مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
7 دلیل برای انتخاب فنلاند

7 دلیل برای انتخاب فنلاند

آیا در مورد تحصیل در فنلاند کنجکاو هستید؟ فنلاند با داشتن یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی در جهان و همچنین با داشتن چند دانشگاه با رتبه‌ی بالا، برای هر فردی که به‌دنبال تحصیل با کیفیت بالا در خارج از زادگاه خود است ایده‌آل می‌باشد. چه پایتخت ساحلی هلسینکی باشد، چه شهر دانشگاهی قرون وسطایی تورکو و چه شهر داخلی محبوب تامپره، فنلاند قطعاً مقصد مناسبی برای تحصیل می‌باشد. اگر می‌خواهید تحصیلاتی در سطح و کلاس جهانی داشته باشید، در سبک زندگی کشورهای اسکاندیناوی غرق شوید و در شادترین کشور روی زمین تحصیل کنید، به گزینه‌ی دیگر جز فنلاند فکر نکنید! در این مقاله، در این مورد بحث خواهیم کرد که چه چیزی فنلاند را به یکی از بهترین مکان‌ها برای تحصیل در جهان تبدیل ساخته است.

سیستم آموزشی در سطح و کلاس جهانی در فنلاند

با داشتن یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی در جهان، جای تعجب نیست که بیش از 14000 دانشجوی خارجی هم‌اکنون در فنلاند تحصیل می‌کنند. برحسب نمرات ریاضی، علوم و ریدینگ، فنلاند در کنار کشورهایی همچون آمریکا، بریتانیا، استرالیا و نیوزلند قرار دارد و از سال 2019، دانشگاه‌های فنلاند در بین 3 درصد دانشگاه‌های برتر جهان قرار دارند. از همان اوایل دوران کودکی، مدارس فنلاند دانش‌آموزان را برای مواجهه با جهان حقیقی آماده می‌کنند و به آن‌ها ابزارهای لازم برای داشتن یک زندگی هدفنمد را می‌دهند. با استفاده از یک رویکرد چندرشته‌ای، دانشجویان آموزش می‌بینند که خودآموزی، حل مسئله و خودسازی را با هم ترکیب کنند.

هزینه‌های تحصیل ارزان در فنلاند

در حالیکه تحصیل در دانشگاه‌های فنلاند برای دانشجویان فنلاندی و سایر کشورهای اتحادیه‌ی اروپا رایگان است، هزینه‌های تحصیل برای دانشجویان خارجی از 6000 تا 16000 یورو در سال متغیّر می‌باشد. با این حال، بورسیه‌های تحصیلی در فنلاند به دانشجویان اختصاص پیدا می‌کند. بسیاری از دانشگاه‌ها بورسیه‌های سخاوتمندانه‌ای را غالباً براساس شایستگی‌های علمی به دانشجویان خارجی اعطاء می‌کنند. برخی دانشگاه‌ها ممکن است کل هزینه‌ی تحصیل را پرداخت کنند، اما پرداخت بورسیه‌ی تحصیل برای درصدی از شهریه شایع‌‌تر است.

برابری و آزادی در جامعه فنلاند

برابری و آزادی، شالوده‌ی اصلی سیستم آموزشی در فنلاند است. در فنلاند، همه‌ی دانشجویان فرصت‌های برابر آموزشی با کیفیت بالا دریافت می‌کنند و دانشجویان معمولاً با نام کوچک‌شان توسط اساتید خود مورد خطاب قرار می‌گیرند. آزادی آموزشی یک ارزش اولیه در دانشگاه‌های فنلاند است. برخلاف آمریکا یا بریتانیا، دانشجویان در فنلاند این آزادی را دارند که تصمیم بگیرند در کدام واحدها تحصیل کنند و سیستم آموزشی در فنلاند این تضمین را می‌کند که هر دانشجو با مجموعه‌ای از مهارت‌ها و دانش‌های ضروری برای استخدام فارغ‌التحصیل می‌شود.

استاندارد بالای زندگی در فنلاند

فنلاند از سطح بالای زندگی برای دانشجویان و خانواده‌ها برخوردار است. نه‌تنها سیستم‌های آموزشی و سیستم بهداشت و درمان در فنلاند دارای کیفیت بالایی می‌باشد، بلکه هزینه‌های زندگی نیز برای اکثر دانشجویان قابل‌مدیریت است، به‌خصوص که تخفیف‌های دانشجویی زیادی برای غذا و حمل و نقل در کل فنلاند به دانشجویان اختصاص پیدا می‌کند. تعادل بین کار و زندگی نیز بخش مهمی از زندگی در جامعه‌ی فنلاند است. کار، تحصیل و تعطیلات به یک اندازه در این کشور در اولویت قرار دارد. بنابراین، کارکنان و دانشجویان می‌توانند از بهره‌‌ی کار خود لذت ببرند و در ساعات تعطیل با خانواده و دوستان خود استراحت کنند.


مقصدهای سفر زیبا و جذاب در فنلاند

فنلاند دارای مناظر طبیعی زیبا، جاذبه‌ها و شگفتی‌های طبیعی است که در هر فصل شما را به سفر ترغیب می‌کند. اگر رویای غوطه‌ور شدن در زیبایی‌های طبیعت فنلاند را دارید، می‌توانید به دریاچه‌ی سایما یا پارک ملی دریای اژه سفر کنید و بسته به زمان سال، ممکن است آنقدر خوش‌شانس باشید که چشمان‌تان به شفق شمالی یا خورشید نیمه‌شب باز شود. فنلاند همچنین دارای موزه‌های روبازی همچون Seurasaari، Luostarinmäki و قلعه‌ی Suomenlinna برای علاقه‌مندان به تاریخ است و برخی دیگر ممکن است ترجیح دهند از موزه‌ی مومین در تامپره دیدن کنند که نمایشگاه‌هایی را به‌یاد این شخصیت‌های ادبی دوست‌داشتنی برگزار می‌کند.

فرصت‌های شغلی برای دانشجویان در فنلاند

خبر خوب برای دانشجویانی که رویای شغلی دارند این است که اکثر دانشگاه‌های فنلاند، خدمات شغلی را به دانشجویان خارجی ارائه می‌دهند. در زمان جستجوی شغل، آن‌ها در کنار شما هستند، چه به‌دنبال شغل دانشجویی می‌گردید و چه به‌دنبال یک موقعیت شغلی تمام‌وقت برای بعد از فارغ‌التحصیلی خود. در فنلاند، داشتن یک شغل پاره‌وقت در کنار تحصیل، غیرمعمول نیست- طبق آمار، 55 درصد دانشجویان فنلاندی اظهار داشته‌اند که در حین تحصیل، قرارداد کاری داشته‌اند. اگر علاقه‌مند به کار پاره‌وقت در ترم تحصیلی خود هستید، ویزای دانشجویی به شما این اجازه را می‌دهد که حداکثر تا 25 ساعت در هفته کار کنید.

مسیرهای اقامت دائم برای مهاجران در فنلاند

برای دانشجویان خارجی که عاشق فنلاند می‌شوند و تصمیم می‌گیرند پس از فارغ‌التحصیلی نیز در این کشور بمانند، ویزای 1 ساله‌ی پس از تحصیل اعطاء می‌شود تا در حین اقامت‌شان، به‌دنبال شغل بگردند. پس از بدست آوردن یک شغل تمام‌وقت، می‌توانید جلوتر بروید و برای اخذ مجوز اقامت مبتنی بر کار اقدام کنید. اخذ مجوزهای اقامت مبتنی بر کار، تسهیل‌کننده‌ی اقامت دائم است- پس از چهار سال کار پیوسته در فنلاند، واجد شرایط اخذ مجوز اقامت دائم خواهید شد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 دانشگاه برتر  پزشکی در فنلاند
5 دانشگاه برتر پزشکی در فنلاند

فنلاند دارای استاندارد زندگی بالایی است و بر آموزش متخصصان پزشکی قوی و آماده در دانشکده‌های پزشکی خود اهمیت زیادی می‌دهد. در نتیجه، تحصیل در رشته‌ی پزشکی در فنلاند متضمن این است که شما آموزش خوبی دریافت خواهید کرد. تعداد زیادی از برنامه‌های تحصیلی در فنلان ...

بیشتر بخوانید
7 دانشگاه ارزان برای دانشجویان بین المللی در فنلاند
7 دانشگاه ارزان برای دانشجویان بین المللی در فنلاند

این سوالی است که بسیاری از دانشجویان خارجی در مورد تحصیل در فنلاند می‌پرسند. پاسخ به این سوال کوتاه این است: 'بله'، اما باید برنامه‌ریزی زیادی از قبل انجام دهید تا این امر محقق شود. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل رایگان در فنلاند
تحصیل رایگان در فنلاند

در فنلاند، بسیاری از دانشگاه‌ها بدون شهریه هستند، چون هزینه‌ی تحصیل در این کشور توسط دولت تامین می‌شود. دانشجویانی که قصد تحصیل در فنلاند را دارند، فقط باید هزینه‌های زندگی خود همچون خورد و خوراک، خوابگاه، کتاب، سفر و ... را پرداخت کنند که هزینه‌ی آن چیزی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: