مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
ویزای تحصیلی فنلاند

ویزای تحصیلی فنلاند

سیستم آموزش عالی فنلاند در سراسر جهان مورد تحسین قرار گرفته است. آموزش در دانشگاه‌ها یا پلی‌تکنیک‌ها (دانشگاه‌های علوم کاربردی-UAS) برای دانشجویان اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا رایگان است و همچنین یک زندگی دانشجویی هیجان‌انگیز را برای شما رقم می‌زند. دانشجویان خارجی زیادی سالانه در دوره‌های تحصیلی در فنلاند تحصیل می‌کنند و از برنامه‌های تحصیلی متعادل و دوره‌های تعاملی بهره می‌برند، اما نکاتی نیز وجود دارد که باید در مورد اخذ ویزا و دیگر اقدامات بدانید.

قبل از درخواست ویزای دانشجویی در فنلاند

بدون اخذ پذیرش از یک دانشگاه، شما نمی‌توانید برای ویزا/مجوز اقامت اقدام کنید. بنابراین، کاملاً واضح است که ابتدا باید درخواست پذیرش دهید، پذیرش بگیرید و در دانشگاه ثبت‌نام کنید. برخی از دانشگاه‌های عالی فنلاند برای تحصیل که ما آن‌ها را به شما توصیه می‌کنیم عبارتند از:

  • دانشگاه Jyväskylä
  • دانشگاه تورکو
  • دانشگاه LUT
  • دانشگاه آلتو
  • دانشگاه واسا
  • دانشگاه علمی کاربردی متروپولیا
  • دانشگاه علمی کاربردی Laurea

چه کسانی به ویزای دانشجویی فنلاند و انواع ویزای دانشجویی نیاز دارند

در این مقاله، از دو عبارت 'ویزای دانشجویی' و 'مجوز اقامت' به جای یکدیگر استفاده می‌کنیم. با این حال، تفاوت‌های مهمی بین این دو مدرک وجود دارد:

  • اگر قصد دارید 90 روز یا کمتر در فنلاند بمانید یا تحصیل کنید، ممکن است به ویزا نیاز باشد
  • اگر قصد دارید بیش از 90 روز در فنلاند بمانید یا تحصیل کنید، به مجوز اقامت نیاز است

فقط دانشجویان غیر اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا باید برای اخذ ویزا یا مجوز اقامت اقدام کنند.

دانشجویان خارجی که نیازی به درخواست ویزا/مجوز اقامت ندارند، همچنان باید در نهادهای محلی ثبت‌نام کنند، به‌خصوص اگر تکمیل مدرک آن‌ها بیش از 90 روز طول بکشد.


نکاتی در مورد درخواست اخذ مجوز اقامت در فنلاند

به‌عنوان نقطه‌ی شروع، می‌توانید برای اخذ مجوز اقامت در سفارت یا دفتر نمایندگی کشور خود درخواست دهید. همچنین می‌توانید به‌صورت آنلاین با استفاده از خدمات رسمی مهاجرت در فنلاند درخواست دهید اما همچنان باید به سفارت فنلاند در کشور محل اقامت خود مراجعه کنید تا هویت خود را به ثبت برسانید و کپی اسناد دیگری را که ممکن است در طول فرایند درخواست نیاز داشته باشید، ارسال کنید. درخواست آنلاین برای اخذ مجوز اقامت در فنلاند دارای مزایای دیگری نیز می‌باشد:

  • بررسی درخواست الکترونیکی 2 تا 3 ماه طول می‌کشد، در حالیکه بررسی درخواست‌های کاغذی حدود 3 ماه طول می‌کشد
  • هزینه‌ی درخواست الکترونیکی 350 یوروست، در حالیکه هزینه‌ی درخواست کاغذی 450 یوروست

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای دانشجویی فنلاند

چند سند عمومی که ارائه‌ی آن‌ها برای همه‌ی شهروندان غیر اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا ضروری است، از این قرار می‌باشد:

  • فُرم درخواست تکمیل شده
  • گواهی پذیرش از یک موسسه‌ی آموزش عالی در فنلاند
  • مدرکی که نشان می‌دهد در طول تحصیل خود، دارای منابع مالی کافی خواهید بود. حداقل مبلغی که باید در اختیار داشته باشید، 560 یورو در ماه (6720 یورو در سال) است.
  • یک پاسپورت معتبر و یک عکس پاسپورت
  • اگر زبان اسناد و مدارک فوق به زبان انگلیسی، فنلاندی یا سوئدی نباشد، به ترجمه‌ی رسمی نیز نیاز خواهید داشت
  • مدرکی دال بر پرداخت هزینه‌ی بررسی 450 یورو (درخواست کاغذی)/350 یورو (درخواست الکترونیکی)
  • ارائه‌ی بیمه‌ی سلامت دانشجویان خارجی

پس از درخواست ویزای دانشجویی در فنلاند

پس از درخواست، باید به سفارت یا کنسولگری فنلاند در کشور محل اقامت خود مراجعه کنید تا اصل و کپی مدارک درخواستی را ارائه دهید و هویت خود را به ثبت برسانید. از شما اثر انگشت گرفته خواهد شد. این بخشی از فرایند ثبت‌نام است که پس از ورود به فنلاند، صرف‌نظر از کشور مبدا انجام می‌شود

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 دانشگاه برتر  پزشکی در فنلاند
5 دانشگاه برتر پزشکی در فنلاند

فنلاند دارای استاندارد زندگی بالایی است و بر آموزش متخصصان پزشکی قوی و آماده در دانشکده‌های پزشکی خود اهمیت زیادی می‌دهد. در نتیجه، تحصیل در رشته‌ی پزشکی در فنلاند متضمن این است که شما آموزش خوبی دریافت خواهید کرد. تعداد زیادی از برنامه‌های تحصیلی در فنلان ...

بیشتر بخوانید
7 دانشگاه ارزان برای دانشجویان بین المللی در فنلاند
7 دانشگاه ارزان برای دانشجویان بین المللی در فنلاند

این سوالی است که بسیاری از دانشجویان خارجی در مورد تحصیل در فنلاند می‌پرسند. پاسخ به این سوال کوتاه این است: 'بله'، اما باید برنامه‌ریزی زیادی از قبل انجام دهید تا این امر محقق شود. ...

بیشتر بخوانید
7 دلیل برای انتخاب فنلاند
7 دلیل برای انتخاب فنلاند

آیا در مورد تحصیل در فنلاند کنجکاو هستید؟ فنلاند با داشتن یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی در جهان و همچنین با داشتن چند دانشگاه با رتبه‌ی بالا، برای هر فردی که به‌دنبال تحصیل با کیفیت بالا در خارج از زادگاه خود است ایده‌آل می‌باشد. چه پایتخت ساحلی هلسینکی ب ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: