مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
موسیقی در دانشگاه مک گیل

موسیقی در دانشگاه مک گیل

با قرار گرفتن در شهر شگفت‌ انگیز مونترال در استان کبک، دانشگاه مک‌ گیل یک دانشگاه تحقیقاتی شناخته‌ شده در سطح جهان است که در سال 1821 تاسیس شد. نکته‌ی جالب این است که این دانشگاه، یکی از دو موسسه‌ی آموزش عالی در خارج از آمریکاست که در کنار دانشگاه تورنتو، عضو انجمن دانشگاه‌های آمریکاست. از زمان آغاز به‌کار آن، این دانشگاه به یک قطب فکری با شهرت برجسته‌ی آکادمیک تبدیل شده است. در اکثر رتبه‌ بندی‌های دانشگاهی، مک‌ گیل پیوسته جزء 50 دانشگاه برتر جهان و همچنین یکی از 3 دانشگاه برتر کانادا قرار داشته است.

دانشگاه مک‌ گیل هم‌اکنون بیش از 40000 دانشجو دارد و دانشجویان به بیش از 300 دوره‌ی تحصیلی در دانشکده‌های هنر، علوم، مهندسی، پزشکی و مدیریت دسترسی دارند. این دانشگاه دارای شهرت بین‌المللی برجسته‌ای در میان جامعه‌ی دانشجویان خارجی است و تقریباً 30% از جامعه‌ی دانشجویی این دانشگاه را دانشجویان خارجی تشکیل می‌دهند. با عقد قرارداد همکاری با بیش از 160 دانشگاه در سراسر جهان، این دانشگاه دارای ارتباطات بین‌المللی خوبی است که امکان تحصیل در دانشگاه‌های دیگر و برنامه‌های تبادل دانشجو را فراهم می‌کند.

موسیقی هنر تلفیق اصوات مختلف در یک زمان و تولید صدای گوش‌نواز است. موسیقی ممکن است حاصل تولید صداهایی از سازهای موسیقی یا صدای انسان یا هر دو باشد. این رشته در دانشگاه‌های معتبر جهان، از‌جمله کانادا تدریس می‌شود. در کانادا، دانشگاه‌های مختلفی از‌جمله دانشگاه مک گیل رشتۀ موسیقی را در مقاطع تحصیلی مختلف ارائه می‌دهند. دانشگاه یادشده سال 1821 در شهر مونترال تأسیس شد و در دانشکدۀ موسیقی‌اش، دو دپارتمان پژوهش و نوازندگی به‌چشم می‌خورد که می‌توان در حوزه‌های متنوع رشتۀ موسیقی در آن‌ها تحصیل کرد. در این مطلب، بیشتر دربارۀ تحصیل رشتۀ موسیقی در دانشگاه مک گیل صحبت خواهیم کرد.

رتبه‌بندی دانشگاه مک گیل

در تازه‌ترین رتبه‌بندی وبگاه QS در سال 2022، دانشگاه مک گیل بیست‌وهفتمین دانشگاه معتبر جهان و دومین دانشگاه برتر کانادا شناخته شده است. افزون‌بر‌این، دانشگاه مذکور در رشتۀ موسیقی در جایگاه سی‌ونُهم دانشگاه‌های مطرح دنیا ایستاده است. دانشگاه دولتی مک گیل رشتۀ موسیقی را در مقاطع تحصیلی مختلف و گرایش‌های متنوعی ارائه می‌دهد.

مقاطع تحصیلی دانشکدۀ موسیقی در دانشگاه مک گیل

همان‌طور‌که گفتیم، دانشکدۀ موسیقی در دانشگاه مک گیل دو دپارتمان پژوهش و نوازندگی دارد. در دپارتمان پژوهش دانشکدۀ موسیقی دانشگاه مک گیل، رشته‌های مرتبط با مطالعات عمومی، ترکیب (Composition)، آموزش موسیقی، کارآفرینی موسیقی، تاریخ موسیقی و موسیقی‌شناسی، فناوری موسیقی، تئوری موسیقی و ضبط صدا و در دپارتمان نوازندگی آن، رشته‌های مرتبط با کنداکت، موسیقی پیشین (Early Music)، جاز، سازهای ارکستری، ارگ و گیتار، پیانو، صدا و اپرا ارائه می‌شوند. در‌ادامه، با رشته‌های موسیقی ارائه‌شده در مقاطع تحصیلی این دانشگاه آشنا می‌شویم.


کارشناسی موسیقی در دانشگاه مک گیل

کارشناسی موسیقی در دانشگاه مک گیل رشته‌های اصلی و گرایش‌هایی از موسیقی را شامل می‌شود که در دو دپارتمان پژوهش و نوازندگی ارائه می‌شوند. دوره‌های اصلی موسیقی در مقطع کارشناسی (Bachelor of Music Majors) دانشگاه مک‌گیل موسیقی، کامپزیشن، تاریخ موسیقی، تئوری موسیقی، موسیقی پیشینیان (سازها)، موسیقی پیشینیان (صدا)، جز (ساز و صدا)، سازهای ارکستری، ارگ یا گیتار، پیانو و صدا را دربر می‌گیرد. دوره‌های فرعی موسیقی (Bachelor of Music Minors) نیز از‌این‌قرارند: کامپزیشن، رهبری گروه (Conducting)، موسیقی پیشینیان، اجرای جاز، تنظیم و آهنگ‌سازی جاز، آموزش موسیقی، کارآفرینی موسیقی، تاریخ موسیقی، کاربردهای فناوری موسیقی، علم و فناوری موسیقی و تئوری موسیقی. علاوه‌بر دوره‌های ذکر‌شده، دانشکدۀ هنر دانشگاه مک گیل دورۀ کارشناسی موسیقی را نیز برای علاقه‌مندان به تحصیلات گسترده در حوزۀ موسیقی ارائه می‌دهد.

تحصیل دوره‌های اصلی (Majors) کارشناسی موسیقی در دانشگاه مک گیل چهار‌ساله و زبان تدریس دروس انگلیسی است. معمولاً متقاضیان در مدت چهار سال تحصیل 125 واحد درسی را با حداقل معدل B- باید بگذرانند. شایان ذکر است دانشجویان دورۀ کارشناسی در هر نیمسال 15 تا 18 واحد باید بگذرانند. اگر آنان متقاضی دورۀ تمام‌وقت باشند، 12 واحد یا بیشتر می‌توانند در هر نیمسال انتخاب کنند و اگر متقاضی دورۀ پاره‌وقت باشند، 11 واحد یا کمتر. مدارک عمومی موردنیاز برای شرکت در دوره‌های کارشناسی موسیقی دانشگاه مک‌گیل بدین‌شرح‌اند: مدرک دیپلم معتبر با حداقل معدل 75 یا بیشتر، مدرک زبان انگلیسی معتبر (تافل 80 یا آیلتس 6.5 یا دولینگو 115)، توصیه‌نامۀ موسیقی از یکی از استادان و سابقۀ تحصیلی. گفتنی است متقاضیان تحصیل در دوره‌های فرعی (Minors) موسیقی هم‌زمان با دورۀ اصلی در رشته‌ای مینور نیز می‌توانند تحصیل کنند. دوره‌های مینور موسیقی در دانشگاه مک گیل 18واحدی هستند.

کارشناسی ارشد موسیقی دانشگاه مک گیل

دورۀ کارشناسی ارشد رشتۀ موسیقی در دانشگاه مک گیل همانند دورۀ کارشناسی به‌صورت دوره‌های پژوهشی و اجرایی ارائه می‌شود. دوره‌های پژوهشی (Research) موسیقی برنامه‌های پژوهشی موسیقی، کامپوزیشن، آموزش موسیقی، تاریخ موسیقی، فناوری موسیقی، تئوری موسیقی، ضبط صدا و تخصص مطالعات جنسیتی و زنان در موسیقی‌شناسی یا نظریۀ موسیقی را شامل می‌شود. دوره‌های اجرایی (Performance) نیز این برنامه‌ها را دربر می‌گیرند: رهبری گروه (Conducting)، موسیقی پیشین (سازها و صدا)، اجرای جاز (ساز و صدا)، اپرا و صدا، سازهای ارکستری و گیتار، ارگ و پیانو.

تحصیل دورۀ کارشناسی ارشد موسیقی در دانشگاه مک گیل دو‌ سال به‌طول می‌انجامد و همۀ دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شود و متقاضیان در انتهای دوره پایان‌نامه باید ارائه دهند. متقاضیان تحصیل در دورۀ تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد به گذراندن امتحان‌های مربوط به تعیین سطح آمادگی تحصیلی‌شان در حوزۀ موسیقی ملزم هستند. معمولاً آنان در مدت دو سال تحصیل 45 واحد درسی باید بگذرانند و در‌نهایت، پایان‌نامه‌ای 20 تا 30 صفحه‌ای همراه با مقاله‌ای تحلیلی ارائه دهند.

دکتری موسیقی مک گیل

دورۀ دکتری رشتۀ موسیقی در دانشگاه مک گیل متشکل از کامپزیشن، آموزش موسیقی، موسیقی‌شناسی، فناوری موسیقی، تئوری موسیقی، مطالعات اجرایی و ضبط صداست. تحصیل در گرایش تخصصی مطالعات جنسیتی و زنان برای همۀ برنامه‌های دکتری به‌جز مطالعات اجرایی و ضبط صدا امکان‌پذیر است. تحصیل دورۀ دکتری موسیقی در دانشگاه مک گیل شش‌ساله و تمام‌وقت است و در انتهای دوره، دانشجویان رسالۀ دکتری باید ارائه دهند. درضمن، در انتهای سال دوم دانشجویان دورۀ دکتری موسیقی در آزمون جامع شفاهی و کتبی باید شرکت کنند. نکتۀ جالب دربارۀ دورۀ دکتری موسیقی دانشگاه مک گیل این است که هر هفته همایش‌هایی در دانشکدۀ موسیقی دانشگاه مذکور برگزار می‌شود و دانشجویان دکتری موظف‌اند در چهار دورۀ سخنرانی در همایش‌ها شرکت کنند و در هر دوره حداقل در 9 سخنرانی حضور یابند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: