مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه کنکوردیا کانادا

دانشگاه کنکوردیا کانادا

 کانادا دومین کشور وسیع در دنیا بعد از روسیه است و امکانات فوق العاده ای را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده است، دانشجویان بین المللی می توانند همزمان با تحصیل در کانادا تا 20 ساعت در هفته کار کنند و همسر و فرزندان زیر 18 سال شما می توانند همزمان به کانادا بیایند و در این کشور مشغول به کار و تحصیل شوند، تحصیل در کانادا از انگلستان، آمریکا و استرالیا ارزان تر است و شما با تحصیل در کانادا می توانید اقامت دائم کانادا را اخذ نمایید. دانشگاه های کانادا در رتبه ی بهترین دانشگاه های دنیا قرار دارند و شما می توانید بعد از فارغ التحصیلی تا سه سال در این کشور اقامت داشته و کار کنید، با کار در کانادا شما با بازار کار این کشور آشنا شده و شانس خود را برای یافتن کار مناسب و به تبع آن اخذ اقامت دائم کانادا بالا می برید. تحصیل در کانادا به زبان انگلیسی است و البته در استان کبک و انتاریو که جز استان های فرانسوی زبان کانادا هستند، برخی از رشته ها به زبان فرانسوی تدریس می شوند، برای تحصیل در کانادا باید مدرک ایلتس یا تافل ارائه دهید. برای تحصیل در مقطع ارشد در کانادا نمره ی آیلتس 6.5 یا معادل تافل آن لازم است و برای مدرک کارشناسی نمره ی 6.0 آیلتس قابل قبول است، معدل شما در آخرین مقطع تحصیلی یکی دیگر از فاکتورهای لازم برای اخذ پذیرش در دانشگاه های کانادا است. در رتبه بندی Times Higher Education دانشگاه  رتبه ی 601-800 را به خود اختصاص داده است، این دانشگاه در شهر مونترال استان کبک واقع شده است (مونترال بیشترین تعداد فرانسوی زبان ها بعد از پاریس را دارد)، اما زبان اصلی دروسی که در این دانشگاه آموزش داده می شود، انگلیسی است، دانشگاه کنکوردیا کانادا در سال 1974 میلادی تاسیس شده است، در این دانشگاه 300 برنامه در مقطع کارشناسی، 195 برنامه در مقطع ارشد و دکترا ارائه می شود، 31% از دانشجویان این دانشگاه، دانشجویان بین المللی هستند و دانشگاه کنکوردیا کانادا یکی از اولین انتخاب های دانشجویان ایرانی است.


آنچه در این مقاله می خوانید به شرح زیر است:

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه کونکوردیا کانادا

از جمله مدارک و اسنادی که جهت مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در دانشگاه کونکوردیا  کانادا مورد نیاز است، عبارتند از:

  • ارائه ی مدارک تحصیلی مربوط به دوره متوسطه و پیش دانشگاهی همراه با ریز نمرات و به صورت ترجمه رسمی
  • ارائه ی دو یا سه توصیه نامه از اساتیدی که دانشجو را می شناسند. 
  • ارائه ی انگیزه نامه
  • رزومه ی کاری و تحصیلی  (CV)
  • بارگذاری تصویر کلیه مدارک در سایت دانشگاه
  • ارائه ی مدرک زبان (ایلتس/تافل)

نکته ی قابل توجه این که مدارک رسمی به همراه ریز نمرات در دانشگاه بایگانی شده و به دانشجو عودت داده نمی شود.

شهریه تحصیل در دانشگاه کونکوردیا در کانادا

شهریه های تحصیلی دانشگاه کونکوردیا کانادا بر اساس تعداد واحدهای درسی که اخذ می گردد،‌ متغیر است. در حالت کلی میزان شهریه تحصیلی برای دانشجویان خارجی در این دانشگاه دسته بندی شده و به صورت زیر خواهد بود:

شهریه ی تحصیل در دانشکده ی هنر و علوم دانشگاه کنکوردیا در مقطع کارشناسی ارشد به شرح زیر است: دانشجویان برای ترم اول تحصیلی که در ماه سپتامبر است بایستی شهریه به مبلغ 6974.49$ (دلار کانادا) را بپردازند. همین طور برای ترم دوم تحصیلی که در ماه ژانویه است نیز بایستی همین مبلغ پرداخت گردد. شهریه ی تحصیل در دانشکده ی مهندسی و علوم کامپیوتر دانشگاه کنکوردیا به شرح زیر است: مبلغ 7006.99$ (دلار کانادا) بابت شهریه ترم اول (ماه سپتامبر) و مبلغ 6102.71$ (دلار کانادا) برای ترم دوم تحصیلی (ماه ژانویه) پرداخت نمایند. شهریه های مربوط به دانشکده هنرهای زیبا برای ترم اول تحصیلی معادل 6974.49$ (دلار کانادا) و برای ترم دوم تحصیلی مبلغ 6102.71$ (دلار کانادا) تعیین شده است. مدرسه بازرگانی John Molson School of Business نیز مبلغ 9059.22$ (دلار کانادا) بابت ترم اول تحصیلی و مبلغ 8150.44$ (دلار کانادا) بابت ترم دوم تحصیلی از دانشجویان دریافت می کند.

دانشجویان مقطع PhD در دانشگاه کونکوردیا

به طور کلی شهریه ی تحصیلی  دانشگاه کونکوردیا کانادا برای دانشجویان مقطع دکترا در ترم اول تحصیلی (ماه سپتامبر) مبلغی معادل 6387.02$ و برای ترم دوم تحصیلی (ماه ژانویه) به مبلغ 5515.24$ (دلار کانادا) است.




بورسیه های تحصیلی دانشگاه کونکوردیا کانادا

دانشگاه کونکوردیا در کانادا در زمینه ی اعطای بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی برای دانشجویان، شرایط بسیار ایده آل و ویژه ای در نظر گرفته است. این دانشگاه کمک های مالی متعددی را به دانشجویان اعطا می نماید که بودجه ی برخی از آنها از سوی دانشگاه و در برخی مواقع توسط دولت و صنایع این کشور تامین می شود، این کمک هزینه ها در 4 گروه زیر تقسیم بندی می گردد که عبارتند از:

  • جوایز
  • کمک های مالی دولتی
  • برنامه کار – تحصیل
  • بورسیه های تحصیلی

برخی بورسیه های تحصیلی اعطایی از سوی این دانشگاه به شرح زیر است:

  • بورسیه تحصیلی Accelerator Award که مختص دانشجویان مقطع دکترا است.
  • بورسیه تحصیلی Conference and Exposition Award که برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در نظر گرفته شده است.
  • بورسیه تحصیلی Fulbright Canada که صرفا به دانشجویان مقاطع فوق لیسانس و دکترا تعلق می گیرد.
  • بورسیه تحصیلی Graduation Bonus Award که به دانشجویان مقاطع تحصیلی فوق لیسانس و دکترا اختصاص دارد.
  • بورسیه تحصیلی Institute de Finance Mathématique de Montréal IFM نیز تنها به دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا تعلق می گیرد.

نمره ی زبان مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه کنکوردیا کانادا

برای این که دانشجویان در دانشگاه کونکوردیا کانادا پذیرش بگیرند، باید مدرک زبان مورد درخواست دانشگاه (باتوجه به رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است) را ارائه دهند. شرایطی که برای نمرات مدرک زبان تعیین گردیده است، به صورت زیر خواهد بود:

IELTS – International English Language Testing System
به جدول زیر توجه نمایید:

کمترین نمره برای پذیرش از دانشگاه کنکوردیاIELTS Score
دانشجو در صورتی نیاز به گذراندن هیچ واحد زبان انگلیسی ندارد که:نمره آزمون او از 6.5 به بالا باشد، در هیچ یک از مهارت نیز نبایستی نمره کمتر از 6.5 اخذ کرده باشد.
دانشجو نیاز دارد که به گذراندن واحد زبان انگلیسی به عنوان عنصری تعیین کننده دارد اگر:نمره آزمون او از 6.5 به بالا بوده و نمره همه مهارت ها کمتر از 6 نیست.

دانشجو به گذراندن واحدهای زیر نیاز دارد:

ENCS 5721 و 6721

دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر:

نمره او از 6 به بالا بوده و در مهارت های آن نمره کمتر از 5.5 نداشته باشد.

در صورت عدم پذیرش، پیش از درخواست مجدد بایستی دوره های یادگیری زبان را گذرانده باشد.همه دانشکده ها نمره کمتر از 6

TOEFL – Test of English as a Foreign Language

به جدول زیر توجه نمایید:

کمترین نمره برای پذیرش از دانشگاه کنکوردیا(Internet-based TOEFL Score (iBT
دانشجو در صورتی نیاز به گذراندن هیچ واحد زبان انگلیسی ندارد که:

نمره 90 به بالا و نمره هیچ یک از مهارت ها کمتر از 20 نباشد.

(دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر: نمره 85 به بالا و نمره هیچ یک از مهارت ها از 20 پایین تر نباشد)

دانشجو نیاز دارد که به گذراندن واحد زبان انگلیسی به عنوان عنصری تعیین کننده دارد اگر:نمره زبان او بین 89-80 و یا نمره یکی از مهارت ها کمتر از 20 باشد.

دانشجو به گذراندن واحدهای زیر نیاز دارد:

ENCS 5721 و 6721

دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر:

نمره بین 84-75 و نمره یکی از مهارت ها کمتر از 20 باشد.

نمره بین 84-80

دانشجو با عدم پذیرش تحصیلی از سوی دانشگاه مواجه می شود، اما پیش از این که مجددا درخواست پذیرش نماید، بایستی دوره یادگیری زبان انگلیسی را بگذراند.همه دانشکده ها به جز دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر نمره 80 به پایین

امکان کار پس از تحصیل در دانشگاه کنکوردیا در کانادا

کارآفرینی از جمله مزیت های مهمی است که در دانشگاه کنکوردیا در کانادا وجود دارد. بدین معنا که دانشجویان فارغ التحصیل از این دانشگاه به قدری از درجه علمی بالایی برخوردار هستند که می توانند در رشته تحصیلی خود کارآفرینی نمایند. اما ابتدا باید نسبت به اخذ ویزای کاری کانادا اقدامات لازم را به عمل آورند. دانشجویان می توانند تا 20 ساعت در هفته کار کنند و باتوجه به مدت زمان تحصیل اجازه ی کار تا 3 سال بعد از فارغ التحصیلی را دارند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی دانشگاه کنکوردیا کانادا

با توجه به اینکه دانشگاه کنکوردیا در استان کبک واقع شده است، دانشجویان بعد از اخذ نامه ی پذیرش باید برای اخذ CAQ- Québec Acceptance Certificate درخواست دهند و با داشتن CAQ می توانند برای اخذ ویزا کانادا اقدام کنند، CAQ مجوز ورود به استان کبک است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: