مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بورسیه کامل تحصیلی کانادا

بورسیه کامل تحصیلی کانادا

برای بسیاری از دانشجویان ایرانی که می خواهند برای تحصیل به کانادا مهاجرت کنند، این سوال پیش می آید که آیا امکان اخذ بورسیه ی کامل تحصیلی کانادا را دارند یا خیر؟ و برای اخذ بورسیه ی کامل تحصیلی باید چه نکاتی را در نظر بگیرند، بنابراین در این مطلب، ابتدا با شرایط کلی دریافت بورسیه کامل تحصیلی کانادا و سپس با انواع این بورسیه آشنا خواهیم شد.

تاثیر معدل در بورسیه کامل تحصیلی کانادا  

یکی از عوامل مهم در دریافت بورسیۀ کامل تحصیلی معدل است. برای دریافت این نوع بورسیه، بهتر است که معدلتان بهتر از17 باشد؛ البته این بدان‌معنا نیست که افرادی با معدل کمتر از 17 نمی‌توانند بورسیۀ کامل را دریافت کنند. به‌عبارت‌دیگر، برای بهره‌مندی از این نوع بورسیه شایسته است معدلتان بهتر از 17 باشد؛ اما اگر بتوانید ثابت کنید که با معدل کمتر هم جزو 10 درصد برتر دانشگاه بوده‌اید، مشمول شرایط دریافت بورسیه ی کامل خواهید شد. برای این منظور، می‌توانید به بخش آموزش دانشگاه یا دانشکدۀ خود مراجعه و گواهی دال بر «برتر بودن» را دریافت کنید. این گواهی برای ترجمه فاقد اعتبار است؛ اما پیشنهاد ما این است که آن را ترجمه کنید و در رزومه ی خود قرار دهید و همراه مدارک سابمیت کنید.


نمره ی زبان و اخذ بورسیه ی تحصیلی کانادا

دومین موضوع مهم نمره زبان است که هرچه بهتر باشد، بخت شما را برای دریافت بورسیه ی کامل افزایش می‌دهد. برای دریافت این نوع بورسیه، بهتر است حداقل نمره ی زبانتان 7 ایلتس یا معادل آن در آزمون های دیگر باشد تا از افراد دیگر پیشی بگیرید.

تاثیر مقاله در بورسیه کامل تحصیلی کانادا  

بی‌شک هیچ‌کس نمی‌تواند اهمیت مقاله را نادیده بگیرید؛ بنابراین، حتماً آن را مدنظر قرار دهید و بکوشید مقاله‌هایی در مجله‌های پژوهشی داخلی یا خارجی و ISI ثبت کنید. نکته ی بسیار مهم درباره ی مقاله این است که به‌هیچ‌وجه بابت نوشتن و چاپ مقاله به کسی هزینه‌ای پرداخت نکنید؛ زیرا بسیاری از این افراد مقاله‌ها را در مجله‌هایی منتشر می‌کنند که در فهرست سیاه (Black List) قرار گرفته‌اند و همین موضوع سبب کم‌شدن بخت شما در دریافت بورسیه کامل خواهد شد.

نقش توصیه‌نامه قوی در دریافت بورسیه کامل

توصیه‌نامۀ قوی نیز یکی دیگر از عوامل مؤثر در دریافت بورسیۀ کامل است؛ بنابراین، حتماً از افرادی مانند استادان و کارفرمایان و حتی همکارانتان بخواهید تا توصیه‌نامه‌ای برایتان بنویسند و در آن از ویژگی‌ها و توانایی‌هایتان صحبت کنند.

سابقه کار مرتبط و اخذ بورسیه کانادا

آخرین عامل سابقۀ کار است که باید با رشتۀ تحصیلی متقاضی مرتبط باشد. گفتنی است بیمه چندان مهم نیست و مهم‌تر از آن تجربه و مهارت کاری شماست.

آشنایی با بورسیه کامل تحصیلی کانادا

چند نمونه از بورسیه کامل تحصیلی کانادا عبارت‌اند از:


بورسیه‌های Pierre Elliott Trudeau Foundation

بورسیه‌های Pierre Elliott Trudeau Foundation مختص دانشجویان رشته‌های علوم انسانی و علوم اجتماعی هستند و هم به دانشجویان داخلی و هم به دانشجویان بین‌المللی اعطا می‌شوند. ارزش بورسیه‌های مذکور 20 هزار دلار در سال است و به آن دسته از دانشجویانی تعلق می‌گیرند که می‌خواهند در مقطع دکتری تحصیل کنند.

بورسیه‌های دانشگاه کلگری

بورسیه‌های دانشگاه کلگری به دانشجویان بین‌المللی مقطع کارشناسی اعطا می‌شود و برای دریافت آن‌ها، متقاضیان براساس سابقۀ آکادمیک و غیرآکادمیک خود ارزشیابی می‌شوند. ارزش این بورسیه در سال اول 15 هزار دلار است که در قالب شهریۀ دانشگاه واریز می‌شود. برای دریافت این بورسیه‌ها، متقاضیان برای چهار سال تحصیلی باید GPA بهتر از 2.6 داشته باشند که در این صورت، ارزش کل بورسیه بیش از 60 هزار دلار خواهد بود.

بورسیه Lester B. Pearson دانشگاه تورنتو

این بورسیه ویژه ی دانشجویان بین‌المللی مقطع کارشناسی است و علاوه‌بر کل شهریه ی دانشگاه، هزینه‌های خوابگاه رایگان و کتاب‌های درسی را پوشش می‌دهد.

بورسیه تحصیلی Prime Minister

این بورسیه برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های کانادا ارائه می شود و سالانه به حدود 3000 دانشجوی بین المللی اعطا می شود.

بورسیه تحصیلی Canadian Francophonie

این بورسیه ظرفیت های نهادی از طریق آموزش شهروندان شاغل از کشورهای درحال توسعه فرانکوفونی La Francophonie ایجاد می کند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: