مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل پرستاری در فنلاند

تحصیل پرستاری در فنلاند




آیا دوست دارید به عنوان پرستار در فنلاند تحصیل کنید؟

آیا دوست دارید به عنوان پرستار در فنلاند تحصیل کنید؟ پس در اینجا اطلاعات مفیدی خواهید یافت.

در فنلاند، پرستاران تحصیلات خود را در دانشگاه های علمی کاربردی (که پلی تکنیک نیز نامیده می شوند) می گذرانند. پرستاران بهداشت عمومی، ماماها و پیراپزشکان نیز از طریق همان آموزش ها واجد شرایط هستند (AMK به فنلاندی). این مدرک شامل صلاحیت پرستار ثبت نام شده است. دوره مطالعاتی متشکل از 210 - 270 واحد ECTS، که از 3.5 تا 4.5 سال طول می کشد. پرستاران ثبت نام شده به 210 واحد، پرستاران بهداشت عمومی و پیراپزشکی به 240 واحد و ماماها به 270 واحد نیاز دارند.

پلی تکنیک فنلاند برای تحصیل در مقطع کارشناسی شهریه دریافت نمی کند، اما دانشجویان باید هزینه های مسکن و غذا و سایر هزینه های خود را بپردازند. برخی از پلی تکنیک ها نیز هزینه لوازم مطالعه را دریافت می کنند. دانشجویان غیرفنلاندی در صورتی که به‌طور دائم برای هدفی غیر از تحصیل در فنلاند زندگی کنند، از کمک‌های مالی ارائه شده توسط دولت فنلاند برخوردار خواهند بود. تکمیل مدرک لیسانس ممکن است فرصت های شغلی بیشتری را برای فارغ التحصیلان فراهم کند و فرصتی برای کسب درآمد بیشتر در طول زندگی تان فراهم کند.

سیستم آموزش پرستاران حرفه ای در فنلاند

سیستم آموزش پرستاران حرفه ای در فنلاند کمی با سایر کشورهای اروپایی متفاوت است. اولاً، تنها مؤسسات آموزش عالی خاصی حق ارائه مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته پرستاری را دارند. این موسسات را دانشگاه های علمی کاربردی می نامند. ثانیا مدت زمانی که برای گذراندن دوره پایه (لیسانس) پرستاری نیاز است کمی متفاوت است. در مقایسه با دوره های لیسانس پرستاری نروژ (به مدت 3 سال)، دوره های پرستاری فنلاند تا همان 3.5 سال طول می کشد. قبل از شروع تحصیل، هر متقاضی باید زمانی را برای ارسال درخواست برای دوره انتخابی اختصاص دهد. اگر متقاضیان به جنبه های خاصی توجه کنند، این روند به ظاهر طولانی به سرعت پیش خواهد رفت. بنابراین، بیایید در مورد چگونگی تحصیل دانشجویان بین المللی در فنلاند در رشته پرستاری صحبت کنیم.




برای دوره پرستاری در فنلاند چه مدارکی لازم است؟

افرادی که معتقدند پرستاری شغل مورد علاقه آنهاست، چندین گزینه برای شروع دوره پرستاری در فنلاند وجود دارد. راه اول مستلزم کارآموزی یا تکمیل دوره های صلاحیت مبتنی بر میزان شایستگی فرد است. پس از اتمام چنین دوره ای، فارغ التحصیل وضعیت یک پرستار کارآزموده را دارد. راه دوم شامل گذراندن دوره لیسانس در رشته پرستاری است. در این صورت فارغ التحصیل وضعیت پرستار ثبت شده را دارد.

دوره های لیسانس برای تکمیل دوره های مبتنی بر سنجش میزان شایستگی زمان بیشتری می برد. با این حال، وضعیتی که آنها به دست آورند، مزایای بیشتری دارد. پرستاران ثبت نام شده دارای سطح بالاتری از صلاحیت هستند. آنها مهارت های بیشتری دارند و نسبت به پرستاران کارآزموده می توانند طیف وسیع تری از وظایف را انجام دهند.

دانشگاه های ارائه دهنده لیسانس پرستاری در فنلاند

در فنلاند، دوره های لیسانس توسط دانشگاه علوم کاربردی متروپولیا Metropolia University of Applied Sciences، دانشگاه علوم کاربردی آرکادا Arcada University of Applied Sciences، دانشگاه علوم کاربردی لاپلند Lapland University of Applied Sciences و دانشگاه علوم کاربردی Centria ارائه می شود. متقاضیانی که به دنبال مدرک کارشناسی ارشد در رشته پرستاری هستند باید به دوره های ارائه شده توسط دانشگاه علوم کاربردی آرکادا توجه کنند.

هزینه تحصیل در رشته پرستاری در فنلاند

مقدار پولی که دانشجویان خارجی برای تحصیل در فنلاند نیاز دارند شامل هزینه های تحصیلی و زندگی می شود.

هزینه های آموزشی عمدتاً شامل شهریه می شود. برخی از دانشگاه ها شهریه نسبتاً پایینی دارند در حالی که برخی دیگر شهریه بالایی دارند. به هر حال مبلغ را هر دانشگاه به طور مستقل تعیین می کند. دانشجویان خارج از کشورهای اروپایی و/یا دانشجویان بدون اجازه اقامت دائم/مستمر چقدر باید پرداخت کنند؟ قیمت دوره های پرستاری از 5,000 تا 11,000 یورو در هر سال تحصیلی متغیر است. در مورد هزینه زندگی در فنلاند، به دانشجویان خارجی توصیه می شود که حدود 700 تا 1,000 یورو در ماه برای پوشش هزینه های زندگی داشته باشند. البته قیمت آپارتمان و غذا بسته به موقعیت دانشگاه شما متفاوت است.




الزامات تحصیل در رشته پرستاری در فنلاند

از نظر الزامات، همه چیز به سطح دوره ای که دانشجو برای آن درخواست داده است بستگی دارد. برای دوره های لیسانس، گواهی محضری و مدرک تحصیلی متوسطه ترجمه شده  به انگلیسی (فنلاندی) کافی است. اطلاعات بیشتر در مورد مدارک لازم در صفحات میزان شایستگی دانشگاه آرکادا Arcada و دانشگاه سنتریا Centria ارائه شده است. برای دوره های کارشناسی ارشد، معمولاً تجربه و تحصیلات پایه (لیسانس) در یک رشته خاص مورد نیاز است.

در فنلاند به چه زبان هایی در رشته پرستاری تحصیل می کنید؟

فنلاند کشوری عالی برای تکمیل دوره لیسانس پرستاری است زیرا اکثر دوره های موجود به زبان انگلیسی تدریس می شوند. برخی از نمونه ها دوره های ارائه شده توسط دانشگاه متروپولیا، دانشگاه سنتریا و دانشگاه آرکادا هستند.

دوره های بالاتر ممکن است به زبان انگلیسی و همچنین به زبان های فنلاندی و سوئدی تدریس شود. به عنوان مثال، دوره کارشناسی ارشد ارائه شده توسط دانشگاه آرکادا فقط به زبان سوئدی تدریس می شود. ممکن است از متقاضیانی که به زبان مادری انگلیسی صحبت نمی کنند، خواسته شود که مدرکی مبنی بر تسلط بر زبان انگلیسی برای تحصیل در رشته پرستاری در فنلاند ارسال کنند. علاوه بر این، دانشجویان نیز تشویق به یادگیری فنلاندی می شوند. تسلط به زبان فنلاندی برای کسانی که می خواهند در فنلاند کار بالینی انجام دهند ضروری است.

بهترین دانشگاه های پرستاری در فنلاند

دانشگاه های پرستاری در فنلاند - دانشگاه علمی کاربردی متروپولیا Metropolia

مدارک ارائه شده: لیسانس

به عنوان یک دانشگاه علمی کاربردی، این موسسه آموزش عالی برای نوآوری ارزش قائل است. این دانشگاه معتقد است که نوآوری یک نیروی محرک قدرتمند و اصلی است. این نیرو بر اساس اصل کار پروژه مشترک می تواند راه حل ها و یافته های پزشکی جدیدی را تولید کند. این موارد برای مقابله موفقیت آمیز با مسائل فعلی سلامت جهانی ضروری هستند. دوره لیسانس پرستاری ایجاد شده در این دانشکده پرستاری فنلاند، مطابق با استانداردهای 20 ساله اتحادیه اروپا است. در طی دو دهه اخیر، هزاران دانشجو با موفقیت به پرستاران/کارکنان حرفه ای تبدیل شدند. در حال حاضر، آنها مشغول تمرین در فنلاند و سایر کشورهای جهان می باشند.




دانشگاه های پرستاری در فنلاند - دانشگاه علمی کاربردی آرکادا Arcada

مدارک ارائه شده: لیسانس، کارشناسی ارشد

دانشگاه آرکادا طیف گسترده ای از دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در تجزیه و تحلیل، ارتباطات، رفاه، فناوری مواد و مراقبت های بهداشتی ارائه می دهد. جدا از این دوره ها، دانشگاه گزینه های آموزشی اضافی نیز دارد. به عنوان مثال، دوره هایی برای افرادی که برای یک فرآیند تحصیل تمام وقت، وقت ندارند. علاوه بر این، مجموعه ای از دوره های تخصصی نیز ارائه می شود. این دوره ها به دانشجویان کمک می کند تا مهارت هایی را توسعه دهند که در بازار کار بسیار مورد تقاضا هستند.

دوره لیسانس پرستاری به مدت 3.5 سال به دانشجویان دانش و مهارت های لازم برای کمک به بیماران در گروه های سنی مختلف را اعطا می کند. انتظار می رود پروژه های تیمی و فردی اجباری به دانشجویان کمک کند تا مهارت های تحقیق/کار فردی و تیمی را سریعتر توسعه دهند. دوره های پیشرفته در این دانشکده پرستاری در فنلاند بینش عمیق تری نسبت به جنبه های مراقبت بالینی و رهبری ارائه می دهد.

دوره کارشناسی ارشد شامل دوره هایی برای متخصصان با تجربه است. این دوره برای پرستاران / کارکنان مراقبتی که به دنبال فرصت هایی برای یادگیری بیشتر در مورد ارتقای سلامت هستند، جالب خواهند بود.

دانشگاه های پرستاری در فنلاند - دانشگاه علوم کاربردی لاپلند Lapland

مدارک ارائه شده: لیسانس

ادغام چندین دانشگاه فنلاند نقطه شروع تاریخ دانشگاه لاپلند است. این ادغام منجر به ایجاد سه پردیس مستقر در شهرهای مختلف فنلاند و طیف وسیع تری از دوره های آموزشی شده است. در حال حاضر، این دانشگاه در زمینه هنر، مدیریت بازرگانی، مدیریت هتلداری، جنگلداری، کشاورزی و بهداشت مدارک ارائه می دهد. دوره لیسانس در رشته پرستاری یک دوره 3,5 ساله و تمام وقت است. ساختار فرایند آموزش به گونه ای است که به دانشجویان اجازه می دهد دانش نظری را به دست آورده و آن را به تجربه عملی متصل کنند. به منظور انطباق با نیازهای دنیای مدرن، فارغ التحصیلان آینده تشویق می شوند تا در مورد خدمات دیجیتال و مشاوره از راه دور اطلاعاتی کسب کنند.

دانشگاه های پرستاری در فنلاند - دانشگاه علمی کاربردی سنتریا Centria

مدارک ارائه شده: لیسانس

نامزد نهایی در لیست ما یکی از بهترین دانشکده های پرستاری در فنلاند، دانشگاه علوم کاربردی سنتریا Centria است. این دانشگاه نه تنها برای متقاضیانی که به دنبال دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند، بلکه برای کسانی که می خواهند دوره های آزاد خاصی را بازآموزی یا تکمیل کنند، گزینه مناسبی است. درباره دوره های آموزشی ترکیبی باید جداگانه بحث شود. فرمت این دانشگاه شامل درس ها و کارگاه های آنلاین چندین بار در هفته و همچنین زمانی برای یادگیری مستقل دانشجویان است. فرمت شبیه سازی دروس برای توسعه بهتر و بهبود مهارت های عملی در یک رشته انتخابی نیز معرفی شده است.

دوره لیسانس پرستاری 3.5 سال به طول می انجامد. این دوره از 5 بخش تشکیل شده است. بخش مطالعات پایه به نظریه می پردازد. بخش مطالعات حرفه ای شامل مبانی پرستاری و پرستاری بالینی است. علاوه بر این، دانشجویان تشویق می شوند تا برای مطالعات پیشرفته یک رشته مرتبط با پرستاری را انتخاب کنند. آخرین بخش ها عبارتند از پایان نامه (مقاله مکتوب که دلالت بر تحقیقات عمیق مستقل دارد)، تمرین، و چندین دوره انتخابی است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 دانشگاه برتر  پزشکی در فنلاند
5 دانشگاه برتر پزشکی در فنلاند

فنلاند دارای استاندارد زندگی بالایی است و بر آموزش متخصصان پزشکی قوی و آماده در دانشکده‌های پزشکی خود اهمیت زیادی می‌دهد. در نتیجه، تحصیل در رشته‌ی پزشکی در فنلاند متضمن این است که شما آموزش خوبی دریافت خواهید کرد. تعداد زیادی از برنامه‌های تحصیلی در فنلان ...

بیشتر بخوانید
7 دانشگاه ارزان برای دانشجویان بین المللی در فنلاند
7 دانشگاه ارزان برای دانشجویان بین المللی در فنلاند

این سوالی است که بسیاری از دانشجویان خارجی در مورد تحصیل در فنلاند می‌پرسند. پاسخ به این سوال کوتاه این است: 'بله'، اما باید برنامه‌ریزی زیادی از قبل انجام دهید تا این امر محقق شود. ...

بیشتر بخوانید
7 دلیل برای انتخاب فنلاند
7 دلیل برای انتخاب فنلاند

آیا در مورد تحصیل در فنلاند کنجکاو هستید؟ فنلاند با داشتن یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی در جهان و همچنین با داشتن چند دانشگاه با رتبه‌ی بالا، برای هر فردی که به‌دنبال تحصیل با کیفیت بالا در خارج از زادگاه خود است ایده‌آل می‌باشد. چه پایتخت ساحلی هلسینکی ب ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: