مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل انرژی های تجدید پذیر در کانادا

تحصیل انرژی های تجدید پذیر در کانادا

کانادا با داشتن بیش از 200000 دانشجوی خارجی، یک بازیگر مهم و بزرگ جهانی در حوزه‌ی آموزش عالی است. محبوبیت این کشور در بین دانشجویان خارجی جای تعجب ندارد- کانادا کشوری است که به مُدارا معروف است و با داشتن چندین دانشگاه در سطح و اندازه‌ی جهانی، منطقی است که داوطلبان این کشور را برای تحصیل انتخاب کنند.

برخورداری از آب تمیز و سوخت‌های فسیلی، خطر کاهش تنوع زیستی، افزایش جمعیت و مصرف بی‌رویۀ منابع جهانی باعث شده است دولت‌های مختلف سیاست‌هایی را در زمینۀ انرژی‌های تجدیدپذیر و انرژی‌های پایدار اتخاذ کنند؛ به‌همین‌دلیل، فارغ‌التحصیلان آموزش عالی در زمینه‌های مختلف انرژی‌های تجدیدپذیر به افرادی مهم در این حوزه تبدیل شده‌اند. دانشجویان کارشناسی ارشد مهندسی و مدیریت سیستم‌های پایدار درک بسیاری از اقتصاد پیچیده و فناوری و سیاست‌های انرژی‌های تجدیدپذیر دارند؛ ازاین‌رو، کشورهای پیشرفتۀ جهان می‌کوشند تا این رشته را در دانشگاه‌ها به‌سرعت گسترش دهند و از دانش دانشجویان بومی و بین‌المللی برای سیاست‌های زیست‌محیطی دولت‌ها استفاده کنند. دانشجویان با تحصیل انرژی‌های تجدیدپذیر در کانادا، چشم‌انداز شغلی روشنی پیش‌روی‌ خود می‌بینند. در این مقاله، از چندوچون تحصیل انرژی‌های تجدیدپذیر (Renewable Energy) در دانشگاه‌های مختلف کانادا و شرایط شغلی آن در کانادا سخن خواهیم گفت.

مهندسی و مدیریت انرژی‌های تجدیدپذیر در کانادا

دانشجویان برای تحصیل انرژی‌های تجدیدپذیر در کانادا یکی از حوزه‌های مدیریت یا مهندسی را می‌توانند انتخاب کنند. دانشجویان با تحصیل کارشناسی ارشد مهندسی انرژی تجدیدپذیر با مسائل مربوط به تولید انرژی و مهارت‌هایی فنی موردنیاز آشنا می‌شوند که آنان را برای رهبری و سیاست‌گذاری شرکت‌های نوپای دولتی و غیردولتی آماده می‌کنند. دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت انرژی تجدید‌پذیر نیز با تفکر انتقادی و حل خلاقانۀ مشکلات آشنا و با ترکیب اصول مهندسی و مهارت‌های فنی، به متخصصانی برای تعامل و توسعۀ صنایع در انرژی‌های تجدیدپذیر تبدیل می‌شوند. مهارت‌های موردنیاز برای تحصیل انرژی‌های تجدیدپذیر در کانادا عبارت‌اند از: آشنایی با مهارت‌های فنی، درک بازارهای جهانی انرژی، اقتصاد، سیاست‌های نظارتی، تجزیه‌وتحلیل هزینه‌ها و روش‌های پژوهش صنعتی.

درآمد فارغ‌التحصیلان انرژی‌های تجدیدپذیر در کانادا

زمینه‌های اصلی اشتغال در حورۀ انرژی‌های تجدیدپذیر در کانادا از تولید و طراحی ساختما‌ن‌های سبز و مهندسی و مقاوم‌سازی ساختمان‌هاست که تقریباً 87درصد نیروی کار این رشته را تشکیل می‌دهند. بیشتر متخصصان انرژی در شرکت‌های مختلف به طراحی و اجرای پروژه‌های سبز مشغول‌ می‌شوند. ناگفته نماند حدود 75درصد نیروی کار را فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی و 7درصد را فارغ‌التحصیلان مقاطع کارشناسی ارشد یا دکتری در رشته‌های مرتبط با انرژی‌های تجدیدپذیر تشکیل می‌دهند. برای اشتغال در زمینه‌های مختلف رشتۀ یادشده به‌ این مهارت‌ها نیاز است: توانایی توسعۀ شاخص‌ها و برنامه‌ها و استراتژی‌های پایدار، ارتباط و مشارکت با ذینفعان، توسعه و هماهنگی اجرای برنامه‌های بهره‌وری انرژی، ارزیابی‌های زیست‌محیطی، برقراری ارتباط مؤثر از طریق نوشتن، مدیریت بودجه و سرمایۀ مالی، هدایت افراد و تشکیل پرونده‌ای تجاری برای پیاده‌سازی فناوری‌های جدید. فرصت‌های شغلی و درآمدهای فارغ‌التحصیلان رشتۀ انرژی‌های تجدیدپذیر در کانادا عبارت‌اند از: 1. مدیر پروژهای تجدیدپذیر بین 70،667 تا 101،476هزار دلار کانادا؛ 2. مهندس انرژی تجدیدپذیر بین 80 تا 150هزار دلار کانادا؛ 3. مدیر انرژی بین 60 تا 97هزار دلار کانادا؛ 4. مدیر پروژۀ ساختمان‌های سبز بین 69 تا 108هزار دلار کانادا؛ 5. طراحی ساختمان‌های سبز بین 50 تا 87هزار دلار کانادا؛ 6. تحلیل سیاست‌گذاری انرژی بین 74 تا 125هزار دلار کانادا؛ 7. مدیر بازاریابی و مدیریت کسب‌وکار بین 78 تا 132هزار دلار کانادا.


تحصیل انرژی‌های تجدیدپذیر در کالج لیک‌لند

کالج لیک‌لند (Lakeland College) در استان ورمیلون قرار گرفته است و یکی از کالج‌های مهم برای تحصیل انرژی‌های تجدیدپذیر در کانادا به‌حساب می‌آید. این کالج در سال 1913 تأسیس شد و امروزه بیش از هفت‌هزار نفر دانشجو در دو پردیس آن مشغول تحصیل هستند. کالج لیک‌لند رشتۀ محافظت و انرژی تجدیدپذیر را ارائه می‌دهد که تحصیل آن تمام‌وقت یا پاره وقت ست و دوسال به‌طول می‌انجامد و تمامی دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. دانشجویان با تحصیل در کالج لیک‌لند دانش لازم برای اشتغال در حرفه‌ای جدید در زمینۀ انرژی‌های تجدیدپذیر همچون انرژی خورشیدی را کسب می‌کنند. همچنین، افراد شاغل در این حرفه با تحصیل رشتۀ مذکور مهارت‌های‌شان را می‌توانند افزایش دهند.

تحصیل انرژی‌های تجدیدپذیر در دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشکدۀ علوم کاربردی دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia) در ایالت ونکوور قرار دارد و ازجمله دانشگاه‌هایی است که برای تحصیل انرژی‌های تجدیدپذیر در کانادا پیشنهاد می‌شود. دانشگاه‌ بریتیش کلمبیا در مقطع کارشناسی ارشد شاخه‌ای از این رشته را باعنوان رهبری مهندسی در مهندسی انرژی‌های پاک (Engineering Leadership in Clean Energy Engineering) ارائه می‌دهد. تحصیل این رشته یک سال زمان می‌برد و زبان تدریس دروس انگلیسی‌ست و شهریۀ سالانۀ آن 29،810 دلار کانادا درنظر گرفته شده است.

تحصیل انرژی‌های تجدیدپذیر در کالج سنتنیال

کالج سنتنیال (Centennial College) در تورنتو واقع است و رشته‌ای باعنوان فناوری و مهندسی سیستم‌های انرژی را در مقطع دیپلم حرفه‌ای ارائه می‌دهد. تحصیل این رشته در کالج سنتنیال سه سال طول می‌کشد و تمامی دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند.

تحصیل انرژی‌های تجدیدپذیر در کالج دورهام

کالج دورهام (Durham College) دوره‌های شش‌ماهه‌ای باعنوان فناوری محیط‌زیست ارائه می‌دهد. دانشجویان به‌منظور تحصیل این رشته در کالج دورهام مدرک دیپلم مرتبط و حداقل نمره‌های 12 در دروس زبان انگلیسی و ریاضی باید ارائه دهند و 13،825دلار کانادا شهریه بپردازند. برخی از مشاغل پیش روی فارغ‌التحصیلان رشتۀ فناوری محیط‌زیست از این قرارند تکنیسن سازگاری با محیط‌زیست، مشاور محیط‌زیست، تکنیسن میکروبیولوژی محیط‌زیست و تکنیسن آزمایشگاه.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: