مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
آزمون CASPer-تحصیل دندانپزشکی در کانادا

آزمون CASPer-تحصیل دندانپزشکی در کانادا

آزمون CASPer چه نوع آزمونی است؟

آزمون CASPer در گروه آزمون های قضاوت با توجه به موقعیت و شرایط است.

آزمون های (Situational Judgement Tests SJTs) آزمون های روانشناسی هستند، که آزمون دهنده را با سناریویی فرضی یا واقعی روبرو می کند و از آنها می پرسد که اگر بر سر دو راهی قرار بگیرند،چه کاری انجام می دهند و چرا؟

آزمون های SJTs براین هستند که رفتار و گرایش های فرد را در موقعیت های مشخصی و راه حل هایی که ارائه می دهند، ارزیابی کنند و موثر بودن پاسخشان را می سنجند.

آزمون CASPer برای چه منظوری استفاده می شود؟

این آزمون را برنامه های آکادمیک برای ارزیابی دقیق و معنی دار از داوطلب و آشنایی با شایستگی های فرد می خواهند.به این معنی که با دیدن نتایج این آزمون می توانند از میان درخواست دهندگان برای تحصیل گزینه های بهتر را انتخاب کنند، مانند برنامه ی دندانپزشکی در کانادا

برای برنامه ها، این فقط به معنی انتخاب فردی با بالاترین پتانسیل برای موفقیت نیست، بلکه این اطمینان را می دهد که کمیته ی پذیرش افراد با ویژگی های شخصیتی مختلف را انتخاب کرده اند تا بتوانند با بیماری مختلف ارتباط بگیرند و تنوع شخصیتی وجود داشته باشد.

برنامه های اکادمیک در فرآیند پذیرش به روش های مختلفی از آزمون CASPer استفاده می کنند، اکثر برنامه های تحصیلی از این آزمون در کنار GPA (معدل) و آزمون MCAT برای ارزیابی و دعوت افراد برای مصاحبه استفاده می کنند. و در بعضی از برنامه ها استفاده از آزمون CASPer برای این است که کمیته ی پذیرش بتوانند درباره ی افرادی که لبه ی مرز پذیرش قرار دارند، تصمیم درست را بگیرند.




برنامه ی تحصیلی چگونه از نتیجه ی آزمون CASPer استفاده می کند؟

این کاملا بستگی به برنامه ی تحصیلی دارد که چگونه در روند پذیرش از نتیجه ی آزمون CASPer استفاده کند، بنابراین امکان دارد در یک برنامه ی تحصیلی نتیجه ی آزمون بیش از برنامه ایی دیگر مورد توجه و ارزیابی قرار گیرد و مورد دیگر این است که تعداد داوطلبین و رقابت برای تحصیل در یک برنامه به چه صورت باشد.

آیا برای آزمون CASPer لازم است مطالعه داشته باشیم؟

شما برای شرکت در آزمون کسپر باید با فرمت آزمون و موارد تکنیکال آشنا شوید و آزمون های گروه ی SJTs را نمی توان با مطالعه پاسخ داد و پیشنهاد ما به شما این است با تمرکز به تمام سوالات پاسخ کامل و جامع دهید.

گزارش نتیجه ی آزمون CASPer برای دانشگاه به چه صورت است؟

نمره ی آزمون بعد از سه هفته از زمان آزمون برای دانشگاه ارسال می شود و شما ایمیلی مبنی بر ارسال نمره به دانشگاه دریافت نخواهید کرد، هرچند برنامه ی شما به رنگ سبز در می آید و به این معنی که برنامه ی موردنظر نتیجه ی آزمون را دریافت کرده است.

آیا می توان دوبار در آزمون شرکت کرد؟

اپلیکینت اجازه ندارد برای یک برنامه ی آموزشی (Canadian Professional Health Service، US Medicine، Australian Postgraduate Education) و یک چرخه ی پذیرش دوبار در آزمون شرکت کنند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: