مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
اقامت دائم کانادا برای دانشجویان بین المللی

اقامت دائم کانادا برای دانشجویان بین المللی

اگر شما دانشجویی بین المللی هستید و در کانادا فارغ التحصیل شدید، تحصیلات خوبی دارید و می توانید انگلیسی یا فرانسوی را بخوبی صحبت کنید و با فرهنگ کانادایی آشنایی دارید، نشان داده اید که می توانید در کانادا زندگی کنید و کانادا از شما می خواهد که جز ساکنین دائم این کشور باشید. در این مقاله ما به شما گزینه های پیش رو برای تبدیل شدن به شهروند دائم کانادا را می گوییم.

اقامت دائم کانادا برای دانشجویان و فارغ التحصیلان بین المللی: Express Entry

ممکن است شما درباره ی Express Entry شنیده باشید، سیستم اصلی مهاجرت به کانادا

از زمانی که Express Entry در سال 2015 معرفی شد، دولت لیبرال کانادا با بهبود شرایط این روش و امتیازیاتی که برای فارغ التحصیلان در نظر گرفته است، می خواهد از حضور دائمی این افراد در کشور مطمئن شود. درصد دانشجویان بین المللی سابق که برای ورود به کشور دعوت می شوند، افزایش یافته است. این افزایش چشمگیر به این صورت است که بین سال 2015 تا 2016 از 26 درصد به 35 درصد رسیده است و به صورت ثابت در سال 2017 باقی مانده است.

قبل از اینکه برای شما دعوت نامکه صادر شود شما باید برای یکی از برنامه های مهاجرتی واجد شرایط باشد که توسط (Comprehensive Ranking System (CRS) به شما امتیاز داده می شود. بعد از امتیاز دهی دولت بالاترین امتیازها در pool را برای ارسال اپلیکیشن دعوت می کند و این فرایند چند هفته ای یکبار است و شما610 رئز زمان دارید تا اپلیکیشن کامل خود را ارسال کنید. کاندیدهای مطلوب برای برنامه ی Express Entry جوانانی هستند که سابقه ی کار و یا تحصیل در کانادا را دارند و تز توانایی زبانی بالایی برخوردار هستند و این فرصتی برای اخذ اقامت دائم کانادا برای این افراد است.

بیایید نگاهی به برنامه هایی که درگروه Express Entry قرار دارند بیاندازیم.


Canadian Experience Class

اگر شما به دنبال مسیری هستنید که با تحصیل اقامت دائم کاندا را به دست بیاورید-مسیری که بسیاری از دانشجویان بین المللی ان را پشت سر گذاشته اند.- از راه (Canadian Experience Class CEC) باید بروید، برنامه ی مهاجرتی که به افراد این اجازه را می دهد که درصورت یکه به مدت یکسال در کانادا مشغول به کار بوده اند، بتوانند به صورت دائم به کانادا مهاجرت کنند.

بعد از تحصیل در کانادا و اخذ اجازه ی کار بعد از تحصیل (PGWP) از این اجازه ی کار دست بکشید و در برنامه ی Skilled work  به مدت یکسال کار کنید، با ثبات مهارت زبانی با شرکت در یک آزمون مورد تایید وارد pool اکپرس اینتری می شوید. اگر شما برای امتیاز کافی برای اخذ دعوت نامه ی CRS را ندارید، پیشنهادات ما برای افزایش این امتیاز را مطالعه کنید.

Federal Skilled Worker Class

راه دیگر برای ورود به پول اکسپرس اینتری از طریق برنامه ی فدرال اسکیلد ورکر است. این سیستم راهی برای افرادی است که سابقه ی یک سال کار(skilled work) در کانادا را ندارند، اما در خارج از کانادا این تجربه کار را دارند. شما باید حداقل 67 امتیاز داشته باشید، که مجموع امتیازات مربوط به سن، مهارت زبانی، تجربه ی کاری و فاکتورهای دیگر هست که یکی از این فاکتورها تحصیل در کانادا است.

(Permanent residence in Canada for international students and graduates: Provincial Nominee Programs (PNPs)

برنامه ی استانی جهت اقامت دائم به کانادا

همانند دولت فدرال،استان های کانادا نیز می خواهنند دانشجویان بین المللی و فارغ التحصیلان در استان محل تحصیلشان بمانند. اگر اکسپرس اینتری گزینه ایی برای حال حاضر یا آینده ی نزدیکتان نیست، یا برای کسب حداقل امتیاز CRS مشکل دارید، PNPs را انتخاب کنید. وقتی به اقامت دائم با روش PNPs در کانادا فک میکنید، فقط استانی که در آن تحصیل می کنید را در نظر نگیرید و استانی که می خواهید در آن زندگی و کار کنید را نیز در نظر بگیرید. بعضی از استان ها این اجازه را به شما می دهند که برای زندگی در ستان حتی در صورتی که در آنجا تحصیلا نکرده اید، درخواست دهید و بقیه محدودیت ها که برای اخذ پذیرش لازم است را باید در نظر بگیرید.

استان انتاریو

برنامه ی مهاجرتی استان انتاریو به دانشجویان و فارغ التحصیلان بین المللی پیشنهادات شغلی می دهد، که با کار کردن فرصت اخذ اقامت دائم را به دست می آورند.

استان بریتیش کلمبیا

برنامه ی محبوب استان بریتیش کلمبیا که هم گام با برنامه ی Express Entry است، پذیرای تماما فارغ التحصیلان دانشگاه و کالج های سراسر کانادا است به شرطی که در استان بریتیش کلمبیا (BC) پیشنهاد کار داشته باشند و فاکتورهای دیگر را نیز برآورد کنند.

ساکن شده در استان بریتیش کلمبیا با برنامه ی BC PNP بدون داشتن پیشنهاد کاری نیز می تواند ممکن باشد ( در صورتی که در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند)، که به فارغ التحصیلان ارشد و دکتری در رشته های natural و applied or health Sciences تحصیلات خود را در یکی انسیتوهای BC  در سه سال اخیر  به پایان رسانده باشند می توانند در BC اقامت دائم داشته باشند.

آلبرتا

دانشجویان بین المللی می توانند برای برنامه ی استانی آلبرتا در خواست دهند، اگر از انسیتویی در آلبرتا فارغ التحصیل شده اند و در دوره ی اجازه کار بعد از تحصیل  هستند. درخواست کنندگان باید ثابت کنند که حداقل شش ماه در استان آلبرتا در شغلی که به رشته ی تحصیلشان مرتبط است، مشغول به کار هستند و شرایط دیگر از جمله سطح زبانی و حداقل درآمد را دارند.

دانشجویان بین المللی که از دیگر استان های کانادا فارغ التحصیل شده اند، می توانند برای این برنامه واجد شرایط باشند اگر اجازه ی کار به صورت دیگری (غیر از PGWP) داشته باشند.

منیتوبا

از نوامبر 2018، منیتوبا با آغوش باز پذیرای دانشجویان بین المللی است که با برنامه ی استانی منیتوبا MPNP  می خواهند اقامت دائم بگیرند. افرادی که از رشته های STEM (Science، Technology، Engineering و Mathematics) فارغ التحصیل شده داند، لازم نیست از یک کارفرما در منیتوبا پیشنهاد کار داشته باشند، در حالی که فارغ التحصیلان سایر رشته ها به جاب آفر احتیاج دارند.

ساسکاچوان

استان ساسکاچوان به تمامی دانشجویان در سراسر کانادا این فرصت را میدهد که برای برنامه ی اقامت دائم در این استان (SINP) درخواست دهند.

نواسکوشیا

نواسکوشیا به عنوان استانی پیشرو در امن پذیرش دانشجویان و فارغ التحصیلات برای اقامت دائم شناخته می شود، اخذ اقامت دائم این استان برای دانشجویان بین المللی که در این استان تحصیل کرده اند،هیچ گاه همانند حال حاضر قابل دستیابی نبوده است.

در حال حاضر این استان بر نامه ی اقامت دائم (NSNP) لیستی از برنامه ها برای دانشجویان و فارغ التحصیلان پیشنهاد میدهد که به انها اشاره می کنیم:

  • تجربه ی تحصیل در این استان 5 امتیاز دارد، با 5 امتیاز دیگر برای همراه/همسر که تجربه ی تجصیل در این استان را دارند.
  • کاندید ها باید امتیاز حداقل 12 ماه کار تمام وقت (یا معادل آن کار نیم-وقت) با تجربه ی Skilled experience در نواسکوشیا در سه سال اخیر، قبل از اینکه اپلیکیشن ساخته شود را کسب کنند،این موقعیت برای فارغ التحصیلانی فراهم می شود که PGWP دارند.
  • برنامه ی NSNP برای فارغ التحصیلان حدید است که شغل جدیدی را در این استان خریده یا شروع کرده اند.

نیوبرانسویک

برنامه ی استان New Brunswick برای دادن اقامت دائم دانشجویانی که در این استان تحصیل کرده اند را در اولویت قرار می دهند.

PEI

شما می توانید برای درخواست در برنامه ی بین المللی فارغ التحصیلان  استان Prince Edward اپلای کنید اگر از دانشگاه های این منطقه فارغ التحصیل شده اید و در حال حاضر در این استان مشغول به کار هستید.

Newfoundland

برنامه ی استانی اقامت دائم استان نیوفاندلند (NLPNP) برای فارغ التحصیلان جدید است که اجازه ی کار بعد از تحصیل را دارند و مشغول به کار هستند یا از کارفرمایی در این استان جاب افر دارند. افرادی که از دانشگاه ها و کالج های استان های دیگر کانادا فارغ التحصیل شده باشند نیز می توانند واجد شرایط باشند.

این نکته را در نظر داشته باشید که برنامه ی NLPNP امتیاز اضافه به فارغ التحصیلان سابق این استان اختصاص می دهد.

Permanent residence in Canada for international students and graduates: Immigration to Quebec

 استان کبک برنامه ی مهاجرتی اختصاصی خود را دارد،برنامه ایی جدا از برنامه ی فدرال و PNPs. فارغ التحصیلان کالج ها و دانشگاه های کبک که بتواندثابت کنند سطح زبان فرانسه آنها در حد intermediate یا بالاتر است می توانند برای برنامه ی Quebec Experience درخواست دهند، که در این برنامه فارغ التحصیلانی که مدرک استان کبک را دارند، در اولولیت قرار می گیرند.

برنامه ی Quebec Skilled Worker Program که به تازگی به اسم Expression of Interest-based system شناخته می شود، به فارغ التحصیلان و افرادی که  از این دانشگاه و کالج های این استان فارغ التحصیل شده اند، امتیاز می دهد.

Permanent residence in Canada for international students and graduates: Family Class

این برنامه ی مهاجرتی برای افرادی اسنت که با یک فرد کانادایی در ارتباط هستند. اگر این فرد شما هستید، خبر خوب برای شما این است که پارتنر شما می تواند برای مهاجرت به شما کمک کند و لازم نیست برای یکی از برنامه های مهاجرتی درخواست دهید و خبر بهتر این است که از انجا که در حال حاضر در کانادا هستنید، ممکن است بتوانید مشغول به کار شوید در حالی که اپلیکیشن شما در حال بررسی است.

و خبر بهتر این است که دولت کانادا فرآیند بررسی پرونده مربوط به فردی که پارتنر کانادایی دارد را از دو سال به 12 ماه تقلیل داده است.

و خبر بد این است که: در واقع هیچ خبر بدی در ارتباط احساسی با یک فرد کانادایی نیست.

پارتنر شما باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • شهروند کانادایی یا فردی که اقامت دائم کانادا را دارد.
  • حداقل 18 ساله
  • ساکن کانادا (شهروند کانادایی که در خارج از کانادا زندگی می کنند باید نشان دهند که بعد از دریافت اقامت دائم تصمیم دارند در کانادا زندگی کنند. پارتنری کانادایی که در خارج از کانادا زندگی می کند نمی تواند حامی شریک خود برای اخذ اقامت دائم کانادا باشد.)


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: