مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل حقوق در فنلاند

تحصیل حقوق در فنلاند



کشوری به نام فنلاند در شمال اروپا، که با نروژ، سوئد، استونی و روسیه همسایه است، همواره از نظر کیفیت زندگی، فرصت‌های اقتصادی و آموزش به عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای زندگی رتبه‌بندی می‌شود. فنلاند دارای درآمد سرانه ای نزدیک به 50,000 دلار بوده که یکی از بالاترین درآمدها در جهان است. فنلاند که به دلیل آب و هوای سرد و زمین ناهموارش جمعیت کمی دارد، هشتمین کشور اروپایی بزرگ از نظر اندازه گیری زمین است و بیشتر پنج میلیون ساکن آن در بخش جنوبی این کشور، به ویژه هلسینکی، لاهتی و تامپره زندگی می کنند. حقایق کوتاه در مورد فنلاند - میانگین دما در طول زمستان در جنوب فنلاند زیر 32 درجه فارنهایت (0 سانتیگراد) است و برف از نوامبر تا آوریل بر روی زمین باقی می ماند. با این حال، تابستان های فنلاند می تواند به شدت گرم باشند. دمای 90 درجه فارنهایت (32 درجه سانتیگراد) در اواسط جولای امری غیرعادی نیست. - کشاورزان در شمال فنلاند بر دامداری تمرکز می کنند، در حالی که کشاورزان جنوبی بر کشاورزی غلات تاکید می کنند - در سال 2002 واحد پول فنلاند (مارکا) با یورو جایگزین شد. - فنلاند دو زبان رسمی دارد: سوئدی و فنلاندی. 90 درصد از جمعیت فنلاند به زبان فنلاندی صحبت می کنند. 60 درصد فنلاندی ها انگلیسی صحبت می کنند در حالی که 20 درصد آلمانی صحبت می کنند. دولت و سیستم حقوقی فنلاند یک دموکراسی پارلمانی است که توسط نخست وزیر، رئیس دولت و قانون اساسی اجرا شده در سال 2000 اداره می شود، همچنین فنلاند به شهروندان خود اجازه می دهد تا در همه انتخابات این کشور و اروپا شرکت کرده و رای دهند. قدرت عالی قانونگذاری توسط پارلمان تک مجلسی فنلاند متشکل از 200 نفر اعمال می شود که به آنها حق تغییر قانون اساسی، لغو آرای نخست وزیر و عزل کابینه داده می شود. سیستم قضایی فنلاند بر اساس قانون مدنی است و بین دادگاه های اداری و دادگاه های کیفری/مدنی تقسیم شده است. قوانین فنلاند اساساً بر اساس قوانین سوئد بوده، اما به شدت تحت تأثیر قوانین روم است. دادگاه های استیناف (منطقه ای) و دادگاه های محلی در مورد پرونده هایی که برای قضات در حوزه های قضایی مختلف در سراسر فنلاند مطرح می شود تصمیم می گیرند. دادگاه عالی استیضاح نیز وجود دارد که صرفاً به جرایم ارتکابی از سوی دارندگان عالی رتبه مناصب دولتی رسیدگی می کند. مجازات نقض قوانین در فنلاند شامل مشروط، جریمه و خدمات اجتماعی است. قتل عمد، قاچاق مواد مخدر و سایر جرایم جدی به طور کلی 9 سال حبس دارد. در فنلاند فرد برای جرم قتل عمد به حبس ابد محکوم می شود، اما عموماً پس از 10 تا 15 سال به زندانی مشروط می شود. فنلاند در سال 1971 مجازات اعدام را لغو کرد.

تحصیل حقوق در فنلاند

کسب مدرک حقوق در فنلاند به همه اجازه می دهد که به وکالت مشغول شوند، اما فقط افرادی که از کانون وکلای فنلاند مجوز دریافت می کنند می توانند به طور قانونی از عنوان 'asianajaja' (به معنای واقعی کلمه به معنای 'وکیل دادگستری lawyer'، 'وکیل مدافع advocate' یا 'وکیل دعاوی attorney ' استفاده کنند. وکلایی که 'asianajaja' در نظر گرفته می شوند یک برنامه سه ساله لیسانس حقوق ('oikeusnotaari') و یک دوره کارشناسی ارشد دو ساله در حقوق ('oikeustieteen maisteri') را گذرانده اند. علاوه بر این، وکلا باید یک دوره چهار ساله کارآموزی را در یک موسسه حقوقی یا وکیل خصوصی تجربه کرده و در آزمون وکالت قبول شوند. بالاترین مدرک حقوقی که دانشجویان می توانند در فنلاند کسب کنند، 'Oikeustieteen tohtori' یا دکترای حقوق است. دانشجویان باید 60 واحد را گذرانده و یک پایان نامه دکترا به نام 'مونوگرافی  monograph ' را تکمیل کنند که معمولاً حدود 250 صفحه است. این مونوگراف نیز باید به صورت شفاهی در مقابل هیئتی متشکل از اساتید حقوقی تعیین شده دفاع شود. 

دانشگاه های ارائه دهنده رشته ی حقوق در فنلاند

مدرک حقوق را فقط می توان از یکی از سه دانشگاه دریافت کرد: دانشگاه لاپلند Lapland ، دانشگاه تورکو Turku و دانشگاه هلسینکی  Helsinki. 


فعالیت وکلا در فنلاند

وکلای فنلاندی اجازه دارند به طور مستقل، در شرکت های محدود یا مشارکتی فعالیت کنند. علاوه بر این، وکلای شاغل باید هر سال 18 ساعت یا بیشتر را در یک دوره آموزش مداوم بگذرانند تا مجوز خود را حفظ کنند. شهریه و هزینه های زندگی دانشجویانی که مایل به تحصیل در یک دوره حقوقی فنلاند هستند حتما خوشحال خواهند شد که بدانند تحصیل رایگان است و تامین مالی هزینه های زندگی تا حد زیادی توسط مزایای دانشجویی مبتنی بر دولت تامین می شود که از طریق وزارت آموزش و پرورش ارائه می شود.

هزینه ی زندگی در فنلاند

مجمع جهانی اقتصاد اخیراً سیستم آموزش عالی فنلاند را به دلیل تأکید بر مدارک تحقیق، علمی و دوره های عملی به عنوان بهترین سیستم در جهان رتبه بندی کرده است. هزینه زندگی ماهانه در فنلاند (شامل غذا، اقامت و سفر) تقریباً 750 یورو (1000 دلار آمریکا) است. به دانشجویانی که نیاز به بیمه درمانی دارند توصیه می شود که به اتحادیه دانشجویی بپیوندند و کارت دانشجویی خود را از این اتحادیه دریافت کنند که اغلب برای هزینه های مربوط به دانشکده تخفیف هایی ارائه می دهد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 دانشگاه برتر  پزشکی در فنلاند
5 دانشگاه برتر پزشکی در فنلاند

فنلاند دارای استاندارد زندگی بالایی است و بر آموزش متخصصان پزشکی قوی و آماده در دانشکده‌های پزشکی خود اهمیت زیادی می‌دهد. در نتیجه، تحصیل در رشته‌ی پزشکی در فنلاند متضمن این است که شما آموزش خوبی دریافت خواهید کرد. تعداد زیادی از برنامه‌های تحصیلی در فنلان ...

بیشتر بخوانید
7 دانشگاه ارزان برای دانشجویان بین المللی در فنلاند
7 دانشگاه ارزان برای دانشجویان بین المللی در فنلاند

این سوالی است که بسیاری از دانشجویان خارجی در مورد تحصیل در فنلاند می‌پرسند. پاسخ به این سوال کوتاه این است: 'بله'، اما باید برنامه‌ریزی زیادی از قبل انجام دهید تا این امر محقق شود. ...

بیشتر بخوانید
7 دلیل برای انتخاب فنلاند
7 دلیل برای انتخاب فنلاند

آیا در مورد تحصیل در فنلاند کنجکاو هستید؟ فنلاند با داشتن یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی در جهان و همچنین با داشتن چند دانشگاه با رتبه‌ی بالا، برای هر فردی که به‌دنبال تحصیل با کیفیت بالا در خارج از زادگاه خود است ایده‌آل می‌باشد. چه پایتخت ساحلی هلسینکی ب ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: