مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بررسی پرونده های اکسپرس اینتری ظرف 6 ماه

بررسی پرونده های اکسپرس اینتری ظرف 6 ماه

قبل از همه‌گیری کرونا، دولت کانادا قصد داشت اکثر درخواست‌های مهاجرتی اکسپرس اینتری را ظرف شش ماه بررسی کند. با این حال، به دلیل همه‌گیری کرونا، متقاضیان مجبور شده اند خیلی بیشتر از حد معمول منتظر بمانند. متقاضیان غیر کانادایی اکسپرس اینتری برنامه Non-Canadian Experience Class (CEC) به طور متوسط بیش از 20 ماه است که منتظر جواب از اداره مهاجرت -پناهندگی و شهروندی کانادا (Immigration, Refugees and Citizenship Canada IRCC) هستند تا درخواست های اقامت دائم خود را نهایی کنند.

خوشبختانه، سازمان IRCC اخیراً تأیید کرده است که به زودی اکثر درخواست‌های جدید اکسپرس اینتری Express Entry را ظرف شش ماه بررسی خواهد کرد، و این امر زمانی اجرایی خواهد شد که این سازمان دعوت نامه های اکسپرس اینتری را برای نامزدهای برنامه فدرال اسکیل ورکر Federal Skilled Worker (FSWP)، برنامه تجربه کانادایی ( CEC = Canadian Experience Class) و برنامه فدرال ترید ورکرFederal Skilled Trades (FSTP) در اوایل جولای از سر بگیرد.

تغییر شرایط اکسپرس اینتری در اوایل جولای به دلایل مختلفی خبر مهمی است. اولاً، اکسپرس اینتری اصلی‌ترین روشی است که سازمان  IRCC از نیروهای ماهر برای ورود کانادا استقبال می‌کند. دعوت نامه های اقامت دائم برای برای نامزدهای برنامه فدرال اسکیل ورکر FSWP از دسامبر 2020 به طور موقت متوقف شده است، با اینکه نامزدهای برنامه CEC از سپتامبر 2021 دعوت نامه دریافت نکرده اند، اما در ماه جولای دیگر اینگونه نخواهد بود. برنامه FSWP اصلی‌ترین روشی بود که کانادا از مهاجران ماهر بین سال‌های 1967 و شروع همه‌گیری استقبال کرد، در حالی که برنامه CEC یک سوم از رکوردشکنی 405،000 مهاجری را که کانادا در سال 2021 پذیرش گرفتن را شامل شد، از سرگیری دعوت‌نامه‌ها برای این دو برنامه علاوه بر فراهم کردن صدها هزار نفر، به آنان فرصتی برای دستیابی به هدفشان برای کسب اقامت دائم کانادا می دهد. 


از سرگیری قرعه کشی ها نیز خبری خوشایند برای کارفرمایان کانادایی است. آمارها نشان می دهند  که کانادا بیش از 800،000 شغل خالی دارد و کمترین نرخ بیکاری در تاریخ را به خود اختصاص داده است. کارفرمایان برای کمک به رفع کمبود کارگران خود به مهاجرانی با استعدادهای بیشتر نیاز دارند. اینکه اکسپرس اینتری به حالت عادی باز می گردد و اکثر درخواست های جدید ظرف شش ماه بررسی می شوند به این معنی است که کارفرمایان در آینده نزدیک به افراد ماهر بیشتری دسترسی خواهند داشت که برای حمایت و بهبود وضعیت اقتصادی کانادا پس از همه گیری بسیار مهم است.

زمان پردازش شش ماهه نیز برای متقاضیان مهاجر قابل توجه است زیرا اکسپرس اینتری بار دیگر سریعترین راه برای نیروهای ماهر جهت دریافت اقامت دائم کانادا خواهد بود. زمان پردازش بیش از 100 راه مهاجرتی دیگر ارائه شده توسط کانادا بیش از شش ماه است.

به این ترتیب، به نفع شماست که پروفایل اکسپرس اینتری خود را به موقع برای قرعه کشی های همه برنامه ها در اوایل جولای آماده کنید. اما باید توجه داشته باشید که آماده سازی و آپلود پروفایل شما در وب سایت سازمان IRCC زمان می برد، بنابراین باید از هم اکنون این فرآیند را شروع کنید. مشاورین و وکلای مجموعه زنگنه می توانند در این راه همراه شما باشند. ممکن است برای رزرو و تکمیل آزمون زبان خود به زمان نیاز داشته باشید. علاوه بر این، ممکن است برای دریافت یک ارزیابی مدرک تحصیلی (در صورت نیاز)، و جمع آوری سایر مدارک لازم به زمان بیشتری نیاز داشته باشید. زمان بسیار مهم است، بنابراین بهتر است برای جلوگیری از تأخیر سریعتر دست به کار شوید.

حتی اگر قبل از ماه جولای وارد pool اکسپرس اینتری شوید، مزایای عمده ای برایتان وجود دارد. برای اولین بار، سازمان IRCC به برگزاری قرعه کشی های اکسپرس اینتری به صورت دو هفته ای برای دعوت از نامزدهای برنامه نامزد استانی Provincial Nominee Program (PNP) اقدام می کند. اکنون حضور در pool به شما این شانس را می دهد که توسط یک استان یا منطقه دعوت شوید تا برای برنامه PNP آنها درخواست دهید. اگر نامزد شوید، تقریبا تضمین قابل قبولی برای دریافت دعوتنامه اقامت دائم از سازمان IRCC دارید. دومین مزیت اصلی این است که در صورتی که سازمان IRCC نیاز به استفاده از قانون tie-breaker خود داشته باشد، احتمالش زیاد است که به موفقیت دست پیدا کنید. هنگامی که چندین نامزد دارای حداقل سیستم رتبه بندی جامع (CRS-Comprehensive Ranking System) باشند که سازمان IRCC برای دعوت به اقامت دائم به آن نیاز دارد، این سازمان کاندیداهایی که پروفایل خود را در تاریخ قبلی آپلود کرده اند را در اولویت قرار می دهد.

با نگاهی به آینده، اکسپرس اینتری به ایفای نقش برجسته در سیستم مهاجرت و اقتصاد کانادا ادامه خواهد داد. از سال 2024، سازمان کانادایی IRCC به دنبال استقبال از بیش از 110،000 مهاجر اکسپرس اینتری در سال است. شما نیز می توانید با شروع در اسرع وقت این فرآیند، در میان بسیاری از مهاجرانی باشید که از زمان سریع اکسپرس اینتری بهره مند می شوند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ویزا استارت آپ چیست؟
ویزا استارت آپ چیست؟

ویزا استارت آپ به افرادی که می خواهند کسب و کار خودشان را در کانادا راه اندازی کنند، اجازه می دهد به کانادا سفر کنند و کسب و کارشان را راه اندازی کنند بعد از مدت کوتاهی اقامت دائم و تابعیت کانادا به این افراد و خانوادهشان داده می شود ...

بیشتر بخوانید
چطور برای ویزا استارت آپ صلاحیت کسب کنم؟
چطور برای ویزا استارت آپ صلاحیت کسب کنم؟

داشتن حداقل ۱۰٪ سهام کسب و کاری که می خواهید راه اندازی کنید و مدرک آیلتس از جمله موارد مورد نیاز برای کسب صلاحیت است ...

بیشتر بخوانید
مدارک مورد نیاز برای ویزا استارت آپ چیه؟
مدارک مورد نیاز برای ویزا استارت آپ چیه؟

مهمترین مدارک لازم برای درخواست ویزا استارت آپ بیزینس پلن، نامه حمایتی از سرمایه گذار و مدرک آزمون زبان انگلیسی یا فرانسوی است. ترجمه مدارکی مثل شناسنامه، پاسپورت، گواهی سلامت و سابقه کیفری هم لازم هستند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: