مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
زندگی در تورنتو

زندگی در تورنتو

زندگی در تورنتو به چه صورت است؟ آیا هزینه ی زندگی در تورنتو در مقایسه با سایر شهرهای کانادا بالاست؟ بعد از ورود به این شهر، چگونه می توان با محیط آشنا شد؟

در این مقاله به این سوالات پاسخ می دهیم تا بتوانید برای زندگی در این شهر آماده شوید، پیشنهاد ما به شما این است که بعد از مطالعه این مقاله، مقاله ی هشت سرگرمی رایگان برای شناخت تورنتو را مطالعه کنید.

تورنتو در کجا واقع شده است؟

تورنتو، پایتخت استان انتاریو در شمال غربی دریاچه ی انتاریو واقع شده است و در جنوب استان انتاریو است که از شرق با استان کبک و با ایالت نیویورک و میشیگان به ترتیب در سمت جنوب شرقی و جنوب غربی هم مرز است.

با کمتر از دو ساعت رانندگی به مرز آمریکا، بافالو (نیویورک) می رسید.

درباره ی تورنتو

با جمعیتی حدود 3 میلیون نفر، تورنتو بزرگ ترین شهر کانادا و یکی از بزرگترین شهر ها در آمریکای شمالی است (قبل از مکزیکو سیتی، نیویرک و لس آنجلس). حمعیت ناحیه ی ( Greater Toronto Area GTA) در کنار جمعیت نواحی اطراف آن 6.5 میلیون است.

تورنتو شهری چند فرهنگی است که این چند فرهنگ بودن شهر، باعث می شود تجربه ایی فوق العاده از زندگی در این شهر کسب کنید. در این شهر بیش از 140 زبان مختلف دنیا صحبت می شود و نیمی از جمعیت این شهر در کانادا متولد نشده اند.

هرچند این شهر پایتخت این کشور نیست و این افتخار نصیب اتاوا شده است ولی کانادا مرکز بسیاری از صنایع در کانادا است از این رو فرصت های اقتصادی زیادی را در پیش رو مهاجرین قرار می دهد.

تورنتو به دفعات به عنوان یکی از بهترین شهرها برای زندگی انتخاب شده است و این شهرت را به دوش می کشد که شهری با تنوع زیاد، پاکیزه و امن است.

این شهر 50 کیلیومتر فضا که با پارک ها، ساحل، مارینا فراهم شده است را برای لذت بردن و تفریح پیشنهاد می دهد.

آب و هوای تورنتو

زندگی در تورنتو بدون در نظر گرفتن شرایط آب و هوا معنا ندارد.

شما می توانید هر چهار فصل را در تورنتو تجربه کنید، در حالی که زمستان های این شهر همانند اتاوا و مونترال سرد و سخت نیست ولی بازهم طولانی و گاهی خسته کننده است. شما باید انتظار زمستان را از دسامبر تا مارچ داشته باشید و دمایی که تا 20 درجه زیر صفر می آید. 

بهار در این شهر کوتاه است ماه های آپریل و می و بعد تابستان تورنتو خودنمایی می کند، تورنتو در تابستان ها گرم و شرجی است.


هزینه ی زندگی در تورنتو

زندگی در تورنتو اگر در نزدیکی مرکز شهر باشد، گران است و بالاترین نرخ اجاره در کانادا را به خود اختصاص می دهد و می توان گفت سایر هزینه ها از جمله قبض تلفن، مواد غذایی و حمل و نقل نیز ارزان نیست.

با در نظر گرفتن پایین ترین هزینه ها قبل از محاسبه ی مالیات درآمد یک فرد باید 40,583 دلار باشد تا بتواند به راحتی زندگی کند.

رفت و آمد در تورنتو

زندگی بدون داشتن ماشین در توصیه پیشنهاد و توصیه ایی منطقی است، بیشتر مردم در تورنتو ماشین شخصی ندارند و خوشبختانه سیستم حمل و نقل عمومی در سراسر تورنتو سرویس می دهد و هرجا که بخواهید می توانید بروید.

در ساعات شلوغ روز هر دو دقیقه یک بار مترو در ایستگاه خواهد بود و در ساعاتی که شلوغ نیست هر پنج دقیقه.

استفاده از حمل و نقل عمومی در تورنتو در مقایسه با داشتن ماشین شخصی بسیار ارزان تر است، زیرا با داشتن ماشین شخصی باید هزینه ی بیمه، سوخت ماشین، هزینه های نگهداری و پارکینگ را پرداخت کنید و قوانین رانندگی در کانادا بسیار سختگیرانه است.

زندگی خانوادگی در تورنتو

تورنتو همانند سایز شهرهای کانادا شهری فوق العاده برای بزرگ کردن فرزندانتان است، شهری امن، پاکیزه و این امکان را به آنها می دهند که با فرهنگ های مختلفی آشنا شوند.

هرینه های نگهداری از کودکان نسبتا بالا است و به طور میانگین برای نگهداری نوزادن باید ماهیانه 1,758 دلار باید پرداخت کنید.

خوردن وعده غذایی در بیرون از خانه 

تنوع فرهنگی در تورنتو این اطمینان را به شما می دهد با هر شرایط مالی و سلیقه ی غذایی می توانید از خوردن وعده غذایی در خارج از خانه لذت ببرید. 

اگر می خواهید در رستورانی ویژه غذا بخورید ولی شرایط مالی امکان را به شما نمی دهد تا Summerlicious یا Winterlicious صبر کنید، این دو برنامه سالیانه در تابستان و زمستان برگزار می شوند و بیش از 200 رستوران برای نشان دادن مهمان نوازی تورنتو در این برنامه شرکت می کنند و می توانید غذای موردنظرتان را با هزینه ایی بسیار کم میل کنید.

زندگی شبانه در تورنتو

تورنتو شهرت خوبی در برنامه های شبانه دارد،می توانید در هر ساعتی که بخواهید در شهر گردش کنید و غذا بخورید. می توانید به King West یا Queen West بروید واز فضای جوان یا یادآور سبک indie لذت ببرید.

فستیوال های تورنتو

در تابستان ها، فستیوال های مختلفی به صورت هفتگی برپا می شوند. در این جا تعدادی از آنها را به شما معرفی می کنیم.

    فستیوال Taste of Little Italy: خیابان College برای برپایی این فستیوال هرساله بسته می شود و جشنی با غذاهای ایتالیا و موسیقی ایتالیایی برپا می شود.

    فستیوال Taste of the Danforth: همانند فستیوال ایتالیا، این فستیوال یونانی سالیانه برگزار می شود و مردم تورنتو با فرهنگ یونانی آشنا می شوند.

    فستیوال Nuit Blanche : این فستیوال سالیانه درواقع یک گالری آثار هنری است، هنرمندان به خیابان می آیند و آثارشان را به نمایش می گذارند.

دوچرخه سواری در تورنتو

برای ساکنین تورنتو داشتن دوچرخه و دوچرخه سواری امری رایج است و اگر دوچرخه ی خود را برای زمستان تجهیز کنید، در تمام طول سال می توانید دوچرخه سواری کنید.

این نکته را در نظر بگیرید اگر در هنگام دوچرخه سواری قوانین را نقض کنید در گواهینامه ی شما نمره ی منفی لحاظ می شود.مسیر اصلی دوچرخه سواری در تورنتو مسیر شمال-جنوب است.

زندگی در تورنتو:نکاتی که توجه شما را جلب می کند

    The PATH

شهری زیر زمینی به طول 30 کیلومتر در تورنتو، مراکز خرید، تفریح، اتصال به ایستگاه های مترو و ساختمان های اصلی تورنتو در پیچیده ترین مسیر زیرزمینی جهان. اگر برای اولین بار و به تنهایی و بدون داشتن نقشه به این مسیر وارد شوید شاید مسیر خود را گم کنید!!!

    مردم تورنتو

مردم تورنتو را نمی توان افرادی با رفتار دوستانه نامید برعکس هلندی ها. شاید جزئی از این شهر بزرگ بودن  باعث می شود که افراد رفتار دوستانه نداشته باشند ولی همچنان افرادی صبور هستند و آرام هستند.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بیاموزید، کسب درآمد کنید و اقامت بگیرید.
بیاموزید، کسب درآمد کنید و اقامت بگیرید.

دانشجویان بین المللی زیادی کانادا را برای تحصیل از میان کشورهایی از جمله آمریکا، استرالیا، انگلستان و فرانسه انتخاب می کنند، زیرا شرایطی که کانادا برای تحصیلات در نظر گرفته است در خیلی از کشورها دیده نمی شود. ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار بعد از فارغ التحصیلی PGWP
اجازه ی کار بعد از فارغ التحصیلی PGWP

اجازه ی کار بعد از تحصیل اولین قدم در سیستم مهاجرت به کانادا است. این اجازه موقعیتی را فراهم می کند که دانشجویان بین المللی بعد از فارغ التحصیلی تا سه سال اجازه ی کار داشته باشند. که این اجازه ی کار ،فارغ التحصیلان را به ساکنین دائم تبدیل می کند. ...

بیشتر بخوانید
کار در هنگام تحصیل در کانادا
کار در هنگام تحصیل در کانادا

دانشجویان بین المللی در کاناد می توانند تا 20 ساعت در هفته کار کنند و اجازه ی کار تمام وقت را در زمان تعطیلات و استراحت میان ترم هایشان دارند. کار در هنگام تحصیل به شما کمک می کند که هزینه های زندگی خود را پرداخت نمایید و بتوانید با افراد جدید آشنا شوید و ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: