مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل و اعزام دانشجو در فنلاند

تحصیل و اعزام دانشجو در فنلاند

فنلاند دارای مناظر طبیعی زیبا، جاذبه‌ها و شگفتی‌های طبیعی است که در هر فصل شما را به سفر ترغیب می‌کند. اگر رویای غوطه‌ور شدن در زیبایی‌های طبیعت فنلاند را دارید، می‌توانید به دریاچه‌ی سایما یا پارک ملی دریای اژه سفر کنید و بسته به زمان سال، ممکن است آنقدر خوش‌شانس باشید که چشمان‌تان به شفق شمالی یا خورشید نیمه‌شب باز شود. فنلاند همچنین دارای موزه‌های روبازی همچون Seurasaari، Luostarinmäki و قلعه‌ی Suomenlinna برای علاقه‌مندان به تاریخ است و برخی دیگر ممکن است ترجیح دهند از موزه‌ی مومین در تامپره دیدن کنند که نمایشگاه‌هایی را به‌یاد این شخصیت‌های ادبی دوست‌داشتنی برگزار می‌کند.

خبر خوب برای دانشجویانی که رویای شغلی دارند این است که اکثر دانشگاه‌های فنلاند، خدمات شغلی را به دانشجویان خارجی ارائه می‌دهند. در زمان جستجوی شغل، آن‌ها در کنار شما هستند، چه به‌دنبال شغل دانشجویی می‌گردید و چه به‌دنبال یک موقعیت شغلی تمام‌وقت برای بعد از فارغ‌التحصیلی خود. در فنلاند، داشتن یک شغل پاره‌وقت در کنار تحصیل، غیرمعمول نیست- طبق آمار، 55 درصد دانشجویان فنلاندی اظهار داشته‌اند که در حین تحصیل، قرارداد کاری داشته‌اند. اگر علاقه‌مند به کار پاره‌وقت در ترم تحصیلی خود هستید، ویزای دانشجویی به شما این اجازه را می‌دهد که حداکثر تا 25 ساعت در هفته کار کنید.

درخواست پذیرش تحصیل و اعزام دانشجو در فنلاند

اخذ پذیرش های تحصیلی به دو صورت آنلاین و ثبت درخواست به دانشگاه مقصد در فنلاند انجام پذیر می باشد. تمامی درخواست ها به مراکز پذیرش در دانشگاه های فنلاند (UAF) ارائه می گردد. زمان درخواست پذیرش با توجه به نوع شروع دوره های دانشگاه متغیر می باشد که اکثرا دوره ها در ماه های نوامبر و ژانویه آغاز می گردد. در یکسری از دانشگاه ها نظیر دانشگاه های پلی تکنینک زمان شروع درخواست ها در ماه های اگوست و سپتامبر می باشد. از دیگر پارامترهای مدنظر در خصوص تحصیل و اعزام دانشجو در فنلاند زبان تحصیل در این کشور می باشد که به سه زبان فنلاندی، سوئدی و انگلیسی نیز امکان پذری می باشد که امکان اخذ دوره های زبان انگلیسی نیز برای افراد مهیا می باشد.

اخذ پذیرش دوره های زبان انگلیسی برای متقاضیان مقطع کارشناسی امکان پذیر می باشد توصیه ما به متقاضیان تحصیل در فنلاند این است که در کنار یادگیری زبان انگلیسی در این کشور، برای زبان فنلاندی نیز در کشور اقدامات لازم را داشته باشند. اخذ پذیرش تحصیلی در فنلاند به زبان انگلیسی بیشتر در دانشگاه های علمی کاربردی، خصوصی مشاهده میگردد. تحصیل و اعزام دانشجو در فنلاند بدین صورت می باشد که طیف گسترده ای از رشته ها به زبان فنلاندی می باشد که افراد می توانند در مدت زمان کوتاه این دوره ها را سپری کنند. 

تحصیل در کشور فنلاند

در دنیای مهاجرپذیر امروزه ادامه تحصیلات عالی از جمله طرق مهاجرتی می باشد که در میان کشورهای اروپایی گزینه های مانند اتریش، آلمان، نزوژ، فرانسه توانسته اند به دلیل نظام آموزشی رایگان مورد توجه قرار گیرند. اما در این میان کشور فنلاند در سال های گذشته مورد توجه افراد زیادی در خصوص ادامه تحصیلات قرار گرفته است اما به دلیل این که این نظام آموزشی رایگان به شهروندان خارج از اتحادیه اروپا ارائه نمی گردد، از درصد متقاضیانی که قصد تحصیل در فنلاند را دارند کاسته شده است و شهروندان بین المللی نمی توانند از نظام آموزشی رایگان بهرمند شوند. 


اخذ ویزا جهت تحصیل و اعزام دانشجو در فنلاند

متقاضیانی که تمایل به مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارند می بایست مجوز ورود در خصوص این کشور را دریافت نمایند. متقاضیانی که از اتحادیه اروپا، سوئیس و لیختن اشتاین خواهان تحصیل در فنلاند باشند میتوانند بدون نیاز به مجوز ورود به این کشور مهاجرت کنند اما متقاضیانی که از خارج از اتحادیه اروپا خواهان تحصیل می باشند میبایست مجوز ورودی دال بر ورود به این کشور دریافت نمانید که درخواست این مجوز از طریق سفارت فنلاند در کشور مبدا انجام پذیر می باشد.

از اصلی ترین پارامترهای تحصیل و اعزام دانشجو در فنلاند بدین صورت می باشد که افراد می بایست از پذیرش های نهائی این کشور برخوردار باشند. از دیگر پارامترها در خصوص اخذ ویزای تحصیلی در فنلاند نامه ای دال بر ارائه اظهارنامه ای درخصوص تمکن مالی و پرینت حساب چهار ماه می باشد که طبق این پرینت و اظهار نامه، متقاضی میبایست هزینه های تحصیل و زندگی را در حساب شخصی خود رائه نماید که به محض صدور ویزا متقاضیان می توانند این مبلغ را از حساب برداشت نمایند. 

ارائه بیمه نامه مسافرتی از دیگر مدارکی است که می بایست مورد توجه متقاضیان تحصیل در فنلاند در خصوص اخذ ویزای تحصیلی قرار گیرد که در صورتی که مدت زمان اقامت دانشجو در فنلاند کمتر از 2 سال باشد افراد میبایست بیمه نامه ای تا سقف 10.000 یورو و در صورتی که مدت زمان اقامت در فنلاند بیش از 2 سال باشد متقاضیان می بایست بیمه نامه ای به مقدار حداقل 30.000 یورو فراهم نمایند. 

اجاره کار حین تحصیل و اعزام دانشجو در فنلاند

طبق قوانین حاکم بر پروسه های تحصیل در فنلاند، متقاضیان می توانند در طول تحصیل مشغول به کار شوند که این قوانین برای دانشجویان خارجی با حداکثر 20 ساعت در هفته و برای افرادی که از اتحادیه اروپا/ کشورهای شمال اروپا/ سوئیس و لیختن اشتاین اقدام می نمانید می توانند بدون محدودیت زمانی، مشغول به کار شوند. 

دانشگاه های برتر فنلاند

دانشگاه برتر فنلاند در سال 2022
دانشگاه THE 2021 QS 2021 ARWU 2020
دانشگاه هلسینکی Helsinki
=101 104 82
Aalto دانشگاه آلتو 201-250 =112 301-400
دانشگاه فناوری Lappeenranta-Lahti LUT 251-300 =414 -
دانشگاه اولو Oulu 251-300 377 401-500
دانشگاه تامپره Tampere 251-300 =414 501-600
Jyväskyläدانشگاه 351-400 =358 701-800
دانشگاه تورکو Turku 351-400 =295 301-400
دانشگاه واسا Vaasa 401-500 - -
دانشگاه فنلاند شرقی Eastern Finland 501-600 =499 601-700
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 دانشگاه برتر  پزشکی در فنلاند
5 دانشگاه برتر پزشکی در فنلاند

فنلاند دارای استاندارد زندگی بالایی است و بر آموزش متخصصان پزشکی قوی و آماده در دانشکده‌های پزشکی خود اهمیت زیادی می‌دهد. در نتیجه، تحصیل در رشته‌ی پزشکی در فنلاند متضمن این است که شما آموزش خوبی دریافت خواهید کرد. تعداد زیادی از برنامه‌های تحصیلی در فنلان ...

بیشتر بخوانید
7 دانشگاه ارزان برای دانشجویان بین المللی در فنلاند
7 دانشگاه ارزان برای دانشجویان بین المللی در فنلاند

این سوالی است که بسیاری از دانشجویان خارجی در مورد تحصیل در فنلاند می‌پرسند. پاسخ به این سوال کوتاه این است: 'بله'، اما باید برنامه‌ریزی زیادی از قبل انجام دهید تا این امر محقق شود. ...

بیشتر بخوانید
7 دلیل برای انتخاب فنلاند
7 دلیل برای انتخاب فنلاند

آیا در مورد تحصیل در فنلاند کنجکاو هستید؟ فنلاند با داشتن یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی در جهان و همچنین با داشتن چند دانشگاه با رتبه‌ی بالا، برای هر فردی که به‌دنبال تحصیل با کیفیت بالا در خارج از زادگاه خود است ایده‌آل می‌باشد. چه پایتخت ساحلی هلسینکی ب ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: