مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه های رایگان کانادا و بررسی شرایط آن2020

دانشگاه های رایگان کانادا و بررسی شرایط آن2020

شما می خواهید با هدف تحصیل رایگان در کانادا، این مقاله را مطالعه کنید و به این صفحه آماده اید، لازم است این نکته را به شما بگوییم، که در کانادا برای دانشجویان کانادایی و افراد از دیگر ملیت ها تحصیل رایگان تعریف نشده است. برای اینکه هزینه ی کمتری برای تحصیل در کانادا پرداخت کنید دو راه پیش روی شماست؛ اخذ بورسیه و یا تحصیل در دانشگاه هایی که ارزان قیمت هستند. در این مقاله و مقالات مربوط به اخذ بورسیه و فاند تمام اطلاعات مورد نیاز برای تحصیل ارزان قیمت (رایگان) در کانادا را در اختیارتان قرار می دهیم.

تحصیل در دانشگاه های کانادا برای بسیاری از افراد یک رویا است، اما تامین هزینه های لازم برای تحصیل مهم ترین مانع برای رسیدن به این رویا است. اگر می خواهید در کانادا تحصیل کنید، شرایطی وجود دارد که می توانید به صورت رایگان در کانادا تحصیل کنید. در این مقاله شرایط کلی تحصیل در کانادا، دانشگاه هایی که می توانید برای تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا انتخاب کنید و مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی رایگان در کانادا را مورد بررسی قرار می دهیم.

دانشگاه های رایگان کانادا و شرایط عمومی آن

کانادا دومین کشور پهناور دنیاست، اما جمعیتی 37 میلیونی دارد، از این رو پذیرای دانشجویان بین المللی است و هزینه های زندگی در این کشور از آمریکا، انگلستان و استرالیا پایین تر است، کشور کانادا در آمریکای شمالی واقع شده است و کشوری سردسیر است. گرم ترین منطقه ی کانادا در تمام فصول استان بریتیش کلبمیا (َشهر ونکوور و ویکتوریا آیلند) است. از جمله عوامل مهم و اساسی که فرد باید در مهاجرت به کانادا در نظر بگیرد این است که شرایط اقتصادی آن کشور به چه صورت است. کانادا یکی از پایدارترین اقتصادها را دارد و دوران همه گیری کرونا با اینکه آمار بیکاری در این کشور زیاد شد ولی در مدت زمان کوتاهی بسیاری از مشاغل احیا و افرا مشغول به کار شدند.   

دانشگاه های رایگان کانادا در مقطع کارشناسی

تحصیل رایگان در کانادا برای مقطع کارشناسی به معنای اخذ بورسیه ی تحصیلی از دانشگاه است و متاسفانه این امکان برای دانشجویانی که از ایران اقدام می کنند، میسر نمی باشد زیرا بسیاری از دانشگاه های کانادا به دانشجویان جهان سومی بورسیه نمی دهند. افرادی که تابعیت کانادا را دارند، به صورت رایگان تحصیل نمی کنند و برای تحصیل در دانشگاه شهریه پرداخت می کنند. در جدول زیر، هشت دانشگاه با کمترین شهریه برای تحصیل در مقطع کارشناسی معرفی شده است.

دانشگاه نیوفاندلند (Memorial University Of Newfoundland)دانشگاه پرونس ادوارد (University Of Prince Edward Island)
دانشگاه براندون (Brandon University)دانشگاه آلبرتا کنکوردیا (Concordia University College Alberta)
دانشگاه دومینیکن (Dominican University)دانشگاه آتباسکا (Athabasca)
دانشگاه سانتا (University de Saint - Boniface)دانشگاه ساسکاچوان (Saskatchewan University)

دانشگاه های رایگان کانادا در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در کانادا همانند آلمان رایگان نیست و در دوره ی ارشد هم دانشجویان بین المللی و کانادایی باید برای تحصیل شهریه پرداخت کنند، اما با داشتن مدارک و نمرات بالا می توانید بورسیه ی تحصیلی بگیرید. مدارکی که برای اخذ بورسیه ی تحصیل در کانادا لازم است، عبارتند از:

  • ارائه ریز نمرات تحصیلی بالا در مقاطع تحصیلی قبلی
  • ارائه معدل ممتاز
  • داشتن سطح بالای مهارت زبان (معمولاً آیلتس 7 به بالا یا تافل 100 به بالا)
  • ارائه رزومه تحصیلی قوی
  • ارائه مقالات علمی و پژوهشی در مجلات بین المللی معتبر (مقاله ISI)
  • ارائه مدرک GRE یا GMAT
  • ارائه توصیه نامه از اساتید معتبر در مقطع کارشناسی

در ادامه به بیان برخی از این بورسیه های تحصیلی که دولت کانادا برای دانشجویان مقطع فوق لیسانس فراهم نموده است می پردازیم:

بورسیه تحصیلی دانشگاه مک گیلبورسیه تحصیلی دانشگاه کوئست (Quest)
بورسیه تحصیلی بین المللی دانشگاه کالگریبورسیه تحصیلی دانشگاه واترلو




لازم به ذکر است که امکان دریافت بورسیه ی تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد آسانتر از مقطع کارشناسی است اما نسبت به مقطع دکتری سخت تر است. مدت زمان تحصیل در مقطع ارشد در کانادا همانند ایران و دو سال است.

دانشگاه های رایگان کانادا در مقطع دکترا

این امکان برای متقاضیان تحصیل در دانشگاه های رایگان کانادا فراهم گردیده تا در صورت داشتن رزومه قوی بتوانند از بورسیه های دولتی و خصوصی جهت تامین هزینه های زندگی و تحصیل شان و در برخی موارد دریافت کمک هزینه ی تحصیلی برای پوشش هزینه های تحصیلشان دربافت نمایند. مدارک مورد نیاز به جهت دریافت این بورسیه در زیر ذکر شده است. مدت زمان تحصیل در مقطع دکتری در کانادا 3 الی 6 سال است:

  • سطح مهارت زبانی بالا
  • معدل و ریز نمرات بالا
  • مقالات علمی و پژوهشی ISI
  • انگیزه نامه قوی
  • توصیه نامه از اساتید دانشگاهی مقاطع قبلی
  • ارائه ی مدرک GRE یا GMAT

در ادامه به جهت آشنایی شما با بورسیه های تحصیل موجود در کانادا در مقطع دکتری به بیان این بورسیه های تحصیلی می پردازیم:

بورسیه تحصیلی ونیر (Vanier)کمک هزینه تحصیلی دانشگاه مانیتوبا
بورسیه تحصیلی ترودو (Trudeau)بورسیه تحصیلی UBC

دانشگاه های رایگان کانادا و هزینه های زندگی در کانادا

این امر طبیعی است که یکی از مهمترین فاکتورهایی که فرد به جهت مهاجرت به کانادا و تحصیل در دانشگاه های رایگان کانادا در نظر بگیرد هزینه های زندگی در کانادا باشد. در جدول هزینه ی خرید اقلام مصرفی را مشاهده می کنید، لازم به ذکر است این هزینه میانگین، هزینه ها است و هزینه ی اجاره منزل و خرید نیازهای روزانه در شهرهای مختلف متفاوت است.

دانشگاه های رایگان کانادا و کار دانشجویی

از دیگر مواردی که برای بسیاری از مهاجران تحصیل رایگان در دانشگاه های رایگان کانادا مورد اهمیت است این است که آیا امکان کار در ضمن تحصیل برای این افراد وجود دارد یا خیر. طبق قوانین دولت کانادا افرادی که مشغول به تحصیل در کانادا هستند می توانند به مدت 20 ساعت در هفته کار کنند و در تعطیلات تابستان و ژانویه اجازه ی کار نامحدود دارد، دانشجویان می توانند اقدام به انجام کار در محیط دانشگاه یا محیط خارج از دانشگاه نمایند. همچنین دولت کانادا این امکان را فراهم کرده است تا همراه فرد (همسر فرد متقاضی) اجازه کار به صورت تمام وقت را اخذ نماید. این امر باعث می شود تا فرد و همسر او بتوانند هزینه های زندگی شان در کانادا پرداخت نمایند و همین امر می تواند کمک شایانی به آن ها کند.




دانشگاه های رایگان کانادا و مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی کانادا

پس از اینکه فرد موفق به دریافت اخذ پذیرش از دانشگاه های رایگان کانادا گردید، باید اقدام به اخذ ویزای تحصیلی کند. این مرحله از اهمیت بسزایی برخوردار است چرا که در غیر این صورت فرد موفق به به اتمام رساندن پروسه مهاجرتی اش نمی گردد. از این رو نحوه آماده سازی مدارک از اهمیت بسزایی برخوردار است. در ادامه مدارک مورد نیاز به جهت موفقیت در دریافت ویزای تحصیلی کانادا می پردازیم. مدت زمان ویزای تحصیلی به اندازه ی مدت زمان تحصیل در دانشگاه های رایگان کانادا می باشد. توجه به این نکته ضروری است در صورتی که مدت زمان دوره ی تحصیلی از 6 ماه کمتر باشد نیازی به دریافت ویزای دانشجویی نیست. افرادی که مدت زمان تحصیل آنها بیشتر از 6 ماه است باید اقدام به اخذ ویزای تحصیلی کنند که در این صورت امکان کار در حین تحصیل به آن ها داده خواهد شد. روند پروسه اخذ ویزای دانشجویی کانادا و مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در دانشگاه های رایگان کانادا در زیر بیان گردیده است. اخذ ویزای تحصیلی کانادا به صورت آنلاین می باشد.

  • ارائه نامه پذیرش از دانشگاه DLI
  • درخواست ویزای دانشجویی کانادا از وب سایت CIC 
  • بیومتریک
  • سوپیشینه
  • تمکن مالی
  • استادی پلن SOP
  • مدرک زبان
  • گواهی سلامت پزشکی
  • پاسپورت معتبر
  • ارائه مدارک تحصیلی

فرد در این مرحله باید یک حساب MYCIC ایجاد کند و اقدام به آپلود مدارک ش به CIC نماید.

دانشگاه های رایگان کانادا و موقعیت کار پس از تحصیل

هدف بسیاری از افراد از مهاجرت تحصیلی به کانادا و پذیرش از دانشگاه های رایگان کانادا این است که بتوانند بعد از اتمام تحصیلشان موفق به پیدا کردن کار شوند. از آن جایی که کانادا کشوری مهاجر پذیر است این امکان را برای مهاجران تحصیلی به کشورش فراهم کرده است تا افراد پس از اتمام تحصیلشان به اندازه مدت زمان تحصیلشان بتوانند در کانادا اقامت داشته باشند و به دنبال کار بگردند. در صورتی که مدت زمان تحصیل فرد بیش از 3 سال باشد اجازه دارند تا بعد از اتمام تحصیلشان به مدت 2 سال در خاک کانادا اقامت داشته باشند. کانادا کشوری است که دارای نرخ بیکاری نسبتا پایینی است که در گراف زیر این نرخ بیکاری به معرض نمایش گذاشته می شود:

دانشگاه های رایگان کانادا و وضعیت اقامت و اخذ تابعیت پس از تحصیل

برنامه ای که مهاجران تحصیلی در دانشگاه های رایگان کانادا در ذهن خود دنبال می کنند این است که بتوانند در نهایت موفق به اخذ اقامت دائم و تابعیت کانادا شوند. باید به این نکته توجه داشت که در صورتی که فرد به مدت 3 سال در دولت کانادا کار کند و بیمه و مالیات رد کند می تواند بعد از 3 سال اقدام به اخذ اقامت دائم خود نماید و پس از آن برای دریافت پاسپورت خود اقدام نماید. در صورتی که فرد موفق به دریافت اقامت دائم گردد این امکان را خواهد داشت تا از تمام امکاناتی که افراد کانادایی بهره مند می گردند، بهره مند گردد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: