مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته های هنر در کانادا

رشته های هنر در کانادا

کانادا با داشتن بیش از 200000 دانشجوی خارجی، یک بازیگر مهم و بزرگ جهانی در حوزه‌ی آموزش عالی است. محبوبیت این کشور در بین دانشجویان خارجی جای تعجب ندارد- کانادا کشوری است که به مُدارا معروف است و با داشتن چندین دانشگاه در سطح و اندازه‌ی جهانی، منطقی است که داوطلبانی که به‌دنبال کشوری خوب برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هستند، این کشور را برای تحصیل انتخاب کنند. چند دلیل برای در نظر گرفتن تحصیل در کانادا برای سال 2022 از این قرار است:

  • چشم‌انداز بین‌المللی- بیش از 200 ملیّت در بین دانشجویان خارجی که در کانادا تحصیل می‌کنند وجود دارد و جامعه‌ی کانادا، یکی از متنوع‌ترین جوامع در سطح جهان است.
  • سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی آموزش- آموزش عالی در کانادا از سطوح بالای بودجه‌‌های دولتی بهره می‌برد و این کشور از نظر حمایت‌های دولتی برای آموزش عالی، در صدر کشورهای OECD قرار دارد.
  • دوزبانه بودن– با داشتن دو زبان رسمی (انگلیسی و فرانسوی) و جمعیتی چندفرهنگی، کانادا فرصت یادگیری یک زبان جدید یا بهبود مهارت‌های زبانی موجود خود را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.
  • فرصت‌های تحصیل در مقاطع پس از کارشناسی ارشد- اگر مایل به ماندن در کانادا پس از اتمام تحصیل خود هستید، می‌توانید واجد شرایط اخذ مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی باشید که به شما این امکان را می‌دهد تا برای مدت مشابه دوره‌‌ی تحصیل خود، در این کشور کار کنید.
  • کیفیت زندگی- استاندارد زندگی در کانادا بسیار بالاست و این کشور دارای محیطی امن و پایدار برای تحصیل است.

دانشگاه‌های هنر در سرتاسر دنیا، ازجمله کانادا رشته‌های هنری مختلفی همچون نقاشی و طراحی گرفته تا عکاسی، فیلم‌سازی، طراحی مُد، بازی‌سازی و انیمیشن را ارائه می‌دهند. دانشجویان با تحصیل رشته‌های هنر در دانشگاه‌های کانادا، به‌سرعت در زمینۀ دلخواهشان پیشرفت می‌کنند و در رشته محبوبشان پژوهش و کار عملی می‌توانند انجام دهند. از مزایای مهم تحصیل رشته‌ های هنر در کانادا به کسب درآمد درخورتوجه حین و بعد از تحصیل می‌توان اشاره کرد. گفتنی است شهریۀ مدرسه‌ها و دانشگاه‌های هنر در کانادا کمی گران‌تر از کشورهای پیشرفتۀ دیگر است و به‌طور متوسط دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل رشته‌های هنر در کانادا تقریباً 11هزار دلار کانادا باید بپردازند. در این مقاله، رشته‌های هنر در کانادا را توضیح می‌دهیم و شرایط ورود به دانشگاه‌های هنر این کشور را بررسی می‌کنیم.

رشته هنر معاصر، طراحی، تاریخ هنر و رسانه‌های جدید در کانادا

رشته هنر معاصر، طراحی، تاریخ هنر و رسانه‌های جدید در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه OCAD تورنتو تدریس می‌شود. این رشته بر ارائۀ نظریۀ معاصر هنر و رسانه و طراحی متمرکز است و دانشجویان را با مطالعه‌ای بینارشته‌ای، با مفاهیم و آثار هنری آشنا می‌شوند. گفتنی است دروس این به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند و دانشجویان برای دو سال تحصیلی 52هزار دلار کانادا باید شهریه پرداخت کنند. نکتۀ مهم دیگر این که دانشگاه OCAD بورسیه‌ها و کمک‌هزینه‌های تحصیلی مختلفی براساس شایستگی تحصیلی و معدل به دانشجویان کارشناسی ارشد رشته هنر معاصر، طراحی، تاریخ‌ هنر و رسانه‌های جدید اعطا می‌کند که بخشی از هزینه‌های تحصیل و زندگی دانشجویان را پوشش می‌دهد.


رشته تاریخ هنر در کانادا

ازدیگر رشته‌ های هنر در کانادا، رشته تاریخ هنر است که دانشگاه گوئلف (University of Guelph) آن را در مقطع کارشناسی ارائه می‌دهد. دانشجویان با تحصیل تاریخ هنر با یونان باستان تا هنر معاصر کانادا، روش‌ها و نظریه‌های انتقادی در زمینه‌های تاریخی اجتماعی هنر آشنا می‌شوند. تعدادی از واحدهای ارائه‌شده در رشته مذکور عبارت‌اند از: مطالعات تاریخی هنر، هنرهای دیداری معاصر، مقدمه‌ای بر نظریه و نقد هنر، هنر قرون‌وسطی، رنسانس ایتالیایی، هنر مدرن، هنر مدرن آمریکای لاتین، معماری مدرن، هنر باروک، تاریخ رسانۀ عکاسی، جنسیت و هنر، ملیت‌گرایی و هویت در هنر و مطالعات موزه. دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در رشته تاریخ هنر دانشگاه گوئلف بین 24هزار تا 33هزار دلار کانادا شهریه باید بپردازند که این مبلغ از شهریۀ دانشجویان بومی کانادا کمی بیشتر است. شایان ذکر است فارغ‌التحصیلان این رشته در مشاغلی همچون مدیریت منابع فرهنگی، حفاظت از میراث هنری، بازاریابی هنر، انتشارات، موزه‌ و گالری‌ها و آموزش هنر می‌توانند فعالیت کنند.

رشته تصویرسازی و هنر مفهومی در کانادا

کالج آلگون کویین (Algonquin College) در اتاوا قرار دارد و یکی دیگر از رشته‌ های هنر در کانادا، یعنی رشته تصویرسازی و هنر مفهومی را ارائه می‌دهد. دانشجویان با شرکت در این دوره، مهارت‌های فنی‌ بسیاری در زمینۀ رسانه‌های دیجیتال و سنتی می‌آموزند. این رشته به‌صورت فشرده در 42هفته و سه سطح آموزش داده می‌شود. سطح اول، آموزش طراحی طبیعت‌ بی‌جان و تاریخ ارتباطات تصویری و هنر رسانۀ تعاملی؛ سطح دوم، آموزش طراحی تفکری و نوشتن برای روایت‌های گرافیکی و تصویرسازی تفسیررشته سینما

از دیگر رشته‌ های هنر در کانادا به رشتۀ سینما می‌توان اشاره کرد که دانشگاه هنر امیلی کار (Emily Carr University of Art) آن را در مقطع کارشناسی ارائه می‌دهد‌. دروس این رشته به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند و دانشجویان روی مطالعۀ انواع رسانه‌های دیجیتال معاصر و فرایندها و شیوه‌های تاریخی تصویربرداری آنالوگ و مکانیکی متمرکزند. ناگفته نماند دانشجویان رشته یادشده درکنار کسب مهارت‌های فنی تجربۀ عملی و آشنایی با شیوۀ نقدهای عمیق و سازنده برای ساخت پروژه‌هایشان آماده می‌شوند. رشته سینما با ارائۀ چهارچوبی نظری و تاریخی و انتقادی، دانشجویان را برای تولید فیلم، تصاویر متحرک، آثار ویدئویی برای صفحه نمایش‌های تئاتر، نمایشگاه‌های هنری، گالری‌ها و جشنواره‌ها آموزش می‌دهد. دانشجویان علاقه‌مند به رشته سینما برای ورود به دانشگاه امیلی کار مدرک دیپلم دبیرستان با معدل حداقل C، مدرک تافل یا آیلتس، نمونۀه کار عملی، انگیزه‌نامه‌، توصیه‌نامه و رزومه باید ارائه دهند.

رشته نویسندگی خلاق در کانادا

یکی دیگر از رشته های هنر در کانادا نویسندگی خلاق (Creative Writing) است که در مقطع کارشناسی دانشگاه OCAD ارائه می‌شود. تمامی دروس این رشته به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند و دانشجویان برای تحصیل آن مدارکی همچون انگیزه‌نامه، نمونه‌کارهای عملی، مدرک زبان انگلیسی و رونوشتی از مدارک رسمی باید ارائه دهند. شهریۀ سالانۀ تحصیل رشته نویسندگی خلاق در دانشگاه OCAD تورنتو 26هزار دلار کانادا اعلام شده است که با استفاده از بورسیه‌ها و کمک‌هزینه‌های تحصیلی این دانشگاه، آن را تا حد زیادی می‌توان کاهش داد.


رشته طراحی صنعتی در کانادا

رشته طراحی صنعتی میز ازجمله رشته‌های هنر در کانادا محسوب می‌شود که دانشگاه کارلتون (Carleton University) آن را در مقطع کارشناسی ارائه می‌دهد و دانشجویان را با مفهوم و شیوۀ طراحی و جزئیات هر محصول آشنا می‌کند. طراحان صنعتی در پشت‌صحنۀ تمامی محصولات روزمره‌ از توستر تا تلفن‌همراه حضور دارند و نقش مهمی در برقراری ارتباط محصول با مشتری ایفا می‌کنند. گفتنی است شهریۀ سالانۀ تحصیل رشته طراحی صنعتی در دانشگاه کارلتون 41،450 دلار کانادا برآورد شده است و دانشجویان با تحصیل این رشته، آمادگی لازم برای پیوستن به تیم‌های حرفه‌ای طراحی صنعتی به‌عنوان کارآفرین و مشاور را کسب خواهند کرد.

رشته مجسمه‌سازی و هنر چیدمان در کانادا

دانشگاه OCAD تورنتو رشته مجسمه‌سازی و هنر چیدمان را در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی ارائه می‌دهد. در این رشته، دانشجویان با مجسمه‌سازی و کارهای چیدمان سه‌بعدی آشنا می‌شوند و مهارت‌های موردنیاز را به‌منظور ساخت آثار هنری برای فضاهای عمومی و گالری‌ها به‌دست می‌آورند. ناگفته نماند دانشجویان برای تحصیل در این رشته 26هزار دلار کانادا در سال باید بپردازند.

رشته موسیقی در کانادا

دانشکدۀ هنرهای زیبا و موسیقی دانشگاه‌ گوئلف، رشته موسیقی را ارائه می‌دهد. تمرکز این رشته بر تاریخ موسیقی، نظریه‌، موسیقی ملل، آهنگسازی، آموزش، جاز و بداهه‌نوازی، موسیقی‌ پاپ، موسیقی دیجیتال و اجراست. دانشجویان با تحصیل موسیقی در این دانشگاه، به گروه‌های کُر می‌توانند بپیوندند یا ساز و سبک موسیقی دلخواهشان را دنبال کنند. واحدهای رشته موسیقی دانشگاه گوئلف عبارت‌اند از: مطالعات تاریخی هنر، هنر آمریکا، تاریخ موسیقی جاز، موسیقی جهان، رنسانس ایتالیایی، آموزش تجربی موسیقی، مطالعۀ انفرادی در تاریخ و نقد هنر، تاریخ و تحلیل موسیقی و کارگاه آواز کُر. شایان ذکر است شهریۀ تحصیل این رشته برای دانشجویان بین‌المللی بین 24،300 تا 33،551 دلار کانادا اعلام شده است.ی؛ سطح سوم، آموزش بازاریابی تصویرسازی و نور و رنگ و طراحی حرفه‌ای.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: