مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته ی مدیریت بهداشت عمومی در ترکیه

رشته ی مدیریت بهداشت عمومی در ترکیه

شرایط تحصیل در ترکیه به گونه ای بوده است که در سال های اخیر، دانشجویان ایرانی بسیار زیادی به این کشور مهاجرت کرده اند. یکی از گزینه های مهاجرتی برای ورود به ترکیه، تحصیل در رشته مدیریت بهداشت عمومی در ترکیه به عنوان یک رشته پایه است. بر خلاف بسیاری از رشته های دیگر تحصیلی، دانشگاه های ارائه کننده این رشته در کشور ترکیه محدود هستند و دانشجویان برای انتخاب آن ها باید دقت کافی را به خرج دهند تا در مسیر مهاجرت خود به این کشور دچار مشکل نشوند. دانشگاه های ترکیه در این رشته از نظر کیفیت آموزش نیز در سطح عالی قرار ندارند.

برای رسیدن به رشته مدیریت بهداشت عمومی در بسیاری از کشورهای جهان نیازی به پیش نیازهای اساسی نیست و دانشجویان چالش های زیادی برای ورود به این رشته ندارند اما باید در نظر داشت که در ترکیه دانشجویان باید در آزمون های ورود شرکت کنند تا بتوانند خود را به خواسته های اساسی برسانند. در ترکیه گزینه های تحصیل به زبان انگلیسی و ترکی برای دانشجویان فراهم است و این خود یکی از امتیازاتی است که برای تحصیل در این کشور می توان مد نظر قرار داد. هزینه های تحصیل در ترکیه و همچنین نزدیکی به ایران از دیگر عواملی است که می توان ترکیه را به عنوان مقصد تحصیل خود انتخاب کرد.

شرایط تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در ترکیه

ترکیه در سال های اخیر یکی از جدی ترین مقاصد تحصیل برای ایرانیان در خارج از کشور بوده است و دانشجویان ایرانی زیادی در این کشور مشغول به تحصیل هستند. اکثر دانشجویان خارجی برای تحصیل در این شکور باید در آزمون های ورودی شرکت کنند و این مسئهل ایت که برای برای بسیاری از دانشجویان به یک چالش اساسی تبدیل شده است. افرادی که در رشته مدیریت بهداشت عمومی در ترکیه به ادامه تحصیل می پردازند، در مقطع کارشناسی 4 سال و در مقطع کارشناسی ارشد نیز 2 سال به ادامه تحصیل مشغول می شوند.

در ترکیه در حدود 13 دانشگاه توانسته اند رتبه مناسبی در رتبه بندی های جهانی برای خود به دست آورند.

برای تحصیل در ترکیه دانشجویان می توانند دانشجویان نیازی به در اختیار داشتن پیش نیازهای اولیه تحصیل ندارند و با سهولت بیشتری می توانند به این کشور مهاجرت کنند. شرایط تحصیل در ترکیه در رشته مدیریت بهداشت عمومی به گونه ای است که نمی توان این کشور را به عنوان یک مقصد درجه اول مهاجرت تحصیلی معرفی کرد اما با این حال می توان از آن به عنوان پلی برای مهاجرت به بهترین نقاط جهان یاد کرد.


هزینه تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در ترکیه

افرادی که ترکیه را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، معمولا هزینه های مقرون به صرفه ای برای تحصیل خود پرداخت می کنند و این هزینه ها برای دانشجویانی که به زبان ترکی تحصیل می کنند، بسیار مناسب تر است. افرادی که ترکیه را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، برای تحصیل در رشته مدیریت بهداشت عمومی، معمولا باید هزینه ای در حدود 1200$ تا 2500$ (دلار) را به عنوان شهریه پرداخت کنند. البته در دانشگاه های خصوصی ترکیه هزینه های تحصیل به شدت زیاد است و دانشجویان باید شهریه های بسیار سنگینی را پرداخت کنند که چندان هوشمندانه نیست.

هزینه زندگی در ترکیه نیز بسیار مقرون به صرفه است و دانشجویان می توانند با هزینه های نسبتا کم برای زندگی در این کشور آماده باشند. به طور متوسط می توان گفت که دانشجویان برای تامین هزینه های زندگی خود در این کشور، باید بودجه ای در حدود 400$ (دلار) را در اختیار داشته باشند که هزینه ای مناسب برای تحصیل و زندگی به حساب می آید.

شرایط کار مدیران بهداشت در ترکیه

افرادی که در ترکیه تحصیل کرده باشند، شانس مناسبی برای رسیدن به بهترین کشورهای اروپایی برای کار دارند و این امتیازی است که باید به آن توجه داشت. با این حال برخی از افراد ممکن است به کار در ترکیه نیز تمایل نشان دهند و در این کشور بمانند. تنش های سیاسی اخیر در کشور ترکیه سبب شده است تا بسیاری از افراد مهاجر، این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی بدانند و پس از تحصیل در این کشور، خاک ترکیه را ترک کنند.

دانشگاه های ترکیه در طول سال های اخیر توانسته اند افراد زیادی را برای ورود به بازار کار در این کشور آماده کنند و بدون تردید دانشجویان ایرانی که در این کشور تحصیل کرده باشند نیز از شانس بالایی در این زمینه برخوردار خواهند بود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه
نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه

اگر می‌خواهید در ترکیه تحصیل کنید، ما اطلاعاتی را درباره‌ی دانشگاه‌های خوب ترکیه، شهرهای معروف ترکیه برای دانشجویان خارجی، بودجه‌ی مورد نیازتان و چگونگی کسب ویزای دانشجویی، در اختیارتان قرار می‌دهیم. ...

بیشتر بخوانید
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی

بیش از 400 رشته‌ی کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در ترکیه وجود دارد که شما می‌توانید، برای تحصیل در آن‌ها، درخواست پذیرش دهید ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های برتر ترکیه
دانشگاه های برتر ترکیه

در رتبه بندی QS سیستم اموزشی ترکیه در رتبه ی 45 قرار دارد و 10 دانشگاه کشور ترکیه در رتبه ی دانشگاه های برتر قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: