مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مقایسه تحصیل در کانادا و انگلستان

مقایسه تحصیل در کانادا و انگلستان

در این مقاله شرایط تحصیل در دوکشور کانادا و انگلستان را باهم مقایسه می کنیم. از رشته هایی که افراد برای تحصیل در کانادا انتخاب می کنند، می توانیم به رشته های مدیریت بازرگانی، Media، پرستاری، علوم کامپیوتر و مهمان داری نام برد. از رشته های پرطرفدار در کشور انگلستان می توان رشته های بازرگانی و مدیریت، حقوق، علوم اجتماعی، هنر و طراحی، روانشناسی، رشته های مربوط به آموزش، پرستاری، علوم زیستی و داندانپزشکی نام برد. هر دو کشور رشته های خود را درگروه کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهند.

مقایسه شرایط تحصیل در انگلستان و شرایط تحصیل در کانادا

شرایط تحصیل در انگلستان

برای ورود به دوره ی کارشناسی در کشور انگلستان، باید دوره ی 13 ساله ی مدرسه را گذرانده باشید و با توجه به اینکه دوره ی تحصیل در ایران 12 سال است، متقاضی باید در کالج ثبت نام کند، در حال حاضر دانشگاه های انگلستان مدرک دوساله ی CBSE را برای گرفتن پذیرش در دوره های کارشناسی را می پذیرند.

در دوره ی Post-Graduate، داوطلب باید دوره ی سه ساله ی Under-Graduate را با موفقیت گذرانده باشد. برای گرفتن پذیرش در رشته های مدیریت باید در آزمون GMAT شرکت کرده باشید. و برای دوره های علوم پایه باید با دانشگاه و دپارتمان مربوطه صحبت کنیدزیار شاید از شما مدرک GRE بخواهند.همانند کشور آمریکا، شاید از شما بخواهند برای شرکت در دوره ی مدیریت، چند سال سابقه ی کار داشته باشید. داشتن مدرک زبانی آیلتس یا تافل یا پی تی ایی و دولینگو تقریبا برای تمامی دانشگاه ها الزامی است و در صورتی که ارائه مدرک زبان برای مدتی معلق شده باشد، شما برای اخذ ویزا به مدرکی جهت اثبات توانایی برقراری ارتباط با زبان انگلیسی احتیاج دارید.

شرایط تحصیل در کانادا

برای دوره های کارشناسی، شما باید دوره ی دوازده سال تحصیل مدرسه را کامل کنید. برنامه ی کارشناسی، چهار سال است. در دوره ی کارشناسی ارشد و دکترا، گرفتن پذیرش در دوره های کارورزی آسان تر از دوره های دیگر است. برای گرفتن پذیرش برای دوره ی مدیریت شما باید مدرک GMAT داشته باشید و برای بعضی از دوره های مهندسی لازم است مدرک GRE داشته باشید. هر یک از کالج های کانادا میانگین نمرات مشخصی را برای اخذ پذیرش در وب سایتشان اعلام می کنند و این مورد به شما کمک می کند تا بدانید نمره ی خوب چه نمره ایی است، همچنین لازم است در آزمون زبانی همانند آیلتس یا تافل شرکت کنید.




مقایسه هزینه ی دوره های کارشناسی در کانادا و انگلستان

ویژگیدوره کارشناسی در کانادا

( دلار کانادا در سال)

دوره کارشناسی در انگلستان

(پوند در سال)

شهریه10,000 تا 40,0008,000 تا 15,000
هزینه ی زندگی10,000 تا 12,00012,000 تا 15,000
طول دوره تحصیل4 سال3 سال
مجموع20,000 تا 52,00020,000 تا 30,000

مقایسه هزینه ی دوره های کارشناسی ارشد و دکترا در کانادا و انگلستان

ویژگیدوره کارشناسی ارشد در کانادا

( دلار کانادا در سال)

دوره کارشناسی ارشد در انگلستان

(پوند در سال)

شهریه35,000 تا 85,00010,000 تا 12,000
هزینه ی زندگی10,000 تا 12,00012,000 تا 15,000
طول دوره تحصیل1-2 سال1-2 سال
مجموع45,000 تا 97,00022,000 تا 27,000

مقایسه فرآیند ویزا در کانادا و انگلستان

دانشجویان متقاضی برای تحصیل تمام وقت در انگلستان با ویزای Tier 4 (general)؛ با توجه به محدودیت ها دریافت ویزا در چند سال اخیر، گرفتن ویزای تحصیلی بریتانیا از گذشته دشوارتر شده است، برای این ویزا، قوانین زیر صادق است:

  • این ویزا فقط برای دوران تحصیل شما ارزش قانونی دارد.
  • اگر شما برای دوره ی دیپلم پذیرش گرفته باشید، ویزای شما حداکثر سه سال است.
  • اگر پذیرش شما از دانشگاه باشد، اعتبار ویزای شما حداکثر 4 سال است.
  • هزینه ی درخواست ویزا 310 پوند است و اگر همراه داشته باشید به ازای هر فرد تحت تکفل باید 310 پوند جداگانه پرداخت کنید.
  • باتوجه به پرونده ی شمادر طول تحصیل به شما اجازه ی کار داده خواهد شد. دو نوع اجازه ی کار حین تحصیل برای دانشجویان بین المللی تعریف شده است. 
    • نوع اول: تا 20 ساعت کار در هفته در طول ترم و کار تمام وقت در طول تعطیلات (فقط در کمپس دانشگاه) 
    • نوع دوم : اجازه ی کار تمام وقت که بخشی از برنامه ی 'sandwich course' است.

اخذ ویزای تحصیلی کانادا قوانین زیر را دارد:

  • شما باید تا 90 روز بعد از فارغ التحصیلی برای -PGWP-اجازه ی کار بعد از فارغ التحصیلی- درخواست دهید.
  • همراه و همسر فردی که ویزای تحصیلی کانادا دارد،  در این دوره اجازه ی کار با ساعت نامحدود دارند.
  • هزینه ی اپلای ویزای کانادا 150 دلار , 85 دلار هم برای بیومتریک است.
  • شما اجازه ی بیست ساعت کار در هفته را دارید و در دوران تعطیلات(بین ترم ها و تابستان)، دانشجویان می توانند 40 سال در هفته کار کنند.




مقایسه اجازه ی کار بعد از پایان دوران تحصیل در کانادا و انگلستان

ویزای اجازه ی کار بعد از تحصیل (PGWP) این اجازه را به دانشجو می دهد که بعد از اتمام دوره ی تحصیل در کانادا، مشغول به کار شود، (مدت زمان این ویزا به دوره ی تحصیل فرد بستگی دارد.) و ماکسیسم سه سال است. با داشتن این ویزا فرد می تواند در هر زمینه ی کاری فعالیت داشته باشد.

در سال 2012 ویزای Tier 1(Post-study work) برای درخواست دهنده های جدید بسته شد، بنابراین شما باداشتن ویزای دانشجویی، نمی توانید ویزای کار بعد از تحصیل بگیرید و اگر می خواهید بعد از پایان دوران تحصیل در انگلستان مشغول به کار شوید باید برای ویزای Tier 2 درخواست دهید که برای افراد با مهارت های بالا است. شرایط گرفتن ویزای Tier 2 این اسن که حداقل حقوق سالیانه ی شما برای شغل جدید 20,500 پوند باشد. شما باداشتن این ویزا می توانید به مدت 5 سال در انگلستان کار کنید.

مقایسه مشاغل پر طرفدار در کانادا و انگلستان

از شغل های پردرآمد در انگلستان می توان به مدیریت شرکت ها، کارگردانی، مهندس مکانینک، خلبان و پرستاری اشاره کرد.

مشاغلی مانند پرستاری، تحلیل گر برنامه، معلمی، داروساز، مدیر مالی، مدیر ساخت و ساز و ... از جمله مشاغل پرطرفدار در کانادا هستند.

مقایسه دریافت اقامت دائم در کانادا و انگلستان

در طی دوره ی PGWP شما می توانید برای Permanent Residency با در نظر گرفتن برنامه ی Canadian Experience Class درخواست دهید. از انجا که کانادا کشوری کم جمعیت است، کشور با کمبود نیروهای متخصص روبه رو است بنابراین در مقایسه با سایرکشورها گرفتن PR در کانادا بسیار آسان است.

باتوجه به تغییرات و سیاست گذاری های دولت انگلستان، مهاجرت به انگلستان دشوار شده است. تلاش دولت انگلستان در این بوده است که کالج های جعلی را تعطیل کنند و پذیرش مهاجران خارج از حوزه ی اروپا را به حداقل برساند. اگر شما با ویزای تحصیلی یا کاری به انگلستان آمده اید، شانس بسیار کمی دارید که در بتوانید در انگلستان بمانید و به احتمال زیاد مجبورخواهید بود که کشور را ترک کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: