مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دیدن شفق قطبی در کانادا-بخش اول

دیدن شفق قطبی در کانادا-بخش اول

نورهای خیره کننده در آسمان کانادا

دست ‌نیافتنی، زیبا، که خیلی هم ناز می‌کنه. اشتباه نکنید. این توصیف یک بازیگر نیست، بلکه aurora borealis است. این پدیده طبیعی که به نورهای شمالی (Northern Lights) هم معروف است، به اندازه‌ای حیرت ‌انگیز و ماورای زمینی است که مردم از سراسر جهان سفر می‌کنند تا بتوانند به آن نظری بیاندازند.

این راهنمای شما برای پیدا کردن بهترین جاها در کانادا برای دیدن aurora borealis، نحوه و زمان دیدن نمایش و نکته‌هایی در مورد این است که چطور بهترین تجربه را داشته باشید – با خیال راحت در یک کابین در چادر سرخپوستی در Northwest Territories یا در کمپ‌های دوردست در کوه‌های Newfoundland and Labrador.

علت این پدیده چیست؟

پدیده aurora borealis در نیم کره شمالی رخ می‌دهد و این زمانی است که ذرات باردار خورشید، که در بادهای خورشیدی شناور هستند، وارد جو زمین می‌شوند و با گازها – اکسیژن و نیتروژن – برخورد می‌کنند. وقتی که خورشید در اوج فعالیت خود قرار دارد این نمایش بسیار خارق ‌العاده است. این عنوان از کلمه‌های Aurora، الهه رومی پگاه (dawn)، و Boreas، خدای یونانی باد شمالی، گرفته شده است. قسمت عمده کانادا زیر Auroral Oval نیمکره شمالی قرار دارد، و نقطه‌ای داغ برای این فعالیت است.


این پدیده چرا اینقدر مهم است؟

این یک پدیده طبیعی پرجذبه است که هیچ تضمینی برای اتفاق افتادن آن وجود ندارد. با وجود این شانس شما برای دین یک نمایش بالا است، به خصوص در شمال نزدیک قطب مغناطیسی. این حالت باعث شکل‌گیری ته ‌رنگ‌های خارق‌العاده می‌شود، اگرچه این نورها ممکن است هر شکلی به خود بگیرند – از کمان و پرده‌های مواج تا رشته‌های مه‌آلود و ابرهای شفاف. رنگ آن بعضی وقت ها یک سبز اسرارآمیز و گاهی طیف‌های مختلفی از بنفش، صورتی و زرد درخشان است. سبز رایج ‌ترین رنگ است و قرمز خیلی نادر است. این رنگ‌ها در آسمان سیاه شب با سرعتی زیاد به صورت زیگزاگی حرکت می‌کنند – و قول بعضی‌ها «رقص می‌کنند».

این پدیده کی و چه وقت دیده می‌شود؟

تقریباً در تمام چهار فصل در هر جایی در کانادا این نورها را می‌توان دید. اما شمال بهترین جا برای دیدن این پدیده است، چون فعالیت آن بیشتر در این نقطه است. بهترین جا جوامع دورافتاده‌ای هستند که آلودگی نوری در آنها بسیار کم است یا اصلاً وجود ندارد. در صورت ابری بودن هوا این نورها قابل رؤیت نیستند، پس اگر نزدیک ساحل هستید – مثلاً British Columbia – از آنجا فاصله بگیرید و به سمت شمال برید. بعد از آن باید به دنبال جاهای مرتفع باشید. زمستان (دسامبر تا مارس) اغلب بهترین فصل است، چون ساعات تاریکی بیشتر است و شب‌ها صاف هستند. بهترین ساعت؟ حدود نیمه‌های شب. ۱۰ شب تا ۲ صبح، پس آماده باشید چون باید بیدار بمانید. 

برای مشاهده ی تصاویری از این پدیده ی طبیعی به مقاله ی بعدی مراجعه کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: