مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بیاموزید، کسب درآمد کنید و اقامت بگیرید.

بیاموزید، کسب درآمد کنید و اقامت بگیرید.

در حال حاضر بیش از 500،000 دانشجوی بین المللی در سرتاسر کانادا مشغول به تحصیل هستند. افرادی که کانادا را برای تحصیل انتخاب می کنند نه تنها از کیفیت بالای دوره های آموزشی بهره می برند، بلکه می توانند با تحصیل و کار مسیر زندگی خود را تغیر داده و شهروند کانادا شوند.

مسیر تحصیلی که می تواند به شهروند کانادایی شدن منجر شود را می توان در سه حرف زیر خلاصه کرد.

بیاموزید، کسب درآمد کنید و اقامت بگیرید.

تحصیل در کانادا

دانشجویان بین المللی زیادی کانادا را برای تحصیل از میان کشورهایی از جمله آمریکا، استرالیا، انگلستان و فرانسه انتخاب می کنند، زیرا شرایطی که کانادا برای تحصیلات در نظر گرفته است در خیلی از کشورها دیده نمی شود.

  • دانشجویان بین المللی در کانادا اجازه ی کار تا 20 ساعت در هفته را در طول ترم دارند و در زمان تعطیلات دانشگاه ها می توانند به صورت تمام وقت مشغول به کار شوند.
  • هزینه ی شهریه ی دانشگاه ها برای دانشجویان بین المللی در مقایسه با سایر کشورها (آمریکا، استرالیا، انگلستان) پایین تر است.
  • همسر یا شریک قانونی دانشجوی بین المللی می تواند همراه با وی به کانادا بیایید و اجازه ی کار به آن ها داده می شود و محدودیتی برای ساعت کاری یا انتخاب کارفرما ندارند.
  • دانشجویان بین المللی در کانادا می توانند با فرزندان خود به کانادا بیایند و فرزندشان می تواند در مدارس دولتی در مقاطع دبستان یا راهنمایی بدون درخواست اجازه ی تحصیل، مشغول به تحصیل شود.
  •  شهرهای بزرگ کانادا در میان بهترین شهرهای دانشجویی دنیا طبق گزارش QS قرار دارند، شهر مونترال بهترین شهر دانشجویی دنیاست و شهرهای ونکور و تورنتو با اختلافی نه چندان زیادی از مونترال قرار دارند.
  • فارغ التحصیلان می توانند در کانادا تا  سه سال با اجازه ی کار بعد از فارغ التحصیلی (post-graduation work permit) مشغول به کار شوند.
  • برخلاف بعضی از کشورها که راه را برای دانشجویان بعد از اتمام تحصیل می بندد و از آن ها می خواهند کشور را ترک کنند یا راه های سختی را برای ادامه زندگی پیش رویشان قرار می دهند، کشور کانادا برای فارغ التحصیلان و افرادی که مشغول به تحصیل هستند مسیرهایی را در نظر گرفته است که بتوانند اقامت کانادا را به دست بیاورند. 
  • فرآیند کانادا liberal citizenship naturalization  این امکان را فراهم می آورد که روزهایی را که دانشجویان بین المللی مشغول به تحصیل بوده اند را برای دریافت اقامت حساب کنند.

به نظر فوق العاده نیست؟ اما به یاد داشته باشید این راه یک مسیر دو طرفه است. افرادی که قصد ادامه ی تحصیل در این کشور را دارند در ابتدا لازم است، چند مرحله را پشت سر بگذارند تا بتوانند از این شرایط استفاده کنند.

برنامه ی تحصیلی مناسبی در کالج یا دانشگاه انتخاب کنید

صدها انسیتو در کانادا وجود دارد که می توانید از میان آنها انتخاب کنید. ممکن است در حال حاضر زمینه ی مورد علاقه تان برای تحصیل را انتخاب کرده باشید یا براساس برخی از ویژگی ها شهر مورد علاقه خود را انتخاب کرده باشید.

  • دانشگاه های کانادا پایگاه داده ی قوی را برای پژوهش در اختیار شما قرار می دهند.
  • کالج ها و دانشگاه های کانادا این امکان را برای شما فراهم کرده اند که بتوانید برنامه ی تحصیلی مورد علاقه تان را پیدا کنید.
  • در مجله ی Maclean می توانید نکاتی را که برای انتخاب دانشگاه/کالج که باید مدنظر داشته باشید را بخوانید.

    ما نیز مقاله ی زیر را برای شما آماده کرده ایم.


مطمین شوید که دانشگاه DLI است

دانشجویان بین المللی که تصمیم دارند در کشور کانادا در برنامه ایی که بیش از6 ماه زمان می برد، تحصیل کنند باید اجازه تحصیل دریافت کنند. افرادی که می خواهند برای اجازه تحصیل درخواست بدهند باید نامه ی پذیرش از یک انسیتو آمورشی مشخص شده (DLI) ارائه دهند. یک مرکز DLI، انسیتویی است که از طرف دولت استانی یا فدرال این اجازه را دارد که میزبان دانشجویان بین المللی باشد.

دریافت پذیرش کانادا

مرحله ی بعدی دریافت پذیرش از دانشگاه/کالج است. افرادی که می خواهند برای اخذ پذیرش از دانشگاه اقدام کنند، باید به اخرین مهلت برای ارسال مدارک، مدرک زبان مورد نیاز و مدارکی که برای تایید صلاحیت هست،دقت نمایند و نکته حائز اهمیت این است که بدانید دانشگاه/کالج آموزش از راه دور دارد یا خیر، این نکته در اخذ ویزای تحصیلی شما مهم است.

نامه ی پذیرش 

داشتن نامه ی پذیرش از موسسه ایی DLI حیاتی است، بدون این مدرک،امکان دارد نتوانید اجازه ی تحصیل بگیرید.

اجازه ی تحصیل در کانادا

 این مدرک توسط اداره ی (Immigration, Refugees and Citizenship Canada IRCC) صادر می شود و به شما اجازه ی تحصیل در کانادا داده می شود.

کسب درآمد کنید

اقتصاد کشور کانادا در حال رشد و پیشرفت است، به عنوان یک فارغ التحصیل که تحصیل در کانادا را انتخاب کرده است، می توانید بخشی از این اقتصاد متنوع باشید.

همانگونه که در بالا گفته شد، دانشجویان بین المللی می توانند قبل از اتمام تحصیلاتشان وارد بازار کار شوند، که به آن ها کمک میکند درآمدی ماهیانه داشته باشند، تجربه ی کار در کانادا را بدست آورند و ارتباطات قوی را برای خود بسازند که شانس یافتن کار بعد از فارغ التحصیلی را بالا ببرند.

شانس درآمد بالا با داشتن اجازه ی کار بعد از فارغ التحصیلی(post-graduation work permit) حاصل می شود.

اجازه ی کار بعد از فارغ التحصیلی شرایطی را برای شما فراهم می آورد که با توجه به شرایط تحصیلتان می توانید تا سه سال در هر شغلی که بخواهید و در هر کجای کانادا مشغول به کار باشید، که قدم اول زندگی و کانادایی شدن شماست.

اخذ اقامت کانادا

با انتشار برنامه های بلند پروازانه دولت کانادا برای مهاجرین در نوامبر سال 2017، وزیر مهاجرت کانادا احمد حسین اعلام کرد که دانشجویان بین المللی  و فارغ التحصیلان  بهترین کاندیدها برای دریافت اقامت دائم هستند، زیرا در حال حاضر وابستگی هایی به کانادا دارند، 'آن ها کشور را به خوبی می شناسند، آن ها به یک زبان یا گاها هر دو زبان رسمی کشور صحبت می کنند و به طور معمول تجربه ی کار دارند.بنابراین می توانیم اطمینان داشته باشیم که می توانند در جامعه ی کانادا باشند.'

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: