مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
زندگی در مونترال

زندگی در مونترال

زندگی در مونترال به چه صورت است؟هزینه های زندگی در مونترال در مقایسه باسایر شهرهای کانادا؟ در این مقاله ما به تعدادی از سوالات شما پاسخ می دهیم.

مونترال در کجا واقع شده است؟

مونترال در جنوب غربی استان کبک در فاصله ی 70 کیلومتری از مرز آمریکا واقع شده است. شهر در جزیره ی مونترال که از طلاقی رودهای Saint Lawrence و اتاوا تشکیل شده است، قرار دارد.

درباره ی مونترال

مونترال دومین شهر بزرگ کانادا و دومین شهر با بیشترین جمعیت فرانسه زبان بعد از پاریس است. زبان ، اصلی ترین وجه تمایز این شهر و استان، از سایر شهرهای کانادا است.

مونترال شهری چند فرهنگی است و این شهر بیشتر از آنکه شبیه به شهری در آمریکای شمالی باشد حسی اروپایی دارد، هرچند می توان نشانه هایی از معماریی آمریکایی نظیر آسمان خراش و خیابان هایی که در یک ردیف قرار دارند را دید و نمونه های بارز آن هستند، هزینه های زندگی در مونترال در مقایسه با سایر شهرهای کانادا بسیار مقرون به صرفه است.

این شهر اسم خود را از کوهی که سه قله دارد Mount Royal  گرفته است که از شمال غرب تا مرکز شهر امتداد دارد.


هزینه های زندگی در مونترال

بزرگترین و بهترین شرایط مالی برای افرادی که در مونترال زندگی می کنند، این است که هزینه ی خرید و اجاره ی خانه در مقایسه با سایر شهرهای بزرگ کانادا بسیار مناسب تر است. اتاقی مناسب در آپارتمانی چند نفره در محله ایی امن را می توان با 450 دلار در ماه اجاره کرد و آپارتمان های یک خوابه از 600-700 دلار در ماه برای اجاره شروع می شوند، و براساس انتظاراتان باید هزینه پرداخت کنید.

هزینه ی خدمات مصرفی نیز در مونترال مناسب است و معمولا باید به صورت ماهیانه پرداخت شود.هرچند هزینه ی خرید مواد غذایی و بیرون از خانه غذا خوردن از میانگین کشور بالاتر است.

به طور کلی می توان گفت هزینه ی زندگی در مونترال مقرون به صرفه است اما شاید  با در نظر گرفتن حقوق و مالیات به پس انداز کردن احتیاج داشته باشید.


زندگی در مونترال به همراه فرزندتان


مونترال یکی از بهترین شهرهای کانادا، اگر نگوییم در کل دنیا، برای بزرگ کردن بچه ها است.حدود نیم میلیون کودک خوش شانس مونترال را خانه می نامند و والدینی زیادی به خاطر زندگی خانوادگی به این شهر آماده اند.

  •    بچه ها در مونترال به صورتی بزرگ می شوند که حداقل به دو زبان می توانند صحبت کنند.
  •    استان کبک یارانه ایی برای نگهداری از کودکان می دهد، و والدین روزانه حدود 8.05 دلار پرداخت می کنند، با این امکان هم کودکان در محیطی امن خوشحال هستند، بلکه والدین و سرپرستشان می توانند به راحتی مشغول کار شوند یا به تحصیل خود ادامه دهند.
  •    در همه ی محله های مونترال پارک و زمین بازی دیده می شود.
  •     فصل های مونترال همیشه این امکان را به شما می دهد که فعالیت و تفریحی خارج از خانه و در فضای باز برای انجام داشته باشید.
  •     هزینه ی تحصیل در دانشگاه های کبک نسبت به سایر استان های پایین است.
  •    نرخ جرم و جنایت در پایین ترین حد خود است. مونترال شهری امن است.
  •    با نرخ پایین اجاره و خرید خانه، این شهر امکان داشتن زندگی خانوادگی فوق العاده ایی را فراهم آورده است.

به طور کلی زندگی در مونترال به همراه فرزندتان لذت بخش است.

هوای مونترال

در مونترال می توان چهار فصل را تجربه کرد، با زمستان هایی متفاوت از آنچه مهاجرین به آن عادت دارند و باهاش آشنان. بارش برف را می توان از اوایل دسامبر تا اواخر مارچ انتظار داشت، هرچند هرسال تغییر می کند. ژانویه و فوریه بسیار سرد است و دما به منفی بیست درجه یا حتی پایین تر می رسد.

بهار در این شهر کوتاه است با هوایی گرم در ماه می و تابستانی مطلوب که می توان دمایی تا 20 درجه سانتی گراد را انتظار داشت و گاهی بالای 30 درجه نیز می رسد.پاییز با رنگ ها شروع می شود،برگ های نارنجی و قهوه ایی که Mount Royal را می پوشانند.

نکاتی درباره ی Montreal

  •  Mount Royal: این کوه با ارتفاعی 233 متری بیشتر شبیه به 'تپه' است ولی این را جلوی مونترالی ها نگویید زیرا روی این کوه تعصب دارند. سه قله ی این کوه را می توان از هرجایی از شهر دید و تعداد اندک شماری شهر هستند که طبیعتی این چنینی دارند. زمستان در این شهر به معنی اسکی، بازی با گلوله های برفی است و سه فصل دیگر لذت بردن از پارک ها و دریاچه ی مصنوعی و شرکت در مسابقات دوچرخه سواری.
  •  شهر زیرزمینی: به طور رسمی با اسم 'RE’SO' شناخته می شود.این تونل راه ها را به یکدیگر مرتبط  و از افراد در مقابل هوای سرد زمستان محافظت می کند و مطمئنا راهی برای محافظت از گرمای تابستان نیز می باشد. با 120 راه خروج و 32 کیلومترتونل، ایستگاه های مترو، مراکز خرید، ایستگاه ی مسافری، دفاتر و ورودی آپارتمان ها، بانک ها و دانشگاه ها و ایستگاه های اصلی اتوبوس و Bell Centre arena را به هم وصل می کند.
  •  دوچرخه سواری: این شهر یکی از شهرهایی در دنیا است که دوچرخه سواری در آن بسیار رایج است، با صدها کیلومتر مسیر دوچرخه سواری. سیستم BIXI در میان برترین سیستم های دوچرخه سواری دنیا است با بیش از 600 ایستگاه در شهر.
  •  سیاست و هویت: بسیاری از کبکی ها ناسیونالیست هستند و این رویا را دارند که روزی از کانادا جدا شوند و کشوری مستقل تشکیل دهند همه پرسی که در سال 1995 میلادی انجام گرفت، از سویی دیگر بسیاری از ساکنین مونترال به کانادایی بودن افتخار می کنند و ترس از این استقلال دارند و در میانه افرادی هستند که هویت اصلیشان را نه کبکی نه کانادایی می خوانند آنها خود را مونترالی معرفی می کنند. قبل از اینکه وارد این بحث شوید، مطمئن شوید که موضوع را متوجه شده اید، امکان ندارد در مونترال زندگی کنید و وارد بحثی سیاسی نشوید.

غذا خوردن در بیرون از خانه


در لیست بهترین  شهرها برای بیرون غذا خوردن در آمریکای شمالی، مونترال همیشه در سه یا چهار شهر اول است و حتی گاهی اوقات اولین شهر است و تنها رقیب این شهر ونکور است.

در غداهای مونترال می توان غذاهای تقریبا تمام کشورهای دنیا را دید. شما میتوانید رستوران هایی ایتالیایی، آسیایی و امریکای را ببینید ولی در مونترال هیچ غذایی مانند poutine  نیست.

Poutine چیست؟ سه ماده ی اصلی تشکیل دهنده ی این غذا سیب زمینی سرخ کرده،پنیر قهوه ایی و گوشت است. همانند بقیه غذاهای خوشمزه از سایر ملت ها، پوتین از ته ماده ی غذاهایی که مورد استقبال واقع نشده بودند در کنارهم طبخ شده و بسیار مورد پسند است و معمولا گوشت بیف،پورک، مرغ و غذاهای دریایی به مواد اصلی اضافه می شود.

فستیوال در مونترال

هرماه از سال فستیوال هایی در مونترال برپا می شود. همه چیز از زمانی که خورشید غروب می کند شروع می شود در اطراف Place des Arts می توانید کنسرت رایگان بروید. بزرگترین فستیوال Jazz در دنیا از اواخر جون تا جولای برگزار می شود.مونترال خانه ی بزرگترین فستیوال کمدی در دنیا به نام (Just for Laugh Juste pour rire) است که بعد از فستیوال jazz برگزار می شود.

رفت و آمد در مونترال

اگر تصمیم دارید در نزدیکی شهر مونترال ساکن شوید و ماشین ندارید، به طور معمول باید از مترو استفاده کنید، مترو مونترال در سال 1967 میلادی افتتاح شده است. مترو چهار خط و 68 ایستگاه دارد و از نظر استفاده روزانه شلوغ ترین مترو در کشور کانادا است


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بیاموزید، کسب درآمد کنید و اقامت بگیرید.
بیاموزید، کسب درآمد کنید و اقامت بگیرید.

دانشجویان بین المللی زیادی کانادا را برای تحصیل از میان کشورهایی از جمله آمریکا، استرالیا، انگلستان و فرانسه انتخاب می کنند، زیرا شرایطی که کانادا برای تحصیلات در نظر گرفته است در خیلی از کشورها دیده نمی شود. ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار بعد از فارغ التحصیلی PGWP
اجازه ی کار بعد از فارغ التحصیلی PGWP

اجازه ی کار بعد از تحصیل اولین قدم در سیستم مهاجرت به کانادا است. این اجازه موقعیتی را فراهم می کند که دانشجویان بین المللی بعد از فارغ التحصیلی تا سه سال اجازه ی کار داشته باشند. که این اجازه ی کار ،فارغ التحصیلان را به ساکنین دائم تبدیل می کند. ...

بیشتر بخوانید
کار در هنگام تحصیل در کانادا
کار در هنگام تحصیل در کانادا

دانشجویان بین المللی در کاناد می توانند تا 20 ساعت در هفته کار کنند و اجازه ی کار تمام وقت را در زمان تعطیلات و استراحت میان ترم هایشان دارند. کار در هنگام تحصیل به شما کمک می کند که هزینه های زندگی خود را پرداخت نمایید و بتوانید با افراد جدید آشنا شوید و ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: