مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
ویزای تحصیلی ترکیه

ویزای تحصیلی ترکیه

مراحل گرفتن ویزای تحصیلی ترکیه

برای اخذ ویزای تحصیلی ترکیه متقاضی باید ابتدا در دوره های آموزش زبان ترکی استانبولی اقدام نماید. تاییدیه و مجوز شرکت دانشجو در این دوره ها از طریق مراکز همسان سازی تحصیلی وزارت آموزش پرورش ترکیه یا از طریق پذیرش در دانشگاههای کشور ترکیه امکان پذیر است. دانشجو پس از دریافت نامه پذیرش خود در دوره های زبان ترکیه بایستی به سفارت خانه ها و کنسولگری های دولت ترکیه در ایران مراجعه نماید و پس از تایید، ویزای تحصیلی خود را اخذ نموده و از این طریق مجوز ورود به کشور ترکیه برای ادامه تحصیل را پیدا می کند. ویزای تحصیلی ترکیه 1 سال اعتبار دارد. دانشجو باید پس از ورود به کشور ترکیه تا قبل از یک ماه به اداره امنیت کشور ترکیه مراجعه نموده و دفترچه اقامت ترکیه بگیرد.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی ترکیه

  • کپی صفحه اول پاسپورت خود که در برگه A4 گرفته شده است که تاریخ انقضای پاسپورت نیز نباید کمتر از یک سال باشد
  • نامه ای که از دانشگاه مورد نظر جهت ویزای تحصیلی ترکیه اخذ شده بود
  • فرم تقاضای دانشجو برای اخذ ویزای دانشجویی ترکیه

ویزای همراه دانشجویان خارجی ترکیه

همراهان دانشجویان دانشگاه های ترکیه اجازه اقامت در ترکیه به مدت طول دوره تحصیل را دریافت می ­کنند اما مانند دانشجو باید هر سال ویزای خود را تمدید کنند، بنابراین خانواده (همسر و فرزند زیر 18 سال) دانشجو اجازه ورود به خاک ترکیه را دارند و بایستی مانند دانشجو زمان مصاحبه در اداره مهاجرت ترکیه درخواست کنند و پس از مصاحبه اجازه اقامت صادر می­ شود.




اقامت پس از تحصیل در ترکیه

دولت ترکیه برای جذب هرچه بیشتر دانشجویان خارجی، بالا بردن استانداردهای کسب و کار ترکیه و همچنین جذب شرکت های خارجی بزرگتر جهت سرمایه گذاری در ترکیه برآن شده است تا از سال 2016 با تغییر قوانین امکان اقامت پس از تحصیل دانشجویان خارجی را فراهم آورد اصلاحیه مهم تغییر قانون بشرح ذیل است:

  1. دانشجویان خارجی مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا بصورت قانونی اجازه کار دانشجویی یا همان کار همزمان با تحصیل در ترکیه را دارند.
  2. دانشجویان خارجی بعد از اخذ یک مدرک تحصیلی در دانشگاه های ترکیه می توانند تا حداکثر یک سال ویزای خود را تمدید کنند تا در این زمان برای کاریابی اقدام کنند.
  3. هر فردی که بخواهد در ترکیه بصورت قانونی کار کند نیاز به داشتن اجازه کار از وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه دارد. مسلما ترکیه با جمعیتی بسیار اندکی که تسلط بسیار کمی به زبان انگلیسی دارد نمی تواند کشوری مناسب برای نیروهای کاری خارجی باشد. در نظر بگیرید زیر 20% مردم ترکیه تسلط نه چندان بالایی به زبان انگلیسی دارند. پس اگربدنبال کار در ترکیه هستید تسلط مناسب به زبان ترکی استانبولی بسیار توصیه می شود.

شرایط کار پس از تحصیل در ترکیه

دانشجویان خارجی پس از تحصیل در ترکیه و فارغ التحصیلی بنا به نظر اداره اقامت ترکیه بین 6 تا 12 ماه اجازه اقامت برای یافتن کار را خواهند داشت. به دانشجویان پیشنهاد می­ شود قبل از پایان تحصیل درخواست کار خود را به کارفرمایان ارسال کرده و تا پایان یافتن تحصیل منتظر نمانند. یافتن شرکت­ هایی که خواهان متخصصانی در زمینه فعالیت دانشجویان هستند از مهمترین اقدامات در این زمینه است. سایت­ های کاریابی در این زمینه وجود دارد که می­ توان شرکت­ ها را بر اساس فعالیت آن­ها طبقه بندی نمود شایان ذکر است تنها دانشجویانی فرصت یافتن کار در ترکیه را دارند که در زمینه تحصیلی خود متخصص باشند.

شرایط کار همراه دانشجو در ترکیه

همراه دانشجویان به خودی خود نمی­ تواند درخواست ویزای کار دهد، در صورتی که همراه دانشجو به کارفرمائی درخواست کار دهد و کارفرما به ایشان نیاز داشته باشد، ویزای کار باید از طرف کارفرما درخواست شود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه
نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه

اگر می‌خواهید در ترکیه تحصیل کنید، ما اطلاعاتی را درباره‌ی دانشگاه‌های خوب ترکیه، شهرهای معروف ترکیه برای دانشجویان خارجی، بودجه‌ی مورد نیازتان و چگونگی کسب ویزای دانشجویی، در اختیارتان قرار می‌دهیم. ...

بیشتر بخوانید
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی

بیش از 400 رشته‌ی کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در ترکیه وجود دارد که شما می‌توانید، برای تحصیل در آن‌ها، درخواست پذیرش دهید ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های برتر ترکیه
دانشگاه های برتر ترکیه

در رتبه بندی QS سیستم اموزشی ترکیه در رتبه ی 45 قرار دارد و 10 دانشگاه کشور ترکیه در رتبه ی دانشگاه های برتر قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: