مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مهندسی معدن در دانشگاه آلبرتا

مهندسی معدن در دانشگاه آلبرتا

کانادا بواسطه‌ی آموزش عالی خود در سطح جهان شهرت دارد و این موضوع در عملکرد موسسات آموزشی آن در سه فهرست رتبه‌بندی جهانی بازتاب دارد. براساس رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های جهانی مجله‌ی تایمز، 7 دانشگاه کانادا در میان 150 دانشگاه برتر جهان قرار دارد.

10 دانشگاه برتر کانادا در سال 2022
دانشگاه THE 2022 QS 2022 ARWU 2021
دانشگاه تورنتو
18 26 22
دانشگاه بریتیش کلمبیا 37 46 42
دانشگاه مک گیل 44 27 67
دانشگاه مک مستر 80 140 82
دانشگاه مونترال 88 111 101 تا 150
دانشگاه آلبرتا 125 126 101 تا 150
دانشگاه آتاوا 162 230 201 تا 300
دانشگاه کلگری 201 تا 250 235 151 تا 200
دانشگاه سایمون فریزر 201 تا 250 298 301-400
دانشگاه واترلو 201 تا 250 149 151 تا 200

رشتۀ مهندسی معدن دربارۀ استخراج مواد‌معدنی از زیر زمین یا سطح آن و کسب درآمد از مواد حاصل از استخراج است. این رشته در حوزه‌های مختلفی فعال است؛ از‌جمله فراوری مواد‌معدنی، اکتشاف، حفاری، زمین‌شناسی، متالورژی و نقشه‌برداری. فارغ‌التحصیلان رشتۀ مهندسی معدن به‌عنوان مهندس معدن و مشاور و نمایندۀ فروش فنی مشغول کار می‌شوند.

مهندسان معدن معادن سطحی و زیرزمینی را بررسی می‌کنند و بر ساخت چاه‌ها و تونل‌های معدن در عملیات‌های زیرزمینی نظارت می کنند و روش‌هایی برای انتقال موادمعدنی به کارخانه‌های فراوری طراحی می‌کنند. شایان ذکر است دانشجویان رشتۀ مهندسی معدن کورس‌های اصلی رشته‌های مهندسی مکانیک، عمران، برق و شیمی و نیز کورس‌های تخصص مهندسی معدن مانند مواد منفجره، مکانیک سنگ، اقتصاد، معدن و تجارت و کورس‌های محیط‌زیستی را باید بگذرانند.

در کانادا، دانشگاه‌های معتبری مانند دانشگاه آلبرتا رشتۀ مهندسی معدن را ارائه می‌دهند. در دانشگاه آلبرتا، کلاس‌های رشتۀ مهندسی معدن در دانشکدۀ مهندسی برگزار می‌شود و آزمایشگاه‌های پیشرفته و فضاهای آموزشی و امکاناتی تخصصی دراختیار علاقه‌مندانِ این رشته قرار می‌گیرد. در این مطلب، قصد داریم دربارۀ تحصیل رشتۀ مهندسی معدن در دانشگاه آلبرتا صحبت کنیم.


رتبه‌بندی دانشگاه آلبرتا

در تازه‌ترین رتبه‌بندی وبگاه QS برای سال 2022، دانشگاه آلبرتا صدوبیست‌وششمین دانشگاه معتبر جهان و پنجمین دانشگاه برتر کانادا شناخته شده است. افزون‌بر‌این، دانشگاه مذکور در رشتۀ مهندسی معدن در جایگاه یازدهم جهانی ایستاده است. دانشگاه دولتی آلبرتا رشتۀ مهندسی معدن را در مقاطع تحصیلی مختلف و گرایش‌های متنوعی ارائه می‌دهد که درادامه، با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

کارشناسی مهندسی معدن در دانشگاه آلبرتا

علاقه‌مندان به تحصیل کارشناسی مهندسی معدن در دانشگاه آلبرتا، اگر از دبیرستان می‌خواهند وارد این رشته شوند، ابتدا در دورۀ یک‌سالۀ مهندسی باید شرکت کنند و مشترک با دیگران، کورس‌های سال اول را بگذرانند. برنامۀ درسی سال اول مهندسی به‌گونه‌ای طراحی شده است که پایۀ تحصیلی متقاضیان را تقویت کند. با این کار ظرفیت علمی دانشجویان افزایش می‌یابد و بهتر درک می‌کنند چه آیندۀ شغلی‌ای برای خود می‌خواهند. پس از پایان سال اول مهندسی، دانشجویان در یکی از رشته‌های مهندسی معدن، مهندسی شیمی مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق، فیزیک مهندسی، مهندسی مواد، مهندسی مکانیک یا مهندسی نفت می‌توانند تحصیل کنند. ازجمله امکاناتی که دانشگاه آلبرتا دراختیار دانشجویان کارشناسی مهندسی قرار داده، تحصیل سال اول مهندسی به زبان فرانسوی است. دانشجویان دورۀ کارشناسی مهندسی معدن در دانشگاه آلبرتا این دروس را در دبیرستان باید گذرانده باشند: زبان انگلیسی، حساب دیفرانسیل، فیزیک، شیمی و ریاضی. افزون‌براین، علاقه‌مندان به تحصیل این رشته مدرک تافل با حداقل نمرۀ 90 یا مدرک آیلتس با حداقل نمرۀ 6.5 باید ارائه دهند.


تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آلبرتا

کارشناسی ارشد (MSc) مهندسی معدن در دانشگاه آلبرتا دوره‌ای پژوهش‌محور و تمام‌وقت است که پانزده تا هجده ماه به‌طول می‌انجامد و دانشجویان حداقل هجده واحد درسی را باید بگذرانند و درپایان دوره پایان‌نامه ارائه دهند و از آن دفاع کنند. ناگفته نماند حداکثر زمان مجاز برای تحصیل دورۀ کارشناسی ارشد مهندسی معدن چهار سال است.

کارشناسی ارشد (MEng) مهندسی معدن در دانشگاه آلبرتا نیز دوره‌ای کورس‌محور و تمام‌وقت است و نُه ماه زمان می‌برد و حداکثر زمان مجاز برای تحصیلش چهار سال است. گفتنی است دانشجویان حداقل 24 واحد درسی را باید بگذرانند و مدرک تافل با حداقل نمرۀ 90 یا مدرک آیلتس با حداقل نمرۀ 6.5 ارائه دهند.

علاوه‌بر دو دورۀ کارشناسی ارشد مهندسی معدن یادشده، در دانشگاه آلبرتا دورۀ دیگری در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌شود که ترکیبی از مهندسی و MBA است و دورۀ ترکیبی MBA/MEng نام دارد. این دوره برای افرادی مناسب است که مدرک کارشناسی مهندسی دارند و می‌خواهند رهبری تجاری را در دست بگیرند. در سال اول دورۀ ترکیبی، دانشجویان کورس‌های تجارت مانند حسابداری، اقتصاد، امور مالی، علوم مدیریت، بازاریابی، استراتژی و رفتار سازمانی و در سال دوم باتوجه‌به تخصصشان در رشتۀ مهندسی، کورس‌های مرتبط با یکی از مهندسی‌های معدن، عمران، کامپیوتر، برق، محیط زیست، مواد، شیمی، مکانیک یا نفت را می‌گذرانند. دانشجویان دورۀ ترکیبی MBA/MEng دورۀ کارآموزی تابستانه را نیز در حیطۀ تخصص خود می‌توانند بگذرانند. انجام پروژۀ مهندسی و کوریس استراتژی تجاری نیز از شرایط به‌پایان‌رساندن دورۀ یادشده است.

در دانشکدۀ مهندسی دانشگاه آلبرتا، دورۀ دکتری مهندسی معدن تزمحور نیز ارائه می‌شود. هدف اصلی ارائۀ دورۀ دکتری مهندسی معدن در دانشگاه آلبرتا تربیت محققانی است که در زمینۀ تخصصی‌شان پیشرو باشند. درواقع، این برنامه برای افزایش مهارت‌های تحلیلی متقاضیان طراحی شده است و به اشتغال در محیط‌های آکادمیک و پروژه‌های شرکتی منجر خواهد شد. کورس‌های دورۀ دکتری با کمک یکی از اعضای هیئت‌علمی به متقاضی داده خواهد شد و حداقل زمان موردنیاز برای تحصیل در برنامۀ دکتری سه سال اعلام شده است. گفتنی است متقاضیان حداکثر شش سال فرصت دارند تا دورۀ خود را به‌پایان برسانند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: