مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
اهمیت Travel history در سفر به کانادا

اهمیت Travel history در سفر به کانادا

کانادا به 10 استان و 3  قلمرو تقسیم شده است. شمالی‌ترین بخش کانادا تا Arctic Circle منجمد امتداد پیدا می‌کند، در حالی که جنوبی‌ترین بخش‌ها تا مرز ایالات متحده و پایین‌تر از آن ادامه پیدا می‌کند. کانادا و ایالات متحده شاخص‌های جغرافیایی مشترک زیادی دارند، از جمله Rocky Mountains، چهار دریاچه از Great Lakes، Appalachian Highlands و رودخانه‌های متعدد. کانادا آب و هوایی شمالی دارد. زمستان‌ها سرد هستند، با میانگین دمای روزانه بین °C2.5- و °C10- (اگرچه از این هم پایین‌تر می‌رود)، در حالی که تابستان‌ها به نسبت گرم هستند، با میانگین دمای بین °C16 و °C28 در مناطق جنوبی. دمای کانادا در تابستان به °C35 و در زمستان به °C40- هم رسیده است.

ویزای اقامت موقت (Temporary Resident Visas) یا اجازه نامه الکترونیکی سفر (eTA) به کانادا

کانادا سالانه پذیرای بیش از 35 میلیون اقامت جوی موقت (غیر مهاجر) است. به جز شهروندان کانادایی و اقامت جویان دائم، سایر افراد به عنوان بازدید کننده نیاز به اجازه ورود به کانادا دارند و برای این امر، به ویزای اقامت موقت (TRV) یا eTA (مجوز سفر الکترونیکی) احتیاج دارند، مگر اینکه شهروند ایالات متحده باشند. این افراد غیرکانادایی به یکی از دو ویزای TRV یا eTA نیاز دارند

  • توریستها
  • کارگران خارجی موقت (کسانیکه اجازه نامه کار دارند)
  • دانشجویان بین المللی (کسانیکه اجازه نامه تحصیل دارند)
  • مسافران تجاری 
  • شما تنها به یکی از این دو ویزای  TRVیا eTA نیاز دارید
  • شهروندان کشورهایی که نیازی به اخذ ویزا ندارند، در صورت تمایل به سفر به کشور کانادا از طریق هوا، قبل از سفر به این کشور باید یک اجازه نامه الکترونیکی سفر (eTA) تهیه کرده باشند. 

استثنا: شهروندان ایالات متحده آمریکا نیازی به دو ویزای TRV یا eTA ندارند، اما کسانیکه تنها گرین کارت آمریکا را دارند می بایست اجازه نامه الکترونیکی سفر (eTA) برای ورود به کانادا داشته باشند. (ملیت این افراد مهم نیست.)

در صورتی که شما شهروند یک کشور معاف از ویزا نیستید، شما برای ورود به کانادا به ویزای اقامت موقت (TRV) نیاز دارید.

ویزای توریستی کانادا و نکات مهم

ویزای توریستی کانادا نکاتی دارد که همه ی متقاضیان این نوع ویزا باید از آن اطلاع داشته باشند. متقاضیان درخواست انواع ویزاهای کشور کانادا به دلیل نبود سفارت کانادا در ایران، باید به کشورهای مجاور مانند امارات و یا ترکیه مراجعه کنند و درخواست خود و انجام امور اداری را در آن کشور بگذرانند. نکات مهم در خصوص ویزای توریستی کانادا عبارتند از:

  • ارائه ی دعوت نامه رسمی از سوی کشور کانادا برای ویزای توریستی کانادا الزامی است.
  • داشتن سابقه ی سفر به کشور های حوزه ی شینگن و یا کشورهای مانند استرالیا، انگلستان و نیوزلند میتواند شانس اخذ ویزا را بالا ببرد.
  • ارائه ی پرینت از حساب بانکی مبنی بر داشتن تمکن مالی مورد نیاز برای مدت حضور در کانادا از مهمترین نکات است.
  • ارائه ی مدارک با ترتیب خواسته شده به صورت کامل و بدون نقص میتواند روند ویزا را تسریع بخشد.
  • ویزای توریستی کانادا ( ویزای مولتی) برای ایرانیان به مدت 5 سال اعتبار دارد که در هر سال اجازه ی اقامت 6 ماهه در خاک کانادا را دارید.
  • این ویزا قابلیت تبدیل به ویزای بلند مدت را ندارد.




نگاهی کلی به سابقه ی سفر برای ویزا توریستی کانادا

متقاضیان سفر به کانادا باید آگاه باشند که اهمیت Travel history در سفر به کانادا قابل توجه بوده و شانس اخذ ویزای توریستی را افزایش میدهد. به دلیل ضعف قوانین مهاجرتی در گذشته، برخی افراد با اخذ ویزای توریستی کشور مقصد اقدام به سفر کرده اما با اتمام اعتبار ویزای خود، به کشور مبدا باز نگشته اند. داشتن Travel history یا سابقه ی سفر و مهرهای متعدد و گوناگون در پاسپورت افراد، اعتباری برای افراد ایجاد می کند که می تواند بازگشت آنان به وطنشان پس از اتمام مهلت ویزا را تضمین نماید. کانادا نیز یکی از کشورهایی بوده که سابقه ی سفر یا Travel history را در هنگام ارائه ویزای توریستی مد نظر قرار داده و بدون برخورداری از یک Travel history  خوب، شانس افراد برای اخذ ویزای توریستی این کشور نزدیک به صفر است.

برای اخذ یک تروال هیستوری مناسب بهتر است افراد ابتدا از سفر به کشورهای کم دردسر تر از جمله ترکیه، مالزی و آذربایجان شروع کرده و مهر این کشورها را در پاسپورت خود داشته باشند. ایده آل ترین حالت برای این کار، سفر در فواصل چند ماهه است؛ چرا که سفرهای متعدد و بدون فاصله شک برانگیز بوده و نشان دهنده این است که فرد تنها می خواهد یک Travel history برای اخذ ویزای کشور مورد نظر خود جمع آوری کند و هدف او با شکست مواجه خواهد شد. 

اهمیت Travel history در سفر به کانادا

کانادا کشوری است واقع شده در آمریکای شمالی که از جذابیت های توریستی گوناگونی بهره مند بوده و ویزای توریستی آن متقاضیان زیادی دارد. کانادا از جمله کشورهایی است که تمامی مواردی که برای یک توریست جذاب باشد را در خود جای داده است؛ از جمله طبیعت بکر و زیبا، شهرهای پیشرفته، اماکن تاریخی و غیره. با توجه به محل قرارگیری کانادا و آب و هوای آن، این کشور می تواند مقصد مناسبی برای علاقه مندان به ورزش های زمستانی نیز باشد. کانادا از 10 استان و 3 قلمرو تشکیل شده که هر کدام جاذبه های توریستی منحصر به فردی دارند. شایان ذکر است که مهاجرت توریستی به کانادا به دلیل قوانین ارائه ویزای این کشور، کمی دشوار بوده و این کشور عموما به عنوان مقصدی برای مهاجرت های طولانی مدت انتخاب می گردد.

سفر توریستی به ونکوور کانادا

مطلبی نیست که راجع ‌به ونکوور(Vancouver) ناگفته مانده باشد. ونکوور جایی‌ است که می‌توانید در یک روز هم به ساحل بروید و هم سری  به پیست اسکی بزنید؛ جایی‌ که می‌توانید بهترین غذاهای چینی رو خارج از کشور چین امتحان کنید یا ‌ غذاهای سنتی کانادایی و یا اگر دوست داره غذاهای دریایی هستید، هرانچه که بخواهید می توانید بخورید. جایی‌که می‌توانید از مدرنیته در کنار سنت هزار ساله ابورجینال  ها (افراد اصالتا کانادایی) لذت ببرید.ونکوور کانادا شهری معمولی نیست و همیت تفاوت این شهر را جذاب کرده است. هیچ راهنمایی نمی‌تواند به سرعت همه جای شهر را به شما نشان دهد ولی ما اطلاعاتی درباره شهر به شما می‌دهیم که بدون شک شما را وسوسه می کند که در ونکوور به گشت و گذار بپردازید.

هرآنچه که لازم است درباره ونکوور بدانید

  • ونکوور چندین سال به طور پیاپی به عنوان یکی از بهترین شهرهای دنیا برای زندگی انتخاب شده است.
  • ونکوور در اواسط قرن 19 میلادی، از دل منطقه ای به نام Gastown شکل گرفت، این منطقه به یاد فردی به نام Gassy Jack نام گذارس شده است، Gastown یکی از معروف ترین محله های کانادا برای تفریح و صرف غذا است.
  • به خاطر فیلم و سریال‌های زیادی که سالانه در ونکوور ساخته می‌شود، این شهر به ‘’هالیوود شمال’’ (Hollywood North) معروف است. از  مردان ایکس (X-Men) گرفته تا  پنجاه سایه‌ی خاکستری   (50 Shades of Grey )  .
  • در سال2014، کنفرانس‌ معروف تد (TED) ونکوور را به عنوان خانه‌ی همیشگی خود انتخاب کرد.
  • در خیابان‌های ونکوور بیشتر از 100 غرفه سیار وجود دارد که غذاهای خوشمزه سرو می‌کنند..




هزینه ی سفر به کانادا

افرادی که کانادا را برای سفر انتخاب می کنند آگاه باشند که کانادا، کشوری گران است و سفر به این نقطه از آمریکای شمالی، هزینه بر خواهد بود. هزینه اقامت در شهرهای بزرگ کانادا مثل ونکوور و تورنتو بیشتر از سایر شهرهای آن بوده و برای کاهش هزینه های اقامت خود، افراد می توانند در شهرهای کوچک تر اقامت داشته و متل ها و خانه های اجاره ای و یا حتی کمپ در طبیعت را برای مدت سفر خود اتخاب نمایند. به دلیل پهناور بودن کانادا، طبیعتا هزینه حمل و نقل در این کشور گران است. توریست ها می توانند از وسایل نقلیه عمومی مثل قطار استفاده کنند و یا اقدام به اجاره ماشین نمایند که هزینه ای بالغ بر $25 الی $58 (دلار کانادا) در روز برای آنان به دنبال خواهد داشت.

هزینه سفر به کانادا
آیتمسفر کوله گردیسفر متوسطسفر لوکس
هزینه اقامت
$22$48$140
هزینه غذا$15$30$80
هزینه حمل و نقل
$15$30$50
هزینه تفریح$15 الی $20$25$75
هزینه هر روز سفر
$52 الی $60$133بیش از $345

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا که تحت عنوان ویزای موقت و ویزای بازدید نیز شناخته می شود، گواهی است که به فرد اجازه ی اقامت 180 روزه در استان های این کشور را اعطا می کند. با توجه به قوانین کانادا، دریافت این ویزا کمی دشوار تر از ویزای توریستی سایر کشورها بوده و همانند ویزای توریستی آمریکا، انگلستان و استرالیا، متقاضیان باید با اقداماتی، شانس اخذ ویزای خود را بالاتر ببرند. متقاضیان باید از طریق ثبت نام در وبسایت اداره مهاجرت کانادا و بارگذاری مدارک مورد نیاز، پروسه بررسی مدارک خود را آغاز نمایند. از مدارک مورد نیاز برای این پروسه می توان به مواردی از جمله گواهی تمکن مالی، تاریخچه سفر (اسکن کلیه پاسپورت های فرد تا کنون و یا کارت پرواز)، صفحه اول پاسپورت، هدف سفر، مدارک هویتی و عکس پاسپورتی اشاره نمود. هم چنین افراد باید فرم اقامت موقت یا دیدار کانادا را تکمیل و ارسال نمایند.

اهمیت Travel history در سفرهای مختلف به کانادا

همانطور که ذکر شد، کشور کانادا، همانند انگلستان و آمریکا، از جمله کشورهای سخت گیر در ارائه ویزای توریستی بوده و قوانین منحصر به فردی در این زمینه دارد. با این وجود، متقاضیان سفر به کانادا نباید از اخذ ویزای توریستی این کشور نا امید شوند، چرا که با برخورداری از برخی فاکتورها، میتوان شانس خود را در پذیرفته شدن درخواست اخذ ویزا بالا دانست. یکی از مهم ترین موارد در این پروسه، تاریخچه سفر یا Travel history فرد درخواست دهنده است. برخورداری از Travel history قابل توجه و مهرهای متعدد در پاسپورت متقاضی، باعث می شود که شانس وی چند برابر شود. اهمیت این فاکتور به این دلیل است که سفرهای متعدد پیشین به گونه ای تضمین کننده توریستی بودن مسافرت شخص و هم چنین بازگشت وی به کشور مبدا پس از اتمام اعتبار ویزاست.

نکاتی در مورد اهمیت Travel history در سفر به کانادا

با توجه به موارد ذکر شده، می توان گفت که برخورداری از Travel history می تواند شانس افراد را در اخذ ویزای توریستی کانادا از صفر به 70 برساند. برخی افراد ممکن است برای جمع آوری Travel history، اقدام به سفر به کشورهای گوناگون نمایند. این افراد باید توجه داشته باشند که سفرهای خارجی متعدد و بدون فاصله، برای افسر بررسی مدارک مسئله ای شک برانگیز بوده و نشان دهنده این است که تنها هدف فرد از سفر، جمع آوری Travel history می باشد و عموما درخواست اخذ ویزای چنین کیس هایی رد خواهد شد. این افراد بهتر است بین سفرهای خود وقفه ای 2 ماهه گذاشته و سپس سفر بعدی را آغاز نمایند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دیدن کوه یخی در نیوفاندلند و لابرادور (Iceberg)
دیدن کوه یخی در نیوفاندلند و لابرادور (Iceberg)

گسترده آب هایی که از ساحل Labrador تا شمال شرقی جزیره Newfoundland امتداد دارد به Iceberg Alley مشهور است، و یکی از بهترین مکان‌ها در جهان برای دیدن غول‌های باستانی است که به آرامی به سمت جنوب در حرکت هستند. ...

بیشتر بخوانید
آشنایی با موزه های کانادا-بخش اول
آشنایی با موزه های کانادا-بخش اول

ما ۱۵ مورد از بهترین موزه های کانادا را گلچین کردیم که سال‌ها توانسته‌اند با نمایشگاه‌ها و کلکسیون‌های خود بازدیدکننده‌های زیادی را به خود جذب کنند. ...

بیشتر بخوانید
آشنایی با موزه های کانادا-بخش دوم
آشنایی با موزه های کانادا-بخش دوم

ما ۱۵ مورد از بهترین موزه های کانادا را گلچین کردیم که سال‌ها توانسته‌اند با نمایشگاه‌ها و کلکسیون‌های خود بازدیدکننده‌های زیادی را به خود جذب کنند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: