مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بازدید از شهر ونکوور

بازدید از شهر ونکوور

نگاهی اجمالی به شهر ونکوور (کانادا)

مطلبی نیست که راجع ‌به ونکوور(Vancouver) ناگفته مانده باشد. ونکوور جایی‌ است که می‌توانید در یک روز هم به ساحل بروید و هم سری  به پیست اسکی بزنید؛ جایی‌ که می‌توانید بهترین غذاهای چینی رو خارج از کشور چین امتحان کنید یا ‌ غذاهای سنتی کانادایی و یا اگر دوست داره غذاهای دریایی هستید، هرانچه که بخواهید می توانید بخورید. جایی‌که می‌توانید از مدرنیته در کنار سنت هزار ساله ابورجینال  ها (افراد اصالتا کانادایی) لذت ببرید.ونکوور کانادا شهری معمولی نیست و همیت تفاوت این شهر را جذاب کرده است. هیچ راهنمایی نمی‌تواند به سرعت همه جای شهر را به شما نشان دهد ولی ما اطلاعاتی درباره شهر به شما می‌دهیم که بدون شک شما را وسوسه می کند که در ونکوور به گشت و گذار بپردازید.

هرآنچه که لازم است درباره ونکوور بدانید

  • ونکوور چندین سال به طور پیاپی به عنوان یکی از بهترین شهرهای دنیا برای زندگی انتخاب شده است.
  • ونکوور در اواسط قرن 19 میلادی، از دل منطقه ای به نام Gastown شکل گرفت، این منطقه به یاد فردی به نام Gassy Jack نام گذارس شده است، Gastown یکی از معروف ترین محله های کانادا برای تفریح و صرف غذا است.
  • به خاطر فیلم و سریال‌های زیادی که سالانه در ونکوور ساخته می‌شود، این شهر به ‘’هالیوود شمال’’ (Hollywood North) معروف است. از  مردان ایکس (X-Men) گرفته تا  پنجاه سایه‌ی خاکستری   (50 Shades of Grey )  .
  • در سال ۲۰۱۴، کنفرانس‌ معروف تد (TED) ونکوور را به عنوان خانه‌ی همیشگی خود انتخاب کرد.
  • در خیابان‌های ونکوور بیشتر از 100 غرفه سیار وجود دارد که غذاهای خوشمزه سرو می‌کنند.

پنج جایی که باید در ونکوور دید:

پارک استنلی (Stanley Park)

پارک استنلی با مساحت ۴ کیلومتری مربع یکی از جذاب ‌ترین پارک های ونکوور است.این پارک با مساحت 1000 هکتار منطقه ایی است که در آن می توانید از هیاهو زندگی شهری فاصله بگیرید، در تمام طول سال می توانید به این پارک بیاید و از منظره‌ی بی‌نظره خلیجک بورارد (Burrard Inlet) لذت ببرید یا از دیدن درختان تنومد در این جنگل حفاظت شده حیرت‌ زده شوید. صبح در یکی از سواحل آفتاب بگیرید و بعد از ظهر گلف بازی کنید. در کنار ستون های توتم (totem) بایستید و درباره اقوام اولیه کانادایی اطلاعات جدید به دست آورید. یا در یکی از چندین رستوران آن نهار بخورید و به سمت آکواریوم ونکوور (Vancouver Aquarium) راه بیفتید و بقیه روز خود را در آن‌جا بگذرانید.

موزه مردم شناسی (Museum of Anthropology) 

موزه مردم شناسی یکی از مکان‌هایی است که توانسته است هنر اقوام اولیه را در بهترین شکل به دنیا نشان دهد. این موزه در سرزمین باستانی Musqueam قرار گرفته است، و سعی در به نمایش گذاشتن فرهنگ غنی و سنت‌های اقوام اولیه دارد. وقتی قدم به موزه می‌گذارید کارهای هنری اولین چیزی است که می‌بینید. با دیدن ظرافت ستون‌های توتم (Totem) در تالار بزرگ (Great Hall) حیرت ‌زده می‌شوید. بیشتر از ۱۰۰۰۰ شی با ارزش در زمینه فرهنگی از سراسر دنیا در گالری‌های موزه به نمایش گذاشته شده‌اند و با برگزاری نمایشگاه‌های موقت، دید تازه‌ای را به این کلکسیون غنی می‌دهد. اگر می‌خواهید در فرهنگ بخش ساحل غربی کانادا غرق شوید، این‌ موزه بهترین جا است.

پل معلق کاپیلانو (Capilano Suspension Bridge)

شاید این پل معلق ۱۴۰ متری که در ارتفاع۷۰ متری در سطح رودخانه‌ی پرآب کاپیلانو (Capilano River) قرار دارد بتواند به شما کمک کند تا بر ترس خود از ارتفاع غلبه کنید. با عبور از این پل، دیگر صخره نوردی از روی گذرگاه‌های لرزان در دل جنگل‌های بارانی خیلی سخت به نظر نمی‌رسد. پس از پشت سر گذاشتن این تجربه‌ها، ماجراجویی بعد مثل آب خوردن است. پلی که برفراز درختان است، در ارتفاع ۳۴ متری، صنوبرهای داگلاس ۲۵۰ ساله هفت پل را معلق نگه‌داشته اند. حتی تصور بودن در این پل باعث ترشح آدرنالین می‌شود.

جزیره گرنویل (Granville Island)

تنها غول‌ها زیر پل زندگی نمی‌کنند، زیر پل اصلی جنوب ونکوور مرکز تفریح، خرید و خوارکی است.  سوار یک قایق شوید و به سمت جزیره گرنویل بروید. شهری پر از شور زندگی، پر از صنایع‌دستی تک و منحصر به فرد، موزیسین هایی که موسیقی مینوازند و کارگران مشتاقانه میوه‌هایشان را به بقیه تعارف می‌کنند.

همیشه یک اتفاق هیجان انگیز در حال افتادن هست که نباید از کنارش بی‌تفاوت رد شوید. می‌توانید یک نوشیدنی بخورید و کل روز به همه‌ی مغازه‌ها سرک بکشید و یا سر خود را در بازار محلی گرم کنید، هرکاری که بخواهید انجام دهید در این بخش از ونکوور امکانش برای شما فراهم است.

پرواز بر فراز کانادا

آیا میدانستید میتوانید همه کانادا را از ونکوور ببنید؟ نه از بالای کوه، بلکه از روی یک صندلی راحت. پرواز برفراز کانادا یک سواری شبیه‌ سازی شده‌است که با شما را از پرریز(Prairies) تا اقیانوس اطلس (Atlantic Ocean) می‌برد و در کمتر از ده دقیقه شما را به ونکوور برمی‌گرداند. شما باد را در موهای خود، رطوبت را روی پوست و هوای تازه را حس می‌کنید و این حس را به شما می دهد که پرواز را برای اولین بار با بال های خود تجربه کرده اید.


آخر هفته خود را در ونکوور چگونه بگذرانیم؟

اول این‌که، تعطیلات آخر برای گشت و گذار در این شهر کافی نیست. چیزهای زیادی برای دیدن و کارهای زیادی برای انجام هست، حداقل یک هفته لازم دارید. پس لطفا، قبل ازاین‌که بخواهید از چهار، پنج روز اضافه ‌تر بودن در شهر لذت ببرید، این مقاله را به عنوان مطلبی برای گذرندان آخر هفته در نظر بگیرید. 

از بحث خارج نشویم، گردش آخر هفته در ونکوور معلمولا ترکیبی از زندگی شهری و گشت‌ و گذار در طبیعت است.

اقامتتان رو با گشتن در هوای آزاد شروع کنید. کافیست یک دوچرخه کرایه کنید ‌و صبح خود را با رکاب زدن به سمت دیوار دریایی (Seawall) در پارک استنلی (Stanley Park) آغاز کنید. سواری در این مسیر دیدنی سوژه‌های زیبایی برای عکاس در اینستاگرام در اختیارتان می‌گذارد  (صخره سیواش Siwash Rock سوژه مناسبی برای عکاسی است) و یا می توانید بین درخت‌های بلند پارک یا یکی از سه ساحل شنی گردش کنید. این شهر ۱۰ ساحل دارد که می توانید روی شن‌هایش لم بدهید و استراحت کنید. بعد از ظهر خود را می‌توانید در دل طبیعت و با پیاده روی در کوه گروس (Grouse Grind)  بگذرانید. بومی ها  خود را به چالش می‌کشند و ۲.۹ کیلومتر کوه نوردی می‌کنند و وقتی به بالای کوه رسیدند خود را به یک نوشیدنی دعوت می‌کنند. شما می‌توانید با gandola و بدون نیاز به کوه‌ نوردی همان منظره را تماشا کنید یا برای یک پیاده‌ روی آسان‌تر می‌توانید به خلیج عمیق (Deep Cove) بروید و سری به (Quarry Rock)  بزنید و کمی صخره‌نوردی کنید. ‌پس از این‌که حسابی از منظره لذت بردید می‌توانید بهترین دونات دنیا را در دونات عسل (Honey’s Doughnuts) بخورید.

اگر با کوه نوردی میانه‌ی خوبی ندارید با عبور از پل معلق کاپیلانو میتوانید نوک درختان را تماشا کنید و بر ترس خود از ارتفاع غلبه کنید.

تفریح در طبیعت می تواند خسته کننده باشد، درسته؟ ‌پس روز دوم را در شهر بگذرانید. بعد از خوردن صبحانه ( از خوردن دیم سام محلی (Dim Sum) پشیمان نمی‌شوید). به مرکز شهر و خیابان رابسون  (Robson) و گرنول (Granville)‌ بروید و هرچقدر که دلتان‌ می‌خواهد خرید کنید. اگر به حد کافی لباس خریده‌اید و می‌خواهید بهترین سوغاتی‌ها را با خود به خانه ببرید، به جزیره گرنول (Granville Island)  بروید و چرخی در فروشگاه‌های صنایع دستی بزنید. در این جزیره می‌توانید با خوردن یک غذای تازه برای باقی روز انرژي داشته باشید.

حالا وقت آن است که از گرما فرار کنید و به موزه‌های خنک پناه ببرید. موزه مردم شناسی دانشگاه بریتیش کلمبیا (Museum of Anthropology at UBC) انتخاب مناسبی برای بازدید از هنر سنتی قوم اولیه کانادا است و همچنین اگر به هنر مدرن علاقه‌مند هستید باید از گالری هنری ونکوور (Vancouver Art Gallery)  دیدن کنید.

دوباره گرسنه شدید؟ ونکوور شهری با تنوع غذایی زیاد در رنج‌ قیمت‌های مختلف است. به جای لیست همه‌ی رستوران‌هایی که باید امتحان کنید، (که تقریبا غیر ممکن است) نگاهی به راهنمای شکموهای ونکوور بندازید و  برای خود یک لیست غذا تهیه کنید. با لذت بردن از شب ‌نشینی های فوق‌العاده یا همراهی با تور آبجوسازی ونکور به شب خود پایانی بی‌نظیر دهید.

چگونه به ونکوور سفر کنیم؟

  • مهم نیست کجای دنیا هستید اما احتمالا بیشتر از یکی دو پرواز تا فرودگاه بین ‌المللی ونکوور (YVR airport) فاصله ندارید. اخیرا این فرودگاه جزء یکی از بهترین فرودگاه‌های آمریکای شمالی شناخته شده است. 
  • در ونکوور کشتی های کروزی که مسافرین را به گردش های یکی دو روزه در شهر می برند.

بعدش کجا بریم؟

به فکر تفریح در بریتیش کلمبیا (British Columbia) هستید؟ با یک رانندگی یک ساعت و چهل و پنج دقیقه‌ای می‌توانید به ویسلر (Whistler) برسید و از مناظر بزرگراه سی تو اسکای (sea to sky) لذت ببرید‌. سوار اوتوبوس، کشتی و یا ماشین شوید و پس از گذشت سه ساعت ونیم به جزیره ویکتوریا (Victoria Island)‌ بزرگترین شهر استان برسید و  نوشیدنی محلی بخورید. ( ۴ ساعت با ماشین و ۴۵ دقیقه با هواپیما).


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: