مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
ویزای توریستی کانادا (eTV یا TRV)

ویزای توریستی کانادا (eTV یا TRV)



ویزای اقامت موقت (Temporary Resident Visas) یا اجازه نامه الکترونیکی سفر (eTA) به کانادا

کانادا سالانه پذیرای بیش از 35 میلیون اقامت جوی موقت (غیر مهاجر) است. به جز شهروندان کانادایی و اقامت جویان دائم، سایر افراد به عنوان بازدید کننده نیاز به اجازه ورود به کانادا دارند و برای این امر، به ویزای اقامت موقت (TRV) یا eTA (مجوز سفر الکترونیکی) احتیاج دارند، مگر اینکه شهروند ایالات متحده باشند.

این افراد غیرکانادایی به یکی از دو ویزای TRV یا eTA نیاز دارند

  • توریستها
  • کارگران خارجی موقت (کسانیکه اجازه نامه کار دارند)
  • دانشجویان بین المللی (کسانیکه اجازه نامه تحصیل دارند)
  • مسافران تجاری 

شما تنها به یکی از این دو ویزای  TRVیا eTA نیاز دارید

شهروندان کشورهایی که نیازی به اخذ ویزا ندارند، در صورت تمایل به سفر به کشور کانادا از طریق هوا، قبل از سفر به این کشور باید یک اجازه نامه الکترونیکی سفر (eTA) تهیه کرده باشند. 

استثنا: شهروندان ایالات متحده آمریکا نیازی به دو ویزای TRV یا eTA ندارند، اما کسانیکه تنها گرین کارت آمریکا را دارند می بایست اجازه نامه الکترونیکی سفر (eTA) برای ورود به کانادا داشته باشند. (ملیت این افراد مهم نیست.)

در صورتی که شما شهروند یک کشور معاف از ویزا نیستید، شما برای ورود به کانادا به ویزای اقامت موقت (TRV) نیاز دارید. 

اجازه نامه الکترونیکی سفر به کانادا یا eTA چیست؟

  • از پانزدهم ماه مارس سال 2016، مسافرانی که پاسپورت آنها متعلق به کشورهایی است که معافیت ویزا دارند، برای ورود به کانادا از طریق هوایی نیاز به دریافت اجازه نامه الکترونیکی سفر دارند. 
  • این اجازه نامه به صورت الکترونیکی به پاسپورت شما وصل خواهد بود و به مدت پنج سال یا زمانیکه پاسپورت شما اعتبار دارد معتبر است. 

*در صورتی که شما نیاز به داشتن ویزای اقامت موقت (TRV) دارید، شرایط رد شدن درخواست این نوع ویزا را بدانید.

ویزای موقت (TRV) سندی است که توسط دفتر ویزای مهاجرت کانادا در خارج از کانادا صادر شده و نشان می دهد که دارنده شرایط ورود به کانادا را به عنوان بازدید کننده برآورده کرده است. TRV ها ممکن است برای یک بار ورود یا چند بار ورود باشد. به عنوان یک قاعده کلی، گردشگران برای یک دوره شش ماهه پذیرش می شوند. کارگران خارجی و دانشجویان بین المللی برای دوره های مختلفی پذیرش می شوند، که این مورد به مورد تعیین می شود. برای تمدید اعتبار این ویزا تنها باید از داخل کانادا اقدام کنید. 

توجه به این نکته مهم است که داشتن TRV معتبر لزوماً به این معنی نیست که افسر مبادی ورودی کانادا شما را برای ورود به کانادا پذیرش می کند. در مبادی ورودی، همه بازدید کنندگان باید نشان دهند که هدف از سفر آنها به کانادا ماهیت موقتی دارد. افسران مبادی ورودی، از پذیرش کلیه افرادی که از نظر آنها قصد ندارند در پایان بازدید خود، کانادا را ترک کنند، امتناع می کنند.




نکاتی که باید در نظر داشته باشید:

  • برخی متقاضیان ممکن است نیاز به معاینه پزشکی داشته باشند. این مربوط به برخی افراد است که قصد ماندن در کانادا را دارند و اخیراً از کشورهای خاصی بازدید کرده اند و همچنین افرادی که قصد دارند در مشاغل خاصی در کانادا کار کنند.
  • سوابق جنایی و پزشکی ممکن است مانع از ورود افراد به کانادا شود.
  • بازدیدکنندگان از کانادا باید بتوانند توانایی خود را برای تأمین هزینه زندگی خود در طول اقامت موقت در نظر گرفته شده در کانادا ثابت کنند.
  • شهروندان کشورهای خاص ممکن است نیاز به ارائه اطلاعات بیومتریک داشته باشند، که ایرانی ها در این گروه قرار می گیرند.
  • داشتن یک ویزای اقامت موقت(TRV) برای شهروندان کشورهای مورد نیاز ویزا الزامی است. 

میزان ریجکتی ویزای اقامت موقت (TRV)، مجوزهای تحصیل و اجازه کار از کشورهایی نیاز به دریافت ویزا دارند

این آمار مربوط به همه ویزاهایی است که توسط دفاتر ویزا پردازش و توسط IRCC ارائه می شود. نرخ پایین تأیید ویزای اقامت موقت در این آمارها به خاطر این است که بیشتر متقاضیان بدون کمک از متخصصان اقدام می کنند. علاوه بر این، افراد تمایل دارند چندین بار (2 ، 3 حتی 4 بار) قبل از حفظ کمک حرفه ای درخواست ویزا کنند که منجر به پایین آمدن آمار می شود. بعد از اینکه یک بار فرد در این سامانه رد شد، هرگونه درخواست مجدد به تنهایی منجر به نتیجه متفاوتی نخواهد شد. اگر یک بار درخواست شما در شود، شما بهتر است از متخصصان کمک بگیرید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: