مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل در رشته مهندسی عمران در کانادا 2020

تحصیل در رشته مهندسی عمران در کانادا 2020

رشته ی عمران یکی از پرطرفدارترین رشته ها است، در این رشته فارغ التحصیلان زیادی در ایران از این رشته وجود دارد، که می خواهند برای ادامه تحصیل به کانادا بروند. شما می توانید برای تحصیل در رشته ی عمران در مقطع کارشناسی، کارشناس ارشد و دکترا اقدام کنید. کانادا یکی از برترین کشورهای دنیا در زمینه ی آموزش آکادمیک است و تعدادی از دانشگاه های برتر دنیا در کشور کانادا قرار دارند. برای تحصیل در کشور کانادا باید اطلاعات لازم درباره ی مدارک لازم برای اخذ پذیرش در مقطع مورد نظرتان، هزینه ی تحصیل و زندگی، شرایط کار حین تحصیل و پس از فارغ التحصیلی، ویزا همراه و مدارک لازم برای اخذ ویزا را داشته باشید. در این مقاله سعی بر این شده است که به تمامی سوالات شما برای تحصیل در کانادا پاسخ داده شود.

کانادا دومین کشور پهناور دنیا بعد از روسیه است و طولانی تر مرز دنیا با آمریکا را دارد و بیش از نیم میلیون دانشجوی بین المللی در این کشور مشغول تحصیل هستند، شهرهای دانشجو پذیر کانادا تورنتو، ونکوور و مونترال هستند. تحصیل در برخی از مناطق کانادا در مقایسه با استان های دیگر ارزان قیمت تر است، نظیر استان منیتوبا و ساسکاچوآن در این دو استان هزینه ی تحصیل در مقایسه با سایر استان ها پایین تر است.

آشنایی با مهندسی عمران

به عنوان یک مهندس عمران در کانادا، شما کار طراحی، اجرا، ساخت، نظارت و نگهداری از ساختمان ها و دیگر زیرساخت ها مثل جاده، راه آهن ها، فرودگاه ها، نیروگاه ها، پل ها، سیستم های آب رسانی و … را انجام خواهید داد. پروژه های بزرگ عمرانی مستلزم حل مسائل پیچیده، مدیریت بودجه های کلان، تضمین ایمنی و تحویل به موقع خواهد بود. در حرفه مهندسی عمران، شما ممکن است که در صنایع خصوصی یا دولتی کار کنید و یا خویش فرما باشید. با افزایش هزینه گذاری بر روی ساخت و ساز و سایر فعالیت های ساختمانی، تقاضا برای مهندسان عمران در کانادا در حال افزایش است. مهندسی عمران، رشته مهندسی حرفه ای است که با طراحی، ساخت و حفاظت از محیط ساخته شده فیزیکی و طبیعی، شامل راه ها، پل، کانال، سد، فرودگاه، سیستم های فاضلاب، خطوط لوله، اجزا و قطعات سازه ای ساختمان ها و راه آهن ها سروکار دارد. رشته مهندسی عمران در کل دنیا به خصوص کانادا به عنوان رشته ای شناخته می شود که کمترین نرخ بیکاری را دارند. این امر هم بواسطه ی ماهیت کاربردی رشته ی مهندسی عمران و نیاز بازار کار به نیروهای با انگیزه می باشد.

آینده شغلی تحصیل در رشته ی مهندسی عمران در کانادا

رشته ی مهندسی عمران همواره در کشورهایی که دارای زمین های وسیع هستند بازار کار و تحصیل پر رونقی دارد.در این کشور ها زمین های بسیاری وجود دارد که نیاز به ساخت و ساز دارند.بر عکس کشورهای اروپایی که با مشکل کم بودن زمین مواجه اند کشور هایی مانند کانادا ,استرالیا, نیوزلند همواره در حال وسعت دادن به به فضای شهری خود و ساخت و ساز  فضای شهری و… هستند. شما به عنوان مهندس عمران در کانادا در مورد یافتن کار هیچ مشکلی نخواهید داشت. افزایش نیاز به ساخت و ساز مسکن در کانادا، باعث شده است که تقاضا برای جذب مهندسان عمران روند صعودی به خود گیرد. مراکز شهری اصلی کانادا (شامل تورنتو، ونکوور و کالگری) قوی ترین فرصت های شغلی و دستمزدی را نشان می دهند. متوسط دستمزد دریافتی در این بازارها حداقل 60,000 دلار کانادا تا حداکثر 80,000 دلار کانادا می باشد که سطح دستمزد دریافتی رابطه مستقیمی با تجربه و مهارت دارد، اما ضعیف ترین بازار کار برای مهندسان عمران، کبک می باشد که در آنجا دستمزد پایه مهندسان عمران زیر 60,000 دلار کانادا است.

گرایشات تحصیل رشته ی مهندسی عمران در کانادا

در اکثر دانشگاه های کانادا، مدت زمان تحصیل مهندسی عمران در مقطع لیسانس 4 سال است. برنامه مهندسی عمران در رابطه با رشته های دیگر مهندسی، یک نوع دوره تحصیلی بین رشته ای و جامع در نظر گرفته می شود. گرایش های تخصصی زیر در برنامه مهندسی عمران دانشگاه های کانادا تدریس می شود:

  • مهندسی محیطی
  • مهندسی ژئوتکنیک
  • مهندسی منابع آب و هیدرولیک
  • مهندسی سازه
  • مهندسی حمل و نقل




معرفی دانشگاه های کانادا برای تحصیل در رشته ی عمران

برترین دانشگاه های کشور کانادا در زمینه ی رشته ی عمران عبارتند از:

  • دانشگاه کویینز کینگستون (Queens University Kingston)
    • رشته ی طراحی فضای شهری و منطقه ای (Urban and Regional Planning)

این دانشگاه از سال ۱۹۷۰ مقطع کارشناسی ارشد دو ساله به زبان انگلیسی را ارائه می دهد، طول دوره ی کارشناسی ارشد این دانشگاه دقیقا ۲۴ ماه و به صورت تمام وقت (full-time) است.هزینه ی سالانه ی این رشته در حدود ۱۱ هزار دلار کانادا است. مدرک زبان مورد نظر برای اخذ پذیرش نمره آیلتس 6.5 یا معادل آن در آزمون تافل است.

مدت زمان تحصیل در رشته ی عمران، مقطع فوق لیسانس در دانشگاه تورنتو دو سال است.این دانشگاه در یکی از بزرگترین شهر های کانادا واقع شده است و هزینه ی تحصیل در این دانشگاه معمولا در تمامی رشته های مهندسی بین ۱۱ تا ۱۳ هزار دلار کانادا در سال است.

  • دانشگاه اوتاوا (University of Ottawa)
    • رشته ی مهندسی عمران (Civil Engineering)

رشته ی مهندسی عمران در مقطع فوق لیسانس در دانشگاه اوتاوا در سال ۱۹۸۴  تاسیس شد.این رشته بیشتر بر بحث تحقیقات و توسعه تمرکز دارد. به طوری که اکثر دانشجویان این دانشگاه پس از مقطع فوق لیسانس وارد مقطع دکتری شده و شغل های آکادمیک را بر می گزینند.

  • دانشگاه ریرسون (Ryerson University)
    • رشته ی مهندسی عمران (Civil Engineering)

رشته ی مهندسی عمران دانشگاه ریرسون یکی از لیدرها در این زمینه است.که تنها رشته ی ارائه شده در مهندسی عمران این دانشگاه همان رشته ی عمران و گرایش عمران است.طول دوره ی لیسانس این دانشگاه در اکثر رشته ها ۳ ساله است و فوق لیسانس در این دانشگاه ۲ سال است.

  • دانشگاه ساسکاچوآن (University of Saskatchewan)
    • رشته ی مهندسی شهری (Civil & Geological Engineering)

این رشته دانشجویان خود را به سمت Post-Graduate Diploma سوق میدهد. که مرحله ای پیش از PhD است.در این مرحله دانشجو از نظر کار علمی و آکادمیک دانش خود، در مرحله ی لیسانس را محک زده و توانایی های خود را افزایش می دهد.

  • دانشگاه گلف (University of Guelph)
    • رشته ی ساخت و توسعه ی شهری (Rural Planning and development) این برنامه بر خلاف برنامه های دیگر در مقطع فوق لیسانس یک برنامه ی ۳ ساله-۶ ترمه- است.که تحقیقات,کار عملی و علمی را با هم آمیخته است.
  • دانشگاه کونکوردیا (Concordia University)
    • مهندسی ساخت (Building Engineering)

این دانشگاه در شهر مونتریال کانادا قرار گرفته و جزو برترین دانشگاه های جهان و کشور کانادا است.

این رشته ویژه ی افرادی است که دارای مدرک لیسانس در رشته ی عمران هستند. هرچند این دانشگاه رشته ی عمران را در  مقطع لیسانس نیز ارائه میدهد. هزینه های دوره ی لیسانس و فوق لیسانس این دانشگاه در حدود ۱۳ تا ۱۵ هزار دلار است. این برنامه در مقطع فوق لیسانس به این منظور طراحی شده است که تمرینی عملی برای مهندسین عمران در کشور کانادا باشد. 

دیگر دانشگاه های برتر کشور کانادا در زمینه ی رشته ی مهندسی عمران و گرایش های آن

  • دانشگاه بیریتیش کلمبیا (University of British Colombia)
  • ساخت و طراحی مناطق شهری(Community and Regional Planning) 
  • دانشگاه اوتاوا (University of Ottawa)
  • مهندسی عمران-علوم, جامعه و سیاست (Civil Engineering –Science Society and Policy)
  • دانشگاه تورونتو (University of Toronto)
  • مهندسی و مدیریت شهری (Cities Engineering and Management)
  • دانشگاه ساسکاچوآن (University of Saskatchewan)
  • مهندسی شهری و ژئولوژی (Civil & Geological Engineering)
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: