مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
آزمون زبان قابل قبول برای اکسپرس اینتری

آزمون زبان قابل قبول برای اکسپرس اینتری

اگر می خواهید از طریق برنامه ی مهاجرت دائم به کانادا مهاجرت کنید، به احتمال زیاد لازم است در یک آزمون زبانی شرکت کنید. آزمون های زبانی مختلفی وجود دارد ولی برخی از انها مورد تایید برای مهاجرت به کانادا هستند. در این مقاله ما به شما می گوییم که کدام آزمون مورد قبول است.

مهاجرت به کانادا

اگر از برنامه های مهاجرتی از جمله ساپورت همسر/پارتنر و (International Experience Canada (IEC) صرف نظر کنیم، تقریبا تمام برنامه های مهاجرتی از شما مدرک زبان می خواهند که مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی خواهدا بود.

مدرک زبان برای تمامی برنامه هایی که با برنامه ی Express Entry هم راستا هستند الزامی است. برنامه مهاجرتی استان کبک نیز، مدرک زبان می خواهد.

حتی اگر، انگلیسی زبان اول مادری شما باشد، و مانند یک روزنامه نگار مجله ی گاردین بنویسید اما دولت از شما می خواهد که در یک آزمون زبانی شرکت کنید.

از انجا که هر سیستم نمره دهی، نمره دهی مختص به خود را دارد، کشور کانادا از CLB برای مقایسه و ارزیابی افراد استفاده می کند.

در کدام آزمون باید شرکت کرد؟

نوع آزمونی که می خواهید در آن شرکت کنید به برنامه ی مهاجرتی شما برمیگردد. هرچند مهم نیست که برای چه برنامه ایی اقدام می کنید، نتیجه ی آزمون شما باید در کمتر از دو سال گذشته کسب شده باشد

آزمون های زبانی مورد قبول اکسپرس اینتری

تمام داوطلبین در پول اکسپرس اینتری باید مدرک زبان ارائه دهند، بنابراین اگر از مدرک شما بیش از دو سال می گذرد قبل از ارسال نهایی مدارک باید مجددا در آزمون شرکت کنید و اگر در حین فرآیند برسی مدرک شما منقضی شود،اپلیکیشن شما فاقد شرایط لازمک شناخه می شود مگر اینکه نتیجه ی آزمون جدید را ارسال کنید.

سه برنامه ی مهاجرتی مختلف برای کشور کانادا تعریف شده است که کمترین نمره ی هریک متفاوت است.

کاندیدها و همراهشان می توانند نمره ی خود را تحت سیستم ((Comprehensive Ranking (CRS) با نمره ی زبانی محاسبه کنند، در واقع افزایش نمره ی زبان یکی از راه ها برای افزایش امتیاز CRS است.

انگلیسی

هر دو تست برای برنامه ی مهاجرتی به کانادا قابل قبول هستنف اما آزمون آیلتس شناخته تر شده است.

فرانسوی

  • TEF Canada
  • TCF Canada

این دو تست نیز برای برنامه ی مهاجرت استانی (PNPs)، (self-employer worker و start-up visa) قابل قبول است.


آزمون زبان انگلیسی قابل قبول برای مهاجرت به کبک

استان فرانسوی زبان کبک سه مسیر اصلی مهاجرت شغلی دارد که عبارتند از: Program the Quebec Skilled Worker، the Quebec Experience Program، Quebec business immigration. هریک از این برنامه ها نمره زبان متفاوتی را می خواهند بنابراین قبل از شرکت در آزمون از نمره و آزمونی که می خواهید شرکت مطمئن شوید.

  • برنامه ی (the Quebec Skilled Worker (QSW) برای هرو آزمون زبانی انگلیسی و فرانسوی به کاندیدها امتیاز می دهد.
  • برنامه ی (the Quebec Experience Program (PEQ) فقط آزمون زبان فرانسوی را می خواهد این امکان را به داوطلبین می دهد تا در دوره های آموزش زبان فرانسه شرکت کنند.پ
  • Quebec’s business immigration بسته به این است که فرد برای چه کاری درخواست می دهد به عنوان کارآفرین، محقق و ..

در استان کبک نیز، مدرک زبانی باید کمتر از دو سال باشد ولی تعداد بیشتری از آزمون ها قابل قبول است.

فرانسوی

  • the Test d’évaluation du français adapté pour le Québec (TEFAQ) of the Chambre de commerce et d’industrie de Paris Île-de-France (CCIP-IDF);
  • the Test de connaissance du français pour le Québec (TCF-Québec) of the Centre international d’études pédagogiques (CIEP);
  • the Test d’évaluation du français (TEF) of the CCIP-IDF;
  • the Test d’évaluation du français pour le Canada (TEF Canada) of the CCIP-IDF;
  • the Test de connaissance du français (TCF) of the CIEP;
  • the Diplôme d’études en langue française (DELF) of the CIEP;
  • the Diplôme approfondi de langue française (DALF) of the CIEP

انگلیسی

  • آیلتس جنرال و آکادمیک

هر دو ماژول آزمون آیلتس قابل قبول است ولی گزینه ی بهتر آزمون IELTS جنرال است، زیرا آسان تر است وارزش نمره ایی یکسانی دارند.

آماده شدن برای شرکت در آزمون زبان

 همانطور که گفتیم حتی اگر زبان اول شما انگلیسی باشد، ایده ی بسیاری خوب این است که برای شرکت در آزمون زبانی آماده شوید و اگر انگلیسی زبان مادری شما نیست، به طور قطع باید برای شرکت در آزمون زبان انگلیسی آشنا شوید. روش آزمون، شرایط جایی که در آن آزمون برگزار می شود، نوع سوالات برای ارزیابی هر مهارت.

در سیستم مهاجرتی کانادا که رقابتی است، همانند اکسپرس اینتری، مهارت زبانی می تواند تفاوت زیادی میان فرد موفق و فردی که موفق نشده است ایجاد کند و تاثیر به سزایی دارد.

ما در موسسه ی زبان زنگنه شما را برای نمره ی بالای 7 آماده می کنیم.

آزمون زبان برای تحصیل در کانادا

دانشجویان بین المللی برای تحصیل در کانادا ممکن است لازم باشد در آزمونی شرکت کنند. نمره ی لازم برای هر انسیتو متفاوت است. ازمون های زبانی برای تحصیل در کانادا را می توانید در این صفحه بخوانید.

درخواست شهروندی کانادا

زمانی که به مرحلهی درخواست شهروندی کانادا رسیدید-تبریک-لازم است اثبات کنید که در زبان انگلیسی یا فرانسوی مهارت لازم را دارید. اثبات این مهارت در مرحله بسیار آسان تر است. درخواست دهنده باید مهارت زبانی در سطح CLB 4 را در انگلیسی یا فرانسوی را به اثبات برساند و با این روش ها می توان ثابت کرد:

  • the results of an IRCC-approved third-party test, or, 
  • proof from certain government-funded language training programs, or, 
  • proof of completion of secondary or post-secondary education in English or French, in Canada or abroad.

افسر مهاجرت در طی جلسه ی مهاجرت با مکالمه مهارت زبانی شما را ارزیابی می کند. شما می توانید از نتیجه ی آزمونی که برای اپیلیشکن  Permanent resident خود استفاده کرده اید، استفاده کنید.

گروه سوم از آزمون های مورد قبول عبارتند از:

  • The Canadian English Language Proficiency Index Program(CELPIP)
  • International English Language Testing System General training (IELTS – General)
  • Test d’Évaluation de Français (TEF) (in French)
  • Test d’Évaluation de Français (TEFAQ) (in French)
  • TEF pour la naturalisation: a 2 skills (listening and speaking) version
  • French tests submitted for immigration to Quebec: Diplôme approfondi de langue française (DALF) (in French), Diplôme d’études en langue française (DELF) (in French), Test de connaissance du français (TCF), Test de connaissance du français pour le Québec (TCFQ)

 حال شما می دانید در هر مرحله از مهاجرتتان به کانادا در چه آزمونی باید شرکت کنید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بیاموزید، کسب درآمد کنید و اقامت بگیرید.
بیاموزید، کسب درآمد کنید و اقامت بگیرید.

دانشجویان بین المللی زیادی کانادا را برای تحصیل از میان کشورهایی از جمله آمریکا، استرالیا، انگلستان و فرانسه انتخاب می کنند، زیرا شرایطی که کانادا برای تحصیلات در نظر گرفته است در خیلی از کشورها دیده نمی شود. ...

بیشتر بخوانید
چگونه از یک دانشگاه کانادایی پذیرش بگیرید؟
چگونه از یک دانشگاه کانادایی پذیرش بگیرید؟

نامه ی پذیرش تحصیل در کانادا، تاییدیه رسمی است که نشان می دهد شما جایی برای تحصیل در کانادا دارید. در این نامه اطلاعات دانشجویی شما، برنامه و اطلاعات انسیتویی که در آن درس خواهید خواند، جدول زمانی تحصیل شما، شهریه دانشگاه، کمک هزینه های تحصیلی در صورت و ...

بیشتر بخوانید
آشنایی با استان های کانادا
آشنایی با استان های کانادا

کشور کانادا به استان ها و بخش های متفاوتی تقسیم می شود و هر بخش توسط دولت همان استان مدیریت می شود ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: