مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل در کالج یا دانشگاه

تحصیل در کالج یا دانشگاه

انتخاب بهترین کالج/دانشگاه برای شما

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها موسسه ایی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنید.

تصمیم گیری خود را با این سوال شروع کنید که مهم ترین فاکتور در تصمیم شما چیست؟  آیا می دانید در کدام استان کانادا می خواهید زندگی کنید و می خواهید از بین دانشگاه های استان موردنظرتان بهترین گزینه را انتخاب کنید. یا اولویت شما رشته ی تحصیلتان است و برایتان تفاوتی ندارد در کدام استان و ناحیه مشغول به تحصیل باشید.

نکته ی دیگری را که به عنوان یک دانشجوی بین المللی باید در نظر بگیرید، این است که تحصیلاتتان را در انسیتویی DLI شروع کنید، به این معنی که این انسیتوها توسط دولت کانادا به عنوان موسسه هایی انتخاب شده اند که می توانند میزبان دانشجویان بین المللی باشند.

کالج ها و دانشگاه های کانادا: رتبه های اول

دانشگاه های کانادا همیشه از نظر سطح آموزشی  و تجربه ی دانشجویان در چارت های جهانی رتبه های برتر را به خود اختصاص می دهند. ممکن است شما بخواهید در دانشگاهی که رنک بالایی دارد، تحصیل کنید، هرچند بهتر است فقط به شهرت دانشگاه توجه نکنید و انتخاب شما براساس برنامه ی مدنظرتان باشد.

اگر می خواهید در زمینه های علمی دست به تحقیق بزنید، تحصیلات دانشگاهی مناسب شما است. بسیاری از دانشگاهای کانادا در بخش آموزشی به این مشهور هستند که برای محققین امکانات ویژه ایی را در نظر می گیرند تا بتوانند شکوفا شوند و به خدمت جامعه درآیند.

اگر ترجیح شما این است که دوره ی تحصیلتان عملی باشد و تجربه ی کار بدست آورید، برنامه هایی که در کالج ها ارائه می شود و کارآموزی دارند انتخاب مناسبی برای شماست. در حالی که ممکن است این حرف را شنیده باشید که برنامه های کالج ارزش کمتری نسبت به تحصیلات دانشگاهی دارند، اجازه ندهید این حرف مسیر شما را تغییر دهد، برنامه های کالج در کشور کانادا شهرتی بسیار خوب در بین کارفرمایان دارند.

دانشگاه یا کالجی که انتخاب کرده اید برای چند سال و یا حتی بیشتر خانه ی شما خواهد بود، از این رو در نظر گرفتن محیط امری بسیار ضروری است. اگر می خواهید زندگی را در شهری پرجنب و جوش تجربه کنید شهرهایی از جمله ونکور، تورنتو و مونترال برای شما مناسب هستند و اگر می خواهید در جامعه ایی صمیمی و گرم زندگی کنید شهرهای کوچک تر انتخاب بهتری برای شما هستند.

در اینجا چند نکته را بررسی می کنیم که در تحصیلات و آینده شما در کنار رشته ایی که انتخاب می کنید، نقش به سزایی دارند:


محل اقامت شما

دانشجویان بین المللی لازم است که آپارتمانی را برای اقامت اجاره کنند،اکثر دانشگاه ها در کانادا خوابگاه را به شما پیشنهاد می دهند. شروع زندگی در کمپس دانشگاه، ایده ایی بسیار خوب است زیرا باعث می شود با افراد مختلفی اشنا شوید.

برای دانشجویان بین المللی، اقامت در کمپس دانشگاه راهی آسان است زیرا مراحل اجاره ی خانه خارج از محیط دانشگاه سخت خواهد بود و باعث می شود که آرامش خاطر داشته باشید زیرا می دانید قرار است در چه محیطی زندگی کنید و نکته ی دیگر این است که آپارتمان ها معمولا مبله هستند و لزومی به تهیه لوازم خانگی ندارید.

در بسیاری از موارد هزینه ی اجاره در کمپس پایین تر است، اما اگر اولولیت های دیگری دارید و می خواهید در محله ایی شلوغ و خارج از کمپس زندگی کنید، مطمئنا می توانید آپارتمانی مناسب پیدا کنید.

آیا اجازه ی کار دارم؟

اکثر دانشجویان بین المللی اجازه ی کار تا 20 ساعت در هفته را در طول ترم دارند و در تعطیلات دانشگاه می توانند به صورت تمام وقت کار کنند. اگر میخواهید حین تحصیل مشغول به کار شوید، می توانید سایت دانشگاه/کالج را چک کنید که آیا می توانید در کمپس دانشگاه مشغول به کار شوید؟ همچنین می توانید وب سایت های  Kijiji یا Craigslist را بررسی کنید.

زندگی اجتماعی در کانادا

 هرکاری که برای آرامش انجام می دهید ( ورزش، تفریح، شبگردی، خرید) حال باید بدانید در کشور جدید به چه صورت است. دانشگاه ها/کالج ها در کانادا کلاب ها و تیم های ورزشی مختلفی را برای عضو شدن به شما پیشنهاد می دهند اما شاید می خواهید بدانید خارج از کمپس زندگی به چه صورت است.

سرویس های دانشجویی

کالج ها و دانشگاه ها در کانادا به طور معمول خدمات رفاهی به دانشجویان ارائه میدهند و این خدمات برای این است که اطمینان حاصل کنند،نیازهای شما توسط انسیتویی که در آن مشغول به تحصیل هستید، برآورد می شود. مواردی که به عنوان یک دانشجوی بین المللی به شما پیشنهاد می شود عبارتند از: خوابگاه، کمک هزینه ی مالی،سرویس های سلامت و بیمه، پیشنهادهای شغلی، امکانات و خدمات رفاهی ( استفاده از کافه های کمپس).با پرسیدن سوال درباره ی امکانات دانشجویی، این نکته را یادآور می شوید که در کنار آموزش و تحصیل، شرایط زندگی هم برای شما حائز اهمیت است. ممکن است شما به تنهایی زندگی کنید یا خانه خود را برای اولین بار با افرادی دیگر در کشوری به جز وطن خود (کشور جدید خیلی زود خانه شما می شود.) شریک می شوید. شما باید خود را برای زندگی جدید آماده کنید. شرایط روحی شما و سلامت فیزیکیتان در کنار تحصیلتان مهم است و باید به آن توجه کنید.

مراحل بعدی

هر راهی را که برای انتخاب کالج/دانشگاه مورد نظرتان در نظر بگیرید، این نکته را به خاطر داشته باشید که شما در این مسیر تنها نیستید. ابزارهای جستجویی وجود دارد که به شما این اجازه را می دهد که کالج ها و دانشگاه ها را از زوایای مختلف باهم مقایسه کنید. این سایت ها عبارتند از:

  • Schoolfinder.com
  • StudyinCanada.com
  • TopUniversities.com
  • UniversityStudy.ca
  • Macleans.ca


با استفاده ار این وب سایت ها به روزترین اطلاعات را درباره ی انسیتوها، رشته ها، شهریه سالیانه و سرویس های دانشجویی به دست خواهید آورد، اگر سوالی دارید حتما از دپارتمان مورد نظرتان کمک بخواهید، ان ها حتما از طریق ایمیل یا تماس تلفنی اطلاعاتی را که می خواهید در اختیار شما قرار می دهند.ِ دانشگاه های کانادا با آغوش باز دانشجویان بین المللی را پذیرا هستند.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
بیاموزید، کسب درآمد کنید و اقامت بگیرید.
بیاموزید، کسب درآمد کنید و اقامت بگیرید.

دانشجویان بین المللی زیادی کانادا را برای تحصیل از میان کشورهایی از جمله آمریکا، استرالیا، انگلستان و فرانسه انتخاب می کنند، زیرا شرایطی که کانادا برای تحصیلات در نظر گرفته است در خیلی از کشورها دیده نمی شود. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: