مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
کالج داوسون کانادا

کالج داوسون کانادا

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها موسسه ایی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنید.

تصمیم گیری خود را با این سوال شروع کنید که مهم ترین فاکتور در تصمیم شما چیست؟  آیا می دانید در کدام استان کانادا می خواهید زندگی کنید و می خواهید از بین دانشگاه های استان موردنظرتان بهترین گزینه را انتخاب کنید. یا اولویت شما رشته ی تحصیلتان است و برایتان تفاوتی ندارد در کدام استان و ناحیه مشغول به تحصیل باشید.

کالج داوسون (Dawson College) یکی از کالج‌های برتر کاناداست که در نزدیکی مرکز شهر مونترال قرار دارد و بیشتر رشته‌ها در آن به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. این کالج در سپتامبر 1945 به‌عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه مک‌گیل تأسیس شد و به‌احترام سر ویلیام داوسون، رئیس دانشگاه مک‌گیل، بین سال‌های 1855 تا 1893 با نام داوسون شناخته می‌شود. در این مطلب، با کالج داوسون و رشته‌های ارائه‌شده و شرایط پذیرش در آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

برنامه‌ های آموزشی کالج داوسون

کالج داوسون در دو مقطع پیش‌دانشگاهی و فنی‌وحرفه‌ای دانشجو می‌پذیرد که دوره‌های پیش‌دانشگاهی‌ دو سال و دوره‌های فنی‌وحرفه‌ای سه سال به‌طول می‌انجامد. در مقطع پیش‌دانشگاهی، دانشجویان با واحدهای مقدماتی رشتۀ دانشگاهی مدنظرشان آشنا یا برای انتخاب رشته در دانشگاه آماده می‌شوند. همچنین در دوره‌های فنی‌و‌حرفه‌ای، فارغ‌التحصیلان علاوه‌بر آمادگی برای حضور در دانشگاه، مهارت‌های لازم به‌منظور ورود به بازار کار را کسب می‌کنند. رشته‌های دورۀ پیش‌دانشگاهی کالج داوسون عبارت‌اند از: هنرهای خلاق و کاربردی، هنر و فرهنگ، سینما، هنرهای رسانه‌ای تعاملی، ادبیات، هنرهای تجسمی، مطالعات پزشکی، علوم محیط‌زیست، علوم مربوط به اکتشافات، علوم اجتماعی، کسب‌وکار، مطالعات زیست‌محیطی، روانشناسی، سفر و گردشگری و علوم کاربردی. در مقطع فنی‌وحرفه‌ای نیز این رشته‌ها ارائه می‌شوند: انیمیشن سه‌بعدی، طراحی گرافیک، تصویرسازی، طراحی صنعتی، طراحی داخلی، عکاسی حرفه‌ای، تئاتر حرفه‌ای، فناوری آزمایشگاه زیست‌پزشکی، مهندسی عمران، پرستاری، مهندسی مکانیک، علوم کامپیوتر و مدیریت کسب‌وکار.


شرایط تحصیل در کالج داوسون

نیمسال تحصیلی پاییزِ کالج داوسون از اواخر آگوست و نیمسال تحصیلی زمستان از میانه‌های ژانویه آغاز می‌شود. دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در کالج داوسون به مجوز دانشجویی نیاز دارند که هزینۀ صدور آن 30دلار است. گفتنی است دانشجویانی که مدارک‌شان را در دانشگاه‌های غیرکانادایی گرفته‌اند، 50 دلار نیز برای ارزیابی مدارک باید بپردازند. ارائۀ اصل و رونوشت مدارک و ریزنمره‌های دبیرستان نیز الزامی است و تمامی مدارک به انگلیسی یا فرانسوی باید ترجمه شوند. ازآنجاکه تحصیل در کالج داوسون انگلیسی است، دانشجویان به ارائۀ مدرک تافل با نمرۀ 61 یا آیلتس با نمرۀ 6 یا دولینگو با نمرۀ بین 95 تا 100 نیاز دارند.

ناگفته نماند که دانشجویان بین‌المللی به دریافت مجوز تحصیلی از سازمان مهاجرتی و شهروندی کانادا (CIC) نیاز دارند. ازآنجاکه ممکن است روند صدور مجوز مذکور چند هفته‌ای طول بکشد، پیشنهاد می‌شود بلافاصله بعد از دریافت نامۀ پذیرش، روند گرفتن آن را آغاز کنید. دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در کالج داوسون، بیمۀ درمانی معتبر از تاریخ ورودشان به مونترال را نیز باید ارائه دهند. دانشجویانی هم که به گذراندن دوره‌های کارآموزی نیاز دارند، علاوه‌بر دریافت مجوز تحصیلی، برای مجوز کار نیز باید اقدام کنند. مدارک موردنیاز برای این دسته از دانشجویان عبارت‌اند از: نامۀ رسمی پذیرش از کالج داوسون، گواهی پذیرش کبک (CAQ)، گواهی مجوز پزشکی، بیمۀ درمانی، نامۀ تمکن مالی و گذرنامۀ معتبر.

هزینۀ تحصیل در کالج داوسون

دانشجویان بین‌المللی تمام‌وقت کالج داوسون بسته به رشتۀ تحصیلی مدنظرشان، برای هرنیمسال هزینه‌ای بین 6،621 تا 10،262دلار کانادا باید بپردازند. این مبلغ برای دانشجویانی که قصد دارند در دوره‌های پاره‌وقت شرکت کنند، باتوجه به رشتۀ تحصیلی‌شان بین 30 تا 48 دلار کانادا به‌ازای هر ساعت است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: