مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه بیرونی استانبول

دانشگاه بیرونی استانبول

با 94.2% نرخ آموزش، ترکیه دومین کشور جهان بر حسب دسترسی به آموزش عالی است. ترکیه که در ناحیه‌ی آموزش عالی اروپا مشارکت دارد، Bologna Process The را تمام و کمال اجرا می‌کند. گزارش بولونیای ما، 5 از 5 است. پس مدرکی که شما از دانشگاهی در ترکیه دریافت می‌کنید، در تمام کشورهای اروپایی پذیرفته می‌شود! به‌عنوان یک سیستم آموزش عالی مبتنی بر واحد درسی، ECTS در هماهنگی با اروپا اعمال می‌شود و به تمام دانشجویان، یک Supplement Diploma داده می‌شود. علاوه بر آن، ترکیه یکی از موفق‌ترین کشورهای شرکت‌کننده در برنامه‌های تبادل دانشجو تحت نظارت Erasmus + است. علاوه بر Erasmus، دوره‌های تبادل دانشجوی بسیاری در ترکیه وجود دارد، همچون دوره‌های مولانا و فارابی که از جابجایی دانشجویان و اساتید پشتیبانی می‌کند. در ترکیه‌ی 82 میلیون نفری، 206 دانشگاه مشغول به فعالیت هستند. تعداد دانشجویان در ترکیه، نزدیک به 8 میلیون نفر است. با این تعداد دانشجو، ترکیه نخستین کشور با بیشترین تعداد دانشجو در ناحیه‌ی آموزش عالی اروپاست. 58092 دوره‌ی تحصیلی گوناگون در 206 دانشگاه ترکیه وجود دارد. با چنین تنوعی، شما قطعاً دانشگاه و دوره‌ای مناسب با نیازهای‌تان را پیدا خواهید کرد.

آشنایی با دانشگاه بیرونی استانبول

دانشگاه بیرونی یکی از برترین دانشگاه های ترکیه است و وزارت تحصیلات عالی آن را معتبر می داند. این دانشگاه با شرکت در کنفرانس ها و رویدادهای بین المللی دارای همکاری با دانشگاه های اروپا، آمریکا، آسیا، خاورمیانه و آفریقا است. بیش از 6000 دانشجو در شش دانشکده دانشگاه بیرونی مشغول به تحصیل می باشند.

دلایل تحصیل در دانشگاه بیرونی استانبول

از جمله دلایلی که باعث می شود دانشجویان بین المللی این دانشگاه را جهت ادامه تحصیل خود انتخاب کنند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این دانشگاه بسیاری از فرصت های یادگیری و آموزش ها را در هر زمینه ای در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد؛
  • این دانشگاه روی تخصص های پزشکی از جمله پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی متمرکز است. بنابراین، به کلیه ابزارها و آزمایشگاه های مورد نیاز برای آموزش دانشجویان دانشکده های پزشکی و فارغ التحصیلان رشته های پزشکی و داروسازی مجهز است؛
  • این دانشگاه با ارائه رویکردی نوآورانه برای تضمین یک آموزش آکادمیک موثر، دائماً در حال توسعه برنامه های خود است؛
  • این دانشگاه دانشجویان را به انجام تحقیقات علمی از طریق مرکز تحقیقات دانشگاه ترغیب می کند؛

دانشگاه بیرونی فعالیت های فرهنگی، هنری و ورزشی را برای دانشجویان ارائه می دهد و آن ها می توانند در مسابقات برگزار شده توسط دانشگاه شرکت کرده و جوایز مختلفی را از آن خود کنن؛

تحصیل پزشکی در دانشگاه ابوریحان بیرونی استانبول

دانشکده پزشکی این دانشگاه با هدف ارائه بهترین آموزش پزشکی تأسیس شده و نه تنها در ترکیه بلکله در دنیا معتبر شناخته می شود. زبان آموزش در این دانشکده انگلیسی و ترکی است. آموزش شش ساله در پردیس اصلی دانشگاه و بیمارستان دانشگاه بیرونی ارائه می شود. رویکرد آموزشی شامل علوم بالینی و علوم پایه و سیستم های بهداشتی بوده و دانشجویان را تشویق می کند تا با بیماران ملاقات کنند و اصطلاحات پزشکی را از روز اول یاد بگیرند.

بیمارستان دانشگاه ابوریحان بیرونی استانبول

بیمارستان دانشگاه بیرونی که از سال 2016 شروع به کار کرد، یک بیمارستان دانشگاهی متشکل از 10 طبقه است که دارای 153 تخت است. در مجموع 500 پرسنل، بیش از 70 پزشک در بیمارستان دانشگاه بیرونی کار می کنند. مأموریت این بیمارستان تبدیل شدن به یک نهاد بهداشتی نوآور و پیشرو می باشد.

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه بیرونی استانبول

دانشکده دندانپزشکی این دانشگاه هر ساله هزاران دانشجوی بومی و بین المللی را پذیرش می کند. مانند دانشکده پزشکی، زبان آموزشی در این دانشکده نیز انگلیسی و ترکی می باشد. مدت زمان تحصیل رشته دندان پزشکی در این دانشگاه پنج سال است. دانشجویان بین المللی این دانشگاه فرصت درخواست و دریافت بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی را خواهند داشت.




تحصیل داروسازی در دانشگاه بیرونی استانبول

دانشگاه بیرونی فرصتی را فراهم کرده است تا دانشجویان علاقه مند به تحصیل در رشته داروسازی بتوانند در این دانشگاه به ادامه تحصیل مشغول شوند. دانشجویان بین المللی امکان تحصیل به زبان ترکی را خواهند داشت. مدت زمان تحصیل رشته داروسازی در این دانشگاه پنج سال است. فارغ التحصیلان این رشته می توانند جهت ادامه تحصیل در دیگر دانشگاه ها اقدام کنند.

تحصیل مهندسی در دانشگاه بیرونی ترکیه

دانشجویان بین المللی فرصت تحصیل در رشته های مهندسی در این دانشگاه مطرح را خواهند داشت. زبان آموزش در دانشکده مهندسی دانشگاه بیرونی استانبول ترکی است و مدت زمان تحصیل نیز سه ساله می باشد. این دانشکده امکان تحصیل در طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی را در اختیار دانشجویان بومی و بین المللی خود قرار می دهد.

شرایط تحصیل در دانشگاه ابوریحان بیرونی استانبول

شرایط تحصیل در دانشگاه بیرونی در ترکیه تقریبا مانند تمام دانشگاه های خصوصی این کشور می باشد. متقاضیان تحصیل در این دانشگاه باید در آزمون ورودی شرکت کرده و در آن پذیرفته شوند. از آن جایی که زبان تحصیل در این دانشگاه انگلیسی و ترکی است؛ در نتیجه ارائه مدرک معتبر زبان که نشان دهنده مهارت متقاضیان به زبان است، الزامی می باشد. فارغ التحصیلی از دبیرستان یا معادل آن از دیگر شرایط پذیرش در این دانشگاه است.

مدارک لازم تحصیل در دانشگاه ابوریحان بیرونی ترکیه

متقاضیان باید هنگام درخواست آنلاین برای پذیرش در دوره های تحصیلی دانشگاهبیرونی ترکیه تمام مدارک زیر را ارسال کنند. مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه بیرونی به شرح زیر می باشد:

  • دیپلم دبیرستان
  • ریز نمرات تحصیلی
  • تکمیل فرم درخواست آنلاین
  • گذرنامه معتبر
  • قبولی در آزمون ورودی (SAT، ACT یا IB)
  • 4 قطعه عکس پاسپورتی
  • مدرک زبان معتبر
  • توصیه نامه
  • انگیزه نامه
  • گواهی اثبات تمکن مالی
  • بیمه نامه
  • رسید پرداخت هزینه درخواست

رشته های ارائه شده در دانشگاه بیرونی استانبول

دانشگاه بیرونی در کشور ترکیه دارای شش دانشکده گوناگون است که هر کدام از این دانشکده ها فرصت تحصیل در طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی را در اختیار دانشجویان قرار می دهند.

برخی از رشته های تحصیلی پر طرفدار و مهم در این دانشگاه به شرح زیر می باشند:

  • پزشکی
  • دندانپزشکی
  • داروسازی
  • آموزش زبان انگلیسی
  • معماری داخلی
  • زیست شناسی مولکولی و ژنتیک
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی پزشکی
  • تغذیه و رژیم درمانی
  • مامایی
  • پرستاری
  • فیزیوتراپی و توان بخشی
  • شنوایی سنجی
  • آموزش پیش دبستانی
  • آمار
  • جنین شناسی بالینی
  • مدیریت سلامت




شهریه دانشگاه بیرونی استانبول

شهریه دانشگاه بیرونی استانبول نسبت به دانشگاه های دولتی کشور ترکیه کمی بیشتر است. هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی با توجه به رشته انتخابی و مقطع تحصیلی آن ها متفاوت خواهد بود. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد می توانند جهت کاهش هزینه های تحصیل خود به کارهای دانشجویی مشغول شوند. برخی از هزینه های تحصیل در این دانشگاه در سال 2021 به شرح زیر می باشد:

شهریه دانشگاه بیرونی استانبول

مقطع تحصیلیزبان تحصیلهزینه تحصیل سالانه
پزشکی
ترکی2.250 دلار آمریکا
پزشکیانگلیسی4.500 دلار آمریکا
دندانپزشکی
ترکی3.500 دلار آمریکا
دندانپزشکی
انگلیسی3.500 دلار آمریکا
داروسازی
ترکی4.000 دلار آمریکا
آموزش ریاضیات دبستانترکی4.500 دلار آمریکا
آموزش زبان انگلیسیترکی5.000 دلار آمریکا
آموزش پیش دبستانیترکی6.500 دلار آمریکا
آموزش مدارس خاصترکی3.000 دلار آمریکا
مشاوره تحصیلی و روانیترکی3.500 دلار آمریکا
معماری داخلیترکی2.500 دلار آمریکا
زیست شناسی مولکولی و ژنتیکانگلیسی3.500 دلار آمریکا
مهندسی کامپیوترترکی2.500 دلار آمریکا
تغذیه و رژیم درمانیترکی3.500 دلار آمریکا
رشد کودکترکی2.500 دلار آمریکا
گفتار درمانیترکی3.500 دلار آمریکا
ماماییترکی2.500 دلار آمریکا
فیزیوتراپی و توانبخشیترکی3.500 دلار آمریکا
پرستاریترکی2.500 دلار آمریکا
پرستاریانگلیسی3.500 دلار آمریکا
شنوایی سنجیترکی2.500 دلار آمریکا

رنکینگ دانشگاه بیرونی استانبول

این دانشگاه جزو بهترین و معتبرترین دانشگاه های ترکیه برای تحصیل در رشته های پزشکی می باشد که همین موضوع باعث افزایش رقابت میان متقاضیان بین المللی به منظور اخذ پذیرش از دانشگاه بیرونی شده است. رتبه ملی این دانشگاه 42 و رتبه آن در دنیا 6607 می باشد.

بورسیه تحصیلی CoHE

برای دانشجویان این دانشگاه گزینه های مختلف بورسیه تحصیلی ترکیه وجود دارد. از جمله بورسیه های ارائه شده می توان به بورسیه های دولتی و موسسات اشاره کرد. میزان دریافت بورسیه تحصیلی با توجه به مقطع تحصیلی دانشجویان متفاوت می باشد.

این بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است. اگر دانشجویانی که در برنامه های آموزش عالی ترکیه پذیرفته شده اند گواهی مهارت به زبان ترکی را نداشته باشند، باید دوره های یک ساله زبان را پشت سر بگذارند.

امکانات موجود در دانشگاه ابوریحان بیرونی استانبول

دانشگاه بیرونی مانند سایر دانشگاه های ترکیه دارای امکانات آموزشی و رفاهی بسیار خوبی است. یکی از مهم ترین امکانات موجود در این دانشگاه کتابخانه مجهز آن می باشد. هدف کتابخانه این دانشگاه داشتن غنی ترین مجموعه بهداشت و درمان در ترکیه است. از دیگر امکانات ارائه شده در این دانشگاه می توان به خوابگاه دانشجویی، مرکز بهداشت، بانک، باشگاه ورزشی، کافه تریا و رستوران اشاره کرد.

ویزای دانشجویی ترکیه

متقاضیان تحصیل در دانشگاه بیرونی در کشور ترکیه نیازمند اخذ ویزای دانشجویی می باشند. در صورتی که آن ها در آزمون های ورودی و زبان نمره لازم را کسب کنند، می توانند نامه پذیرش از این دانشگاه را اخذ کنند. دانشجویان با ارائه این نامه پذیرش می توانند به سفارت کشور ترکیه مراجعه کرده و درخواست ویزای تحصیلی این کشور را داشته باشند. مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کشور ترکیه به شرح زیر می باشد:

  • ارائه نامه پذیرش از دانشگاه
  • گواهی عدم سوء پیشینه متقاضی
  • گواهی تمکن مالی متقاضی مبنی بر توانایی تأمین هزینه های زندگی و تحصیل در مدت تحصیل در دانشگاه
  • رسید پرداخت هزینه شهریه دانشگاه برای یک سال تحصیل
  • گواهی و سند اثبات محل اقامت یا خوابگاه
  • مدرک مهارت به زبان انگلیسی یا زبان ترکی
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه
نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه

اگر می‌خواهید در ترکیه تحصیل کنید، ما اطلاعاتی را درباره‌ی دانشگاه‌های خوب ترکیه، شهرهای معروف ترکیه برای دانشجویان خارجی، بودجه‌ی مورد نیازتان و چگونگی کسب ویزای دانشجویی، در اختیارتان قرار می‌دهیم. ...

بیشتر بخوانید
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی

بیش از 400 رشته‌ی کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در ترکیه وجود دارد که شما می‌توانید، برای تحصیل در آن‌ها، درخواست پذیرش دهید ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های برتر ترکیه
دانشگاه های برتر ترکیه

در رتبه بندی QS سیستم اموزشی ترکیه در رتبه ی 45 قرار دارد و 10 دانشگاه کشور ترکیه در رتبه ی دانشگاه های برتر قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: