مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته ی رادیولوژی در ترکیه

رشته ی رادیولوژی در ترکیه

در پاسخ به این سوال که آیا تحصیل در رشته رادیولوژی در ترکیه ایده خوبی است و برای علاقه مندان سودمند می باشد، باید بگوییم بله. به طور کلی، دانشجویان بین المللی ترکیبی از عوامل مختلف را در انتخاب ترکیه به عنوان مقصد تحصیل خود در خارج از کشور در نظر می گیرند که عبارتند از کیفیت آموزش، مقرون به صرفه بودن تحصیل و زندگی، فرصت های بورس تحصیلی، توصیه های دیگران و پیوندهای فرهنگی، تاریخی، مذهبی و قومی. علاوه بر این، دانشجویان خارجی پس از اخذ مجوز اقامت دانشجویی می توانند به صورت قانونی در ترکیه کار کنند.

فرآیند ارائه درخواست برای تحصیل در رشته رادیولوژی در ترکیه

فرآیند ارائه درخواست به دانشگاه های ترکیه بیش تر از بسیاری از کشورهای اروپایی مشابه ایالات متحده است. متقاضیان باید به هر دانشگاهی که می خواهند در آن تحصیل کنند درخواست ارائه دهند – سیستم درخواست مرکزی وجود ندارد. قبل از شروع ارسال درخواست ها، دانشجویان باید اسناد و مدارکی را جمع آوری کنند. این اسناد و مدارک می توانند از یک دانشگاه به دانشگاهی دیگر و از یک برنامه به برنامه ای دیگر متفاوت باشند، اما به طور کلی اسناد و مدارک زیر مورد نیاز است:

  • کارنامه دبیرستان یا مدرک دیگری که نمرات مورد انتظار متقاضی را نشان می دهد؛
  • کارنامه سوابق تحصیلی دیگر؛
  • نمره مهارت زبان – معمولا انگلیسی یا ترکی؛
  • انگیزه نامه؛
  • نامه ای که تایید می کند متقاضی بودجه لازم برای پوشش هزینه های تحصیل خود را دارد؛
  • پرداخت هزینه درخواست (به طور کلی حدود 35$ تا 100$ (دلار آمریکا)؛

برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، ممکن است نیاز باشد که متقاضی یک CV آکادمیک و / یا حرفه ای نیز ارائه دهد. قبل از ارائه درخواست، متقاضیان باید تمام الزامات ورود را به دقت بررسی کنند.

هزینه تحصیل در رشته رادیولوژی در ترکیه

دانشگاه ها در ترکیه یا دولتی یا خصوصی هستند – و هزینه های تحصیل می تواند بین این دو نوع بسیار متفاوت باشد. به طور کلی، شهریه‌های دانشگاه های دولتی ترکیه معمولاً از 1500$ (دلار آمریکا) در سال بیش تر نمی شود، در حالی که دانشگاه های خصوصی می‌توانند تا 20000$ (دلار آمریکا) برای کورس معادل شهریه دریافت کنند. در کل، برنامه هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند معمولاً گران تر از برنامه هایی هستند که به زبان ترکی تدریس می شوند. برنامه هایی که المان کاربردی تری دارند، مانند مهندسی یا پزشکی، معمولاً هزینه بیش تری خواهند داشت.

دانشجویان باید هزینه های خود را خودشان تأمین کنند، اما در دانشگاه های دولتی، این کار به راحتی انجام می شود. از آن جایی که ترکیه همچنان یک مقصد محبوب برای تحصیل در خارج از کشور است، گزینه های بورسیه تحصیلی زیادی در آن وجود دارد. یکی از محبوب ترین آن ها “بورسیه ترکیه” است. همچنین بورسیه های زیادی وجود دارد که مختص دانشگاه ها، حوزه های موضوعی و مناطق جغرافیایی خاصی هستند. به علاوه، این امکان وجود دارد که کشور دانشجو بورسیه تحصیلی ویژه ترکیه داشته باشد.


اخذ ویزا برای تحصیل در رشته رادیولوژی در ترکیه

اگر کسی می خواهد در ترکیه تحصیل کند، باید ویزا داشته باشد. اسناد و مدارکی که به طور کلی برای دریافت ویزای دانشجویی ترکیه باید ارائه داد عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر؛
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا؛
  • دو قطعه عکس در اندازه عکس پاسپورت؛
  • نامه پذیرش از دانشگاهی که متقاضی در آن تحصیل خواهد کرد؛
  • مدرک بیمه مسافرتی معتبر در ترکیه برای مدت اقامت دانشجو؛
  • مدرک بیمه درمانی معتبر در ترکیه برای مدت اقامت دانشجو؛
  • تایید پروازها؛
  • رسیدی که نشان می دهد متقاضی هزینه پردازش ویزا را به طور کامل پرداخت کرده است؛
  • شواهدی مبنی بر خودکفایی مالی؛
  • مدرکی که نشان می دهد دانشجو در طول مدت اقامت خود در ترکیه جایی برای اقامت دارد، مانند قرارداد اجاره؛
  • مدارک تحصیلی و ریز نمرات قبلی؛

تمامی این اسناد و مدارک باید به زبان ترکی ارائه شوند. اگر اصل آن ها به زبان ترکی نیست، باید نسخه اصلی همراه با ترجمه رسمی ارائه شود. پس از صدور، ویزای دانشجویی به مدت یک سال معتبر خواهد بود. در صورت نیاز، دانشجو می تواند آن را تا شصت روز قبل از انقضای آن در داخل کشور تمدید کند. تمدید ساده است – تنها کاری که باید انجام داد این است که یک فرم را پر کرد. ویزای دانشجویی به دانشجو اجازه می دهد تا بیست و چهار ساعت در هفته کار کند. با این حال، باید به خاطر داشت که اگر دانشجو ترکی صحبت نکند، پیدا کردن کار – حتی در شهرهای بزرگ – دشوار است.

هزینه زندگی دانشجویان رشته رادیولوژی در ترکیه

برای بسیاری از دانشجویان بین المللی، هزینه زندگی در ترکیه بسیار مقرون به صرفه است. از آن جایی که استانبول – یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای تحصیل – بزرگ ترین شهر ترکیه است و بسیاری از دانشجویان بین المللی در این شهر تحصیل و زندگی می کنند، ما در این بخش متوسط برخی از هزینه ها در این شهر را ارائه می دهیم (بر حسب لیره ترکیه):

  • اجاره ماهانه (آپارتمان یک خوابه): 1400TRY؛
  • خدمات رفاهی (متوسط ماهانه): 500TRY؛
  • کارت حمل و نقل عموم ماهانه: 275TRY؛
  • وعده غذایی (رستوران ارزان): 30TRY؛

میانگین هزینه زندگی در استانبول بدون اجاره حدود 12500TRY (لیره ترکیه) معادل 1700$ (دلار آمریکا) در ماه است. اجاره به طور معمول در ترکیه به عنوان هزینه جداگانه محاسبه می شود. هزینه زندگی نسبتا مقرون به صرفه استانبول به این معنی است که دانشجویان می توانند با بودجه ای اندک از یک سبک زندگی جهانی لذت ببرند.

وضعیت حقوق متخصصان رشته رادیولوژی در ترکیه

کسی که به عنوان رادیولوژیست در ترکیه کار می کند معمولاً ماهانه حدود 22200TRY (لیره ترکیه) حقوق دریافت می کند. حقوق رادیولوژیست ها در این کشور بین 10700TRY (کم ترین) تا 34900TRY (بیش ترین) (لیره ترکیه) در ماه متغیر است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه
نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه

اگر می‌خواهید در ترکیه تحصیل کنید، ما اطلاعاتی را درباره‌ی دانشگاه‌های خوب ترکیه، شهرهای معروف ترکیه برای دانشجویان خارجی، بودجه‌ی مورد نیازتان و چگونگی کسب ویزای دانشجویی، در اختیارتان قرار می‌دهیم. ...

بیشتر بخوانید
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی

بیش از 400 رشته‌ی کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در ترکیه وجود دارد که شما می‌توانید، برای تحصیل در آن‌ها، درخواست پذیرش دهید ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های برتر ترکیه
دانشگاه های برتر ترکیه

در رتبه بندی QS سیستم اموزشی ترکیه در رتبه ی 45 قرار دارد و 10 دانشگاه کشور ترکیه در رتبه ی دانشگاه های برتر قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: