مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
اراسموس برای تحصیل در ترکیه

اراسموس برای تحصیل در ترکیه

دانشگاه های ترکیه در سال های اخیر محبوبیت رو به رشدی بین دانشجویان بین المللی پیدا کرده اند و هر ساله تعداد دانشجویان بین المللی که برای تحصیل در ترکیه مهاجرت می کنند رو به افزایش است. اما در این کشور هم مانند سایر کشورها دانشگاه هایی با کیفیت های بالا، متوسط و پایین وجود دارد، اما بطور کلی دانشگاه های کشور ترکیه از اعتبار بالایی در سطح بین الملل برخوردار هستند و از طریق برنامه هایی مانند تبادل دانشجو مثل برنامه اراسموس و یا برنامه ی مولانا با دانشگاه های سایر کشورهای اروپایی و آسیای در ارتباط هستند. کشور ترکیه محل امنی برای دانشجویان بین المللی فارغ از سن و جنسیت هست و شاید همین امر باعث رشد و افزایش نرخ سالانه حضور دانشجویان بین المللی در این کشور شده است. با توجه به آخرین آمار از سال 2020 بالای 150 هزار دانشجوی بین المللی در کشور ترکیه مشغول به تحصیل هستند که دانشجویان ایرانی از نظر تعداد بعد از دانشجویان کشورهای سوریه، آذربایجان و ترکمنستان در رده ی چهارم قرار دارد. مردم ترکیه عموما خون گرم هستند و رفتار های نژادپرستانه در بین مردم این کشور عموما به ندرت وجود دارد؛ به ویژه به دلیل نزدیکی جغرافیایی و دینی که با ایرانی ها احساس می کنند، همیشه به ایرانی ها به چشمِ ملتِ دوست و برادر نگاه می کنند و قشر آکادمیک که از لحاظ فرهنگی در رده ی بالاتری قرار دارند، احترام زیادی برای تاریخ و فرهنگ کشور ایران قائل هستند. اکثریت مردم ترکیه دانشجویان بین المللی رو مورد احترام قرار می دهند، بطوری که همیشه در مسیر راهنمایی و کمک به این قشر از دانشجویان بوده اند. همچنین سازمان هایی تحت عنوان سازمانِ حمایت از دانشجویان در کشور ترکیه در حال فعالیت هستند که همه ساله به حدود 7,000 الی 9,000 نفر از دانشجویان خارجی، برای ادامه تحصیل در کشور ترکیه، بورس کامل اهدا می کنند.

ترکیه از سال 2004 و پس از مجموعه اقدامات هماهنگ به‌منظور ارتقای همکاری بین کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا و کشورهای متقاضی در شاخه‌‌های خاص و گوناگون مرتبط با سیاست‌های اتحادیه‌ی اروپا، در برنامه‌های جامعه‌ی اروپا شرکت داشته است. شهروندان، شرکت‌ها، سازمان‌های غیردولتی، دانشجویان، اساتید و نهادهای ملی کشورهای عضو و کشورهای متقاضی می‌توانند در طیف گسترده‌ای از برنامه‌های جامعه‌ی اروپا شرکت کنند. در سال 2014، یک دوره‌ی آموزشی جدید با عنوان Erasmus+، تمام طرح‌های موجود اتحادیه‌ی اروپا را برای تحصیل، آموزش، جوانان و ورزش با هم ترکیب کرد. دانشجویان خارجی می‌توانند برای حضور در دوره‌ی Erasmus اقدام کنند و درخواست پذیرش دهند. آن‌ها می‌توانند از کمک هزینه‌های تحصیلی این دوره بهره‌مند شوند و همچنین می‌توانند در اروپا تحصیل کنند.




اهداف و فعالیت‌های اصلی دوره‌ی Erasmus در تبادل دانشجو

Erasmus گل سرسبد برنامه‌های آموزشی و تحصیلی اتحادیه‌ی اروپا بود که بیش از 180،000 دانشجو را قادر ساخت سالانه برای تحصیل و کار به خارج از کشور خود بروند و همچنین از همکاری‌های بین موسسات آموزش عالی در سراسر اروپا حمایت می‌کرد. این دوره نه‌تنها مورد توجه دانشجویان قرار گرفت، بلکه برای اساتید و کارمندان بازرگانی که می‌خواستند در خارج از کشورهای خود تدریس کنند و همچنین کادر علمی که می‌خواستند در خارج آموزش ببینند، جذاب بود. Erasmus با تاثیر مثبت بر مسیر شغلی جوانان و زندگی‌های شخصی‌شان، زندگی جوانان را متحول کرد. این برنامه همچنین از بیش از 46،000 دانشجو و کارمند اتحادیه‌ی اروپا برای تحصیل یا تدریس در ترکیه پشتیبانی کرد. آلمان بزرگترین کشور فرستنده‌ی دانشجو بود و پس از آن، لهستان، هلند و فرانسه قرار گرفتند. آلمان همچنین محبوب‌ترین مقصد برای دانشجویان Erasmus ترکیه‌ای بود و پس از آن لهستان، ایتالیا و اسپانیا، رده‌های بعدی را از آن خود کردند.




Erasmus و ترکیه در تبادل دانشجو

شرکت در برنامه‌ی Erasmus در ترکیه، بدون شک شما را در معرض ایده‌های جدید قرار می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا در مورد فرهنگ‌های مختلف چیزهای زیادی بیاموزید، ارزش‌های مشترک زیادی را در میان فرهنگ‌های مختلف کشف کنید، مهارت‌های ارتباطی خود را بهبود ببخشید و یک شبکه‌ی بین‌المللی ایجاد کنید. در نتیجه‌ی تحصیل در خارج از کشورهای خود، دانشجویان از نظر فرهنگی دارای مهارت‌های بیشتری می‌شوند. بسیاری یاد می‌گیرند که به زبان ترکی صحبت کنند و در نتیجه، مهارت‌های ارتباطی بهتری بدست می‌آورند. با زندگی و تحصیل در ترکیه، شخصیت دانشجویان رشد می‌کند و آن‌ها بالغ می‌شوند و بسیاری از آن‌ها به‌دنبال تجارب بین‌المللی بیشتر در جاهای دیگر می‌روند. استانبول به‌ویژه یک مقصد جذاب برای دانشجویان است و بواسطه‌ی سبک زندگی پویا و جهانی آن و میراث فرهنگی شگفت‌انگیزش، باعث ایجاد حس کنجکاوی در خیلی از دانشجویان تازه‌وارد می‌شود. به‌عنوان پایتخت ترکیه، همه‌ی دانشجویان با ارزش‌های تحصیلی بین‌المللی فارغ‌التحصیل می‌شوند و شما برای داشتن یک حرفه‌ی موفق در یک اقتصاد جهانی که روز به روز بیشتر به‌هم متصل می‌شود، آماده می‌شوید.

آموزش عالی در ترکیه

موسسات آموزش عالی در ترکیه به‌شدت متعهد هستند كه به دانشجویان مبادله‌ای ورودی و خروجی كمک كنند تا از فرصت‌های ارائه شده توسط این برنامه‌ی فوق‌العاده سودمند، نهایت استفاده را ببرند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه
نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه

اگر می‌خواهید در ترکیه تحصیل کنید، ما اطلاعاتی را درباره‌ی دانشگاه‌های خوب ترکیه، شهرهای معروف ترکیه برای دانشجویان خارجی، بودجه‌ی مورد نیازتان و چگونگی کسب ویزای دانشجویی، در اختیارتان قرار می‌دهیم. ...

بیشتر بخوانید
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی

بیش از 400 رشته‌ی کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در ترکیه وجود دارد که شما می‌توانید، برای تحصیل در آن‌ها، درخواست پذیرش دهید ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های برتر ترکیه
دانشگاه های برتر ترکیه

در رتبه بندی QS سیستم اموزشی ترکیه در رتبه ی 45 قرار دارد و 10 دانشگاه کشور ترکیه در رتبه ی دانشگاه های برتر قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: