مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
هزینه ی اقامت کانادا 2021

هزینه ی اقامت کانادا 2021

کشور کانادا در آمریکای شمالی واقع شده است و بعد از روسیه پهناورترین کشور دنیاست و طولانی ترین مرز را با کشور آمریکا دارد. جمعیت این کشور نزدیک به 37 میلیون است و با در نظر گرفتن مساحتش کشوری کم جمعیت به شمار می آید، جمعیت این کشور رو به پیری است و مهاجرین نقشی حیاتی و کلیدی در اقتصاد این کشور بازی می کنند، حتی اکنون که به دلیل همه گیری کرونا امکان مسافرت نمی باشد، کانادا همچنان برنامه های مهاجرتی خود را فعال نگه داشته است و برای داوطلبین ویزا صادر می کند، تا بتوانند در زمان مناسب به کانادا بیایند. برای مهاجرت به کانادا راه های مختلفی پیش روی مهاجرین است، که هر فرد با در نظر گرفتن شرایطش می تواند راهی مناسب را انتخاب کند. پایتخت کانادا شهر اتاوا در استان انتاریو است، البته می توان گفت پایتخت سیاسی کانادا اتاوا و پایتخت اقتصادی شهر تورنتو است. زبان رسمی این کشور انگلیسی و فرانسوی می باشد و اگر تصمیم دارید برای مهاجرت در استان کبک ساکن شوید باید بدانید بعد از شهر پاریس بیشترین تعداد فرانسوی زبان در این استان زندگی می کنند و برای کارهای اداری دانستن زبان فرانسوی کمک بزرگی است. دانشگاه های کانادا در گروه بهترین دانشگاه های دنیا هستند و از دانشگاه های برتر این کشور می توان به دانشگاه تورنتو، بریتیش کلمبیا، مونترال، مک گیل و مک مستر اشاره کرد. برای مهاجرت به کشور کانادا حدود 150 روش مهاجرتی وجود دارد، که بالغ بر 90 روش آن برای مهاجرت ایرانیان مناسب است؛ دو برنامه ی اقتصادی اکسپرس اینتری (Express Entry) و نامزدهای استانی (Province Nominee Program-PNP) محبوب ترین برنامه ها برای مهاجرت و اخذ اقامت دائم کانادا هستند. یکی دیگر از راه های که می توان از طریق آن اقامت دائم کانادا را برای خود و خانواده تان بگیرید، برنامه ی استارت آپ است.

عناوین این مقاله به شرح زیر است:


هزینه ی تحصیل و زندگی در سال 2021 در کانادا


اخذ اقامت دائم کانادا از طریق برنامه ی اکسپرس اینتری 2021


هزینه مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری


هزینه زندگی و تحصیل در کانادا و تمکن مالی 2021


هزینه ی تحصیل و زندگی در سال 2021 در کانادا

با مناظر سرسبز و شهرهای خارق العاده، کشوری بهتر از کانادا برای تحصیل نیست. کشوری که خانه ی تعدادی از برترین دانشگاه های دنیاست و پردیس های (کمپس) این دانشگاه ها در زیباترین محیط ها واقع شده اند، تعجبی ندارد که دانشجویان از 186 کشور دنیا، کانادا را برای تحصیل انتخاب می کنند. یکی از مهم ترین فاکتورها که قبل از تحصیل در کانادا باید در نظر بگیرید، هزینه ی تحصیل در کانادا در سال 2021 است. در سال 2017 هزینه ی تحصیل در کانادا و تا حدی هزینه ی زندگی سالیانه 19،500 دلار کانادا بوده است، در اینجا براساس اعلام سایت Canadavisa.org هزینه ی تحصیل در سال 2021 را بررسی می کنیم. براساس آمار اعلام شده، برآورد می شود هزینه ی تحصیل در مقطع کارشناسی برای یکسال به طور میانگین 29،714 دلار کانادا و در مقطع کارشناس ارشد برابر با 17،744 دلار کانادا است. هزینه ی تحصیل در رشته ی مدیریت (MBA) به صورت سالیانه برابر با 27،397 دلار کاناداست. برای تحصیل در مقطع کارشناسی در رشته های دندانپزشکی، پزشکی و حقوق باید شهریه ای بالاتر پرداخت کنید، در حالی که رشته های علوم اجتماعی، گروه انسانی و برنامه های آموزشی جز ارزان ترین رشته ها برای تحصیل هستند. برای تحصیل در کانادا، باید هزینه ی ارسال اپلیکیشن (Application Fee) را نیز در نظر بگیرید که حدودا 100 دلار کانادا است اما می تواند تا 500 دلار کانادا هم افزایش داشته باشد. این هزینه غیر قابل بازگشت است به این معنی که حتی اگر از دانشگاه پذیرش هم نگیرید، هزینه به شما عودت داده نمی شود.

هزینه ی اخذ ویزا کانادا

زمانی که برای اخذ اجازه ی تحصیل در کانادا در خواست می دهید باید مبلغ 150 دلار کانادا پرداخت نمایید، همچنین برای اخذ اجازه ی کار که 20 ساعت در هفته حین تحصیل است باید 155 دلار کانادا دیگر نیز پرداخت نمایید.

هزینه ی زندگی دانشجویی در کانادا 2021

از آنجا که دانشجویان بین المللی اجازه ی کار حین تحصیل در کانادا را دارند، می توانید بخشی از هزینه های زندگی خود را با داشتن کار نیمه وقت تامین نمایند. شما برای یکسال زندگی در کانادا باید حداقل 10،000 دلار کانادا داشته باشید (بدون در نظر گرفتن هزینه ی اجاره ی محل اقامت). هزینه ی زندگی در خوابگاه دانشگاه حدود 3،000 تا 7،500 دلار کانادا در سال است در صورتی که هزینه ی زندگی در خانه ای با داشتن همخانه حدود 8،400 دلار کانادا است. هزینه ی وعده ی غذایی موردِ دیگری است، که باید در نظر بگیرید، برای صرف یک وعده در رستوران باید هزینه ای بین 17 تا 35 دلار کانادا و برای صرف غذا در منزل 10 تا 15 دلار کانادا باید در نظر بگیرید.

 Neuvoo برآورد هزینه های زندگی در کانادا را بدین گونه اعلام کرده است:

  • 76.51 دلار کانادا برای اینترنت نامحدود در ماه
  • 50.00 دلار کانادا برای شهریه باشگاه
  • 97.00 دلار کانادا برای هزینه ی حمل و نقل عمومی
  • 600 تا 800 دلار برای بیمه سلامت

این نکته را به خاطر بسپارید که کانادا کشوری پهناور است و هزینه های زندگی نسبت به استان و شهری که زندگی می کنید، متفاوت است.


اخذ اقامت دائم کانادا از طریق برنامه ی اکسپرس اینتری 2021

افراد و خانواده ها در سراسر دنیا می توانند ظرف مدت چند ماه با برنامه ی مهاجرتی Express Entry به کانادا مهاجرت کنند. برنامه ی اکسپرس اینتری برای اولین بار در سال 2015 معرفی شده است. این برنامه، برنامه ی اصلی مهاجرت کاری به کانادا است و یکی از شناخته شده ترین برنامه ی مهاجرتی جهانی است.

برنامه ی Express Entry به چه صورت است؟

برنامه ی اکسپرس اینتری برنامه ایی است که توسط اداره ی مهاجرت کانادا (IRCC) برای مدیریت و بررسی درخواست هایی که برای مهاجرت به کانادا از طریق کار ارسال می شود، رسیدگی می کند.

اکسپرس اینتری برنامه ایی رقابتی است، که تمامی کاندیدها را در مقابل یکدیگر درجه بندی می کند و کاندیدی که بالاترین امتیاز را داشته باشد، می تواند اقامت دائم کانادا را بدست بیاورد. کاندیدها براساس سن، تحصیلات، مهارت زبانی، تجربه ی کاری و فاکتورهای دیگر رتبه بندی می شوند. با برنامه ی اکسپرس اینتری افراد و خانواده هایی که می خواهند در کانادا زندگی کنند، در عرض چند ماه می توانند اقامت دائم کانادا را داشته باشند.

تعداد افراد خانواده هزینه ی لازم

( دلار کانادا )

یک نفر 12,960
2 16,135
3 19,836
4 24,083
5 27,315
6 30,806
7 34,299
برای هر فرد دیگری که به این تعداد اضافه شود 3,492

هزینه ای که برای این روش نیاز هست حدود 10 الی 12 هزار یورو است که متقاضیان باید در حساب شخصی خود داشته باشند و بسته به پرونده خود یک هزینه وکیل را نیز که بین 2 تا 3 هزار دلار خواهد بود، باید پرداخت نمایند. در صورت کلی این روش از کم هزینه ترین روش های مهاجرتی و اقامتی می باشد. زیرا اگر در ابتدا امتیاز افراد برسد اقامت دائم صادر می شود. هزینه ی زندگی افراد نیز بسته به نوع زندگی کردن از 1،500 تا 2،500 دلار در ماه است. 

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

بسیاری از افراد ممکن است قصد داشته باشند که از هزینه مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذری مطلع شوند. کشور کانادا برنامه های مختلف سرمایه گذاری دارد. یک برنامه 2 میلیون دلاری دارد که از سال 2020 اجرایی شده و برای ایالت کبک در حال اجرا می باشد که افراد باید به اندازه این مبلغ دارای نقدی و غیر نقدی داشته و از آن دارایی حدود 1 میلیون و 200 هزار دلار کانادا را به عنوان ودیعه به این دولت بپردازند که اقامت دائم کانادا را بتوانند به دست آورند. پس از گذشت 5 سال نیز می توانند کل مبلغ خود را بدون هیچ گونه سودی از دولت کانادا پس گیرند. اما تعدادی از شرکت های کارگزاری در کشور کانادا وجود دارند که به جای افراد مبالغ فوق را نشان می دهند و به دولت کاناد به عنوان ودیعه می پردازند اما مبلغ 350 هزار دلار کانادا را از اشخاص دریافت می کنند و اقامت کانادا را برای این افراد می گیرند. این مبلغ 350 هزار دلار دیگر مسترد نمی شود، به این معنی که افراد 350 هزار دلار پرداخت می کنند و اقامت دائم می خرند. دو نوع روش دیگر از کارآفرینی وجود دارد که برای ایالت بریتیش کلمبیا در حال اجرا می باشد و بسیار پرطرفدار و پر متقاضی است و بر خلاف روش فوق دارای کمترین ریسک است. یک روش 200 هزار دلاری و یک روش دیگر 100 هزار دلاری است. در روش 200 هزار دلاری متقاضیان باید مبلغ 600 هزار دلار را به عنوان پشتوانه مالی (اعم از دارایی های نقدی و غیرنقدی و حساب های بانکی) نشان دهند و از آن مبلغ حدود 200 هزار را در بیزنس خود سرمایه گذاری و هزینه کنند. در روش 100 هزار دلاری نیز افراد باید یک پشتوانه مالی 300 هزار دلاری نشان دهند و از آن مبلغ 100 هزار دلار در بیزنس خود سرمایه گذاری کنند. این مبالغ را تحت عنوان ثبت شرکت نیز می توانند در این کشور سرمایه گذاری نمایند.

هزینه زندگی و تحصیل در کانادا و تمکن مالی 2021

کانادا دومین کشور پهناور است،بنابراین اینکه در کدام شهر زندگی می کنید، در هزینه های شما تاثیر به سزایی دارید، در اینجا به بررسی این هزینه می پردازیم:

برای اخذ ویزای تحصیلی اگر بخواهید در کبک تحصیل کنید،باید تمکن مالی برابر با 11,000 دلار کانادا ارائه دهید، و دانشگاه مونترال هزینه ی زندگی در مونترال برای یکسال را 14,700 دلار کانادا برای اجاره خانه، وسایل تحصیل، رفت و آمد و غذا و موبایل و اینترنت تخمین زده است، اگر بخواهید در استانی به جز کبک تحصیل کنید، میزان تمکن مالی برای شما برابر با 10,000 دلار کانادا برای یکسال است ولی طبق اعلام دانشگاه بریتیش کلمبیا که در ونکوور واقع شده است، هزینه ی زندگی بدون در نظر گرفتن بیمه که اجباری است و هزینه ی آن 864 دلار کاناداست، برابر با 15,500 دلار کانادا برای یکسال می باشد. طبق آخرین گزارش ها در سال 2019،تورنتو گران ترین شهر برای زندگی دانشجویی اعلام شده است و بعد از آن ونکوور در رتبه ی دوم قرار دارد.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بیاموزید، کسب درآمد کنید و اقامت بگیرید.
بیاموزید، کسب درآمد کنید و اقامت بگیرید.

دانشجویان بین المللی زیادی کانادا را برای تحصیل از میان کشورهایی از جمله آمریکا، استرالیا، انگلستان و فرانسه انتخاب می کنند، زیرا شرایطی که کانادا برای تحصیلات در نظر گرفته است در خیلی از کشورها دیده نمی شود. ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار بعد از فارغ التحصیلی PGWP
اجازه ی کار بعد از فارغ التحصیلی PGWP

اجازه ی کار بعد از تحصیل اولین قدم در سیستم مهاجرت به کانادا است. این اجازه موقعیتی را فراهم می کند که دانشجویان بین المللی بعد از فارغ التحصیلی تا سه سال اجازه ی کار داشته باشند. که این اجازه ی کار ،فارغ التحصیلان را به ساکنین دائم تبدیل می کند. ...

بیشتر بخوانید
کار در هنگام تحصیل در کانادا
کار در هنگام تحصیل در کانادا

دانشجویان بین المللی در کاناد می توانند تا 20 ساعت در هفته کار کنند و اجازه ی کار تمام وقت را در زمان تعطیلات و استراحت میان ترم هایشان دارند. کار در هنگام تحصیل به شما کمک می کند که هزینه های زندگی خود را پرداخت نمایید و بتوانید با افراد جدید آشنا شوید و ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: