مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
7 دانشگاه ارزان برای دانشجویان بین المللی در فنلاند

7 دانشگاه ارزان برای دانشجویان بین المللی در فنلاند

فنلاند در سراسر جهان به‌عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای زندگی شناخته شده است. در دو دهه‌ی گذشته، این کشور پیوسته جزو بهترین مکان‌ها بواسطه‌ی سیستم مراقبت‌های بهداشتی، شهروندان شاد، اقتصاد قدرتمند و آموزش عالی بوده است. در واقع، آموزش برای فنلاندی‌ها بسیار مهم است. آن‌ها بواسطه‌ی روش‌های آموزشی نوآورانه، سیستم آموزشی باکیفیت و کاربردی و داشتن تعداد بالای مردم دارای مدرک دانشگاهی (تقریباً 40٪) شهره هستند. در این مقاله، به بررسی دانشگاه‌های ارزان در فنلاند برای دانشجویان خارجی می‌پردازیم.

چگونگی تحصیل در فنلاند برای دانشجویان خارجی

برای تحصیل در فنلاند، کارهای زیادی وجود دارد که دانشجویان خارجی باید انجام دهند. فرایند درخواست پذیرش برای دانشگاه‌های فنلاند می‌تواند دشوار باشد.

آیا می‌توانم در فنلاند رایگان تحصیل کنم؟

این سوالی است که بسیاری از دانشجویان خارجی در مورد تحصیل در فنلاند می‌پرسند. پاسخ به این سوال کوتاه این است: 'بله'، اما باید برنامه‌ریزی زیادی از قبل انجام دهید تا این امر محقق شود.


5 نکته‌‌ی مهمی که باید در مورد آموزش در فنلاند بدانید

شما باید بین دانشگاه یا پلی‌تکنیک، یکی را انتخاب کنید

دو نوع موسسه‌ی آموزش عالی وجود دارد: دانشگاه‌های عادی و دانشگاه‌های علمی کاربردی که غالباً به آن‌ها 'پلی‌تکنیک' می‌گویند. تفاوت اصلی بین این دو این است که در پلی‌تکنیک می‌توانید مدرک لیسانس و فوق‌لیسانس بگیرید و در دانشگاه‌ها علاوه بر این دو مدرک، می‌توانید مدرک دکترا نیز بگیرید.

گرفتن مدرک لیسانس، تنها یک گام با رسیدن به هدف واقعی فاصله دارد: مدرک کارشناسی ارشد

اکثر دانشجویان بلافاصله پس از پایان دوره‌ی کارشناسی خود، مدرک کارشناسی ارشدشان را نیز می‌گیرند. مقطع کارشناسی تنها به‌عنوان یک 'مرحله' برای گرفتن مدرک کارشناسی ارشد محسوب می‌شود، به‌ویژه به این دلیل که امروزه اکثر مشاغل نیاز به داشتن مدرک کارشناسی ارشد دارند.

اکثر دانشگاه‌ها حتی یک فرایند پذیرش جداگانه برای دوره‌‌های کارشناسی ارشد خود ندارند و پس از اتمام مقطع کارشناسی، می‌توانید مستقیماً به مقطع کارشناسی ارشد بروید.

فقط شهروندان غیر اتحادیه‌ی اروپا شهریه پرداخت می‌کنند

تا سال 2017، آموزش عالی برای همه رایگان بود، اما امروزه فقط برای شهروندان فنلاند و دانشجویان اتحادیه‌ی اروپا رایگان است.

دانشجویان غیر اتحادیه‌ی اروپا باید شهریه‌هایی بین 6000 تا 18000 دلار در سال پرداخت کنند. بنابراین، به‌یاد داشته باشید که اگر از اتحادیه‌ی اروپا آمده‌اید، هزینه‌های تحصیلی زیر برای شما اعمال نمی‌شود.

برنامه‌های تحصیلی به زبان انگلیسی وجود دارد، اما برنامه‌های به زبان فنلاندی رایگان هستند.

اگرچه زبان‌های سوئدی و فنلاندی، زبان‌های رسمی این کشور هستند، اما پیدا کردن برنامه‌ی تحصیلی به زبان انگلیسی به‌هیچ وجه سخت نخواهد بود.

با این حال، اگر چالش یادگیری زبان فنلاندی را قبول کنید و یک برنامه‌ی آموزش فنلاندی را انتخاب کنید، احتمالاً از پرداخت شهریه معاف خواهید شد حتی اگر از اتحادیه‌ی اروپا نباشید.

امتحانات عنصر اصلی پذیرش در دانشگاه‌های فنلاند هستند

پذیرش معمولاً بر روی نتایج امتحانات ورودی و معدل دبیرستان شما متمرکز است. عناصری همچون مقاله، فعالیت‌های فوق‌برنامه، خدمات اجتماعی و ... به‌ندرت هنگام انتخاب دانشجویان جدید در نظر گرفته می‌شود.

دانشگاه‌های ارزان فنلاند

دانشگاه هلسینکی

هزینه‌ی تحصیل: 14000 دلار در سال

دانشگاه هلسینکی که جزو بهترین دانشگاه‌های جهان قرار دارد، بیش از 300 سال پیش، در سال 1640 تاسیس شد. این دانشگاه هم‌اکنون و براساس رتبه‌بندی QS از بهترین دانشگاه‌های جهان، صد و هفتمین دانشگاه برتر جهان است و بیشترین تعداد رشته‌ها را در فنلاند ارائه می‌دهد.

این دانشگاه ارزان در فنلاند دارای 11 دانشکده‌ی حقوق، هنر، علوم، پزشکی، کشاورزی و جنگلداری، علوم زیست‌محیطی، علوم اجتماعی، الهیات، علوم آموزشی، دامپزشکی و علوم اجتماعی است.

دانشگاه هلسینکی دارای 4 پردیس در شهر هلسینکی است که بیش از 36000 دانشجو در آن تحصیل می‌کنند. این دانشگاه همچنین دارای 11 موسسه‌ی تحقیقاتی است که برنامه‌هایی به زبان انگلیسی در تمام سطوح آموزش عالی برگزار می‌کند. با این حال، تنوع بیشتری برای برنامه‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا وجود دارد.

در مورد هزینه‌های تحصیل، دانشگاه هلسینکی جزو دانشگاه‌های نسبتاً گران این فهرست محسوب می‌شود. دانشجویان غیر اتحادیه‌ی اروپا باید سالانه 13000 یورو بپردازند. با این حال، برنامه‌های تحصیلی به زبان‌های سوئدی و فنلاندی برای همه‌ی دانشجویان خارجی کاملاً رایگان است. برنامه‌های دکترا نیز از پرداخت شهریه برای همه معاف هستند و در صورت نیاز به کمک مالی، بورسیه‌هایی وجود دارد که فقط به دانشجویان خارجی اعطاء می‌شود.


دانشگاه واسا

هزینه‌ی تحصیل: از 10800 تا 13000 دلار در سال

برای کسانی که می‌خواهند رشته‌ای را در حوزه‌ی تجارت یا امور مالی دنبال کنند، دانشگاه واسا، دانشگاه مناسبی است. این دانشگاه به‌عنوان مدرسه‌ی اقتصاد آغاز به‌کار کرد و بعد رشته‌های بیشتری در آن گسترش یافت.

این دانشگاه هم‌اکنون دارای چهار دانشکده‌ی حسابداری و مالی، فن‌آوری و نوآوری، بازاریابی و ارتباطات و مدیریت است و برنامه‌های تحصیلی خود را در تمام سطوح آموزش عالی برگزار می‌کند. با این حال، برنامه‌های تدریسی به زبان انگلیسی فقط برای مقطع کارشناسی ارشد و دکترا وجود دارد.

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد از 10000 تا 12000 یورو در سال تحصیلی متغیّر است و این دانشگاه بین 50% تا 100% معافیت از پرداخت شهریه را به بهترین دانشجویان خود ارائه می‌دهد.

دانشگاه فنلاند شرقی

هزینه‌ی تحصیل: از 8650 تا 16250 دلار در سال

دانشگاه فنلاند شرقی به‌تازگی (2010) و پس از ادغام دو موسسه‌ی آموزش عالی تاسیس شده است. اگرچه دانشگاهی نسبتاً جدیدالتاسیس است، اما هم‌اکنون جزو بهترین دانشگاه‌های جهان محسوب می‌شود. در رتبه‌بندی QS از بهترین دانشگاه‌های جهان در سال 2020، داشگاه فنلاند شرقی رتبه‌ی 498 را از آن خود کرده است.

این دانشگاه با بیش از 15000 دانشجو دارای چهار دانشکده‌ی علوم اجتماعی و مطالعات بازرگانی، علوم و جنگلداری، علوم بهداشت و درمان و فلسفه است و در دو پردیس واقع شده: یکی در شهر Joensuu و دیگری در شهر Kuopio.

اگر می‌خواهید برنامه‌ای تحصیلی به زبان انگلیسی انتخاب کنید، این برنامه‌ها فقط برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا وجود دارد و هزینه‌ی تحصیل در آن‌ها بین 8000 تا 15000 یوروست. این دوره‌ها همچنین دارای بورسیه و معافیت از شهریه می‌باشند.

دانشگاه تامپره

شهریه: 6500 تا 13000 دلار در سال

دانشگاه تامپره پس از ادغام دو موسسه‌ی آموزش عالی که تقریباً یک قرن به ارائه‌ی آموزش می‌پرداختند، پا به عرصه‌ی وجود گذاشت. از آنجایی‌که این دانشگاه در شهر تامپره که مهم‌ترین مرکز صنعتی کشور است قرار دارد، آن‌ها به‌واسطه‌ی دوره‌‌های تحصیلی خود در حوزه‌ی فن‌آوری و مهندسی شهرت دارند.

دانشگاه تامپره، یکی از جدیدترین موسسات آموزش عالی در فنلاند است که در سال 2019 تاسیس شده و هم‌اکنون با بیش از 20000 دانشجو، دارای 7 دانشکده‌ی آموزش و فرهنگ، فن‌آوری اطلاعات و علوم ارتباطات، پزشکی و فن‌آوری بهداشت و درمان، مهندسی و علوم طبیعی، مدیریت و تجارت، علوم اجتماعی و محیط زیست است.

این دانشگاه دارای برنامه‌هایی به زبان انگلیسی در تمام سطوح آموزش عالی است و هزینه‌ی تحصیل در آن بین 6000 تا 12000 یورو در یک سال تحصیلی است.

دانشگاه علمی کاربردی آرکادا

هزینه‌ی تحصیل: از 5500 تا 11900 دلار در سال

دانشگاه علوم کاربردی آرکادا در سال 1996 و زمانی تاسیس شد که چهار موسسه‌ی تخصصی در هم ادغام شدند. این دانشگاه برای بیش از 2500 دانشجو برنامه‌های تحصیلی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی برگزار می‌کند.

این پُلی‌تکنیک دارای پنج بخش مدیریت بازرگانی و تحلیل، فرهنگ و رسانه، انرژی و فن‌آوری مواد، بهداشت و درمان و بهداشت و رفاه است و پردیس اصلی آن در هلسینکی، پایتخت فنلاند واقع شده است.

شهریه‌ی دوره‌های کارشناسی از 5000 تا 8500 یورو در یک سال تحصیلی است. در مقطع کارشناسی ارشد، هزینه‌های تحصیل بین 10000 تا 11000 یوروست.

این دانشگاه، بورسیه‌های تحصیلی تا 50٪ به همه‌ی دانشجویان خارجی ارائه می‌دهد، اما فقط برای مقطع کارشناسی.

دانشگاه اولو

هزینه‌ی تحصیل: بین 10800 تا 14000 دلار در سال

دانشگاه اولو که بیش از 50 سال پیش و در سال 1958 تاسیس شد، براساس رتبه‌بندی QS از بهترین دانشگاه‌های جهان، در رتبه‌ی 374 جهان قرار دارد.

13000 دانشجو در 7 دانشکده‌ی فن‌آوری اطلاعات و مهندسی برق، بیوشیمی و پزشکی مولکولی، علوم انسانی، علوم، آموزش، پزشکی و فن‌آوری تحصیل می‌کنند. این دانشگاه همچنین دارای یک مدرسه‌ی بازرگانی نیز هست.

دانشگاه اولو دارای چهار موسسه‌ی تحقیقاتی است که در بیش از 70 رشته‌ی تحصیلی مشغول به فعالیت می‌باشند و دو پردیس در شهر اولو دارد.

21 برنامه‌ی تحصیلی وجود دارد که کاملاً به زبان انگلیسی تدریس می‌شود و هزینه‌ی تحصیل برای آن‌ها بین 10000 تا 13000 یوروست. در صورتی‌که دانشجویان خارجی نیاز به کمک‌های مالی داشته باشند، بورسیه‌هایی وجود دارد که بین 50 تا 75 درصد هزینه‌ها را پوشش می‌دهد.

دانشگاه آلتو

هزینه‌ی تحصیل: بین 13000 تا 16250 دلار در سال

ما این فهرست را با دومین دانشگاه بزرگ فنلاند یعنی دانشگاه آلتو به‌پایان می‌رسانیم. این دانشگاه پس از ادغام سه دانشگاه مهم در سال 2010 تاسیس شد، دانشگاه‌هایی که همه‌ی آن‌ها بیش از یک قرن پیش تاسیس شدند. دانشگاه آلتو با بیش از 17000 دانشجو و براساس رتبه‌بندی QS بهترین دانشگاه‌های جهان، در رتبه‌ی 134 جهان قرار دارد.

این دانشگاه به‌دلیل روش‌های نوآورانه در تدریس که منجر به ایجاد استارت‌آپ‌های متعدد شده شناخته می‌شود.

دانشگاه آلتو دارای 6 دانشکده‌ی علوم، بازرگانی، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی و هنر، طراحی و معماری و همچنین دارای موسسات تحقیقاتی گوناگون است که بیشتر آن‌ها در شهر اسپو قرار دارند، اما برخی نیز در شهرهای دیگر واقع شده‌اند.

با توجه به هزینه‌های تحصیل، برنامه‌های تحصیلی کارشناسی به‌زبان انگلیسی 12000 یورو در سال هزینه دارد. در مورد برنامه‌های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی، هزینه‌ی تحصیل 15000 یورو در سال است. این دانشگاه یک بورسیه‌ی تحصیلی دارد که بین 50٪ تا 100٪ هزینه‌های تحصیل را پوشش می‌دهد. اگر به مقطع دکترا علاقه‌مند هستید، این مقطع برای همه‌ی دانشجویان خارجی کاملاً رایگان است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 دانشگاه برتر  پزشکی در فنلاند
5 دانشگاه برتر پزشکی در فنلاند

فنلاند دارای استاندارد زندگی بالایی است و بر آموزش متخصصان پزشکی قوی و آماده در دانشکده‌های پزشکی خود اهمیت زیادی می‌دهد. در نتیجه، تحصیل در رشته‌ی پزشکی در فنلاند متضمن این است که شما آموزش خوبی دریافت خواهید کرد. تعداد زیادی از برنامه‌های تحصیلی در فنلان ...

بیشتر بخوانید
7 دلیل برای انتخاب فنلاند
7 دلیل برای انتخاب فنلاند

آیا در مورد تحصیل در فنلاند کنجکاو هستید؟ فنلاند با داشتن یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی در جهان و همچنین با داشتن چند دانشگاه با رتبه‌ی بالا، برای هر فردی که به‌دنبال تحصیل با کیفیت بالا در خارج از زادگاه خود است ایده‌آل می‌باشد. چه پایتخت ساحلی هلسینکی ب ...

بیشتر بخوانید
تحصیل رایگان در فنلاند
تحصیل رایگان در فنلاند

در فنلاند، بسیاری از دانشگاه‌ها بدون شهریه هستند، چون هزینه‌ی تحصیل در این کشور توسط دولت تامین می‌شود. دانشجویانی که قصد تحصیل در فنلاند را دارند، فقط باید هزینه‌های زندگی خود همچون خورد و خوراک، خوابگاه، کتاب، سفر و ... را پرداخت کنند که هزینه‌ی آن چیزی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: