مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
آزمون LSAT رشته حقوق 2020

آزمون LSAT رشته حقوق 2020

آزمون SAT به طور کلی برای شرکت در کالج یا دانشگاه های کانادا، آمریکا و ترکیه است و آزمون Law School Admission Test-LSAT آزمون استاندار ورودی دانشکده های حقوق ایالت متحده آمریکا، کانادا و چند کشور دیگر است.این آزمون از سال 1948 میلادی برگزار می شود و برای اخذ پذیرش از دانشکده ی حقوق، آزمون LSAT در بیش از 200 مرکز در سراسر دنیا برگزار می شود.این آزمون به صورت کاغذی است اما طبق آخرین اعلام ورژن کامپیوتری این آزمون نیز تا اواخر سال 2020 ارائه خواهد شد. یکی از مهم ترین مدارک داشتن مدرک LSAT است و داشتن این مدرک مشخص می کند که آیا می توانید از دانشگاه حقوق پذیرش بگیرید یا خیر؛ اگر معدل شما پایین است، کسب نمره ی بالا در آزمون LSAT این نقطه ضعف شما را جبران می کند. آزمون LSAT در ایران برگزار نمی شود و برای شرکت در آزمون باید به کشورهای همسایه بروید.

آشنایی با آزمون LSAT

نکاتی که لازم است درباره ی آزمون LSAT بدانید:

  • مدت زمان آزمون: 3 ساعت و 30 دقیقه
  • محتوی: یک نمونه نوشتار شما، بعلاوه 4 بخش: درک مطلب، استدلال تحلیلی، به اضافه دو بخش استدلال منطقی
  • نمره از 120 تا 180
  • قیمت: 180 دلار

بخش های آزمون LSAT

دو بخش اول آزمون LSAT استدلال منطقی است. داوطلبین با 24 تا 26 سوال برای هر بخش مواجه خواهند شد و برای هر بخش هم 35 دقیقه فرصت دارند. داوطلبین هم چنین می بایست برای مجادله های یک پاراگرافی کوتاه آماده بوده و به سوال های چند گزینه ای پاسخ دهند. شایان ذکر است که دو بخش مذکور 50 درصد امتیاز LSAT را تشکیل می دهد بنابراین اهمیت بالایی دارد که در این دو مهارت آمادگی بالایی داشته باشید. بخش سوم، بخش استدلال تحلیلی می باشد، که عموما به آن بازی های منطقی می گویند. به دانشجویان چهار معما یا بازی کوچک داده خواهد شد و هر کدام از این معماها 5 تا 7 سوال را در برمی گیرد. داوطلبین 35 دقیقه فرصت دارند تا به این سوالات پاسخ داده و این بخش را تکمیل نمایند. به احتمال زیاد شما هم همانند بسیاری دیگر از داوطلبین از این بخش آزمون LSAT هراس دارید، اما ما خبر خوبی برای شما عزیزان داریم! بخش بازی های منطقی تنها 23 درصد امتیازات LSAT را تشکیل می دهند. و خبر خوش دیگر این است که بیشترین پیشرفت دانشجویان در پروسه مطالعه شان، در حوزه بازی های منطقی اتفاق می افتد. پس با تمرین و ممارست کافی می توانید پیشرفت قابل ملاحظه ای در این بخش داشته باشید. آخرین بخش امتیازی، توانایی درک مطلب و خواندن است. بسیاری از داوطلبین در خصوص مهارت های خواندن و درک مطلبشان اعتماد به نفس بالایی دارند اما تجربه نشان داده است که افراد برای تقویت امتیاز این بخش نیاز به تلاش بسیاری دارند زیرا می بایست رویکرد فعلی شان در خصوص نحوه خواندن و پاسخ دادن به سوالات را تغییر دهند. به داوطلبین چهار متن طولانی که هر کدامشان حدود 500 لغت دارد، داده می شود و آنها می بایست 5 تا 8 سوال را در هر متن پاسخ دهند. همانند بخش های دیگر، به دانشجویان برای پاسخگویی این قسمت 35 دقیقه فرصت داده خواهد شد. توانایی درک مطلب و خواندن 27 درصد امتیازات آزمون LSAT را به خود اختصاص می دهد.




سرانجام، باید به این نکته اشاره داشت که یک متن بدون امتیاز هم وجود دارد که دانشجویان می بایست بین یک یا دو جایگزین، انتخابی داشته و با مدارک و دلایلی که در وقایع پرونده به آن اشاره شده است، از جایگاه خود دفاع نمایند. این بخش در فرم تقاضا نامه تمامی دانشکده های حقوق وجود دارد به منظور این که درکی از نحوه و قدرت نگارش دانشجویان بدست آید. نگارش این متن بطور کل، شانسی را برای داوطلبین فراهم می آورد که توانایی های نگارش خود را به نمایش بگذارند.

استدلال منطقی1
سوالات چند گزینه ای مباحثه محور24-26 سوال
زمان در نظر گرفته شده35 دقیقه

استدلال منطقی2
سوالات چند گزینه ای مباحثه محور24-26 سوال
زمان در نظر گرفته شده35 دقیقه

استدلال تحلیلی
سوالات چند گزینه ای بر اساس متن های باز منطقی23-24 سوال
زمان در نظر گرفته شده35 دقیقه

درک مطلب 
سوالات چند گزینه ای مبتنی بر متن26-28 سوال
زمان در نظر گرفته شده35 دقیقه

تجربی
استدلال منطقی، بازی های منطق یا بخش درک مطلب24-28 سوال
زمان در نظر گرفته شده35 دقیقه

نمونه نگارش
نوشتن متنیک متن
زمان در نظر گرفته شده35 دقیقه

تاریخ و ساعت برگزاری آزمون LSAT

لازم است بدانید که دانشجویان فقط 4 بار در سال _ ژوئن، اوایل پاییز ( اواخر سپتامبر تا اوایل اکتبر )، دسامبر و فوریه_ می توانند در این آزمون شرکت نمایند. دانشکده های حقوق فرآیند قبول و بررسی تقاضانامه ها را اوایل پاییز شروع می کنند و تا اواخر بهار این فرآیند ادامه خواهد داشت تا ظرفیت کلاس های آینده تکمیل شود. به همین دلیل است که بهتر است افراد اوایل ژوئن در این آزمون شرکت نمایند. این اقدام دانشجویان را از بسیاری از رقبایشان جلوتر می اندازد زیرا اکثریت افراد صبر کی کنند تا در پاییز در آزمون LSAT شرکت نمایند.

چگونه برای آزمون LSAT آماده شوید

مهم ترین کارهایی که با انجام آن ها می توانید برای این آزمون آماده شوید عبارتند از:

  • مرور آزمون های قبلی و آشنایی هر چه بیشتر با فرمت امتحان و نمونه سوالات ( قابل تهیه از سایت آمازون و سایر فروشگاه های اینترنتی). در واقع روز آزمون، سوالات می بایست برای شما بسیار آشنا، ملموس و قابل درک باشند.
  • حداقل یک سری از کتاب های کمک آموزشی را مطالعه کرده و با استراتژی پیشنهادی آن ها جهت حل سوالات آشنا شوید. خصوصا آن بخشی که اصطلاحا “بازی های منطقی” نام دارد.
  • هم از لحاظ ذهنی و هم جسمی، در روز امتحان آماده باشید. شب بیداری و مطالعه روز قبل آزمون به هیچ وجه توصیه نمی شود. خواب کافی داشته باشید! به علاوه فراموش نکنید که در روز آزمون حتما صبحانه میل بفرمایید.

هزینه ی ثبت نام در آزمون LSAT

قیمت های سال 2021 و 2022، قیمت ها به دلار می باشد
LSAT200$
تغییر مرکز امتحانی145$
تغییر تاریخ امتحانی145$
مرکز امتحانی منتشر نشده380$
درخواست تصحیح مجدد دستی100$
گزارش های دانشکده حقوق45$

نکاتی برای روز آزمون LSAT

تمامی داوطلبین می بایست موارد ذیل را به مرکز برگزاری آزمون LSAT بیاورند:

  • برگه پذیرش امضا نشده LSAT که شامل همان عکسی از فرد می باشد که از طریق حسابی که در وبسایت ایجاد کرده و آپلود شده است. (امضای شما در قسمت پذیرش و بازرسی حوزه آزمون از شما درخواست خواهد شد.)
  • یک مدرک شناسایی معتبر که برای حال حاضر است یا نهایتا در طول 90 روز از تاریخ آزمون شما منقضی شده است. این مدرک شناسایی می بایست دربردارنده عکس جدید، واضح و قابل تشخیصی از شما باشد. فرم های شناسایی رایج می تواند شامل پاسپورت، گواهینامه رانندگی، کارت ملی و … باشد (هر چند محدود به این ها نیست).
  • سه یا چهار مداد تراشیده شده با پاک کن های مناسب و با کیفیت، جهت سهولت کار داوطلب حین پاسخ دهی به سوالات.
  • یک استراحت 15 دقیقه ای خواهید داشت. اما داوطلبین چه در طول امتحان چه زمان استراحت اجازه ترک اتاق برگزاری آزمون را نخواهند داشت.
  • هم چنین لطفا توجه داشته باشید، زمانی که به سوالات آزمون LSAT پاسخ می دهید نباید هیچ سوالی را بدون پاسخ باقی بگذارید به این دلیل که جواب نادرست شما امتیازی بیشتر از زمانی که سوال مربوطه را خالی و بدون پاسخ رها می کنید، از شما کسر نخواهد کرد.
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: