مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مهندسی عمران در دانشگاه بریتیش کلمبیا

مهندسی عمران در دانشگاه بریتیش کلمبیا

به عنوان یک مهندس عمران در کانادا، شما کار طراحی، اجرا، ساخت، نظارت و نگهداری از ساختمان ها و دیگر زیرساخت ها مثل جاده، راه آهن ها، فرودگاه ها، نیروگاه ها، پل ها، سیستم های آب رسانی و … را انجام خواهید داد. پروژه های بزرگ عمرانی مستلزم حل مسائل پیچیده، مدیریت بودجه های کلان، تضمین ایمنی و تحویل به موقع خواهد بود. در حرفه مهندسی عمران، شما ممکن است که در صنایع خصوصی یا دولتی کار کنید و یا خویش فرما باشید. با افزایش هزینه گذاری بر روی ساخت و ساز و سایر فعالیت های ساختمانی، تقاضا برای مهندسان عمران در کانادا در حال افزایش است. مهندسی عمران، رشته مهندسی حرفه ای است که با طراحی، ساخت و حفاظت از محیط ساخته شده فیزیکی و طبیعی، شامل راه ها، پل، کانال، سد، فرودگاه، سیستم های فاضلاب، خطوط لوله، اجزا و قطعات سازه ای ساختمان ها و راه آهن ها سروکار دارد. رشته مهندسی عمران در کل دنیا به خصوص کانادا به عنوان رشته ای شناخته می شود که کمترین نرخ بیکاری را دارند. این امر هم بواسطه ی ماهیت کاربردی رشته ی مهندسی عمران و نیاز بازار کار به نیروهای با انگیزه می باشد.

رشتۀ مهندسی عمران و سازه با طراحی و ساخت و نگه‌داری زیرساخت‌هایی سروکار دارد که روزانه از آن استفاده می‌کنیم؛ مانند ساختمان‌ها، جاده‌ها، پل‌ها و سیستم‌های آب و انرژی. مهندسان عمران باید برنامه‌هایشان را برای یافتن راه‌حل مشکلات پیچیده مانند افزایش جمعیت انسانی یا بلایای طبیعی تطبیق دهند. بی‌راه نیست اگر بگوییم مهندسی عمران صنعتی است که دائماً با خواسته‌ها و نیازهای جامعه سازگار است. کانادا یکی از کشورهایی است که در زمینۀ حوزۀ مهندسی عمران و سازه دانشگاه‌های معتبری دارد. دانشگاه بریتیش کلمبیا یکی از دانشگاه‌های برتر کاناداست که در شهر ونکوور استان بریتیش کلمبیا قرار دارد. دانشگاه دولتی بریتیش کلمبیا سال 1908 تأسیس شد و از دانشگاه‌های برتر کانادا برای تحصیل رشتۀ مهندسی عمران و سازه به‌شمار می‌رود. در این مطلب، قصد داریم دربارۀ مهندسی عمران در دانشگاه بریتیش کلمبیا سخن بگوییم.


رتبه‌بندی دانشگاه بریتیش کلمبیا

در تازه‌ترین رتبه‌بندی وبگاه QS در سال 2022، دانشگاه بریتیش کلمبیا چهل‌وششمین دانشگاه معتبر جهان و سومین دانشگاه برتر کانادا شناخته شده و در رشتۀ مهندسی عمران و سازه نیز جایگاه بیست‌وپنجم را در میان دانشگاه‌های مطرح دنیا ازآنِ خود کرده است. دانشگاه دولتی بریتیش کلمبیا رشتۀ مهندسی عمران را در مقاطع تحصیلی مختلفی ارائه می‌دهد.

کارشناسی عمران در کانادا

دانشگاه بریتیش کلمبیا دورۀ کارشناسی مهندسی عمران را در پردیس اوکاناگان ارائه می‌دهد. تحصیل این دوره چهار سال به‌طول می‌انجامد و دانشجویان در سال‌های اول و دوم دروس اساسی و علوم پایه مانند ریاضی، فیزیک، شیمی، مکانیک جامدات، مکانیک سیالات و سازه‌ها و در سال‌های سوم و چهارم دروس مربوط به محیط‌زیست، ژئوتکنیک، هیدرولیک، سازه‌ها و مهندسی حمل‌و‌نقل را می‌گذرانند. گفتنی است در سال‌های سوم و چهارم، دانشجویان دوره‌های آزمایشگاهی را نیز باید پشت‌سر بگذارند و در سال آخر تحصیل، به‌صورت گروهی روی پروژۀ طراحی یا آزمایشگاه فعالیت کنند. 

کارشناسی ارشد دانشگاه UBC

دورۀ کارشناسی ارشد مهندسی عمران در دانشگاه بریتیش کلمبیا مناسب متقاضیانی است که می‌خواهند در برنامه‌ای تحقیقاتی و بدون ارائۀ پایان‌نامه شرکت کنند. کلاس‌های دورۀ یادشده در دانشکدۀ علوم کاربردی پردیس دانشگاهی ونکوور و دپارتمان مهندسی عمران برگزار می‌شود. در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه بریتیش کلمبیا، این گرایش‌های تخصصی مهندسی عمران ارائه می‌شود: مهندسی سیستم‌های محیطی، مهندسی ژئوتکنیک، مهندسی هیدروتکنیک، مدیریت پروژه و ساخت و ساز، مهندسی سازه و زلزله و مهندسی حمل‌و‌نقل.

شایان ذکر است نوع تخصص در گواهینامۀ کارشناسی ارشد مهندسی عمران در دانشگاه بریتیش کلمبیا ذکر نخواهد شد و متقاضیان پاره‌وقت یا تمام‌وقت در این رشته می‌توانند تحصیل کنند.

علاوه‌بر رشتۀ ذکر‌شده، رشتۀ علوم کاربردی در مهندسی عمران نیز در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه بریتیش کلمبیا ارائه می‌شود و مناسب متقاضیانی است که تمایل دارند در رشته‌ای پایان‌نامه‌محور شرکت کنند. گرایش‌های تخصصی علوم کاربردی در مهندسی عمران ازاین‌قرارند: مواد در مهندسی عمران، مکانیک سیالات محیطی، مهندسی سیستم‌های محیطی، مهندسی زمین و محیط‌زیست، مهندسی ژئوتکنیک، مهندسی هیدروتکنیک، مدیریت پروژه و ساخت‌و‌ساز، مهندسی سازه و زلزله و مهندسی حمل‌و‌نقل.


دکتری عمران دانشگاه بریتیش کلمبیا

تحصیل رشتۀ مهندسی عمران در مقطع دکتری دانشگاه بریتیش کلمبیا تمام‌وقت و پژوهش‌محور است. گرایش‌های تخصصی مهندسی عمران در مقطع دکتری عبارت‌اند از: مواد در مهندسی عمران، مکانیک سیالات محیطی، مهندسی سیستم‌های محیطی، مهندسی زمین و محیط‌زیست، مهندسی ژئوتکنیک، مهندسی هیدروتکنیک، مدیریت پروژه و ساخت‌و‌ساز، مهندسی سازه و زلزله و مهندسی حمل‌و‌نقل. شایان ذکر است تحصیل رشتۀ مهندسی عمران در مقطع دکتری دانشگاه یادشده حداقل سه‌ سال و حداکثر شش‌ سال به‌طول می‌انجامد و حداقل نمرۀ زبان برای پذیرش در آن 100 برای مدرک تافل یا 7 برای مدرک آیلتس است.

علاقه‌مندان به تحصیل در مقطع دکتری رشتۀ مهندسی عمران برای تکمیل دورۀ پایان‌نامۀ خود چهار مرحلۀ امتحان جامع، دفاع از پروپوزال، دورۀ ABD و درنهایت دفاع از رساله را باید پشت‌سر بگذارند. منظور از دورۀ ABD زمانی‌ است که دانشجویان همۀ واحدهایشان را به‌جز رساله گذرانده‌اند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: