مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل پزشکی در کانادا 2020

تحصیل پزشکی در کانادا 2020

فهرست عناوین

شرایط تحصیل در دانشگاه پزشکی در کانادا

رقابت برای اخذ پذیرش از دپارتمان های پزشکی در کانادا در میان دانشجویان و داوطلبین بسیار بالا است و افراد زیادی برای تحصیل در این رشته مشتاق هستند و تلاش می کنند، بنابراین برای اخذ پذیرش در این رشته باید تمامی مدارک لازم را جمع آوری کنید. نه تنها باید به مدارک لازم توجه کنید، بلکه لازم است Deadline ارسال مدارک را در نظر بگیرید که در صورت گذشتن این تاریخ شانس خود را برای اخذ پذیرش در مدارس پزشکی کانادا از دست داده اید.

دوره های پزشکی در کانادا به طور معمول بین 3 تا 5 سال است و این مدت زمان باتوجه به دانشگاه و پیش زمینه ی شما تغیر می کند. برای دوره ی 5 ساله پزشکی در کانادا، سال اول دوره ی آمادگی و برای دانشجویانی طراحی شده است که دوره ی کارشناسی خود را در رشته ایی مناسب نگذرانده اند (بله برای شرکت در دوره ی پزشکی در کانادا در ابتدا باید در دوره ی لیسانس شرکت کنید.). برای شرکت در دوره ی چهار ساله ی پزشکی،دانشجو باید مدرک لیسانس در رشته ی Biology یا رشته ایی مرتبط را داشته باشد.

کانادا حتی با داشتن 17 دانشگاه پزشکی که برنامه های پزشکی (پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پرستاری و ...) را به زبان انگلیسی و فرانسوی ارائه می دهند، همچنان تحصیل پزشکی در کانادا بسیلر رقابتی و سخت است. فقط 15 درصد از دانشجویان کانادایی در مقطع pre-Med می توانند پذیرش تحصیل در مدارس پزشکی کانادا را بگیرند. اکثر کانادایی ها برای پزشک شدن و دنبال کردن هدفشان به کشورهای Caribbean و یا اروپای شرقی می روند.

پزشکی در دانشگاهای کانادا برای دانشجویان بین المللی

دانشجویان بین المللی که می خواهند در کانادا پزشکی بخوانند باید این نکته را بدانند که همه ی دپارتمان های پزشکی، دانشجوی بین المللی نمی پذیرند و برعکس بعضی از دپارتمان های پزشکی با سایر کشورها قرار داد دارند که دانشجویان آن کشور را بپذیرند و هزینه ی تحصیلشان را بدهند و دانشجویان برای دوره ی residency در کانادا اقدام نمی کنند و به کشور خودشان باز می گردند.

برای کار به عنوان یک پزشک در کانادا، دانشجویان فارغ التحصیل در رشته ی پزشکی باید در آزمونی که توسط (Medical Council of Canada MCC) برگزار می شود، شرکت کنند که با واجد شرایط شدن می توانند، در این زمینه کار کنند.




پذیرش رشته ی دندانپزشکی در کانادا

بسیاری از دانشجویان ترجیح می دهند که برای تحصیل در رشته ی دندانپزشکی به کانادا بیایند، زیرا این کشور، در این زمینه کشوری پیشرو و برتر است و تحصیلات آکادمیک این کشور شهرت جهانی دارد.

از طرف دیگر دانشگاه های پزشکی کانادا امکانات خوبی از جمله آزمایشگاه هایی مجهز با بروزترین وسایل و تکنولوژی را دراختیار دانشجویان قرار می دهند.

طول دوره برای تحصیل در رشته ی دندانپزشکی در کانادا

تحصیل دندانپزشکی در کانادا، تا 6 سال به طول می انجامد، و بعد از گذراندن این دوره فرد مدرکی برای جراحی دنداپزشکی یا ارتودنسی دریافت می کند.

هرچند در طول دوره ی تحصیل دانشجویان با تمام زمینه ها آشنا می شوند اما اگر بخواهند می توانند با شرکت در برنامه های مشخص در زمینه ایی که می خواهند متخصص شوند.

سیستم آموزشی برای دوره ی دندانپزشکی در کانادا

همانطور دوره ی پزشکی عومی، دوره ی دندانپزشکی در کانادا به سه course دسته بندی می شود، که دانشجویان می توانند دانش خود را در فیزیولوژی، پیشگیری، معاینه، تشخیص و درمان نقایص و اعوجاج در دهان، دندان ها، فک ها و بافت های اطراف آن. در پایان سال اول اول تمام دانشجویانی که می خواهند در رشته ی دندانپزشکی تحصیل کنند در ازمونی شرکت می کنند و با توجه به نمره و تعداد جاهای خالی می توانند ادامه تحصیل دهند.

واحد های اول و دوم

کورس های اول و دوم دو سال زمان می برند، و شامل آموزش در چند بخش (زیست، شیمی و ...) می شود درکنار این آموزش های تئوری امکانات کافی برای دانشجویان است تا بتوانند در بیمارستان تمرین های عملی نیز داشته باشند.

واحد سوم

دوره ی سوم بین یک تا سه سال زمان می برد و این با توجه به ایتنکه آی دانشجو می خوادت در ارتودنسی و یا جراحی تخصص بگیرید و بتواند دیپلم ایالتی بدست آورد تغیر می کند.

شرایط و مدارک لازم برای تحصیل دندانپزشکی در کانادا

به طور مقطع می دانیم که مدارک لازم بری پذیرش در هر دانشگاه متفاوت با دانشگاه دیگر است ولی به طور کلی مدارک لازم را می توان به چهار گروه تقسیم کرد:

معیارهایی برای واجد شرایط بودن

در واقع می توان گفت که در اکثر استان های دانشگاه داشتن سابقه ی حداقل دوساله در مقطع post-secondary لازم است و اکثر کالج ها از شما می خواهند که قبل از شروع تحصیل در رشته ی دندانپزشکی چند واحد درباره ی علوم پایه را گذرانده باشید.

سوابق تحصیلی

مدارس پزشکی به طور دقیق سوابق تحصیلی شما را بررسی و مورد ارزیابی قرار می دهند.

به طور مثال، کمیته ی تصمیم گیری به معدل شما نگاه می کنند تا بدانند که آیا شما دانشجویی درسخوانی هستید و توانایی تحصیل در این رشته را دارید یا نه؟

بیوگرافی یا متنی کوتاه

قطعا این امکان به شما داده می شود تا خودتان را معرفی کنید و بتوانید توانایی ها و انگیزه های خود را بگویید با نوشتن متنی کوتاه درباره ی اهداف و شخصیتتان، در این بیوگرافی درباره ی تجربیات کاری خود، کارهای داوطلبانه و دوره هایی که گذرانده اید و سرگرمی هایتان نیز صحبت کنید.

توصیه نامه

تقریبا تمام مدارس پزشکی در کانادا از شما توصیه نامه می خواهند، و این نامه برای این است که کمیته ی پذیرش بتواند درباره ی شما و ویژگی های شخصیتتان اطلاعات بیشتری داشته باشد.

به علاوه از داوطلب خواسته می شود که در یک آزمون زبان مانند IELTS، TOEFL و PTE شرکت کند

آزمون های مورد قبول

همچنین بعضی از دانشگاه های برای رشته ی دندانپزشکی از شما می خواهند نتیجه ی آزمون MCAT و CASPer را ارائه دهید.

آیا این امکان وجود دارد که زبان برنامه ی تحصیل را انتخاب کرد؟

جواب بله است.

داوطلب ها می توانند انتخاب کنند که دوره ی تحصیلشان به زبان انگلیسی یا فرانسوی باشد.ولی این نکته را به یاد داشته باشید که بعد از ارسال اپلیکیشن و ارزیابی آَن نمی توانید زبان برنامه ی تحصیل خود را عوض کنید.

هزینه های تحصیل دندانپزشکی در کانادا

برای تحصیل در رشته ی دندانپزشکی در کانادا   باید هزینه ایی حدود 25 هزار دلار کانادا تا 56 هزار دلار کانادا را سالیانه در نظر بگیرید. هرچند این هزینه با توجه به هزینه های زندگی شما تغییر می کند.

بورسیه تحصیلی برای دندانپزشکی در کانادا    

مطمئنا تمام دانشجویانی که می خواهند در رشته ی دندانپزشکی در کانادا تحصیل کنند می توانند تحت شرایط مشخص از بورسیه ی تحصیلی دانشگاه Laval استفاده کنند.

در واقع دانشگاه Laval University Canada یکی از برزگترین دانشگاه های کانادا در کبک است و در این دانشگاهی گروهی با نام (General Responsible Environment Behavior GREB) تشکیل شده است در این گروه محققینی مشغول به فعالیت هستند که برروی سلامت دهان و دندان تحقیق می کنند. گروه GREB سیساستی برای کمک هزینه ی مالی در نظر گرفته است. در اینجا چند مورد از این کمک ها را برای دانشجویانی که سوپروایزرشان از گروه GREB است را آورده ایم:

  • دانشجویان کارشناسی ارشد: کمک هزینه ایی 500 تا 800 دلاری برای هر سه ماه.
  • دانشجویان پزشکی یا post-doctoral: کمک هزینه ایی 1000 تا 1200 دلاری برای هر سه ماه.




دانشگاه های برتر داندانپزشکی در کانادا 2020

در این بخش هشت دانشگاه برتر در حوزه ی دندانپزشکی در کانادا را به شما معرفی می کنیم.

   دانشگاه بریتیش کلمبیا British Columbia University 

دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) ونکور مرکزی فوق العاده برای تدریس، تحصیل و تحقیق است و نکته ی مهم دیگر این است که این دانشگاه رتبه ای بسیار خوب  در زمینه های درسی جغرافی، مهندسی معدن و ریاضی دارد و یکی از بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل در رشته ی دندانپزشکی است. این دانشگاه برای PhD و برنامه های کارشناسی ارشد در تخصص های مختلف برنامه هایی را ارائه می دهد.

   دانشگاه مونترال

دانشگاه (University of Montreal UdeM) یکی از پنج دانشگاه بزرگ کانادا و دومین دانشگاه بزرگ کانادا از نظر جمعیت و تعداد دانشجویان است. و مهم ترین دانشگاه فرانسوی زبان از نظر تعداد دانشجویان بین المللی و سطح بالای تحقیقات می باشد.

همچنین این دانشگاه در میان 100 دانشگاه برترجهان است و شهرت خوبی به واسطه ی فارغ التحصیلانش در رشته ی دندانپزشکی دارد. دپارتمان دندانپزشکی در این دانشگاه در مقاطع دکترا، کارشناسی ارشد و کارشناسی در گروه های مختلف دندانپزشکی دانشجو می پذیرد.

   دانشگاه مک گیل

دانشگاه McGill در شهر مونترال واقع شده است و یکی از معتبرترین دانشگاه ها در کانادا می باشد. در این دانشگاه سالیانه بیش از هزاران دانشجو از 150 کشور دنیا مشغول به تحصیل می شوند. فارغ التحصیلان در مقطع PhD از این دانشگاه معتبرترین مدرک در میان دانشگاه های کانادا را دارند. دانشگاه مک گیل این شهرت را مدیون این است که بیش از 50 مرکز تحقیقاتی دارد و بیش از 400 برنامه ی تحصیلی را برای تحصیل ارائه می دهد.

   دانشگاه University of Western Ontario

می توان گفت دانشگاه University of Western Ontario یکی از بهترین دانشگاه های کانادا است. این دانشگاه دانشجویانی را برای تحصیل انتخاب می کند که برای تحصیل بلندپروازی و رویا دارند و می توانند در جامعه ی بین المللی اطلاعات خود را به اشتراک بگذرانند و راهنما باشند.

دانشجویان این دانشگاه از 117 کشور دنیا می آیند و بیش از 277 هزار نفر از فارغ التحصیلان این دانشگاه، دانشجویان بین المللی بوده اند.

دانشجویان این دانشگاه می توانند در کنار آموزش آکادمیک در فعالیت های ورزشی، خدمات اجتماعی و کارهای داوطلبانه نیز شرکت کنند.

   دانشگاه Dalhousie University

از دانشگاه Dalhousie می توان به دانشگاهی پیشرو در میان دانشگاه های کانادا نام برد. در واقع دانشگاه Dalhousie یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کانادا است و برای آموزشی در سطح بالا و فرصت های فوق العاده ایی که در اختیار دانشجویانش قرار می دهد، شناخته شده است.

این دانشگاه در سال 1818 میلادی در شهر Halifax کانادا تاسیس شده است و از سراسر دنیا دانشجو می پذیرد.

   دانشگاه آلبرتا (University of Alberta)

دانشگاه آلبرتا بی شک یکی از بهترین دانشگاه های کشور کانادا و جهان است و شهرت این دانشگاه در گروه انسانی، هنر، بازرگانی ومهندسی در کنار علوم تجربی با بیش از 250 هزار دانشجوی بین المللی در همه ی کشورها شناخته شده است.

   دانشگاه ساسکاچوآن

دانشگاه Saskatchewan در گروه دانشگاه های قدیمی کانادا است، این دانشگاه در سال 1907 میلادی تاسیس شده است. و متاسفانه در حال حاضر دپارتمان دندانپزشکی این دانشگاه، دانشجو بین المللی نمی پذیرد.

   دانشگاه Manitoba

دانشگاه منیتوبا اولین دانشگاه در غرب کانادا است و 140 سال پیش در مرکز کانادا تاسیس شده است و بزرگترین دانشگاه در منطقه است و بیش از 60 برنامه تحصیلی در گروه های پزشکی ، حقوق و مهندسی را ارائه می دهد.




آزمون MCAT تحصیل در رشته پزشکی

آزمون (Medical College Admission Test MCAT) آزمونی برای شروع دوره ی پزشکی است، این آزمون از سوال های چند گزینه ایی تشکیل شده است که مهارت شما در حل کردن مشکلات (Problem Solving)، تفکر انتقادی (critical thinking) و دانشتان در باره ی طبیعت و رفتار و مفهوم علوم اجتماعی و اصولی که برای شروع تحصیل در گروه پزشکی لازم است را ارزیابی می کند.

در آپریل 2015، فرمت جدید آزمون توسط AAMC ارائه شد، و نمرات این آزمون در چهار بخش گزارش می شود:

  • Biological and Biochemical Foundations of Living Systems
  • Chemical and Physical Foundations of Biological Systems
  • Psychological, Social, and Biological Foundations of Behavior
  • Critical Analysis and Reasoning Skills

می توان گفت تقزیبا تمام مدارس و دانشگاه های پزشکی در آمریکا و کانادا نمره ی این ازمون را برای ارزیابی و دادن پذیرش به دانشجویان می خواهند و جز مدارک لازم است.

آزمون MCAT چه نوع آزمونی است؟

آزمون (Medical College Admission Test MCAT) آزمونی استاندارد است و همانطور که گفته شد، چند گزینه ایی و کامپیوتری است و شرکت در این آزمون بخشی از فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی است و این روند بیش از 90 سال است که انجام می شود. هرساله بیش از 85 هزار دانشجو در این آزمون شرکت می کنند، تقریبا تمام دانشگاه و مدارس پزشکی در امریکا و کانادا نتیجه ی این آزمون را از شما می خواهند و تعداد زیادی از مدارس حرفه ایی پزشکی و برنامه های تمکیلی در گروه پزشکی این آزمون را به عنوان جایگزینی برای دیگر آزمون های استاندار پزشکی قبول می کنند. در این ازمون مهارت و دانش که دانشجویان پزشکی، پزشکان، مدرسان گروه پزشکی و رزیدنت ها برای موفقیت در مدارس پزشکی و شروع دوره لازم دارند را ارزیابی می شود. Association of American Medical Colleges AAMC آزمون MCAT را طراحی کرده است و مجری برگزاری این ازمون می باشد، که سالیانه چندین بار این آزمون را از اواخر ژانویه تا سپتامبر در صدها مرکز در امریکا و کانادا و چند کشور مشخص شده ی دیگر برگزار می کند.

چه زمانی برای شرکت در آزمون MCAT باید اقدام کنم؟

این نکته بسیار مهم است که زمانی برای شرکت در آزمون اقدام کنید که کاملا اماده باشید و مطمئن شوید که با محتوای ازمون و مهارت هایی که از شما می خواند آشنایی دارید.

در بسیاری از موارد، داوطلب ها تاریخی را برای شرکت در آزمون انتخاب می کنند که می خواهند در همان سال، تحصیل خود را در مدارس پزشکی آغاز کنند.قبل از مشخص کردن روز آزمون این نکته را در نظر بگیرید که شاید لازم باشد دوباره در آزمون شرکت کنید و مطالعه ی بیشتری بر روی محتوای آزمون داشته باشید. به طور مثال، شاید تصمیم بگیرید در دوره ایی آموزشی در تابستان شرکت کنید که برای آزمون  MCAT آماده تر شوید، بنابراین بهتر است دراواخر تابستان در آزمون شرکت کنید. همچنین این نکته را به خاطر بسپارید که برای شرکت در آزمون MCAT محدودیت هایی وجود دارد، شما در طول یکسال فقط می توانید سه بار در ازمون شرکت کنید و در دو سال فقط چهار بار و در طول زندگی خود فقط هفت بار اجازه ی شرکت در این آزمون را دارید و مدارس پزشکی تمامی نمرات شما را می بینند،بنابراین زمانی در آزمون MCAT شرکت کنید که کاملا آماده باشید.

آیا شرکت در آزمون MCAT مهم است؟

شرکت در آزمون MCAT بسیار مهم و یکی از قدم ها برای تکمیل روند پذیرش در مدارس پزشکی است، کمیته ی پذیرش برای پذیرش یا عدم پذیرش شما ویژگی های دیگری رو نیز در نظر می گیرد از جمله: سوابق تحصیلی شما، تحقیقات شما درباره ی سلامت،تجربیات شخصی و علاقه شما، توانایی شما برای داشتن سهمی در کارهای خیریه و انجمن ها و توانایی شما برای کمک به دیگران.

اگر نتوانم هزینه ی شرکت در آزمون MCAT را پرداخت نمایم؟

AAMC باور دارد که شرایط مالی نباید مانعی برای شما باشد که به مدرسه ی پزشکی بروید، از این رو برنامه ایی به نام Fee Assistance Program وجود دارد که به دانشجویانی که نمی توانند از عهده این هزینه برآیند، کمک می کند. اگر شما شرایطی که برای دریافت این کمک گفته شده باشد را داشته باشید، این برنامه برای شرکت در آزمون و مدرسه ی پزشکی به شما کمک می کند.

آیا برای آمادگی در آزمون MCAT منابعی وجود دارد؟

بله، AAMC تست هایی رسمی برای آمادگی شرکت در آزمون MCAT را به صورت رایگان یا با هزینه ایی اندک ارائه می دهد، تا بتوانید با تمرین و مطالعه برای آزمون آماده شوید و با و نوع سوالات اشنا شوید.

نمره دهی در آزمون MCAT به چه صورت است؟

در گزارش نتیجه ی آزمونMCAT، پنج نمره اعلام می شود برای هریک از چهار مهارت یک نمره و نمره ایی کلی براساس چهار بخش آزمون (مشابه با آزمون های زبانی نظیر آیلتس)

نمره ی هر بخش(مهارت): هریک از بخش ها در بازه ی 118 تا 132 نمره دهی می شوند. شما برای هر بخش نمره ایی دریافت می کنید.

نمره ی کلی: نمره ی هر چهار بخش با هم ترکیب می شود و نمره ی کلی به شما داده می شود، که این نمره در بازه ی 472 تا 528 است.

به طور معمول شما نمره ی ازمون خود را ظرف 30 تا 35 روز بعد از شرکت آزمون دریافت خواهید کرد.

اگر نتوانم نمره ی خوبی در آزمون ام کت بگیرم، چه می شود؟

اگر شما از نتیجه ی آزمون MCAT راضی نیستید، مشاور شما می تواند به شما کمک کند که ایا لازم است دوباره در آزمون شرکت کنید یا خیر.




آزمون CASPer-تحصیل دندانپزشکی در کانادا

آزمون CASPer چه نوع آزمونی است؟

آزمون CASPer در گروه آزمون های قضاوت با توجه به موقعیت و شرایط است.

آزمون های (Situational Judgement Tests SJTs) آزمون های روانشناسی هستند، که آزمون دهنده را با سناریویی فرضی یا واقعی روبرو می کند و از آنها می پرسد که اگر بر سر دو راهی قرار بگیرند،چه کاری انجام می دهند و چرا؟

آزمون های SJTs براین هستند که رفتار و گرایش های فرد را در موقعیت های مشخصی و راه حل هایی که ارائه می دهند، ارزیابی کنند و موثر بودن پاسخشان را می سنجند.

آزمون CASPer برای چه منظوری استفاده می شود؟

این آزمون را برنامه های آکادمیک برای ارزیابی دقیق و معنی دار از داوطلب و آشنایی با شایستگی های فرد می خواهند.به این معنی که با دیدن نتایج این آزمون می توانند از میان درخواست دهندگان برای تحصیل گزینه های بهتر را انتخاب کنند، مانند برنامه ی دندانپزشکی در کانادا

برای برنامه ها، این فقط به معنی انتخاب فردی با بالاترین پتانسیل برای موفقیت نیست، بلکه این اطمینان را می دهد که کمیته ی پذیرش افراد با ویژگی های شخصیتی مختلف را انتخاب کرده اند تا بتوانند با بیماری مختلف ارتباط بگیرند و تنوع شخصیتی وجود داشته باشد.

برنامه های اکادمیک در فرآیند پذیرش به روش های مختلفی از آزمون CASPer استفاده می کنند، اکثر برنامه های تحصیلی از این آزمون در کنار GPA (معدل) و آزمون MCAT برای ارزیابی و دعوت افراد برای مصاحبه استفاده می کنند. و در بعضی از برنامه ها استفاده از آزمون CASPer برای این است که کمیته ی پذیرش بتوانند درباره ی افرادی که لبه ی مرز پذیرش قرار دارند، تصمیم درست را بگیرند

برنامه ی تحصیلی چگونه از نتیجه ی آزمون CASPer استفاده می کند؟

این کاملا بستگی به برنامه ی تحصیلی دارد که چگونه در روند پذیرش از نتیجه ی آزمون CASPer استفاده کند، بنابراین امکان دارد در یک برنامه ی تحصیلی نتیجه ی آزمون بیش از برنامه ایی دیگر مورد توجه و ارزیابی قرار گیرد و مورد دیگر این است که تعداد داوطلبین و رقابت برای تحصیل در یک برنامه به چه صورت باشد.

آیا برای آزمون CASPer لازم است مطالعه داشته باشیم؟

شما برای شرکت در آزمون کسپر باید با فرمت آزمون و موارد تکنیکال آشنا شوید و آزمون های گروه ی SJTs را نمی توان با مطالعه پاسخ داد و پیشنهاد ما به شما این است با تمرکز به تمام سوالات پاسخ کامل و جامع دهید.

گزارش نتیجه ی آزمون CASPer برای دانشگاه به چه صورت است؟

نمره ی آزمون بعد از سه هفته از زمان آزمون برای دانشگاه ارسال می شود و شما ایمیلی مبنی بر ارسال نمره به دانشگاه دریافت نخواهید کرد، هرچند برنامه ی شما به رنگ سبز در می آید و به این معنی که برنامه ی موردنظر نتیجه ی آزمون را دریافت کرده است.

آیا می توان دوبار در آزمون شرکت کرد؟

اپلیکینت اجازه ندارد برای یک برنامه ی آموزشی (Canadian Professional Health Service، US Medicine، Australian Postgraduate Education) و یک چرخه ی پذیرش دوبار در آزمون شرکت کنند.




آزمون PCAT تحصیل در رشته ی داروسازی

آزمون (Pharmacy College Admission Test PCAT) آزمونی مخصوص گروه داروسازی در کانادا است، که افراد برای شرکت در دانشگاه و کالج داروسازی ارزیابی می کند. این آزمون دانش عمومی و تخصصی فرد را مورد ارزیابی قرار می دهد و به طور مخصوص برای دپارتمان داروسازی طراحی شده است.

آزمون PCAT

  • این آزمون به طور مخصوص برای استفاده ی دانشگاه و کالج های داروسازی است.
  • طراحی و محتوای این آزمون براساس توانایی ها، رفتار و مهارت هایی است که دانشگاه ها و کالج ها لازم دارند تا اهداف داروسازی را پیش ببرند.
  • محتوای آزمون به صورت دوره ایی توسط سرپرست های دپارتمان داروسازی از دانشگا های مختلف بررسی می شود تا با توجه به نیازها به روز شده باشد.

ساختار آزمون PCAT

  • در همین مقاله محتوا و موضوعات آزمون را برای شما آورده ایم.
  • درصد هر بخش  و نمره ی پذیرش شده برای کالج و دانشگاه، آزمون به ازمون تغییر می کند و ثابت نیست.
  • در هر بخش از سوالات تعدادی سوال experimental قرار دارد، که نمره ایی به انها داده نمی شود.
  • این سوالات برای استفاده ی دانشگاه در سوال ها قرار داده شده است و بسیار مهم است که به همه ی سوالات با دقت پاسخ دهید.
  • زمانی که در حال پاسخگویی به سوالات هستید، نمی توانید به سوالات قبل برگردید و فقط می توانید به سوال هایی که میبینید پاسخ دهید.

سرفصل های آزمون PCAT

 در بخش رایتینگ به شما یک موضوع (مشکل) گفته می شود و باید آن را ارزیابی کرده و راه حلی برای آن بدهید. در تست های بیولوژی و شمی سوالها از متن کوچکی که به شما داده می شوند می ایند یا سوالهایی هستند که به متن ارتباطی ندارند. دربخش Critical Reading تمام سوالات را باید با خوندن متن پاسخ دهید و در بخش Quantitative Reasoning سوال هایی با سناریو word problem یا problem solving داده می شود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: