مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تفاوت دوره ی Course-Based و Research-Based

تفاوت دوره ی Course-Based و Research-Based

برای شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی دو مسیر برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا وجود دارد. یکی از راه ها ادامه تحصیل در دوره ی course based است و انتخاب دیگر دوره ی research-based می باشد.

  • دوره ی course-based شبیه به دوره ی کارشناسی شما می باشد، شما تعداد واحد مشخصی را خواهید داشت و با کسب نمره لازم مدرک خود را دریافت می کنید.
  • برنامه ی thesis-based تفاوت عمده ایی با برنامه ی course based دارد.
  • در برنامه thesis-based تعداد واحد هایی که باید گذرانده شود کمتر از تعداد واحدهای دوره ی course-based است، یک یا دو درس با ارزش واحدی بیشتری و مدت زمانی طولانی تر برای گذارندن این واحد ها لازم است.
  • در این واحدها، شما بر روی پایان نامه ی خود تحقیق می کنید و لازم است نتیجه تحقیقات خود را به صورت مکتوب ارائه دهید، موضوع تحقیق شما موضوعی ابتکاری و نوآورانه است که شما انتخاب می کنید.

انتخاب شما کدام دوره research based  یا course based است؟

اغلب اوقات انتخاب بین این دو برنامه، تصمیمی دشوار است، یکی از مهم ترین سوال ها که لازم است از خود بپرسید این است که بعد از اتمام دوره ی کارشناسی ارشد هدف شما چیست و چه برنامه ایی دارید؟! به طورمثال اگر می خواهید معلم یا استاد دانشگاه شوید و یا فعالیت شما به حوزه تحقیق و پژوهش مربوط خواهد شد، انتخاب بهتر برای شما دوره ی thesis-based است. حال اگر تصمیم شما این باشد که وارد بازار کار تخصصی خود شوید انتخاب شما دوره ی course-based می تواند باشد.




نکات مثبت و منفی انتخاب دوره ی research based

  • در وهله ی اول این دوره، دوره ایی رایج تر در مقایسه با دوره ی course-based است.
  • تکمیل این دوره به عنوان یک دانشجوی بین المللی برای شما این شرایط را فراهم می آورد که در صورت تمایل در دوره ی دکتری نیز به تحصیلات خود ادامه دهید.
  • همچنین تحقیق و تز شما در دوره ی ارشد در مقیاسی کوچک تر نسبت به دوره ی دکتری شما می باشد.
  • یکی ار نکات منفی این برنامه زمان طولانی آن است که برای تکمیل تحقیق شما لازم است، و به صورت چشمگیری نسبت به دوره ی course-based طولانی تر است.
  • یکی دیگر از نکات منفی این برنامه این است که انتخاب های شما را به کارهای تحقیقاتی و تدریس محدود می کند و این امکان را به شما نمی دهد که وارد بازار کار یا حوزه ی مدیرتی شوید.
  • پیشنهاد ما به شما این است که به تنهایی بر روی یک موضوع تحقیقاتی کار کیند و در صورت موفقیت، انتخاب این راه برای شما مناسب است.

نکات مثبت و منفی انتخاب دوره ی Course based

  • یکی از نقاط قوت دوره ی course based در مقایسه با دوره ی دیگر این است که سریع تر و در بازه ی زمانی کوتاه تری تمام می شود.
  • اگر شما برای دریافت مدرک خود عجله دارید و یا تصمیم دارید هم زمان در دو برنامه مشغول به تحصیل شوید این برنامه مناسب شما است.
  • اگر شما تصمیمی به ادامه تحصیل در دوره ی دکتری را ندارید، این برنامه گزینه ایی مناسب برای شما است.
  • یکی دیگر از نکات مثبت این دوره ان است که همانند دوره ی دیگر انتخاب های شغلی آینده شما را لزوما محدود نمی کند و انتخاب و گزینه های بیشتری خواهید داشت
  • یکی از نکات منفی این برنامه این است که اگر بعد از دریافت مدرک خود، تصمیم بگیرید که ادامه تحصیل دهید و وارد دوره ی دکترا شوید، لازم است چند واحد را بگذرانید تا اثبات کنید که شما توانایی تحصیل در مقطع دکتری را دارید.
  • نکته ی منفی دیگر این برنامه این است که آموزش به صورت تئوری می باشد و اموزش عملی همگام با برنامه اموزشی شما نمی باشد.

این برنامه، مهارت تحقیقاتی شما را تقویت نمی کند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: