مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
10 دانشگاه ارزان در ونکوور کانادا

10 دانشگاه ارزان در ونکوور کانادا

ونکوور یک شهر ساحلی زیبا در غرب کاناداست که جدا از مناظر جذابش، به‌ عنوان یکی از قابل‌ زندگی‌ترین شهرهای جهان نیز محسوب می‌شود. با میزبانی از دانشگاه‌های با کیفیت بالا، ونکوور گزینه‌ی مناسب و ارزانی برای دانشجویان خارجی است. در این مقاله، ما به بررسی دانشگاه‌های ارزان‌ قیمت در ونکوور برای دانشجویان خارجی می‌پردازیم.

سیستم آموزش عالی در ونکوور چگونه است؟

ونکوور، بخشی از استان بریتیش کلمبیا، میزبان 25 موسسه‌ی دولتی، 8 دانشگاه/ کالج خصوصی و 6 موسسه‌ی دینی است. جدا از شرط اصلی که گرفتن گواهی دبیرستان است، برای پذیرش، متقاضیان باید پیش‌نیازهای خاصی داشته باشند. ارائه‌ی درخواست به کالج‌ها از طریق applybc.ca، پورتال پذیرش ایالتی، انجام می‌شود.

هزینه‌ی زندگی در ونکوور چقدر است؟

هزینه‌ی زندگی ماهانه برای یک دانشجوی خارجی در ونکوور، 913 دلار کانادا (702 دلار آمریکا) است. این هزینه شامل اجاره نمی‌شود که هزینه‌ی آن حدود 1593 تا 2062 دلار کانادا (1225 تا 1585 دلار آمریکا) است.

متوسط هزینه‌ی تحصیل در ونکوور چقدر است؟

دانشجویان خارجی باید سالانه به طور متوسط، 29714 دلار کانادا (22500 دلار آمریکا) برای تحصیل خود پرداخت کنند.

کالج ونکوور کانادا (Canada College Vancouver)

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی: 6480 تا 23750 دلار کانادا (4986 تا 18272 دلار آمریکا)

هزینه‌ی تحصیل برای مقطع کارشناسی ارشد و دکترا: موجود نیست (فقط دوره‌های کارشناسی برگزار می‌شود)

کالج ونکوور کانادا، یک موسسه‌ی نوآورانه است که بر ارائه‌ی آموزش جهان حقیقی متمرکز است. این کالج در مرکز شهر ونکوور قرار دارد و فاصله‌ی اقامتگاه‌های دانشجویی با آن، 40 دقیقه است. کالج ونکوور کانادا، ارزان‌ترین دانشگاه در ونکوور برای دانشجویان خارجی است که هزینه‌ی تحصیل در آن، حدود 5000 دلار در سال است. این کالج کوچک به داشتن کلاس‌های کوچک و تعاملی خود افتخار می‌کند که پشتیبانی لازم را از دانشجویان انجام می‌دهد. از آنجایی‌که همه‌ی استادان آن، متخصصان صنعت هستند، دانشجویان از دانش زندگی واقعی و قابل‌ استفاده مطمئن هستند. با داشتن یک برنامه‌ی زمانی انعطاف‌پذیر آکادمیک، دانشجویان کالج کانادا می‌توانند درس‌های خود را مطابق شیفت‌های ترجیحی‌شان بگذرانند.




کالج لانگارا (Langara College)

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی: 6750 تا 9000 دلار کانادا (5193 تا 6924 دلار آمریکا)

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا: موجود نیست (فقط دوره‌های کارشناسی برگزار می‌شود)

کالج لانگارا، یک موسسه‌ی دولتی است که در سال 1994 افتتاح شد. این کالج ارزان‌قیمت در ونکوور به‌نام دریاسالار اسپانیایی خوان دو لانگارا نامگذاری شده است. کالج لانگارا در 5 شاخه- هنر، بهداشت، تجارت، علوم انسانی و علوم و فناوری، دیپلم و گواهینامه ارائه می‌دهد. این کالج همچنین دوره‌ی کارشناسی در رشته‌های پرستاری، مدیریت بازرگانی و مدیریت تفریح برگزار می‌کند. در مقایسه با سایر موسسات آموزشی، شهریه‌ی کالج لانگارا برای دانشجویان خارجی مشابه دانشجویان داخلی است.

کالج جامعه‌ی ونکوور (Vancouver Community College)

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی: 8500 تا 9500 دلار کانادا (6540 تا 7309 دلار آمریکا)

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا: موجود نیست (فقط دوره‌های کارشناسی دارد)

کالج جامعه‌ی ونکوور (VCC)، یک موسسه‌ی دولتی است که در سال 1965 تاسیس شد. این کالج، قدیمی‌ترین کالج محلی در کاناداست که در 3 پردیس خود، 78 دوره‌ی ارائه‌دهنده‌ی گواهینامه و 28 دوره‌ی دیپلم برگزار می‌کند. VCC برای دانشجویان خارجی، 2 دوره‌ی کارشناسی برگزار می‌کند: مدیریت موسیقی و مهمان‌ نوازی. جدا از دیپلم دبیرستان، متقاضیان خارجی باید چندین دوره‌ی AP را گذرانده باشند. ارائه‌ی مدرکی دال بر تسلط به زبان انگلیسی از سوی متقاضیان نیز الزامی است.

دانشگاه هنر و طراحی امیلی کار (Emily Carr University of Art and Design)

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی: 10620 دلار کانادا (8170 دلار آمریکا)

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا: 14342 دلار کانادا (11033 دلار آمریکا)

دانشگاه هنر و طراحی امیلی کار که با عنوان اختصاری ECUAD نیز شناخته می‌شود، یک دانشگاه هنرهای زیبا/ تجسمی است که در شهر ونکوور در استان بریتیش کلمبیا واقع شده است. این دانشگاه در سال 1925 تاسیس شد و قبلاً به‌عنوان مدرسه‌ی هنرهای تزئینی و کاربردی ونکوور نیز شناخته می‌شد. این دانشگاه ارزان‌ قیمت در ونکوور، 3 دوره‌ی کارشناسی در رشته‌های هنرهای زیبا، طراحی و هنرهای رسانه‌ای و همچنین دو دوره‌‌ی کارشناسی ارشد در رشته‌های هنرهای زیبا و طراحی برگزار می‌کند. مدارک مورد نیاز برای متقاضیان خارجی مشابه دانشجویان داخلی است و فقط به مدرکی دال بر تسلط به زبان انگلیسی نیاز دارند. نمونه‌ی کار و میانگین C+ در 5 دوره برای اخذ پذیرش در ECUAD ضروری است.

کالج کلمبیا (Columbia College)

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی: 16050 دلار کانادا (12348 دلار آمریکا)

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا: 18210 دلار کانادا (14010 دلار آمریکا)

کالج کلمبیا، یک کالج انتقالی خصوصی 2 ساله است که دارای پردیسی در Terminal Ave، ونکوور است. این دانشگاه در سال 1936 تاسیس شد و قدیمی‌ترین موسسه‌ی انتقالی در کانادا محسوب می‌شود. در کالج کلمبیا، دانشجویان خارجی می‌توانند قبل از انتقال به دانشگاه‌های بزرگ‌تر، تحصیلات دانشگاهی سال اول و دوم خود را بگذرانند. ثبت‌نام‌کنندگان همچنین می‌توانند مدرک کاردانی 2 ساله‌ای بگیرند که می‌تواند به‌عنوان پیش‌شرط هنگام ورود به دوره‌ی کارشناسی در سال سوم مورد استفاده قرار بگیرد. دوره‌ی کاردانی موجود شامل مدیریت بازرگانی، هنرهای عمومی، روانشناسی، علوم سیاسی، اقتصاد، ارتباطات جمعی، علوم رایانه، ریاضیات و علوم عمومی است.

دانشگاه وست کانادا (University Canada West)

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی: 17400 دلار کانادا (13387 دلار آمریکا)

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا: 17550 دلار کانادا (13502 دلار آمریکا)

دانشگاه بعدی در این فهرست، دانشگاه وست کاناداست، یک موسسه‌ی خصوصی و انتفاعی که در سال 2005 تاسیس شد. این دانشگاه توسط دیوید استرانگ، رئیس سابق دانشگاه ویکتوریا تاسیس شده است. دانشگاه وست کانادا که در مرکز شهر ونکوور واقع شده، دروس درون دانشگاهی و همچنین دوره‌های آنلاین و برنامه‌های ترکیبی را برگزار می‌کند. چنین دوره‌هایی معمولاً برای رشته‌های تجارت و ارتباطات تجاری طراحی شده‌اند. مدارک عمومی مورد نیاز برای پذیرش، دیپلم دبیرستان است و نمره‌ی معادل C را طلب می‌کند. اثبات تسلط به زبان انگلیسی را می‌توان از طریق شرکت در آزمون‌های IELTS، TOEFL، PTE Academic و Duolingo انجام داد.

دانشگاه کاپیلانو (Capilano University)

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی: 18210 دلار کانادا (14010 دلار آمریکا)

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا: 18210 دلار کانادا (14010 دلار آمریکا)

دانشگاه کاپیلانو، یک دانشگاه دولتی واقع در شمال ونکوور در استان بریتیش کلمبیاست. این دانشگاه در سال 1968 تاسیس شد و به‌نام رهبر Squamish، جو کاپیلانو، نامگذاری شده است. این مدرسه میزبان 5 دانشکده است: هنر و علوم، مطالعات تجاری و حرفه‌ای، مطالعات جهانی و جامعه، آموزش، بهداشت و توسعه‌ی انسانی و هنرهای زیبا و کاربردی. در این دپارتمان‌‌ها، دانشگاه 97 دوره‌ی تحصیلی برگزار می‌کند. جدا از شرایط اولیه، متقاضیان خارجی ممکن است نیاز به ارسال گزارش نمرات میان‌ترم، اسناد تکمیلی یا نمونه کار داشته باشند. معادل نمره نیز مورد نیاز است که باید با GPA حداقل 2 قابل‌ مقایسه باشد.




کالج لاسال ونکوور (LaSalle College Vancouver)

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی: 24750 دلار کانادا (19041 دلار آمریکا)

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا: موجود نیست (فقط دوره‌های کارشناسی دارد)

کالج لاسال ونکوور، یک موسسه‌ی آموزش عالی خصوصی است که ساختمان آن در خیابان Renfrew واقع شده است. این کالج ارزان‌ قیمت در سال 1998 تاسیس شد و دوره‌های دیپلم، گواهینامه و کارشناسی را در رشته‌‌ی طراحی داخلی، طراحی گرافیک، تولید فیلم، تولید صدا، آشپزی و مُد و هنرهای رسانه‌ای برگزار می‌کند. کالج لاسال ونکوور، یکی از معدود موسساتی است که دوره‌ی تحصیلی را در رشته‌ی برنامه‌ نویسی بازی برگزار می‌کند. جدا از این، دوره‌های 4 ساله‌ی تحصیلی نیز در رشته‌‌ی طراحی گرافیک و طراحی مُد در این کالج برگزار می‌شود. مدارک مورد نیاز برای دانشجویان خارجی شامل کارنامه و دیپلم دبیرستان و مدرکی دال بر داشتن بیمه‌ی درمانی است. تسلط به زبان انگلیسی نیز برای حضور در این دانشگاه الزامی است.

دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia)

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی: 39،573.60 تا 51،635.92 دلار کانادا (30455 تا 39725 دلار آمریکا)

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا: 23460 دلار کانادا (18048 دلار آمریکا)

دانشگاه بریتیش کلمبیا، قدیمی‌ترین دانشگاه ونکوور است. پردیس ونکوور این دانشگاه در سال 1908 تاسیس شد و در زمین وسیع مردم Musqueam واقع شده است. جدا از کالج‌های رشته‌های بهداشت و درمان و علوم بین‌رشته‌ای، دانشگاه بریتیش کلمبیا دارای 12 دانشکده است. مدارک مورد نیاز برای دانشجویان خارجی شامل دیپلم دبیرستان و پیش‌نیازهایی همچون زبان انگلیسی، ریاضیات و SAT/ACT 1 Writing است. واحد‌های AP ممکن است چند نیاز برنامه‌ی درسی را برآورده سازد. برای متقاضیان کشورهای غیرانگلیسی زبان، داشتن مدرکی دال بر تسلط به زبان انگلیسی نیاز است.

دانشگاه سیمون فریزر (Simon Fraser University)

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی: 44474 دلار کانادا (34215 دلار آمریکا)

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا: 20738 دلار کانادا (15955 دلار آمریکا)

دانشگاه سیمون فریزر، یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است که در سال 1965 تاسیس شد. گرچه ساختمان اصلی آن در برنابی است، این دانشگاه یک شعبه‌ی ماهواره‌ای در ونکوور دارد. دانشگاه سیمون فریزر از 8 دانشکده تشکیل شده است: علوم کاربردی، هنر و علوم اجتماعی، تجارت، ارتباطات، علوم بهداشت و درمان، آموزش، علوم و محیط زیست. متقاضیان خارجی باید کارنامه‌ی سوابق را با حداقل نمره‌ی 60% برای دروس ریاضی ارائه دهند. جدا از آزمون تسلط به زبان انگلیسی، برخی از دانشکده‌ها ممکن است به مدارک اضافی نیز نیاز داشته باشند. برای مثال، مدرسه‌ی هنرهای معاصر متقاضیان را ملزم می‌سازد تا نمونه‌ی کار خود را ارسال ‌کنند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: