مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
کار دانشجویی در فنلاند

کار دانشجویی در فنلاند

شرایط کار دانشجویی در فنلاند

دانشجویان مبادله ای (انتقالی) بین المللی و دارای مدرک تحصیلی مجاز به کار در طول اقامت خود در فنلاند – دارای محدودیت های خاصی هستند. محدودیت ها به ملیت (EU/EEA یا غیر اتحادیه اروپا/EEA) و ماهیت شغل مربوط می شود. به عنوان یک شهروند اتحادیه اروپا / EEA، شما حق دارید در فنلاند بدون هیچ گونه مجوز کار یا محدودیت ساعت کار کنید.

دانشجویانی که از خارج از کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا و دارای مجوز اقامت دانشجویی می‌آیند، مجاز به کار پاره وقت هستند، در صورتی که زمان کار به طور متوسط حداکثر 25 ساعت در هفته باشد. شما می توانید ساعت ها را به صورت هفتگی تنظیم کنید تا زمانی که میانگین حدود 25 ساعت کاری در هفته در طول دوره های تحصیلی باشد. هیچ محدودیتی در ساعات کار در استخدام تمام وقت در تعطیلات وجود ندارد.

لازم به ذکر است که صرفاً با کار کردن در فنلاند نمی توانید روی تامین هزینه تحصیل خود حساب کنید. حتی اگر مقررات رسمی اجازه کار را بدهد، اغلب یافتن شغل موقت دشوار است. علاوه بر این، حداقل دانش کاری زبان فنلاندی در بیشتر موارد ضروری است.

ساعت کاری دانشجویان بین المللی در فنلاند

فنلاند به دانشجویان خارجی اجازه می دهد تا در صورت ثبت نام در یک دوره تحصیلی تمام وقت، به صورت پاره وقت کار کنند. ساعات کاری مجاز برای دانشجویان خارجی در فنلاند 25 ساعت در هفته است. کار پاره وقت در حین تحصیل در سطوح مختلف مفید و سازنده است، به ویژه برای دانشجویان خارجی که در خارج از کشور تحصیل می کنند. آنها همچنین می توانند فرهنگ و زبان محلی را بیاموزند، تقاضاهای بازار کار را به طور آشکار بررسی کنند، خود را با محل سکونت جدید تطبیق داده و همچنين در محیط های متنوع مستقر شوند، نظافت شخصی، به دست آوردن سرعت بالای کار و بالاتر از همه تجربه حرفه ای کسب کنند. کار پاره وقت در زمانی که باید نمرات حضوری و تحصیلی خود را حفظ کنید، ظاهراً دشوار است، اما ارزش آن را دارد و شما را برای چالش های حرفه ای آماده می کند. استخدام کنندگان ترجیح می دهند دانشجویانی را استخدام کنند که در طول سال های تحصیل خود کار کرده اند که نشان دهنده اعتقاد و اخلاق کاری آنها است.


شرایط و ضوابط کار پاره وقت در فنلاند برای دانشجویان خارجی

  • برای اتباع کشورهای غیر اتحادیه اروپا و کشورهای ثالث:
    • دانشجویان مجاز به کار پاره وقت هستند، اما محدود به انجام مشاغلی اند که مربوط به دوره تحصیلی آنها باشد.
    • در تعطیلات ترم محدودیتی در ساعات کاری وجود ندارد.
    • انجام کار پاره وقت نباید مانع حضور در دانشگاه بشود. ساعات کاری شما باید بعد از سخنرانی های دانشگاه تنظیم شود.
    • نمرات شما باید مطابق با نیاز دانشگاه باشد.
    • دانشجویان خارجی که به صورت پاره وقت در فنلاند کار می کنند نمی توانند به طور کامل به درآمد خود از فنلاند برای پرداخت هزینه های تحصیل خود متکی باشند.

یافتن کار دانشجویی در فنلاند

دانشگاه های فنلاند دارای مراکز شغلی انحصاری هستند که ممکن است به دانشجویان بین المللی کمک کند تا یک کارآموزی مناسب یا شغل مرتبط با دوره به خصوص برای دانشجویان کارشناسی ارشد پیدا کنند.

دانشگاه های فنلاند بسیاری از برنامه های تحقیقاتی را در یک زمان مدیریت می کنند. شما ممکن است به عنوان دستیار تحقیق یا برای مطالعه اثباتی به عنوان یک شغل پاره وقت استخدام شوید که مربوط به دوره تحصیلی شما خواهد بود و به عنوان کارآموزی محسوب می شود. شما می‌توانید در مورد در دسترس بودن چنین دوره‌های کارآموزی تحقیقاتی در دانشکده‌های آن‌ها، با دفتر اطلاعات یا اداره مدیریت دانشگاه فنلاند منتخب تماس بگیرید.

  • یافتن شغل مرتبط با تحصیل در خارج از دانشگاه ممکن است دشوار باشد زیرا به تسلط خاصی به زبان فنلاندی نیاز دارد.
  • روزنامه ها و وب سایت های محلی ابزار بسیار مفیدی برای یافتن فرصت های شغلی و کارآموزی در دانشگاه هستند.
  • شما می توانید اطلاعات لازم را کسب کرده و از دانشجویان فنلاندی برای یافتن شغل مناسب کمک بگیرید.

اگر در فنلاند کار می کنید، باید از درآمد خود مالیات بپردازید. این امر برای دانشجویان خارجی که به صورت پاره وقت در فنلاند کار می کنند نیز صدق می کند. میزان مالیات بستگی به نوع شغل و میانگین حقوق شما دارد. اتباع اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا محدودیت های کمتری در نوع شغل نسبت به اتباع کشورهای غیر اتحادیه اروپا و کشورهای ثالث دارند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 دانشگاه برتر  پزشکی در فنلاند
5 دانشگاه برتر پزشکی در فنلاند

فنلاند دارای استاندارد زندگی بالایی است و بر آموزش متخصصان پزشکی قوی و آماده در دانشکده‌های پزشکی خود اهمیت زیادی می‌دهد. در نتیجه، تحصیل در رشته‌ی پزشکی در فنلاند متضمن این است که شما آموزش خوبی دریافت خواهید کرد. تعداد زیادی از برنامه‌های تحصیلی در فنلان ...

بیشتر بخوانید
7 دانشگاه ارزان برای دانشجویان بین المللی در فنلاند
7 دانشگاه ارزان برای دانشجویان بین المللی در فنلاند

این سوالی است که بسیاری از دانشجویان خارجی در مورد تحصیل در فنلاند می‌پرسند. پاسخ به این سوال کوتاه این است: 'بله'، اما باید برنامه‌ریزی زیادی از قبل انجام دهید تا این امر محقق شود. ...

بیشتر بخوانید
7 دلیل برای انتخاب فنلاند
7 دلیل برای انتخاب فنلاند

آیا در مورد تحصیل در فنلاند کنجکاو هستید؟ فنلاند با داشتن یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی در جهان و همچنین با داشتن چند دانشگاه با رتبه‌ی بالا، برای هر فردی که به‌دنبال تحصیل با کیفیت بالا در خارج از زادگاه خود است ایده‌آل می‌باشد. چه پایتخت ساحلی هلسینکی ب ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: