مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل رایگان در فنلاند

تحصیل رایگان در فنلاند

در فنلاند، بسیاری از دانشگاه‌ها بدون شهریه هستند، چون هزینه‌ی تحصیل در این کشور توسط دولت تامین می‌شود. دانشجویانی که قصد تحصیل در فنلاند را دارند، فقط باید هزینه‌های زندگی خود همچون خورد و خوراک، خوابگاه، کتاب، سفر و ... را پرداخت کنند که هزینه‌ی آن چیزی در حدود 600 یورو در ماه تخمین زده می‌شود. فنلاند در شمال اروپا بین سوئد، نروژ و روسیه واقع شده و بخشی از اتحادیه‌ی اروپا و عضوی منحصربه‌فرد از خانواده‌ی کشورهای اسکاندیناوی است. فنلاندی‌ها همیشه به‌دنبال یک راه‌حل عملی هستند و شکست‌های احتمالی‌شان را به گام‌هایی رو به جلو تبدیل می‌کنند. فنلاندی‌ها به‌شدت به نابرابری در حوزه‌ی آموزش ایمان دارند. سیستم آموزش عالی فنلاند با داشتن ارتباطات فعال بین‌المللی، سلسله مراتب پایین و آزادی علمی، یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی در جهان به‌شمار می‌آید. تحصیل در فنلاند فقط تحصیل صرف نیست، فرصتی است برای دوست‌یابی، ایجاد شبکه‌های قوی و تجربه‌ی رویدادهای جدید در زندگی. فنلاند کشوری امن است که همه چیز در آن کار می‌کند و طبیعت همیشه نزدیک شما قرار دارد. زبان انگلیسی، سومین زبان غیررسمی در فنلاند است. فنلاند به‌دنبال متفکرانی است که تفکر خاص خود را دارند. اگر می‌خواهید متمایز شوید، کاری انجام دهید که دیگران انجام نمی‌دهند و پتانسیل و ظرفیت‌های خود را بهبود بخشید.

فهرست عناوین




چرا باید فنلاند را انتخاب کنید؟

  • زندگی در صلح‌آمیزترین و پایدارترین کشور جهان
  • تحصیل در یکی از بهترین سیستم‌های آموزش عالی در جهان
  • زندگی در یکی از سالم‌ترین اکوسیستم‌های جهان
  • تنفس در سومین هوای پاک جهان
  • ارتقای مهارت‌های خود در نوآورترین کشور جهان

هزینه‌های زندگی در فنلاند

هزینه‌ی زندگی در فنلاند در کل حدود 600 یورو در ماه برآورد می‌شود، اگرچه این به عادت‌های خرج کردن دانشجویان نیز بستگی دارد. هزینه‌هایی که دانشجو متعهد می‌شود، پرداخت کرایه‌ی خوابگاه دانشجویی است که حدود 300 یورو در ماه می‌باشد، صرف ناهار در غذاخوری که بین 2.30 تا 4.30 یورو برای دانشجویان کارشناسی و 4.25 تا 6.20 برای دانشجویان کارشناسی ارشد آب می‌خورد.

مراحل درخواست پذیرش برای دانشجویان کارشناسی در فنلاند

تمام درخواست‌های پذیرش از طریق پذیرش دانشگاه و سرویس UAF در فنلاند انجام می‌شود. این سرویس هیچ هزینه‌ای ندارد و تنها کاری که دانشجو باید انجام دهد این است که یک حساب کاربری در وب‌سایت آن‌ها ایجاد و شروع به درخواست پذیرش کند.

از تمامی دانشجویانی که برای پذیرش در مقطع کارشناسی اقدام می‌کنند، انتظار می‌رود که هنگام ورود به فنلاند، در امتحان ورودی شرکت کنند. امتحان ورودی، روش اصلی برای اخذ پذیرش در دوره‌های کارشناسی در دانشگاه‌های فنلاند است. این سیاست نه‌تنها برای دانشجویان خارجی بلکه برای دانشجویان فنلاندی نیز اعمال می‌شود.

ذکر این نکته ضروری است که آزمون ورودی، یک آزمون کتبی مرتبط با رشته‌ی تحصیلی است. حداقل نمره‌ی مورد نیاز توسط هیات پذیرش دانشگاه مشخص می‌شود.

طول زمان درخواست برای تحصیل در فنلاند

طول زمان درخواست برای دوره‌‌های کارشناسی در فنلاند، غالباً بین ماه‌های مارس و آوریل است. لازم به ذکر است که دوره‌های کارشناسی به زبان‌های سوئدی یا فنلاندی تدریس می‌شود.

طول زمان درخواست برای دوره‌‌های تحصیلات تکمیلی از ماه نوامبر شروع می‌شود و در 31 ژانویه به‌پایان می‌رسد. لازم به ذکر است که دوره‌‌های تحصیلی دارای مهلت‌های گوناگونی هستند. بنابراین، دانشجویان باید سعی کنند مهلت‌های دانشگاه را در وب‌سایت خود دانشگاه بررسی کنند تا آگاه شوند چه زمانی باید درخواست دهند.




شهریه و هزینه‌های تحصیل در فنلاند

همانطور که قبلاً گفته شد، تحصیل در فنلاند رایگان است و این موضوع برای دانشجویان خارجی نیز صادق است.

برای هزینه‌های دانشجویی خود، بادقت برنامه‌ریزی کنید

یکی از جنبه‌های مهم تحصیل در فنلاند، بحث مسائل مالی است. به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، معمولاً باید مستقلاً هزینه‌های زندگی روزانه‌‌ی خود همچون غذا، اقامت، مسافرت، بیمه و... را پوشش دهید. اگر دانشجوی کشوری غیر از اتحادیه‌ی اروپا هستید، معمولاً باید شهریه‌ای متناسب با دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد خود پرداخت کنید.

به چه میزان پول برای تحصیل نیاز خواهید داشت؟

برای هزینه‌های زندگی روزانه‌‌ی خود، توصیه می‌کنیم حداقل 700 تا 900 یورو در ماه کنار بگذارید.

اگر دانشجوی غیر اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا هستید که برای دوره‌‌های کارشناسی یا کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی درخواست می‌دهید، احتمالاً مشمول هزینه‌های تحصیل نیز خواهید شد. شهریه‌ی سالانه به دوره‌ی تحصیلی‌تان بستگی دارد که از حدود 4000 تا 18000 یورو متغیّر است. دانشگاه‌ها، بورسیه‌های تحصیلی را نیز برای این دوره‌های تحصیلی اختصاص می‌دهند.

کار پاره‌وقت برای دانشجویان تمام ملیّت‌ها مجاز است، اما پیدا کردن کار پاره‌وقت ممکن است خیلی هم آسان نباشد، به‌خصوص اگر با زبان فنلاندی یا سوئدی آشنا نباشید. به همین دلیل، نباید برنامه‌های مالی خود را صرفاً براساس گزینه‌ی یافتن شغل پاره‌وقت تنظیم کنید. همچنین، به‌یاد داشته باشید که درآمد حاصل از کار احتمالی پاره‌وقت ممکن است به‌تنهایی برای پوشش تمام هزینه‌های شما کافی نباشد.

بورسیه‌ی تحصیلی برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

دانشگاه‌های فنلاند و UAS به دانشجویان مستعد غیر اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا که در دوره‌‌های کارشناسی یا کارشناسی ارشد پذیرش شده‌اند، بورسیه‌ی تحصیلی می‌دهد. هر دانشگاه/UAS بورسیه‌ی تحصیلی خاص خود را دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این بورسیه‌ها، به وب‌سایت‌های موسسات آموزشی خود مراجعه کنید. شما معمولاً همزمان با درخواست پذیرش، می‌توانید برای این بورسیه‌ها اقدام کنید.

برای دانشجویان اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا، بورسیه‌های تحصیلی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نسبتاً نادر است، چون دانشجویان اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا نیازی به پرداخت شهریه ندارند. اما شما می‌توانید دانشگاه/UAS انتخابی خود را بررسی کنید که آیا آن‌ها بورسیه‌ی تحصیلی ارائه می‌دهند که مختص دانشجویان اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا باشد یا نه.

با این حال، بورسیه‌های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد هم برای دانشجویان اتحادیه‌ی اروپا و هم برای دانشجویان غیر اتحادیه‌ی اروپا که در برنامه‌های کارشناسی ارشدErasmus Mundus پذیرفته شده‌اند، در دسترس است.

بورسیه‌ی تحصیلی برای مقطع دکترا

طرح‌های بورسیه‌ی ملی (بورسیه‌های EDUFI) برای دانشجویانی که قصد دارند برای تحصیل در مقطع دکترا به فنلاند بیایند، وجود دارد. برای درخواست بورسیه‌ی تحصیلی EDUFI در مقطع دکترا، ابتدا باید با دانشگاه میزبان در فنلاند تماس برقرار کنید.

10 بورسیه‌ی برتر فنلاند برای دانشجویان خارجی

برنامه‌ی استخر بورسیه‌های دولتی فنلاند برای دانشجویان خارجی

بورسیه‌های تحصیلی دولت فنلاند برای یک دوره‌ی زمانی 3 تا 9 ماهه برای تحصیل و تحقیقات در مقطع دکترا در دانشگاه‌ها یا موسسات تحقیقاتی دولتی فنلاند ارائه می‌شود. برنامه‌ی بورسیه‌ی تحصیلی دولت فنلاند برای محققان جوان از همه‌ی رشته‌های دانشگاهی آزاد است. از این بورسیه‌ی تحصیلی نمی‌توان برای تحصیلات مقطع کارشناسی ارشد یا تحصیلات/تحقیقات مقطع پس از دکترا استفاده کرد.




بورسیه‌‌ی تحصیلی CIMO، بورسیه‌ی بین‌المللی دکترا در فنلاند

بورسیه‌ی تحصیلی CIMO برای دانشجویان و محققان جوان در مقطع دکترا از همه‌ی کشورها و همه‌ی رشته‌های دانشگاهی آزاد است.

بورسیه‌های بین‌المللی دانشگاه تامپره‌ی فنلاند

دانشگاه تامپره چندین بورسیه‌ی بین‌المللی برای سال تحصیلی 2020 ارائه می‌دهد. این بورسیه‌ها برای شهروندان غیراتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا که در حال تحصیل در یک برنامه‌ی کارشناسی ارشد در دانشگاه هستند، در دسترس می‌باشد.

بورسیه‌های بین‌الملل/کارشناسی ارشد دانشگاه آلتوی فنلاند

دانشگاه آلتو در رشته‌های علوم، هنر، فن‌آوری و تجارت تخصص ویژه دارد. این دانشگاه در رتبه‌بندی‌های خاص این رشته‌ها پیشرفت چشمگیری داشته و در فهرست‌های رتبه‌بندی، جایگاه بالایی را به خود اختصاص داده است. بین 17000 تا 22000 دانشگاه در جهان وجود دارد که حدود 1000 دانشگاه در اروپا، حدود 70 دانشگاه در کشورهای شمال اروپا و 14 دانشگاه در فنلاند مشغول به فعالیت هستند.

بورسیه‌ی کارشناسی ارشد EMARO+ برای دانشجویان غیر اتحادیه‌ی اروپا و اتحادیه‌ی اروپا

EMARO و EMARO+ در چارچوب برنامه‌ی ERASMUS-MUNDUS اتحادیه‌ی اروپا طراحی و پذیرفته شده‌اند. برنامه‌ی ERASMUS-MUNDUS، یک برنامه‌ی همکاری در زمینه‌ی آموزش عالی است که اتحادیه‌ی اروپا را به‌عنوان مرکز برتری آموزشی در سراسر جهان معرفی می‌کند.

بورسیه‌های بین‌المللی رابرت و لیزا سینزبری در بریتانیا

کمک هزینه‌ی تحصیلی رابرت و لیزا سینزبری فرصتی را برای دریافت‌کنندگان فراهم می‌کند تا در یک محیط علمی کار کنند. این موسسه، یک بورسیه‌ی تحصیلی را برای حداکثر یک سال و دو یا سه بورسیه‌ی کوتاه‌مدت، هر کدام از سه ماه تا نیم سال را به دانشجویانی که مدرک دکترا از یک دانشگاه در آمریکای شمالی، آسیا یا اروپا دریافت کرده‌اند، ارائه می‌دهد.




بورسیه‌ی تحصیلی آموزش شغلی و حرفه‌ای VET

بورسیه‌ی تحصیلی Endeavour VET، برای متقاضیان بین‌المللی است تا در آموزش‌های شغلی در سطح دیپلم، دیپلم پیشرفته یا کاردانی در هر رشته‌ای در استرالیا، تا دو سال و نیم حمایت مالی شوند. این بورسیه، دانش و مهارت‌های شغلی یا مرتبط با بازار کار را ارائه می‌دهد و دوره‌ها مستقیماً با یک تجارت، شغل یا 'حرفه' که متقاضی در آن شرکت می‌کند، مرتبط است.

برنامه‌ی بورسیه‌ی تحصیلات تکمیلی دانشگاه برادفورد در بریتانیا

دانشگاه برادفورد از متقاضیان برای یک برنامه‌ی بورسیه برای دانشجویان بریتانیا/اتحادیه‌ی اروپا دعوت می‌کند. این بورسیه برای تحصیل در دوره‌‌های کارشناسی ارشد تمام‌وقت یا تحقیقات کارشناسی ارشد در دسترس است.

بورسیه‌های کارشناسی ارشد در تحقیق و نوآوری در آموزش عالی (MARIHE) برای دانشجویان خارجی

بورسیه‌های کارشناسی ارشد دانشگاه هلسینکی برای دانشجویان خارجی

بورسیه‌ی دانشگاه هلسینکی برای دانشجویان ممتاز خارج از اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا در نظر گرفته شده که می‌خواهند دوره‌‌ی کارشناسی ارشد خود را در این دانشگاه سپری کنند.

چگونگی درخواست تحصیل رایگان در فنلاند

تمام درخواست‌های پذیرش از طریق پذیرش دانشگاه و سرویس UAF فنلاند انجام می‌شود. تنها کاری که یک دانشجو باید انجام دهد این است که یک حساب کاربری در سایت آن‌ها ایجاد کرده و شروع به درخواست پذیرش کند.

مهم است که کمی وقت بگذارید و ببینید دقیقاً به کدام دانشگاه می‌خواهید درخواست دهید. گزینه‌های موجود را بررسی کنید و تصمیم بگیرید که کدام رشته‌ی تحصیلی بیشتر مورد علاقه‌ی شماست. این نه‌فقط به شما کمک می‌کند تا درخواست خود را بر روی آن دوره‌ی تحصیلی خاص متمرکز کنید، بلکه همچنین کمک می‌کند تا از شرایط درخواست، مهلت‌های زمانی و جزئیات دیگر راحت‌تر و ساده‌تر آگاه شوید.

لیست دانشگاه‌های بدون شهریه در فنلاند

  • دانشگاه تامپره
  • دانشگاه واسا
  • دانشگاه فن‌آوری هلسینکی
  • دانشگاه کوپیو
  • دانشگاه هلسینکی
  • دانشکده اقتصاد و مدیریت بازرگانی هلسینکی
  • دانشگاه لاپلند
  • دانشگاه اولو
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 دانشگاه برتر  پزشکی در فنلاند
5 دانشگاه برتر پزشکی در فنلاند

فنلاند دارای استاندارد زندگی بالایی است و بر آموزش متخصصان پزشکی قوی و آماده در دانشکده‌های پزشکی خود اهمیت زیادی می‌دهد. در نتیجه، تحصیل در رشته‌ی پزشکی در فنلاند متضمن این است که شما آموزش خوبی دریافت خواهید کرد. تعداد زیادی از برنامه‌های تحصیلی در فنلان ...

بیشتر بخوانید
7 دانشگاه ارزان برای دانشجویان بین المللی در فنلاند
7 دانشگاه ارزان برای دانشجویان بین المللی در فنلاند

این سوالی است که بسیاری از دانشجویان خارجی در مورد تحصیل در فنلاند می‌پرسند. پاسخ به این سوال کوتاه این است: 'بله'، اما باید برنامه‌ریزی زیادی از قبل انجام دهید تا این امر محقق شود. ...

بیشتر بخوانید
7 دلیل برای انتخاب فنلاند
7 دلیل برای انتخاب فنلاند

آیا در مورد تحصیل در فنلاند کنجکاو هستید؟ فنلاند با داشتن یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی در جهان و همچنین با داشتن چند دانشگاه با رتبه‌ی بالا، برای هر فردی که به‌دنبال تحصیل با کیفیت بالا در خارج از زادگاه خود است ایده‌آل می‌باشد. چه پایتخت ساحلی هلسینکی ب ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: