مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته ی گوارش در ترکیه

رشته ی گوارش در ترکیه

تحصیل رشته گوارش در ترکیه از مناسب ترین انتخاب هایی است که بسیاری از دانشجویان ایرانی می توانند آن را در آینده برنامه مهاجرتی خود بگنجانند. بسیاری از دانشجویان ایرانی در طول سال های اخیر برای ادامه تحصیل به کشور ترکیه مهاجرت کرده اند و عوامل متعددی در این بین وجود داشته که به افراد کمک کرده است تا شرایط مناسبی در این کشور پیدا کنند. هزنیه های تحصیل در این کشور به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی مناسب تر است و در بسیاری از موارد، هزینه های زندگی در این کشور نیز مقرون به صرفه تر است. در چنین شرایطی تنها چالش کیفیت آموزش است که باید مد نظر قرار گیرد.

افرادی که رشته گوارش را برای آینده خود در زمینه تخصص در نظر گرفته اند، می توانند از میان گزینه های متعدد خود برای تحصیل یکی را انتخاب کنند و به این صورت شانس دریافت پذیرش بسیار بالایی در این کشور خواهند داشت. البته باید در نظر داشت که تحصیل در دانشگاه های خصوصی ترکیه می تواند یک چالش مالی جدی برای افرادی باشد که از تمکن مالی قدرتمندی برخوردار نیستند.

بررسی شرایط تحصیل رشته گوارش در ترکیه

افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته تخصصی گوارش در ترکیه را دارند، باید برای تحصیل خود، شرایط دانشگاه های مختلف را در نظر داشته باشند تا در این زمینه دچار اشتباه نشوند. انتخاب دانشگاه های خوب با رزومه ضعیف شانس پذیرش را کم می کند و همچنین انتخاب دانشگاه های ضعیف با رزومه قوی، شرایط رزومه فرد را در آینده به شدت زیر سوال می برد. در ترکیه بیش از 50 دانشگاه وجود دارد که دانشجویان برای تحصیل پزشکی در ترکیه در رشته تخصص گوارش می توانند آن ها را انتخاب کنند.

نام دانشگاه رتبه علمی رتبه در آسیا
دانشگاه استانبول 114 33
دانشگاه حاجت تپه 124 36
دانشگاه آنکارا 236 70
دانشگاه اژه 290 97
دانشگاه باشکنت 303 102
دانشگاه قاضی 321 106
دانشگاه مرمره 392 135
دانشگاه دوکوز 420 143

جدول فوق به خوبی نشان می دهد که تحصیل رشته گوارش در ترکیه می تواند از نظر علمی در بسیاری از دانشگاه های این کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد و به کیفیت رزومه تحصیلی فرد بیافزاید. در چنین شرایطی تنها رزومه تحصیلی و کاری فرد است که می تواند شرایط دریافت پذیرش از دانشگاه های متفاوت را در این کشور برای افراد فراهم آورد و نمی توان به راحتی حتی از تفاوت های جزئی موجود در میان این دانشگاه ها عبور کرد.


هزینه تحصیل رشته گوارش در ترکیه

در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان، هزینه زندگی در ترکیه بسیار مقرون به صرفه است و افرادی که این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، معمولا با چالش های مالی روبرو نمی شوند مگر آن که در دانشگاه های خصوصی این کشور به ادامه تحصیل مشغول شوند. متوسط شهریه دانشگاه برای دانشجویان خارجی در رشته گوارش در دانشگاه های دولتی کمتر از 4000$ (دلار) در سال است اما در دانشگاه های خصوصی به 32000$ (دلار) در سال نیز می رسد و این مبلغی بسیار زیاد و غیرقابل متعارف برای تحصیل است.

در رابطه با متوسط هزینه های زندگی دانشجویی در ترکیه نیز می توان گفت که دانشجویان در این کشور تنها به حدود 350$ تا 500$ (دلار) در ماه نیاز خواهند داشت تا هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند. چالش های بوجود آمده در سال 2022 در این کشور از نظر ارزش پول ملی سبب شده است تا ترکیه از نظر نوسانات قیمت ارز به کشوری پر تنش تبدی شود.

شرایط کار پس از تحصیل در ترکیه برای متخصصین پزشکی

بسیاری از ایرانی ها در پی آن هستند تا بتوانند تجربه کار در ترکیه را نیز برای خود فراهم آورند اما باید در نظر داشت که این کشور برای افرادی که در آن مدرک تحصیلی به دست اورده اند، گزینه های بسیار بهتری را ارائه می کند و به همین دلیل است که علاقمندان به کار در ترکیه بهتر است این کشور را به عنوان مقصد تحصیل خود انتخاب کنند. دانشجویان رشته گوارش در ترکیه، به محض پایان یافتن دوره تحصیل خود می توانند وارد بازار کار شوند و به عنوان پزشک متخصص به کار مشغول شوند. بزرگ ترین امتیازی که یک پزشک در ترکیه می تواند داشته باشد، تسلط به زبان عربی و انگلیسی است چراکه مراجعین بسیار زیادی برای درمان به این کشور وجود دارد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه
نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه

اگر می‌خواهید در ترکیه تحصیل کنید، ما اطلاعاتی را درباره‌ی دانشگاه‌های خوب ترکیه، شهرهای معروف ترکیه برای دانشجویان خارجی، بودجه‌ی مورد نیازتان و چگونگی کسب ویزای دانشجویی، در اختیارتان قرار می‌دهیم. ...

بیشتر بخوانید
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی

بیش از 400 رشته‌ی کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در ترکیه وجود دارد که شما می‌توانید، برای تحصیل در آن‌ها، درخواست پذیرش دهید ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های برتر ترکیه
دانشگاه های برتر ترکیه

در رتبه بندی QS سیستم اموزشی ترکیه در رتبه ی 45 قرار دارد و 10 دانشگاه کشور ترکیه در رتبه ی دانشگاه های برتر قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: