مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

درخواست برای تحصیل در موسسات آموزشی در استرالیا ساده است، اگرچه کمی زمان‌بر است و به برنامه‌ریزی دقیقی نیاز دارد. به یاد داشته باشید که شما می‌توانید از موسسه‌ی آموزشی که قصد تحصیل در آن را دارید، دفتر ویزای استرالیا در کشور خود و واسطه‌های آموزشی، درخواست کمک و راهنمایی کنید.

گام 1: دوره و موسسه‌ی آموزشی خود را انتخاب کنید

به‌دقت درباره‌ی دوره‌ی آموزشی، موسسه‌ای که قصد تحصیل در آن دارید و مکان آن‌ تحقیق کنید. به بخش‌های تخصصی ارائه شده در دوره‌های گوناگون و اینکه کدام بخش‌ها با مسیر شغلی مورد نظر شما مناسب است، دقت کنید.

وقتی درباره‌ی بهترین دوره‌ی آموزشی تصمیم گرفتید، باید بفهمید کدام موسسه‌ی آموزشی آن را ارائه می‌دهد و کدام موسسه با نیازهای شما بهتر سازگار است. شما باید اندازه‌ی محوطه‌ی دانشگاه، امکانات موجود و خدمات پشتیبانی ارائه شده برای دانشجویان خارجی را نیز در نظر بگیرید.

گام 2: درخواست خود را ارائه دهید

وقتی دوره و موسسه‌ی آموزشی خود را انتخاب کردید، زمان ارائه‌ی درخواستتان فرا رسیده است.

قبل از ارائه‌ی درخواست، باید شرایط ورودی زبان انگلیسی و شرایط آکادمیک را برای اطمینان پیدا کردن از این موضوع بررسی کنید که شما شرایط لازم را دارید. اگر شرایط ورود را نداشتید، باید به دوره‌ی آموزشی دیگر یا درخواست برای یک دوره‌ی آموزشی برای جبران آن یا یک دوره‌ی پایه‌ای فکر کنید که می‌تواند احتمال پذیرش شما را افزایش دهد. با موسسه‌ی آموزشی خود تماس بگیرید و از آن‌ها درباره‌ی شرایط و ضرب‌الاجل‌های درخواستشان سوال کنید، چون این شرایط برای هر موسسه‌ای متفاوت است. از تاریخ‌ ضرب‌الاجل‌های مهم یادداشت‌برداری کنید تا اطمینان خاطر پیدا کنید که به آن‌ها وفادار هستید. همچنین به یاد داشته باشید که به‌هنگام فرستادن فُرم‌ها از طریق ایمیل، از زمان‌های پُستی آگاه هستید.

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آنلاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. گزینه‌ی دیگر تماس با یک واسطه‌ی آموزشی در کشور خود یا نماینده‌ی بین‌الملل موسسه‌ای است که قصد پذیرش در آن را دارید. آن‌ها فُرم درخواست، دوره یا دوره‌های مورد نظرتان و جزئیات مدارکی را که باید آماده کنید، در اختیار شما قرار می‌دهند.

در بیشتر فُرم‌های درخواست، موارد زیر ذکر شده است:

  •  جزئیات شخصی خود
  •  مدرک تائید شده‌ای دال بر سطح تسلط شما به زبان انگلیسی
  •  جزئیات سوابق آموزشی قبلی‌تان
  •  اولویت‌های دوره‌ی آموزشی‌تان- دوره یا دوره‌هایی که برای آن درخواست داده‌اید
  •  خلاصه‌ای از سوابق کاری‌تان (اگر وجود دارد)

اگر همچنان در حال تمام کردن دوره‌ی آموزشی خود هستید، می‌توانید مدرکی از نمرات اخیر خود تهیه کنید تا ارائه‌ی نتایج نهایی‌تان، ممکن باشد. اگر مدارکتان به زبان انگلیسی نیست، باید یک ترجمه‌ی تائید شده‌ی رسمی از آن‌ها فراهم کنید. هزینه‌ی درخواست بیشتر موسسات، از حدود 50 تا 100 دلار استرالیاست که غیرقابل استرداد است. اگر درخواست آنلااین باشد، برخی موسسات از این هزینه چشم‌پوشی می‌کنند. قبل از فرستادن درخواست خود، شرایط ویزایتان را با دفتر محلی ویزای استرالیا یا به شکل آنلاین، در وب‌سایت دپارتمان مهاجرت و حفاظت از مرزها (DIBP) بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که اگر درخواست شما موفقیت‌آمیز باشد، واجد شرایط صدور ویزای دانشجویی هستید.

اگر در طول فرایند درخواست خود، درباره‌ چگونگی بررسی شدن درخواستتان دچار شک و تردید شدید، تردید نکنید و با موسسه‌ی آموزشی خود تماس بگیرید- آن‌ها به شما کمک می‌کنند.

گام 3: درخواست شما بررسی می‌شود

وقتی موسسه‌ی آموزشیتان، درخواست شما را دریافت می‌کند، آن درخواست ارزیابی خواهد شد و شما از نتیجه‌ی آن آگاه خواهید شد. فرایند بررسی درخواستتان، ممکن است چند هفته (یا بیشتر برای درخواست‌های کارشناسی ارشد) طول بکشد.

گام 4: پذیرش پیشنهادتان

اگر درخواستتان پذیرفته شد، شما یک نامه‌ی پیشنهاد (Letter of Offer) و یک فُرم پذیرش دریافت خواهید کرد. قبل از پذیرش آن پیشنهاد، شما باید به‌دقت نامه‌ی پیشنهاد را بخوانید و تمام شرایط را بررسی کنید. قبل از آنکه آن موسسه تائیدیه‌ی ثبت‌نام صادر کند، شما باید شرایط لازم را برآورده کنید. قبل از صدور تائیدیه‌ی ثبت‌نام، ممکن است مجبور به پرداخت هزینه‌های آموزش شوید.

گام 5: آماده‌ی خروج شوید

الان که درخواست شما پذیرفته شد، زمان درخواست ویزای دانشجویی‌تان فرا رسیده است. شما می‌توانید ویزای دانشجویی خود را با استفاده از نامه‌ی پیشنهادتان یا تائیدیه‌ی ثبت‌نام‌تان درخواست دهید، اما قبل از اعطای ویزای دانشجویی‌تان، باید مدرک تائیدیه‌ی ثبت‌نام‌تان را فراهم کنید. شما باید همچنین بلیط هواپیمای خود را خریداری کنید، بیمه‌ی سلامت دانشجویان خارجی خود را آماده و مسکن خود را در استرالیا مهیا کنید.

موسسه‌ی آموزشی شما یک بسته‌ی پذیرش حاوی اطلاعاتی برای شما می‌فرستد که به شما کمک می‌کند آماده‌ی سفر به استرالیا شوید. این بسته ممکن است شامل اطلاعاتی درباره‌ی دوره و گزینه‌های مسکن شما، حقایقی درباره‌ی مکان، اطلاعات مالی و جزئیات برنامه‌های راهنمایی شما در استرالیا باشد.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه اقامت آلمان
اجازه اقامت آلمان

اجازه اقامت شما، یک کارت الکترونیکی است، که اطلاعات اقامت شما در آن ثبت شده است( تاریخ صدور، اثرانگشت، عکس پاسپورت شما،...). این کارت 4 تا 6 هفته بعد از درخواست و تکمیل مدارک شما برای شما صادر می شود، اعتبار این کارت یک تا دو سال است. ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید

اگر قصد تحصیل در استرالیا دارید، کارهای زیادی وجود دارد که باید آن‌ها را ترتیب دهید (درخواست به موسسه‌ی آموزشی مورد نظرتان، گرفتن ویزای دانشجویی و بیمه‌ی سلامت دانشجویان خارجی و ...) و بیشتر این کارها باید از قبل انجام شود. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: