مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
انتخاب رشته در کانادا

انتخاب رشته در کانادا

انتخاب بهترین برنامه ی تحصیلی در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. نکته جالب و هیجان انگیز درباره ی تحصیل در کانادا این است که لازم نیست رشته ایی که می خواهید را مستقیما انتخاب کنید، به شما این فرصت داده می شود که با فراغ بالا بهترین گزینه و رشته را انتخاب کنید.

زمانی که برای اخذ پذیرش از دانشگاه درخواست می دهید، به طور کلی از شما می خواهند که رشته و دپارتمانتان را انتخاب کنید. ساختار برنامه ها در دانشگاه ها و کالج ها متفاوت است، بنابراین انتخاب دانشگاه/کالج و رشته ی شما در اول حائز اهمیت است.

برای کسب اطلاعات ببیشتر درباره ی رشته و دانشگاه می توانید با اساتید و هیئت علمی های هر دپارتمان از طریق ایمیل یا تلفن در ارتباط باشید.

دانشگاه ها در کانادا

برنامه های دانشگاهی در کانادا بسیار متفاوت و دقیق است. اگر به تحقیقات، نوشتن مقاله و یافتن نکات جدید علاقه مندید، دانشگاه بهترین انتخاب برای شماست. ساختار برنامه ها به صورتی است که در کلاس کنفرانس برگزار می شود و اساتید ناظر بر ارائه ی کنفرانس ها هستند. در برنامه های زیادی لازم است که شما همراه با همکلاسی های خود پروژه ایی را ارائه دهید یا دوره ایی پژوهشی را بگذرانید.

به طور کلی زمانی که برای اخذ پذیرش درخواست می کنید لازم نیست برنامه ی تخصصی را انتخاب کنید و فقط لازم است، موضوع کلی از جمله Science, Arts یا Business را انتخاب کنید و زمان این را دارید که در طول ترم تحصیلیتان موضوع مورد علاقه ی خود را انتخاب کنید. دانشگاه های کانادا، دانشجویان را تشویق می کنند تا واحدهای انتخابی را علاوه بر واحدهای رشته ی خود بگذرانند.

به کمی قبل برگردیم، زمانی که شما رشته ی مورد علاقه تان را برای تحصیل انتخاب کردید. هر واحد درسی ارزشی مشخص دارد که در تعداد واحدهای گذرانده شده محاسبه می شند. به طور معمول واحدهای متفاوتی برای هربرنامه ارائه می شود و شما می توانید براساس توانایی و علاقه مندی های خود تعداد واحدهایی که برای فارغ التحصیل شدن لازم است را انتخاب کنید.


کالج ها در کانادا

دانشجویان بین المللی برای انتخاب کالج نباید این نکته را باور کنند که تحصیل در کالج آسان تر از دانشگاه است، زیرا این موضوع باعث می شود که اشتباه تصمیم بگیرند.

کالج های کانادا انتخابی مناسب برای دانشجویانی است که می خواهند تحصیل خود را با اموزش های فنی حرفه ایی و کارآموزی ترکیب کنند یا به دنبال برنامه ایی نیمه وقت برای تحصیل هستند.شهریه ی کالج ها به طور معمول از دانشگاه ها پایین تر است. همچنین تکمیل دوره ی تحصیلتان به همراه سابقه ی کار موقعیت های شغلی بهتری را برای شما به همراه دارد. اگر در انتخاب کالج نگرانی شما این است که کالجی که انتخاب می کنید در خارج از کانادا شناخته شده نمی باشد، این نکته را به خاطر داشته باشید که برای کارفرمایان تجربه و پتانسیل شما و این رویکرد مثبت که تصمیم گرفته اید در کشوری خارج از کشور خودتحصیل کنید، بسیار باارزش است.

چه برنامه ایی در کانادا برای شما مناسب است؟

این سوالی سخت است، از این رو که گزینه های بیشماری وجود دارد و هر دانش آموز منحصر به فرد است، اما چند سوال مهم است که برای گرفتن این تصمیم باید از خودتان بپرسید.

  1. آیا می دانید در آینده چه می خواهد و چه موقعیتی را برای خود متصور می شوید؟ این سوالی دشوار است، زیرا خیلی از افراد جواب این سوال را نمی دانند، اما یافتن مسیر شغلی می تواند بخش هیجان انگیزی برای شما باشد. تحصیل در رشته های مختلف می تواند شما را وارد مسیرهایی کند، که تصورش را هم نداشتید، پیشنهاد ما به شما این است که اگر درباره ی جواب این سوال مطمئن نیستید، برنامه ایی را انتخاب کنید که امکان تغییر را داشته باشد.
  2. داشتن کمک هزینه ی تحصیلی برای شما مهم است؟ کمک هزینه های تحصیلی زیادی برای دانشجویان بین المللی در کانادا در نظر گرفته شده است، اگر این نکته برای شما مهم است، مطمئن شوید دانشگاه و دپارتمانی که انتخاب می کنید، بورسیه تحصیلی برای شما در نظر گرفته است.
  3. یک برنامه ی تحصیلی چگونه می تواند شما را در مسیر شغلتان کمک کند؟ اگر شما برای شغل آینده ی خود اهداف مشخصی را دارید، برنامه ایی را انتخاب کنید که با اهداف شما هم راستا باشد.برنامه ی تحصیلی دانشگاه و کالج را بررسی کنید تا بدانید که در دوره ی تحصیل چه موضوعاتی به شما آموزش داده می شود.
  4. در کجا میخواهید مشغول به تحصیل شوید؟ اگر برنامه های زیادی را انتخاب کرده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، بهتر است به این فکر کنید که می خواهید در کجا زندگی کنید و برنامه هایی که در آن ناحیه هستند را بررسی کنید.    
  5. آیا این برنامه برای شرایط زندگی شما مناسب است؟ بسیاری از دانشجویان بین المللی به همراه خانواده هایشان به کانادا می آیند یا تصمیم دارند در مدت زمان تحصیل، مشغول به کار باشند، از این رو انتخاب برنامه ایی که با شرایط فعلی شما سازگار باشد، نکته ایی بسیار مهم در تصمیم گیری شماست.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
بیاموزید، کسب درآمد کنید و اقامت بگیرید.
بیاموزید، کسب درآمد کنید و اقامت بگیرید.

دانشجویان بین المللی زیادی کانادا را برای تحصیل از میان کشورهایی از جمله آمریکا، استرالیا، انگلستان و فرانسه انتخاب می کنند، زیرا شرایطی که کانادا برای تحصیلات در نظر گرفته است در خیلی از کشورها دیده نمی شود. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: