مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
هزینه تحصیل در آتلانتیک کانادا

هزینه تحصیل در آتلانتیک کانادا

کانادا دومین کشور پهناور دنیاست و طولانی ترین مرز را با آمریکا دارد، از دلایل تحصیل در کانادا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.    اجازه ی کار حین تحصیل

در مقاصد دیگر تحصیلی شما اجازه ی کار نخواهید داشت و اگر اجازه ی کار به شما داده شود در زمینه ها و فعالیت های مشخصی خواهد بود. در کشور کانادا میزان درآمد شما با دانش شما رابطه ی مستقیم دارد و می توانید با اجازه ی کاری که دارید، هزینه های تحصیل و زندگی خود را تا حد زیادی تامین نمایید و تجربه ی کار نیز به دست آورید و با بازار کار کشور کانادا آشنا شوید، این یکی از دلایل بیشمار تحصیل در کانادا است.

2.    شهریه مقرون به صرفه ی دانشگاه ها

واقعیت این است که به عنوان یک دانشجوی بین المللی شهریه ای که پرداخت می کنید بیشتر از یک دانشجوی کانادایی است، اما هزینه ی تحصیل در همان رشته در کشورهایی مانند آمریکا، استرالیا و انگلستان بیشتر خواهد بود و با توجه به دلیل اول، در کانادا شما می توانید درآمد کسب کنید…




3.    شما بیش از نیم میلیون همراه خواهید داشت.

شما تنها نخواهید ماند.حدود نیم میلیون دانشجوی بین المللی در کشور کانادا مشغول به تحصیل هستند و هریک داستان خود را دارند، شما روزانه با آنها برخورد خواهید داشت و این افراد دغدغه های شما را درک می کنند زیرا دغدغه و نگرانی های شما را داشته اند.

4.    تحصیلاتی با بهترین شرایط و امکانات را خواهید داشت.

در میان دلایل تحصیل در کانادا، یکی از دلایل این است که، دانشگاه ها و کالج های کانادا رتبه های برتر دنیا را به خود اختصاص داده اند و به روزترین امکانات آموزشی را برای شما فراهم می کنند. این دانشگاه ها بهترین اساتید دنیا را جذب کرده اند و با کمک آنها رشته ها و برنامه های تحصیلی را به شما پیشنهاد می دهند که بتوانید اقتصاد دنیا را دگرگون کنید. باور کردنش سخت است ولی بعد از اتمام دوره ی تحصیل شما باهوش تر خواهید شد و آماده می شوید که شغل خود را در کشور کانادا داشته باشید.

5.    می توانید وارد باز کار کشور کانادا شوید.

کشورهای دیگر از جمله انگلستان و آمریکا بعد از فارغ التحصیلی از شما می خواهند که کشورشان را ترک کنید و یا شرایطی سختی را برای ورود به بازار کار و اقامت برای شما در نظر می گیرند، بهتر است در این مورد از کشور کانادا الگوبرداری کنند. شرایط اجازه ی کار تا سه سال بعد از فارغ التحصیلی به چه صورت است؟ 

در اینجا می توانیم به شما بگویم که این اجازه ی کار، این شرایط را برای شما فراهم می کند تا در هر شغلی که می خواهید فعالیت داشته باشید و امکان تغیر کارفرما را دارید و با بدست آوردن تجربه در شغل های متفاوت، شانسِ خود را برای دریافتِ اقامت کانادا افزایش می دهید.

6.    می توانید به کانادا مهاجرت کنید.

اقامت دائم کانادا به چه معنی است؟ این اجازه به این معنی می باشد که شما در کشور کانادا زندگی می کنید، اجازه ی کار دارید و از امکانات رفاهی –اجتماعی و خدمات سلامت برای همیشه بهره مند خواهید شد. با استفاده ی از برنامه ی Express Entry و PNP-Provincial Nominee Program می توانید اقامت دائم کانادا را اخذ نمایید.

 7.    شما می توانید با خانواده به کانادا بیایید.

بیایید یک قدم به عقب برگردیم، درباره ی شرایط کاری و دریافت اقامت دائم صحبت کردیم و حالا یکی از مهم ترین دلایلی که تحصیل در کانادا یکی از بهترین انتخاب ها برای شما است، این مورد است که در هنگام شروع تحصیلتان در کشور کانادا می توانید با همسر و فرزندان زیر 18 سال خود به کشور کانادا بیایید و کشور کانادا اجازه ی کار نامحدود را به همراه شما می دهد و اگر فرزند دارید، آن ها می توانند در مدارس دولتی در مقاطع دبستان و راهنمایی تحصیل کنند.

تحصیل در دانشگاه های منطقه آتلانتیک کانادا جذابیت های خاص خود را دارد و شاید یکی از مهم ترین دلایل، هزینه ی پایین تحصیل و زندگی است، چهار استان شرقی کانادا (نیوبرانزویک، پرینس ادوارد آیلند، نیوفاندلاند و لابرادور و نوااسکوشیا) را استان ها آتلانتیک می نامند، هزینه ی تحصیل در هر استان و دانشگاه متفاوت است اما به طور کلی هزینه ی زندگی و تحصیل در استان های آتلانتیک پایین تر از استان های دیگر است.





باید توجه داشت که بعد از طرح پروژه مهاجرت به آتلانتیک (AIPP- Atlantic Immigration Pilot Programm) که فارغ التحصیلان از دانشگاه های منطقه آتلانتیک جزء واجدین شرایط اخذ اقامت دائم کانادا شده اند، اهمیت تحصیل در آتلانتیک بیشتر و بیشتر شده است. عناوینی که در این مقاله بررسی می شوند، عبارتند از:

شرایط تحصیل در آتلانتیک کانادا

تحصیل در کشور کانادا و دانشگاه های معروف و رتبه بالای این کشور آرزوی هر دانشجویی است، اما تمام سیستم آموزش عالی کانادا مختص و متمرکز بر روی 3 دانشگاه مادر در استان های انتاریو، کبک یا بریتیش کلمبیا یعنی دانشگاه تورنتو، دانشگاه بریتیش کلمبیا و دانشگاه مک گیل نمی باشد. بلکه منطقه آتلانتیک کانادا نیز دارای دانشگاه های صاحب نام و صاحب سبک بسیاری است که هم به لحاظ کیفیت آموزشی و هم به لحاظ هزینه ی تحصیل جزء برترین دانشگاه های کانادا نیز محسوب می شوند. از جمله این دانشگاه ها می توان به موارد زیر مطابق رنکینگ دانشگاه های جهان (QS) در سال 2020 اشاره کرد:

  • دانشگاه دالهوزی (استان نوااسکوشیا)، رتبه ی دانشگاه: 291
  • دانشگاه مموریال (استان نیوفاندلند): رتبه ی دانشگاه:  750- 701

برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های آتلانتیک ارائه ی مدرک دیپلم متوسطه و نیز ارائه مدرک زبان انگلیسی IELTS نمره 6 تا 6.5 الزامی است. همچنین ارائه ی پاسپورت معتبر، فرم درخواست پذیرش از دانشگاه مربوطه، توصیه نامه و انگیزه نامه نیز از جمله ضروریات درخواست پذیرش تحصیلی در دانشگاه های آتلانتیک محسوب می شود. در ادامه به بررسی نحوه اخذ ویزای دانشجوئی کانادا 2021-2020 می پردازیم.




هزینه اخذ ویزا برای تحصیل در آتلانتیک

درخواست ویزای تحصیلی کانادا مرحله یا گام آخر از فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های منطقه آتلانتیک می باشد. در این مرحله دانشجویان بایستی به محض دریافت نامه پذیرش از موسسه آموزشی(DLI-Designated learning institution) با تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی و تهیه و تدارک مدارک لازم به سفارت کانادا در ترکیه یا سایر کشورهای همسایه مراجعه نمایند. اما مدارک مورد نیاز دانشجویان برای تحویل به سفارت کشور کانادا (به صورت آنلاین) به شرح زیر است:

اما در اینجا تمکن مالی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا در سال 2020 را بررسی می کنیم، تمکن مالی به شرح زیر است:

افرادی که به کانادا می آیندهزینه مخارج سالیانه

(شامل شهریه دانشگاه نمی شود)

هزینه ی مخارج ماهیانه

(بدون در نظر گرفتن شهریه)

دانشجو10،000 دلار کانادا833 دلار کانادا
اولین عضو خانواده

(یک همراه)

4،000 دلار کانادا333 دلار کانادا
به ازای هر فرد دیگری که همراه با شما بیاید3,000 دلار کانادا255 دلار کانادا

بررسی هزینه زندگی برای تحصیل در آتلانتیک

برای ارزیابی سطح هزینه زندگی دانشجویی در منطقه آتلانتیک کانادا، ابتدا بایستی هزینه ی زندگی در کانادا را مورد بررسی سپس هزینه ی زندگی در آتلانتیک را بررسی نماییم. پیش بینی ها نشان دهنده  ی آن است که هزینه زندگی دانشجویان بین المللی در کشور کانادا 17000CA$ (دلار کانادا در سال) خواهد بود. اما متوسط هزینه زندگی دانشجوئی در منطقه آتلانتیک کمی پایین تر از این مقدار یعنی بین 14700CA$ تا 15500CA$ (دلار کانادا در سال) است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: