وهر فرد از خوانواده تان که با شما می آیند و 18 سال به بالا هستند لازم است که مدرک سوپیشنه را داشته باشند.

مدت زمان دریافت ویزای تحصیلی با توجه به اینکه مدارک خود را از طریق کدام سفارت ارسال کرده اید و درخواست از طریق کدام سفارت بوده متغیر است. مرکز اخذ ویزا مدارک شما را به منظور کامل بودن و صحیح بودن بررسی می کند و اگز مدارک شما کامل نباشد،وارد مرحله بررسی نمی شود و به شما برگردانده می شود.

در صورتی که مدارک شما کامل باشد، مرکز مربوطه تصمیمی مبنی برانجام مصاحبه با شما خواهد گرفت و در صورتی که زمان مصاحبه برای شما در نظر گرفته شود، افسر ویزا با شما تماس خواهد گرفت و زمان و مکان مصاحبه را به شما اطلاع خواهد داد.

اگر شما هریک از اطلاعات ارتباط (تلفن،آدرس، ایمیل و ...) خود را بعد از ارسال مدارک تغیر دادید، لازم است که مرکزی که برای انها مدارک خود را ارسال نموده اید  را مطلع نمایید.

اگر مدارک شما تایید شد، اطلاعات زیر را دریافت می کنید:

  • یک نامه ی تاییده دریافت خواهید کرد. این نامه ویزای  تحصیلی شما نیست. این نامه را با خود به همراه داشته باشید و در زمان ورود به خاک کانادا به افسر مهاجرت نشان دهید.
  • در صورتی که شما از کشوری بیایید که طبق قوانین کانادا علاوه بر ویزای تحصلی به ویزای اقامت موقت (Temporary Resident Visa) نیز احتیاج داشته باشید این ویزا برای شما صادر خواهد شد. TRV در پاسپورت شما خواهد بود. انقضای این ویزا نشان دهنده ی تاریخی است که باید وارد خاک کانادا شوید. شما باید قبل از اینکه TRV منقضی شود وارد خاک کانادا شوید. TRV همچنین نشان دهنده ی این است که شما می توانید یک بار (a single-entry Visa) یا جند بار (a multiple-entry Visa) وارد خاک کانادا شوید.

حال در صورتی که مدارک شما تایید  نشود، مرکز مربوطه نامه ایی همراه با توضیحات و دلیل عدم صدور ویزا برای شما ارسال خواهد کرد. اپلیکیشن شما به چند دلیل پذیرفته نمی شود:

  • شما نتوانستید تمکن مالی خود را اثبات کنید.
  • چک آپ یزشکی شما در صورت درخواست انجام آن رد شده است.
  • شما نتوانستید افسر مربوطه را قانع کنید که هدفتان از درخواست ویزا صرفا تحصیل می باشد.
  • افسر ویزا توضیحات و دلایل شما مبنی بر ترک کشور کانادا بعد از اتمام دوره ی تحصیلاتتان را نپذیرفته است.

زمانی که با هدف ادامه تحصیل وارد کانادا می شوید، با یک افسر از دفتر (Canada Border Service Agency (CBSA ملاقات خواهید کرد که این ملاقات در مکانی نطیر فرودگاه اتفاق می افتد. CBSA مسئول فعالیت های مرزی در بدو ورود به خاک کانادا می باشد. در اینجا لازم است که مدارک تحصیلی، ویزای دانشجویی و TRV خود را در صورتی که لازم باشد بررسی کنند.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: