مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا

مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا

قبل از اعلام درخواست برای اجازه ی تحصیل در کانادا (ویزای کانادا) ، به مدرک مهمی یعنی نامه ی پذیرش از دانشگاه احتیاج دارید،برای داشتن این مدرک لازم است از دانشگاه یا کالج پذیرش بگیرید.

اولین قدم یافتن انسیتویی است که مناسب شما باشد.

چگونه دانشگاه/کالج را انتخاب کنیم

این نکته را به خاطر داشته باشید که هر مرکز آموزشی در کانادا که می خواهد پذیرای دانشجویان بین المللی باشد باید در گروهDLI قرار گیرد. شما می توانید لیست این موسسات را در سایت سفارت کانادا مشاهده کنید.

مدارک مورد نیاز

زمانی که موسسه مورد نطرتان را انتخاب کردید، باید مدارک خود را آماده کنید. بیشتر دانشگاه ها و کالج های کانادا کپی مدرک دبیرستان/کارشناسی شما را می خواهند، گاها لازم است مرکزی رسمی مدرک شما را تایید کند و یا مدرک شما معادل سازی شود. اگر مدرک تحصیلی شما به زبان فرانسوی یا انگلیسی نیست، لازم است که دارالترجمه رسمی مدرک شما را ترجمه کند. مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه ها و کالج ها بسیار متفاوت است، شما می توانید اطلاعات جامع و کامل را از سایت دانشگاه/کالج مشاهده کنید و اگر سوالی داشتید می توانید از طریق ایمیل با دپارتمان مورد نظرتان در ارتباط باشید. مدارک لازم برای اخذ پذیرش در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری متفاوت است ولی ارسال کپی مدارک تحصیلی و ترجمه آن ها بی شک لازم است.

اثبات مهارت زبانی 

دانشجویان بین المللی لازم است که مهارت زبانی خود (فرانسوی/انگلیسی با توجه به زبان تدریس در انستیتو) را به اثبات برسانند، به این معنی که باید در یکی از ازمون های بین المللی از جمله IELTS یا TOEFL، PTE و دولینگو شرکت کنند و حداقل نمره ی مورد نظر موسسه را کسب نمایند.


چگونه پذیرش بگیریم؟

زمانی که انستیتو مورد نظر خود را انتخاب کردید و تمام مدارک مورد نیاز را آماده کردید، وقت آن است که مدارک خود را به صورت آنلاین برای دانشگاه ارسال نمایید.براساس استانی که دانشگاه در آن واقع شده است ، گاها لازم است از طریق درگاهی مرکزی همانند : Apply Alberta، Education Planner BC،Ontario Universities’ Application Center و Ontario Colleges اقدام نمایید. استان های دیگر شاید این درگاه مرکزی را نداشته باشند، که در اینصورت شما وارد سایت دانشگاه می شوید و اپلیکشن خود را تکمیل می کنید. فرآیند تکمیل اپلیکیشن در حال حاضر کاملا آنلاین است، در بعضی از موارد برای ثبت نام لازم است که اصل مدرک را تحویل دهید ولی به طور کلی برای مراحل اولیه ارسال مدارک به صورت آنلاین صورت می گیرد. همچنین برای ارسال مدارک لازم است هزینه ایی در حدود 100-50 دلار کانادا را واریز نمایید که این هزینه قابل بازگشت نیست.

چه زمانی برای ارسال مدارک اقدام کنید.

همانگونه که تا الان حدس زدید، این مورد هم با توجه به انسیتوهای مختلف متفاوت است، بنابراین لازم است سایت دانشگاه را چک کنید.آخرین زمان پذیرش مدرک در دانشگاه های بزرگ در مقایسه با دانشگاه های کوچک تر زودتر است و بازه زمانی کوتاه تری دارند از آن جا که متقاضیان بیشتری برای اخذ پذیرش درخواست می دهند. این نکته را به خاطر داشته باشید که زمانی را برای اخذ اجازه ی تحصیل باید در نظر بگیرید.

مراحل بعدی

بعد از ارسال مدارک، لازم است تا منتظر اعلام نتیجه از سمت دانشگاه یا کالج باشید،سیستم دانشگاه این امکان را برای شما فراهم می کند تا بتوانید وضعیت درخواستتان (the status of your application) را چک کنید و پیشنهاد ما به شما این است که برای پیگیری اپلیکشن خود از این امکان استفاده کنید. این شرایط می تواند بسیار سخت باشد ولی در نهایت شما پاسخ را چه مثبت چه منفی ، دریافت می کنید.

زمانی که در دانشگاه پذیرفته شدید، از سمت دانشگاه نامه ی پذیرش را دریافت می کنید، که به شما این اجازه را می دهد که برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنید. هر ساله تعداد زیادی از افرادی که نامه ی پذیرش را دریافت کرده اند، برای اخذ ویزای تحصیلی دیر اقدام می کنند و شانس خود را از دست می دهند، پیشنهاد ما به شما این است که مدارک خود را آماده کنید و بعد از دریافت نامه بلافاصله برای اخذ ویزا اقدام نمایید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هزینه ی تحصیل و زندگی در استرالیا
هزینه ی تحصیل و زندگی در استرالیا

در این مقاله، ما تخمینی از هزینه‌های زندگی و تحصیل در استرالیا را برای‌تان محاسبه کرده‌ایم. ...

بیشتر بخوانید
نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه
نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه

اگر می‌خواهید در ترکیه تحصیل کنید، ما اطلاعاتی را درباره‌ی دانشگاه‌های خوب ترکیه، شهرهای معروف ترکیه برای دانشجویان خارجی، بودجه‌ی مورد نیازتان و چگونگی کسب ویزای دانشجویی، در اختیارتان قرار می‌دهیم. ...

بیشتر بخوانید
آزمون PCAT تحصیل در رشته ی داروسازی
آزمون PCAT تحصیل در رشته ی داروسازی

آزمون PCAT مخصوص گروه داروسازی در کانادا است، که افراد برای شرکت در دانشگاه و کالج داروسازی ارزیابی می کند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: