مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل هنرهای زیبا در کانادا

تحصیل هنرهای زیبا در کانادا

کانادا دومین کشور بزرگ جهان از نظر خشکی است و قلمرو آن دارای تنوع زیستی مناسبی می‌باشد. از مناطق شهری پُرجمعیت در جنوب آنتاریو گرفته تا توندرای قطب شمال و جنگل‌های بارانی سرسبز شمال غربی اقیانوس آرام، کانادا امکانات فراوانی برای سفر در اختیار شما قرار می‌دهد. در این کشور بزرگ، شهرهای دانشگاهی سرزنده‌ای وجود دارد: از تورنتوی باشکوه و مونترال جذاب گرفته تا ونکوور زیبا، شما انتخاب‌های زیادی در اختیار دارید.

هنر ازجمله رشته‌های بسیار قدیمی محسوب می‌شود که همواره بشر را به خود جذب کرده است؛ زیرا از‌طریق آن فرد آنچه در ذهن دارد و در محیط نمی‌یابد، می‌تواند به‌تصویر بکشد یا خلق کند. کشورهای زیادی برای تحصیل هنر بسیار مناسب‌اند؛ ازجمله کانادا. در این مقاله برای علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا، دربارۀ تحصیل هنرهای زیبا در کانادا بیشتر سخن خواهیم گفت.

هنرهای زیبا در کانادا

هنرهای زیبا کارها و فعالیت‌های مستقلی را شامل می‌شود که با ابراز احساسات و کشف خود آمیخته و با استفاده از مهارت‌ها و شیوه‌های هنری همراه است. بسیاری از کالج‌های هنرهای زیبای در کانادا علاوه‌بر نقاشی و مجسمه‌سازی، فناوری‌های دیجیتال را آموزش می‌دهند و در آن‌ها، کلاس‌های مربوط به تئوری افزون‌بر دروسی نظیر تاریخ هنر، ممکن است واحد‌های مدیریتی و کسب‌وکار را نیز دربر گیرد تا دانشجویان درکنار فراگیری دروس و مهارت‌های هنری، با چگونگی درآمدزایی نیز آشنا شوند. درادامه، با گرایش‌های مربوط به هنرهای زیبا در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد آشنا می‌شویم.


کارشناسی هنرهای زیبا در کانادا

در کانادا، این گرایش‌های هنرهای زیبا در مقطع کارشناسی ارائه می‌شود: کارشناسی هنرهای زیبا، کارشناسی تصویرسازی، کارشناسی New Media، کارشناسی هنر و طراحی، کارشناسی Indigenous Art، کارشناسی تاریخ هنر و هنرهای استودیویی، کارشناسی تاریخ هنر، کارنشاسی هنرهای تجسمی، کارشناسی نویسندگی خلاق، کارشناسی بازیگری، کارشناسی طراحی و تهیه‌کنندگی، کارشناسی موسیقی و تئوری موسیقی و کارشناسی تهیه‌کنندگی تئاتر.

کارشناسی ارشد هنرهای زیبا

گرایش‌های هنرهای زیبا در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌های کانادا از‌این‌قرارند: کارشناسی ارشد هنرهای زیبا، کارشناسی ارشد تاریخ هنر، کارشناسی ارشدهنرهای تجسمی، کارشناسی ارشد هنرهای استودیویی، کارشناسی ارشد تهیه‌کنندگی رسانه و کارشناسی ارشد نقاشی.

دانشگاه‌های برتر برای تحصیل هنرهای زیبا در کانادا

فهرست دانشگاه‌های هنرهای زیبا در کانادا بسیار طولانی است؛ به‌همین‌دلیل، دانشجویان در انتخاب دانشگاه مردد می‌شوند. بااین‌حال، تعدادی از دانشگاه‌های معتبر برای تحصیل هنرهای زیبا در کانادا عبارت‌اند از: دانشگاه تورنتو، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه آلبرتا، دانشگاه مونترال، دانشگاه مک‌مستر، دانشگاه اوتاوا، دانشگاه واترلو، دانشگاه وسترن، دانشگاه یورک و دانشگاه لیکهد.


شرایط تحصیل هنرهای زیبا در کانادا

دانشگاه‌های مختلف شرایط متفاوتی برای پذیرش دانشجویان در نظر می‌گیرند‌؛ اما برخی از این شرایط عمومی است. درادامه، به شرایط عمومی مهم برای پذیرش در دانشگاه‌های ارائه‌دهندۀ هنرهای زیبا در کانادا به‌تفکیک مقطع تحصیلی (کارشناسی و کارشناسی ارشد) اشاره می‌کنیم.

مقطع کارشناسی

مدرک دیپلم (مدرکی دال بر گذراندن دورۀ متوسطه) و مدرک آیلتس با نمرۀ حداقل 6.5 یا مدرکی معادل و پورتفلیو که ممکن است برای برخی از دانشگاه‌ها نیاز باشد.

مقطع کارشناسی ارشد

مدرک کارشناسی چهارساله از دانشگاه یا مؤسسه‌های آموزشی تأییدشده (این مدرک باید از رشته‌هایی نظیر طراحی، هنرهای زیبا، هنرهای رسانه، معماری یا دیگر زمینه‌های مربوط به این حوزه باشد) و پورتفلیو و نمرۀ آیلتس حداقل 6.5 (مدرک معادل انگلیسی).

مدارک موردنیاز برای تحصیل هنرهای زیبا در کانادا

برخی از مدارک عمومی موردنیاز برای تحصیل هنرهای زیبا در کانادا بدین‌شرح‌اند: ریزنمره‌های رسمی، اسکن رونوشت گذرنامه، رزومه (CV)، توصیه‌نامه (Letter of Recommendation و Reference Letter) ، نمرۀ زبان (مدرک زبان)، انگیزه‌نامه و... . شایان ذکر است منظور از Letter of Recommendation نامه‌ای است که استاد متقاضی یا کارفرمای او برای دانشگاه یا مؤسسۀ خاصی می‌نویسد و ارسال می‌کند؛ اما Reference Letter نامه‌ای است که برای استفادۀ کلی‌تر به خود متقاضی داده و با عباراتی نظیر To Whom It May Concern یا Dear Sir/ Madame آغاز می‌شود. 

فرصت‌های شغلی هنرهای زیبا در کانادا

تحصیل هنرهای زیبا در کانادا فرصت‌های شغلی متعددی پیش روی فارغ‌التحصیلان قرار می‌دهد. برخی از این فرصت‌های شغلی عبارت‌ا‌ند از: مربی موسیقی، تهیه‌کنندۀ هنری، طراح، مربی نقاشی و تصویرگری، ادیتور، تصویرگر، طراح گرافیک، مدیر گالری هنری، متخصص رنگ‌شناسی و درمانگر هنری.

درآمد فارغ‌التحصیل هنرهای زیبا در کانادا

فارغ‌التحصیلان رشتۀ هنرهای زیبا در کانادا سالانه به‌طور متوسط حدود سی‌هزار دلار کانادا درآمد کسب می‌کنند؛ البته این درآمد به نوع شغل و مهارت و تجربۀ آن‌ها بستگی دارد و ممکن است بیشتر شود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: