مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
پذیرش رشته ی دندانپزشکی در کانادا

پذیرش رشته ی دندانپزشکی در کانادا

بسیاری از دانشجویان ترجیح می دهند که برای تحصیل در رشته ی دندانپزشکی به کانادا بیایند، زیرا این کشور، در این زمینه کشوری پیشرو و برتر است و تحصیلات آکادمیک این کشور شهرت جهانی دارد.

از طرف دیگر دانشگاه های پزشکی کانادا امکانات خوبی از جمله آزمایشگاه هایی مجهز با بروزترین وسایل و تکنولوژی را دراختیار دانشجویان قرار می دهند.

طول دوره برای تحصیل در رشته ی دندانپزشکی در کانادا

ایا طول دوره ی دندانپزشکی در کشور کانادا برای شما سوال شده است؟

تحصیل دندانپزشکی در کانادا، تا 6 سال به طول می انجامد، و بعد از گذراندن این دوره فرد مدرکی برای جراحی دنداپزشکی یا ارتودنسی دریافت می کند.

هرچند در طول دوره ی تحصیل دانشجویان با تمام زمینه ها آشنا می شوند اما اگر بخواهند می توانند با شرکت در برنامه های مشخص در زمینه ایی که می خواهند متخصص شوند.

سیستم آموزشی برای دوره ی دندانپزشکی در کانادا

همانطور دوره ی پزشکی عومی، دوره ی دندانپزشکی در کانادا به سه course دسته بندی می شود، که دانشجویان می توانند دانش خود را در فیزیولوژی، پیشگیری، معاینه، تشخیص و درمان نقایص و اعوجاج در دهان، دندان ها، فک ها و بافت های اطراف آن. در پایان سال اول اول تمام دانشجویانی که می خواهند در رشته ی دندانپزشکی تحصیل کنند در ازمونی شرکت می کنند و با توجه به نمره و تعداد جاهای خالی می توانند ادامه تحصیل دهند.

واحد های اول و دوم

کورس های اول و دوم دو سال زمان می برند، و شامل آموزش در چند بخش (زیست، شیمی و ...) می شود درکنار این آموزش های تئوری امکانات کافی برای دانشجویان است تا بتوانند در بیمارستان تمرین های عملی نیز داشته باشند.

واحد سوم

دوره ی سوم بین یک تا سه سال زمان می برد و این با توجه به ایتنکه آی دانشجو می خوادت در ارتودنسی و یا جراحی تخصص بگیرید و بتواند دیپلم ایالتی بدست آورد تغیر می کند.




شرایط و مدارک لازم برای تحصیل دندانپزشکی در کانادا

به طور مقطع می دانیم که مدارک لازم بری پذیرش در هر دانشگاه متفاوت با دانشگاه دیگر است ولی به طور کلی مدارک لازم را می توان به چهار گروه تقسیم کرد:

معیارهایی برای واجد شرایط بودن

در واقع می توان گفت که در اکثر استان های دانشگاه داشتن سابقه ی حداقل دوساله در مقطع post-secondary لازم است و اکثر کالج ها از شما می خواهند که قبل از شروع تحصیل در رشته ی دندانپزشکی چند واحد درباره ی علوم پایه را گذرانده باشید.

سوابق تحصیلی

مدارس پزشکی به طور دقیق سوابق تحصیلی شما را بررسی و مورد ارزیابی قرار می دهند.

به طور مثال، کمیته ی تصمیم گیری به معدل شما نگاه می کنند تا بدانند که آیا شما دانشجویی درسخوانی هستید و توانایی تحصیل در این رشته را دارید یا نه؟

بیوگرافی یا متنی کوتاه

قطعا این امکان به شما داده می شود تا خودتان را معرفی کنید و بتوانید توانایی ها و انگیزه های خود را بگویید با نوشتن متنی کوتاه درباره ی اهداف و شخصیتتان، در این بیوگرافی درباره ی تجربیات کاری خود، کارهای داوطلبانه و دوره هایی که گذرانده اید و سرگرمی هایتان نیز صحبت کنید.




توصیه نامه

تقریبا تمام مدارس پزشکی در کانادا از شما توصیه نامه می خواهند، و این نامه برای این است که کمیته ی پذیرش بتواند درباره ی شما و ویژگی های شخصیتتان اطلاعات بیشتری داشته باشد.

به علاوه از داوطلب خواسته می شود که در یک آزمون زبان مانند IELTS، TOEFL و PTE شرکت کند

آزمون های مورد قبول

همچنین بعضی از دانشگاه های برای رشته ی دندانپزشکی از شما می خواهند نتیجه ی آزمون MCAT و CASPer را ارائه دهید.

آیا این امکان وجود دارد که زبان برنامه ی تحصیل را انتخاب کرد؟

جواب بله است.

داوطلب ها می توانند انتخاب کنند که دوره ی تحصیلشان به زبان انگلیسی یا فرانسوی باشد.ولی این نکته را به یاد داشته باشید که بعد از ارسال اپلیکیشن و ارزیابی آَن نمی توانید زبان برنامه ی تحصیل خود را عوض کنید.

هزینه های تحصیل دندانپزشکی در کانادا

برای تحصیل در رشته ی دندانپزشکی در کانادا   باید هزینه ایی حدود 25 هزار دلار کانادا تا 56 هزار دلار کانادا را سالیانه در نظر بگیرید. هرچند این هزینه با توجه به هزینه های زندگی شما تغییر می کند.

بورسیه تحصیلی برای دندانپزشکی در کانادا

مطمئنا تمام دانشجویانی که می خواهند در رشته ی دندانپزشکی در کانادا تحصیل کنند می توانند تحت شرایط مشخص از بورسیه ی تحصیلی دانشگاه Laval استفاده کنند.

در واقع دانشگاه Laval University Canada یکی از برزگترین دانشگاه های کانادا در کبک است و در این دانشگاهی گروهی با نام (General Responsible Environment Behavior GREB) تشکیل شده است در این گروه محققینی مشغول به فعالیت هستند که برروی سلامت دهان و دندان تحقیق می کنند. گروه GREB سیساستی برای کمک هزینه ی مالی در نظر گرفته است. در اینجا چند مورد از این کمک ها را برای دانشجویانی که سوپروایزرشان از گروه GREB است را آورده ایم:

  • دانشجویان کارشناسی ارشد: کمک هزینه ایی 500 تا 800 دلاری برای هر سه ماه.
  • دانشجویان پزشکی یا post-doctoral: کمک هزینه ایی 1000 تا 1200 دلاری برای هر سه ماه.
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: